Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E 39 nebo E38 Ale fundovaně prosím!!!
Dobrý den kolegové bavorákysti.
Uvažuju o nákupu jiného bavoráku a pravděpodobně si ho nechám dovézt z Německa (důvod: o něco lepší ceny a o 100% lepší výbava a stav než v ČR) Výběr sem omezil na benzin sedany E39 (523-528) nebo na E38 (728-735).Napište jaké máte zkušenosti kladné i záporné s jednolivými motoryzacemi. Zajímají mě spíš provozní náklady, poruchovost, koroze a t.d.,než design a pohodlí ( z tohoto hlediska bych totiž bral 7). Jaký máte názor na automat/manuál v 7?
_____________
Teď mám E34 a nemůžu si pomoct, ale z E39 mám uvnitř pocit ztísněnosti, ale možná jde jen o zvyk. Předem děkuji za názory.
Uvažuju o nákupu jiného bavoráku a pravděpodobně si ho nechám dovézt z Německa (důvod: o něco lepší ceny a o 100% lepší výbava a stav než v ČR) Výběr sem omezil na benzin sedany E39 (523-528) nebo na E38 (728-735).Napište jaké máte zkušenosti kladné i záporné s jednolivými motoryzacemi. Zajímají mě spíš provozní náklady, poruchovost, koroze a t.d.,než design a pohodlí ( z tohoto hlediska bych totiž bral 7). Jaký máte názor na automat/manuál v 7?
_____________
Teď mám E34 a nemůžu si pomoct, ale z E39 mám uvnitř pocit ztísněnosti, ale možná jde jen o zvyk. Předem děkuji za názory.
Tak tohle sem četl.Je to sice samá chvála na e38 a hnůj na e39,ale nic moc detailnějšího. Výbava, jízdní vlastnosti a blablabla podobné serepetičky mě moc nezajímají.Samo, že budu rád, když to budse mít, ale šlo i o něco jiného. Tato debata nesmyslně zvrhla na hádku mezi E39 a E38kářema. Sice sem se pobavil,ale nezjistil sem nic.
Chci vědět jakej motor je z výběru nejlepší, jak žere, co můžu očekávat za problémy a nebudu se zlobit ani za recenze na e39. Mimochodem recenze tipu Tipcars a autotip sem už četl,ale na tohle forum píšu právě proto, že tady s tím mají lidi osobní zkušenosti, sou tady jak předpokládám zkušení bavorákysti a nepíše sem nějakej auto-moto pisálek, nebo s prominutím vyčůranej a omezenej bazarník, kteří jsou ochotni svorně tvdit, že díly na E38 jsou dražší, než na Passata, či blbou oktávku.
Chci vědět jakej motor je z výběru nejlepší, jak žere, co můžu očekávat za problémy a nebudu se zlobit ani za recenze na e39. Mimochodem recenze tipu Tipcars a autotip sem už četl,ale na tohle forum píšu právě proto, že tady s tím mají lidi osobní zkušenosti, sou tady jak předpokládám zkušení bavorákysti a nepíše sem nějakej auto-moto pisálek, nebo s prominutím vyčůranej a omezenej bazarník, kteří jsou ochotni svorně tvdit, že díly na E38 jsou dražší, než na Passata, či blbou oktávku.
ber 4,4i a dej to do plynu
budes jezdit levne...a uzijes si vic legrace nez se 728i...jinak motor to nekurví
spotreba zde... i me tam najdes
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2
ale neda se to moc srovnat...kazdej ma jinej jizdni styl, kazdej si pod pojmem mesto predstavuje neco jinyho, ...


spotreba zde... i me tam najdes
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2
ale neda se to moc srovnat...kazdej ma jinej jizdni styl, kazdej si pod pojmem mesto predstavuje neco jinyho, ...
First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
po necelem mesici jezdeni mam s 728iA prumerku 12.4(Bc i real) jenom po meste Ostrava. Vesmes kratke trasy( max 10km) a rychlejsi rozjezdy na semaforech. V8 by byla parada, ale stejne se potkas na semaforu
Do mesta spokojenost, ale na dalnici docela pomale. Nejsem moc zkuseny, abych radil jestli petku ci sedmu, ale ridit dalnicni kriznik kazdy den, je neco krasneho 


