Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
e38 3.0d r.v. 1999 - problém se startováním
Zdravím.Vyskytnul se takový problém.Při nastartování a jízdě mi lehce problikávala kontrolka dobýjení ale starování bylo OK.V poslední době mi to začalo problikávat silněji a občas i začala svítit.Tetkon mi i při volnoběku kontrolka svítí a k tomu mi začal problikávat komlet panel s klimou.Ale nakonec se to ještě zhoršilo.Vypnul jsem motor a zkusil znova nastartovat.Kontrolky se rozsvítily a při otočení klíčku do poslední polohy to nic nedělalo naprosto ticho.Zkusil jsem to zopakovat starter začal točit ale auto nechytlo.zkusil jsem to potom ještě několikrát zopakovat ale občas to otoči starterem a občas ne.Dneska mi auto dokonce nastartovalo ale po 3 vteřinách zhaslo.Nevím co s tím.Nesetkal se s tím někdo?Prosím poraďte.Předem děkuji.
no skusil bych jít cestou selského rozumu...když prosvitává ba dokonce svítí kontrolka dobíjení bude asi něco s tímto systémem..nejspíš původce všech problémů bude zřejmě samotný alternátor..co si budem nalhávat..tyto vozy mají již něco odjeto dá-li se to počítat na motohodiny tak je možné že uhlíkové sběrače v alternátoru jsou už zjevně ubroušené a tudíž nedochází k výrobě el proudu..oprava v tomto případě je vcelku jednoduchá..jedná se jen o výměnu uhlíků samotných nebo celého držáku (konzolky) s uhlíky...oprava v řádu stokorun..sám jsem toto řešil na nákladních mercedesech..kde je ten alternátor vcelku identycký..dokonce jsem jednou tuto opravu řešil doslova na silnici kdy jsem u známého sehnal uhlíky do neznámého typu vrtačky..tyto jsem obrousil do požadovaného tvaru..staré jsem odletoval a tyto nové naletoval...a jezdí to dodnes..samozřejmě je zapotřebí aby byla dodržena požadovaná tvrdost uhlíků..jinak to vydře sběrací kroužky na rotoru alternátoru...ale to jen tak na okraj.
..teď malinko postup na defektaci závady...použiješ voltmetr, změříš napětí bez nastartovaného motoru a pak s nastartovaným motorem (jestli se ti to podaří nastartovat)..samozřejmě s nastartovaným motorem v ideálním stavu dochází malinko ke zvýšení napětí v palubní síti je to logické aby docházelo k nabíjení akumulátoru...tak například : na prázdno by měl voltmetr ukazovat cca 12-12,6 V po nastartování a následném zvíšení otáček nad volnoběh 12,9-14,0V v tom případě zjistíš že alternátor a zbytek věcí z této soustavy je vpořádku....
..ještě jsem chtěl podotknout že ty ostatní závady zjevně mají příčinu v poklesu napětí v palubní síti...a z největší pravděpodobností dojde k jejich odstranění i s odstraněním závady "dobíjení"...možná by bylo dobré skontrolovat svorky kabelů na akumulátoru..jestli dostatečně drží (přechodový odpor totiž znemožňuje dokonale vodivé spojení s palubní sítí)...tam bych asi začal já....hodně zdaru...
..teď malinko postup na defektaci závady...použiješ voltmetr, změříš napětí bez nastartovaného motoru a pak s nastartovaným motorem (jestli se ti to podaří nastartovat)..samozřejmě s nastartovaným motorem v ideálním stavu dochází malinko ke zvýšení napětí v palubní síti je to logické aby docházelo k nabíjení akumulátoru...tak například : na prázdno by měl voltmetr ukazovat cca 12-12,6 V po nastartování a následném zvíšení otáček nad volnoběh 12,9-14,0V v tom případě zjistíš že alternátor a zbytek věcí z této soustavy je vpořádku....
..ještě jsem chtěl podotknout že ty ostatní závady zjevně mají příčinu v poklesu napětí v palubní síti...a z největší pravděpodobností dojde k jejich odstranění i s odstraněním závady "dobíjení"...možná by bylo dobré skontrolovat svorky kabelů na akumulátoru..jestli dostatečně drží (přechodový odpor totiž znemožňuje dokonale vodivé spojení s palubní sítí)...tam bych asi začal já....hodně zdaru...

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1677
- Registrován: ned 02.01.2005 01:00
- Bydliště: Zlin
- Kontaktovat uživatele:
dobyjeni
moc moznosti nemas, nejcastejsi zavada je spatny regulator na altiku - co nejdriv zmer napeti pri natocenem motoru, bud alternator dodava moc velke (coz je problem a muzes neco odvarit) nebo dodava min (asi tvuj pripad). Potom ty uhliky anebo mas nacate vinuti na samotnem altiku a potrebujes komplet druhy. Ty prvni dva pripady nejsou tak drahe. Cely altik spis sehnat jety nez novy za nesmysl.

moc moznosti nemas, nejcastejsi zavada je spatny regulator na altiku - co nejdriv zmer napeti pri natocenem motoru, bud alternator dodava moc velke (coz je problem a muzes neco odvarit) nebo dodava min (asi tvuj pripad). Potom ty uhliky anebo mas nacate vinuti na samotnem altiku a potrebujes komplet druhy. Ty prvni dva pripady nejsou tak drahe. Cely altik spis sehnat jety nez novy za nesmysl.