Má někdo zkušenost, co je či není třeba, když chci vařit karoserii? Jedná se mi o lokální místa, kde je potřeba odstranit korozi, příp. nahradit část plechu plechem novým.. Jedná se zejména o lemy u podběhů..
Postačí odpojit pouze akumulátor nebo musím raději odpojit i pal. PC a ostatní elektronické systémy? Nechci riskovat, ale zase si nepřidělat zbytečně mnoho práce navíc
čau,
teď řeším to samý u mojí E36, ačkoli chci vařit pár kousků na podvozku. Od známých - servismanů i tady z fóra jsem slyšel názor, že stačí odpojit baterku a nic tím neriskuju, tak jsem docela zvědavej, co zjistím na Tvým topicu.
PS: jako študák VUT automobilní bys to měl vědět nejlíp... Jinak zdravím kolegu ze školy. Jen se nechystám na automobilní, ale kdoví.
Odpojit oba póly baterky by mělo stačit. Já osobně bych ještě tyto pólové přívody mezi sebou zkratoval - pro jistotu. Úplně nejdůležitější je dát kostru svářečky co nejblíže svařovanému místu, aby proudy netekly přes celé auto a obě místa, kostru i svařované místo, dobře očistit. Bohužel jsem už viděl, jak si mechoš dal kostru na držák výfuku a vařil v podběhu. A strašně se divil, že mu to nedrží oblouk. Takže nevařil, ale lepil.
Díky Vám moc za rady.. Doufám, že to bude postačovat..
Pro kolegu ze školy, jako bych to vědět měl, když se to týká automobilu.. Ale na tomto oboru se spíše učíme vše o autech od základů (principy a funkce; motory, podvozky, zavěšení, brzdy atp.) a učíme se s programy, kde se jednotl. takové komponenty navrhují / konstruují a virtuálně zkouší. Servis vozidel není součást výuky a hlavně, kdyby byl, určitě by nezahrnoval takové to opravy. Jelikož, přiznejme si, dnešní servismani neopravují, ale vyměňují viz. servis Bmw kupř. Kdežto můj dotaz je ze škály oprav vozidel pro zkušené mechaniky ještě ze "staré školy"
jestli to budes varit COckem (jak je v nadpisu), tak snad odpojovat nemusis nic ne??? jestli elektrinou (jak tady ctu z prispevku ), tak samozrejme baterku pryc a klidne napr odpojit hlavni svazek u RJ pro klid duse. stejne ale urcite radeji ten plyn
Máš pravdu, některé 7er měly i dvě baterky. Ale já doufám, že "prófa" pochopil, že zkratovat mezi sebou má (+) a (-) těch kabelů, co vedou k baterce a ne kontakty baterie. Jinak pokud svařuješ tzv. CO-čkem, tak se jedná o svařování elektrikou v ochranné atmosféře kysličníku uhličitého, což je poněkud lacinější varianta než v argonu. Ale pořád se jedná o svařování elektrickým obloukem. Svařování plynem (acetylen+kyslík) se dnes už moc nepoužívá, i když třeba pro nahřátí zarezlé matice to bývalo jedinečné řešení.
jsem vyučenej karosář, ve škole nás učili odpojovat baterku i alternátor, altík kvůli odpálení diod, ale víc deset let na autech vařim a pokud dělám celý auto, tak odpojuji jen baterku, alternátor jsem od školy neodpojoval.. Na jednu záplatu na výfuku apod. neodpojuji ani baterku a nikdy se nic nestalo..
Dlouho jsem tu nebyl a vidím, že se tu diskuze poněkud rozeběhla, což je vítáno
Samozřejmě jsem si plně vědom, že zkratovat mohu jen přívodní kabely, nikoliv kontakty baterie..
Potvrzuji názor jednoho kolegy, že by E38 měla mít pouze jednu baterii, o druhé nevím, i když jsem vůz tak detailně nikdy ještě nezkoumal.. Vím pouze o dvou PC..
Počasí nyní polevilo, takže se na to pomalu chystám a odpojím pouze akumulátor a sezkratuji přívodní kabely.. Uvidíme
Snad se ještě zeptám, nemáte někdo náhodou poškozený náhr. díl (neúplný, popraskaný atp.) např. předního spoileru E38? Mám tam vylomený kus a potřeboval bych jej doplnit a zavařit, ale nemám přídavný materiál a materiál na záplatu..
A vzhledem k tomu, že BMW má specifická složení plastů a odlišná mezi jednotl. komponenty patrně z důvodu tuhosti, je potřeba orig. materiál.. Svařovací tyčinky z mat. ABS a pod. se nechytají..
nechci te strasit, ale nez ty kabely zkratujes, tak vem měřák a koukni na napeti mezi tema klablama. pokud je tam nekde zakleta dalsi baterka, tak to zjistis....
pragdejf píše:nechci te strasit, ale nez ty kabely zkratujes, tak vem měřák a koukni na napeti mezi tema klablama. pokud je tam nekde zakleta dalsi baterka, tak to zjistis....
jasně, díky moc za ušlechtilou radu zařídím se dle toho.. je ale klidně možné, že nějaká druhá baterie by tam mohla někde býti
ee neni tam ani za pytel hoven. a i kdyby byla což se dělalo ale tak malo že spíš najdeš auto se zbranovym boxem, bylo to uplně total na zakazku, tak by ta baterie seděla na te normalni baterii, prostě dvě nad sebou....
e38 neni e32, a i tam se ta baterie davala jen kuli nezavislymu. to už dneska ale davno neni třeba.