Jak praví Fish...za tuhle volbu (4,4i do LPG) se přimlouvám. Já se moc nerozmýšlel a bral staršího 4litra a i tak je to super...za celý rok ježdění mám spotřebu přesně spočítanou na 12l LPG + 2l benálu / 100km. A je to kombinovaná jako úplně...dálky, Praha - kolony i prázdná, klídek i kudla, prostě vše... 4,4ka umí obecně jezdit za míň s lepším zátahem hlavně vespod, takže za mě nejlepší volba. A jediné, kde ušetříš s menším obsahem v sedmě, je město, protože třeba 4litr má hodinovou spotřebu lehce nad 2l/hod, takže se to prostě projeví, když stojíš v koloně.
Jinak E39 bych bral, pokud bys chtěl touringa. Ale jak píšeš, chceš spíš sedana, takže za mě E38 - i když jsou to ty hlediska, kterým, jak říkáš, nepřikládáš váhu, tak prostě komfort, výbava, design atd. hovoří pro E38... E39ka je prostě taková obyčejnější, obecně víc zapadne do davu.
A hlavně, jen co koukám tu na klubu, tak se objevilo dost zajímavých 7miček na prodej, takže je i z čeho vybírat, kdežto 540 zas tak moc není...
Samozřejmě můžeš jít taky do 528i, jede to "tak akorát", moc to nežere (v benzínu, v plynu mi přijde, že se ten rozdíl mezi 2,8 a 4,4 lehce stírá, ale to asi je těma majitelama, co tomu po zplynování začli víc dupat a jezděj za 12LPG
), ale je to takový auto pro mě moc blízko k průměru a tím pádem o ničem
Uznávám, že tohle už je ale hodně subjektivně deformovanej pohled na věc
K té korozi, obecně (nebo aspoň to tak vypadá po nějakých cca 15ti letech od vyjetí prvních kusů) je na tom E38ma o něco hůř. U E39 jsem se namátkově moc s nějakou rezlostí lemů a tak nesetkal, pokud nebyla v daných místech bouchlá apod., nicméně u E38 ty lemy a spodky dveří k tomu tak nějak mají sklon normálně.
Poruchovost bývá při koupi "zdravého" kusu malá, zvlášť u předfaceliftových verzí, poface už má nějaký kurvítka navíc...o tom toho už bylo napsáno mraky stejně jako obecný problémy (nebo spíš takový ty nemocí ze "stáří"
jako sáknutí nádrže u pertlu, umírající ABS čidla, apod.)
K volbě převodovky, do E38 jednoznačně automat, do E39 záleží na uvážení a teda i motorizaci, protože po zvyku na mat ve spojení s V8 se mi moc nelíbí, jak se chová s R6...pocitově. Takže 528i bych bral man, 540i co se naskytne, 740i mat
Jinak E39 bych bral, pokud bys chtěl touringa. Ale jak píšeš, chceš spíš sedana, takže za mě E38 - i když jsou to ty hlediska, kterým, jak říkáš, nepřikládáš váhu, tak prostě komfort, výbava, design atd. hovoří pro E38... E39ka je prostě taková obyčejnější, obecně víc zapadne do davu.

A hlavně, jen co koukám tu na klubu, tak se objevilo dost zajímavých 7miček na prodej, takže je i z čeho vybírat, kdežto 540 zas tak moc není...
Samozřejmě můžeš jít taky do 528i, jede to "tak akorát", moc to nežere (v benzínu, v plynu mi přijde, že se ten rozdíl mezi 2,8 a 4,4 lehce stírá, ale to asi je těma majitelama, co tomu po zplynování začli víc dupat a jezděj za 12LPG



K té korozi, obecně (nebo aspoň to tak vypadá po nějakých cca 15ti letech od vyjetí prvních kusů) je na tom E38ma o něco hůř. U E39 jsem se namátkově moc s nějakou rezlostí lemů a tak nesetkal, pokud nebyla v daných místech bouchlá apod., nicméně u E38 ty lemy a spodky dveří k tomu tak nějak mají sklon normálně.
Poruchovost bývá při koupi "zdravého" kusu malá, zvlášť u předfaceliftových verzí, poface už má nějaký kurvítka navíc...o tom toho už bylo napsáno mraky stejně jako obecný problémy (nebo spíš takový ty nemocí ze "stáří"

