Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E38 při vyndaní měrky oleje divné zvuky...

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
Smet
Registrovaný
Příspěvky: 304
Registrován: ned 09.04.2006 00:00
Bydliště: Praha/okr.Litoměřice

#1 Příspěvek od Smet »

Ahoj mam E38 728i se serviskou najeto 255tis jezdila ok vše v pohodě a najednou z ničeho nic při startu se zastaví startér zvuky jak před kousnutím nakonec chytne ale nejede na všech 6 válcu a při vyndaní měrky oleje je slyšet jako by bublaní a vyfukování vzduchu což dříve neexistovalo starty byly super díky za jakou koli radu
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#2 Příspěvek od normann »

Já bych si troufnul tipnout na prasklý těsnění pod hlavou, v horším případě prasklá hlava, ale je to jen můj tip.
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#3 Příspěvek od normann »

A ještě: pokud by tomu tak bylo,tak opatrně s tím startováním, znám jednoho, který právě v takovém případě, co ty uvádíš, ještě startováním motoru s prasklou hlavou, strhnul plastová kola v převodovce startéru, takže si ještě přivydělal repasí startéru. Nasaď na řemenici na klice klíč a zkus protáčet motor. Pokud to půjde v určité fázi hodně ztěžka, může jít o to, že máš v nějakém válci vodu. Zahřej motor a otevři expanzku, pokud se ti bude řinout z expanzky chl. kapalina, s nevětší pravděpodobností je to prasklý těsnění pod hlavou, nebo rovnou hlava.
Smet
Registrovaný
Příspěvky: 304
Registrován: ned 09.04.2006 00:00
Bydliště: Praha/okr.Litoměřice

#4 Příspěvek od Smet »

děkuji to jsem si myslel :D opět nějaké překvápko i když musím se 7mi zastat do teď žadný problém a i když je tento tak velký dojedu s ní domů kdybych byl kdekoli
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#5 Příspěvek od normann »

No ono se s tím jet teoreticky dá, začne ti stoupat spotřeba, klesat výkon, blbě startovat a pokud neklekne startér, do servisu, nebo ke svýmu mechošovi tak do řekněme 50km určitě dojedeš, hlavně často kontrolovat chl.kap. v motoru a dolívat a dolívat vodu,nespoléhej na hlášku check controlu - Kühlwasserstand, záleží v jakým to máš stadiu, ale jaxe říká: "Vyhov tomu motoru!" :D
Smet
Registrovaný
Příspěvky: 304
Registrován: ned 09.04.2006 00:00
Bydliště: Praha/okr.Litoměřice

#6 Příspěvek od Smet »

nojo ale na kapalinu jsem koukal nic vše ok olej taky ne to startování jak jsem psal to bublaní z měrky a v nízkých otáčkach vynechává asi je to na začátku měl bych mít přeci aspoň vodu v oleji nebo naopak
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#7 Příspěvek od normann »

Nemusíš mít vždy vodu v oleji, jako nemusíš mít vždy mastný oka v chl. kapalině. Přesto může být těsnění vyfouklý, nebo křáplá hlava. To jsou malinký trhlinky ale stačí to, hlavně u dieselů, kde jsou větší tlaky.
Smet
Registrovaný
Příspěvky: 304
Registrován: ned 09.04.2006 00:00
Bydliště: Praha/okr.Litoměřice

#8 Příspěvek od Smet »

nojo tak to rozeberu a uvidíme
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#9 Příspěvek od normann »

Smet píše:nojo tak to rozeberu a uvidíme
Nech si pro jistotu změřit tlaky ve válcích, ne?
my_dudesty
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: sob 11.03.2006 01:00
Klubové ID: 1403

#10 Příspěvek od my_dudesty »

a je krom praskleho tesneni nejaka jina moznost kam se voda muze ztracet? minuly tyden mi to zahlasilo na check controlu hlasku at zkontroluju vodu, tak se studenym motorem byla ta voda tak 10 cm pod ryskou co je na te expanzce. Doma mam kanystr chladici kapaliny tak sem si rikal ze to doleju az se tam dostanu ted v patek.
Pak byl checkcontrol tyden potichu a dnes se ozval zas, zkusil sem zahrat motor a otevrit expanzku a voda byla jen asi 1cm pod ryskou, ale uplne klidna, zadne rinuti se nekonalo..
Jinak chladici kapalina se menila v prosinci, takze je tam relativne nova, nevi nekdo co to muze byt?
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#11 Příspěvek od normann »

Únik z chladiče, různý drobný netěsnosti hadic, únik přes čerpadlo, může to téct u topení atd. Nejlepší je postavit auto do garáže, kde je čistá podlaha, nejlépe opatřená nátěrem a 2. den jsou vidět kapky- modrý žlutý, zelený, červený, podle toho, jakou tam máš chl. kapalinu, pokud je čirá, rozmázni jí mezi prsty a pokud je lehce mazlavá, je to chl. kap., nejlépe je mrknout se pod auto a podívat se odkud to přesně odkáplo, pak teprve vyjet z garáže, takhle to dělám já i s olejem. Některé netěsnosti se ale projeví jen při ohřátém motoru a chl. kapalina se těmito netěsnostmi dostane ven a hned se odpaří. Kolem těchto netěsností se dělají takové mapy, ale to asi všechno víš, ne? Myslím, že to není nic nového.
my_dudesty
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: sob 11.03.2006 01:00
Klubové ID: 1403

#12 Příspěvek od my_dudesty »

zkusim to doma postavit pod strechu a asi pod to hodim nejake noviny, at je to zretelnejsi... ono jedna vec je kudy to vytece z te soustavy a druha odkad to skape na zem z toho plastoveho krytu co je pod motorem.. no uvidim pres vikend..
sem se tak lekl, ze se mi to muze ztracet nekde v motoru ze sem zapomel na takove jednodussi zavady jako netesnosti po ceste.. :D
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#13 Příspěvek od normann »

Tak na tu zkoušku sundej plast pod motorem, je to pár šroubů, např. já ho vůbec nemám, ačkoliv bych ho chtěl.
Odpovědět