Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Automat na E38 při přeřazování vydává písklavý zvuk

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#21 Příspěvek od Strosek »

JaraX píše:... Olej je tam chvilku, par tisíc km, to samy filtr, tak asi tu almaru ven a udělat repasi měniče a kontrolu převodovky samotné.


To fakt necháš udělat ? Máš na to někoho, komu se dá v těchto věcech věřit ?

Zkus ještě zkontrolovat hladinu oleje. Mě jednou chyběl asi jen 1/2 litr a po dolití všechny problémy zmizely.

Musí se to prej kontrolovat za studena.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#22 Příspěvek od libovka »

Kontrola oleje v automatu se provádí právě naopak při provozní teplotě a nastartovaném motoru. :wink:
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#23 Příspěvek od Strosek »

Bylo mi řečeno, že u toho mýho je to právě hned po nastartování - dokud se olej neohřeje.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od JaraX »

Strosek píše:
JaraX píše:... Olej je tam chvilku, par tisíc km, to samy filtr, tak asi tu almaru ven a udělat repasi měniče a kontrolu převodovky samotné.


To fakt necháš udělat ? Máš na to někoho, komu se dá v těchto věcech věřit ?

Zkus ještě zkontrolovat hladinu oleje. Mě jednou chyběl asi jen 1/2 litr a po dolití všechny problémy zmizely.

Musí se to prej kontrolovat za studena.


mam mechoša kterymu věřím, on to vyhodí, kuchne, zkontroluje ložiska a všecko a měnič dá zrepasovat, ten se udělat musí, zbytek se uvidí.
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#25 Příspěvek od Strosek »

tak pak napiš, kolik to stéleo :roll:

Dost často prej problémy dělaj nějaký magnety.
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#26 Příspěvek od Strosek »

Mám další dotaz k automatům.
Může nějaká závada v automatický převodovce způsobovat vibrace celýho auta v rychlosti těsně okolo 90 km/h ?

Začínám nabývat přesvědčení, že asi jo. Protože mi ten můj káres furt vibruje - všechno už jsem prošel aspoň 3x. Když píšu všechno, tak myslím všechno, kromě převodovky.
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#27 Příspěvek od Fugo »

asi by mohlo, co kardan - klouby - loebro, zkus vyndat kardan a na laně jet 90, eliminuješ tím převodovku a kardan, potom vyvážení a kontrola kardanu , křížů, střed ložiska a loebra, pozor na průměr loebra, už jednou mě tam dali větší o pár desítek a po montáži to vibrovalo protože loebro nesedlo průměrem do osazení na diffu. doporučuji bmw díly ceny jsou skoro stejné.
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#28 Příspěvek od Strosek »

Co to je prosím tě "loebro" ? :oops:

Já se obávám, že problém je v převodovce. Jinak mám možnost nechat vyvážit kardan. To si ale nechávám jako poslední možnost. Jak budu měnit převodovku, tak ho nechám asi pro jistotu vyvážit.

Prej by mohl být problém v nějaký "lock up" spojce.
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od T613 »

to je kloub s loziskem narazeny na tisihranu na konci kardanu ... na to fakt bacha protoze kazdy druhy kardan ma jinou roztec a taky jsem narazil na dva druhy tisihranu rozdil 1mm

sklepni ho a podivej se jestli nemas rozpadle to lozisko
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#30 Příspěvek od Fugo »

lock up, lze odpojit ,najdi si ve schématu signál z jednotky automatu pro převodovku ,označen je TCC a ten odopoj, pojede ti to bez zamknutí měniče.
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#31 Příspěvek od Strosek »

Fugo píše:lock up, lze odpojit ,najdi si ve schématu signál z jednotky automatu pro převodovku ,označen je TCC a ten odopoj, pojede ti to bez zamknutí měniče.


Odpoj --- tzn. - má to svůj konektor, nebo musím přestřihnout drát ?
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#32 Příspěvek od Fugo »

jo přestřihnout, jinak to odpojit nejde.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od Snejk »

znova vytahnu tenhle topic. e38 jsem koupil koncem v cervence, automat nekope necuka, proste ok. nastartoval sem a hned radil... ted mame takový milý podzimek, na muj vkus kosa jak v prdeli, a zda se že se to nelibi ani e38mě. každe rano, na bc 8-14° a nastartuju, dam D, necukne ,rozjede se na 1... a neřadi dvojku... necha se točit klidně do 4000ot... až ujedu cca 300m zařadi dvojku(pokud to teda nepřetočim k 5000 to ji tam nuceně dá) pak jede chvili na dvojku (zase se nechá točit) pak to najednou naflaka všecky zbylý rychlosti jak ma, otačky klesnou a už jezdi jak ma... necuka to nic. ale tohle mi dělá každý rano když je chladno. tušim jak bylo ale odpoledne kolem 20ti už to nedělal. no tak nazory se tu ruzni, někdo řika automat KO, někdo tvrdi warm-up mode (ja doufam že to tak je :) ). tak jak to je. co ostatni majitele M60 4,0 s automatem jak se libi vašim automatum tohle počasí. taky se vám to takhle "zahřívá" ?
miloshm
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
Bydliště: Čejkovice
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od miloshm »

Snejk: Když je po ránu chladno, tak se automatu taky nechce řadit. Doufám, že to je jen ten warm-up mode :?
Dneska ráno než jsem vyjel, tak jsem chvilku (asi minutu) čekal s nastartovaným motorem a automatem v poloze D na zbytek rodinky a potom to po rozjezdu přeřazovalo hned. To by potvrzovalo tu teorii o warm-up modu.
Jinak mě to při přeřazování 1-2-3 vydává pískavý zvuky a tak jen doufám, že automat neodchází do věčnejch lovišť. A pokud jo, tak jen doufám, že to nebude tak hned.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od Snejk »

mno ten piskavej zvuk by tam nejspíš být neměl. na e32 sem na to byl zvyklý, dělalo to zvuky jak automat v autobusu. tam to slyšet bylo. ale v e38 to opravdu necuka ani nevydava žadne zvuky, ani to dotáčení setrvačníku a podřazování při brždění není slyšet. Ale mužu tě uklidnit moje e32 tyhle zvuky vydavala asi 5 let a porad jezdila co vim od sebe i puvodniho majitele. jen me tak jezdila dva roky.ale už nepřežila vymenu oleje (kterej byl teda černější než motorovej :) )
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od Snejk »

kecam ,žadnýho setrvačníku, je tam slyšet měnič.
kralik
Registrovaný
Příspěvky: 319
Registrován: stř 02.01.2008 01:00
Bydliště: Praha

#37 Příspěvek od kralik »

Zdar Snejku, mne to dela taky. Kdyz je chladno tak si preradi az po cca 300m a pak uz maka normalne. Proste tech prvnich 300m drzi 3000 a pak hup dolu. Pokud chvilku pockam a zprutka se nerozjizdim, tak je vse OK. V mrazech to bylo skoro vzdy.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od Snejk »

tak to mě docela uklidňuje :)
miloshm
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
Bydliště: Čejkovice
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od miloshm »

Snejk píše:kecam ,žadnýho setrvačníku, je tam slyšet měnič.

Určitě je to měnič? Nemůžou ty zvuky dělat lamely?
Odpovědět