K volbě převodovky, do E38 jednoznačně automat, do E39 záleží na uvážení a teda i motorizaci, protože po zvyku na mat ve spojení s V8 se mi moc nelíbí, jak se chová s R6...pocitově. Takže 528i bych bral man, 540i co se naskytne, 740i mat

728,730,735 jsou skoro zbytecny motorizace... zerou vsechny lautr stejne jen hur jedou... a jestli si 740i veme o litr vic a je to jizdou nekde jinde... neni o cem... jezdil sem se vsema a oproti e32 750 sou stejne zdechly vsechny
takze proc si kupovat jeste podmotor... 740 je tak nejvyvazenejsi v pomeru cena/spotreba/vykon... za malo penez hodne muziky... jako jestli jezdit za 12,5 s 728 nebo za 13 s 740... kde je rozdil?
rozdil je ano v hodinove spotrebe cca 0,5l-1l a treba na dalnici pri 90km/h... ale porad +- 1-2l-... na to fakt srat v takovem aute...

rozdil je ano v hodinove spotrebe cca 0,5l-1l a treba na dalnici pri 90km/h... ale porad +- 1-2l-... na to fakt srat v takovem aute...
jestli tomu tak opravdu je, tak souhlas, nebrat podmotor a radsi si priplatit litr benzinu, ale kdyz jsem se tu nekolikrat docetl ze 728i zere 10,5 a realita je o dva vice, tak pak bych se docela bal, kdyz 4.4 zere 13, kolik to bude realne
V okamzite spotrebe pri jizde na rovine se nejde dostat pod okamzitou 8 l\100km
Tod moje postrehy jako novacka. Nic se mi nepokurvilo, takze jedine ti muzu pomoct realnou spotrebou..

Tod moje postrehy jako novacka. Nic se mi nepokurvilo, takze jedine ti muzu pomoct realnou spotrebou..
7er som zatial nemal ale pokial nehladas priamo touring, tak mozno 7er by bola lepsia volba
pri e36 som si uzival toho ze ludia cas od casu dali uz aj prednost v meste, pri e39, je to uz viac samozrejme a mam pocit ze pri e38 to je bez debaty zeby sa ti niekto pchal do cesty.
taktiez z toho prispevku co tu svojho casu pchal niekto ze e38 ma lepsie vnutorne vyhotovenie ako e39, to beriem, predsa len museli nejako rozlisit tie triedy.
coho by som sa bal je dlzka auta. predsa len e36 sa mi soferovala v pohode, s e39 nemam problem ani parkovat ani nic, ale niekedy tam musim jednoducho na 2krat lebo naraz neotocim., mam pocit ze 38 je este o nieco dlhsia, neviem.
pri e36 som si uzival toho ze ludia cas od casu dali uz aj prednost v meste, pri e39, je to uz viac samozrejme a mam pocit ze pri e38 to je bez debaty zeby sa ti niekto pchal do cesty.
taktiez z toho prispevku co tu svojho casu pchal niekto ze e38 ma lepsie vnutorne vyhotovenie ako e39, to beriem, predsa len museli nejako rozlisit tie triedy.
coho by som sa bal je dlzka auta. predsa len e36 sa mi soferovala v pohode, s e39 nemam problem ani parkovat ani nic, ale niekedy tam musim jednoducho na 2krat lebo naraz neotocim., mam pocit ze 38 je este o nieco dlhsia, neviem.
Nechtel jsem se zapojovat ale zkusim to.Na tvou otazku asi neni odpoved,to stim cajem bylo trefne celkem.Jinak myslimze 528i neni spatne,celkem to jede,u sedmy bych sel do 740i,jak psal kolega,pomer vykon cena spotreba je ok.A pokud zere osmihrnec 13 a sestival 11,5 neni co resit.Pojistka uz je stejna taky.ridil jsem 540i abylo to ok celkem.Sam mam 745i a nejaky prebytek vykonu nepocituju,je to tak akurat bych rekl.Ma rada zni,neboj se objemu,cim vic tim lip.S tim nemeckem mas recht,tam jsou auta vetsinou ve fullu,u nas staci jak ma klimu a el.okna a pise se jako plna vybava..Ze maji nektere modely masaze,soft close atd nekteri ani nevi.Kazdopadne stastny kup,ale je to vzdy loterie.A jestli muz na zaver jeste,zajed si pro bavora sam do nemecka,neni to zadny problem,vsak uvidis sam.
Pravda je ta že se E39 a E38 srovnávat nedají, já měl E39 520i, 728ia a ted mám 740ia rok 95 taky mnou dovezené z DE. Jsou lidi kterým stačí mít pohodlí nízkou spotřebu a na víkonu jim nesejde a ti si koupí 725tds a pak jsou lidi který všechno mají za socialní a když to není minimálně V8 lépé V12 tak by do toho nesedli. Nedá se ani jednoznačně říct jestli je E38 spolehlivější než E39 a naopak, hodně záleží na předchozím majiteli jak se k autu choval. E39 není vůbec špatné auto a určitě nestojí ve stínu větší a silnější E38! Jezdil jsem s E39 asi rok a dělal jsem jen olej a filtry, je fakt že bylo po prvním majiteli(řiditel firmy-firemni auto) a stalo před asi 4 lety 189tis takže celkem top stav. E38 je určitě náročnější ve všech směrech, je to taky vyšši třída. Pokud jezdíš málo a spíš město a nejsi příliš náročný na jízídní vlastnosti,výkon,výbavu budeš spokojený s E39 pokud chceš něco extra tak potom E38 740ia s motorem M62B40 

nedavno sem uz u tehle aut stejne dosel k nazoru ze ...
kdyz uz zivit takovouhle kurvu... tak at to stoji za to...
volne prelozeno... proste si koupit ten nejnaslapanejsi objvak co se da poridit... cokoli ostatni je proste jen nejakej kompromis a pak ti to bude jednou chybet (at vybava, vykon, respekt)... a uz je z toho jak rekl Alois... Truhla plna penez ktery z ni nejdou vyndat
takze kdyz uz... tak uz..
kdyz uz zivit takovouhle kurvu... tak at to stoji za to...
volne prelozeno... proste si koupit ten nejnaslapanejsi objvak co se da poridit... cokoli ostatni je proste jen nejakej kompromis a pak ti to bude jednou chybet (at vybava, vykon, respekt)... a uz je z toho jak rekl Alois... Truhla plna penez ktery z ni nejdou vyndat

takze kdyz uz... tak uz..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 8903
- Registrován: pon 13.08.2007 00:00
- Bydliště: Kladno, tam je patriotovo ...
- Kontaktovat uživatele:
Snejk píše:nedavno sem uz u tehle aut stejne dosel k nazoru ze ...
kdyz uz zivit takovouhle kurvu... tak at to stoji za to...
volne prelozeno... proste si koupit ten nejnaslapanejsi objvak co se da poridit... cokoli ostatni je proste jen nejakej kompromis a pak ti to bude jednou chybet (at vybava, vykon, respekt)... a uz je z toho jak rekl Alois... Truhla plna penez ktery z ni nejdou vyndat![]()
takze kdyz uz... tak uz..
... neb když do pekla, tak na pořádném koni :palec:
S tím co si napsal, lze jen souhlasit. Prostě co nejvíc koní a válců, proč to tam nemít, ať to tam je, to se uveze. Pořád je lepší to tam mít a nepotřebovat to, než to tam nemít a pak to chtít, resp. ti to bude někdy chybět, budeš to potřebovat a nebude to tam.
Souhlasím, až na ten obývák, bo to třeba nelze napsat u 3er, i když bude sebe víc vybavená a našlapaná, bude to pořád "jen malá 3er", jinak s výkonem, výbavou ...atd - souhlas :palec:
obecne nejen o motoru.. ale i o vybave to plati... proste jen vic jen houšť... a nějaký kecy... na co mi to je kdyz vzadu nikoho nevozim a beztak toho mam vic jak oktavka... jak si k 7er nekdo pricuchne a trochu vic tak to tam proste pak chce zacne chtit nebo proste cokoli...
takze kdyz uz ... tak poradne.. ne napul...
takze kdyz uz ... tak poradne.. ne napul...