Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

5-ti stupňová AUT převodovka (tiptronic/steptronic) u E38

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
medvidek
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: čtv 28.06.2007 00:00
Bydliště: Liberec

#21 Příspěvek od medvidek »

Ja si automat nemuzu vynachvalit,dela to co si preju,radi sametove a ve meste super,navic nemusim nad nicim premyslet a jen pridavam nebo ubiram plyn. Kdyz clovek da ty prevodovce to co potrebuje tak nevidim problem a duvod proc by mela odejit. Zaklad je nechat ohrad olej jak v motoru (ted si nechavam dodelat budik na teplotu oleje v motoru) tak v prevodovce (za studena ma olej jinou viskozitu) tudis pri vyssich otackach motoru je obrovsky tlak a olej si hleda cestu i tam kde by nemel (gufera,ruzna tesneni atd.) a po 100tis. km menit olej i s filtrem (taky me to ceka) Priklad ohrati oleje v prevodovce: pri 20 stupnich venkovni teploty a klidne jizde se olej zahreje po cca 20-40km takze nestaci ohrat motor na provozni teplotu a pak mu nalozit ( Jarax by mohl vypravet) :wink:
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#22 Příspěvek od Fugo »

normann píše:Taky by se mi líbil long, ale do longů nedávali dieselový motory a taky manuální převodovky, já mám sice automat, ale nevím, jestli jsem radši neměl shánět manuál, s tím automatem jsou docela starosti a je to taková stálá hrozba, že se to vys..e a budu si muset vzít hypotéku na opravu. :D Někdy je za jízdy i nuda, nevím, jestli mi to řazení nechybí, asi trochu jo, ještě že v práci jezdím i s jinými auty, tam si to řazení užiju až až.... :D


Ale ta nuda je tím že máš diesel :wink:
Professor
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: ned 14.01.2007 01:00
Bydliště: Velké Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Professor »

to je vše pravda.. myslím ale, že každá věc z toho vámi chváleného má svoji výhodu a naproti tomu i nevýhodu.. jako u všeho.. ale každý z nás by měl být spokojený s tím, co má.. ne nadarmo se říká, inu proti gustu žádný dišputát :mad:
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#24 Příspěvek od normann »

No to máš trochu pravdu, ale já jsem šel za poslední roky dost do sebe a docela se snažím jezdit podle předpisů a na to mi docela stačí tenhle řechtající traktor, i když si na něj pořád nemůžu moc zvyknout, je to můj 1. diesel a možná poslední. :D Čeek to musí sám zkusit na vlastní kůži, to je nejlepší zkušenost, než dávat na rady jiných, ne? Ale zatím to docela ujde.... není to zas tak nejhorší. :D
medvidek
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: čtv 28.06.2007 00:00
Bydliště: Liberec

#25 Příspěvek od medvidek »

normann píše:No to máš trochu pravdu, ale já jsem šel za poslední roky dost do sebe a docela se snažím jezdit podle předpisů a na to mi docela stačí tenhle řechtající traktor, i když si na něj pořád nemůžu moc zvyknout, je to můj 1. diesel a možná poslední. :D Čeek to musí sám zkusit na vlastní kůži, to je nejlepší zkušenost, než dávat na rady jiných, ne? Ale zatím to docela ujde.... není to zas tak nejhorší. :D
Prosim te nejak jsem to nesledoval,co mas za motor???? Vim jen ze papa nafticku. Jinak 2.5 tds do 7er nepatri a i soudruzi v NDR to pochopili a na zkousku ho tam davali jen jeden rok a pak uz jen 730D a 740D
Professor
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: ned 14.01.2007 01:00
Bydliště: Velké Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od Professor »

noo. sem s tím.. to by mě také docela zajímalo.. ?? jaký to je objem :D
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#27 Příspěvek od normann »

No mám ten motor, co tam byl na zkoušku na 1 rok, jaxe tu objevilo :lol: Tey M51 2,5tds. Ale pozor! Dávali ho tam soudruzi v Bayernu od 03/96 do 09/98, takže 2 a půl roku, dle http://www.7er.com. Na stránkách http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ly&t=43834 uvádí období výroby dokonce 1996 až 2000! A já jsem viděl někde inzerát: Prodám 725tds r.v. 2000, myslel jsem si, že to byl překlep, nebo omyl.
Když jsem si chtěl koupit nějakou sedmu v dieselu, na 730d jsem neměl a obávám se, že nemám do teď :D , 740d nechci a navíc ten exemplář co jsem si tehdy koupil, byl ve slušný výbavě a za celkem dobrej peníz. Takže toť důvod, proč jezdím s E38 s motorem který podle někoho do E38 nepatří. Já bych se docela rád svezl s jinou 725tds a porovnal její výkon s mojí, páč jsem slyšel názor jednoho BMWmechanikéra, ke kterýmu léta jezdím s většími problémy, že to moje auto jede na tds velmi pěkně. Mě se právě tak zdá, že to není zas taková hrůza, jaxe tu o týhle motorizaci píše. Přesedl jsem do toho z E32 735, takže to skok do pomala je, ale zas takovej plaz to není.
Professor
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: ned 14.01.2007 01:00
Bydliště: Velké Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od Professor »

hmm, zajímavé, co se člověk pořád dozvídá.. jsou stále nové věci k bádání.. hold E38 je vůz, který má spoustu možností.. :D hlavně že jezdí dobře.. :wink:
medvidek
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: čtv 28.06.2007 00:00
Bydliště: Liberec

#29 Příspěvek od medvidek »

Nehanim tds,sam jsem ho mel v e-34 a byl jsem nadmiru spokojen,ale vim ze s dvoutunovou sedmou ma co delat,meli jsme ji na bazaru a chvili jsem sni pojezdil. Sam jsem si ji chtel poridit,ale po teto zkusenosti jsem rad ze mam 4.4i a uz bych nemenil. tds je super v trojce kdyz je motor v naprostym poradku,ale z vlastni zkusenosti vim ze kazdy druhy tdso je utahany k smrti a jsou stim jen problemy. Takze pokud to mas v poradku,tak mas z pekla stesti,ze majitel pred tebou ji nehonil,ale stejne pomer vaha/vykon. Rad se svezu a nemam 7er na denni jezdeni,tudis me spotreba nevadi. Tot muj nazor na vec :wink:
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#30 Příspěvek od normann »

No já ji právě na denní ježdění mám, takže musím řešit spotřebu a navíc dost jezdím město, studenej motor. A k předešlýmu majiteli: Auto jsem koupil s prasklou hlavou, takže byla ještě navíc i slušná sleva v hodnotě opravy, takže to asi zas tak dobrej majitel nebyl, měl to asi rok a 3/4, před ním to měl nějakej inža asi 6 a 1/2 roku, před tím 2 majitele dohromady asi půl roku, kteří si vtom povozili zadek a pryč s tím a před nimi to měl 2 roky Němec. Do Čech to mělo přijet údajně jako 2letá leštěnka, jak mi to vylíčil dovozce. Když se měnila hlava, ukázalo se, že už není původní.
Professor
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: ned 14.01.2007 01:00
Bydliště: Velké Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Professor »

za jakou spotřebu jezdíš město a dálku, když jedeš průměrně, žádná agresivita? :D
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#32 Příspěvek od normann »

Jezdím asi tak z 90% klobouk a zbytek kudlu, to většinou,když mně někdo nasere, coč se stává čím dál tím méně. Takže mimo město většinou 90-100km/h po dálnici 130-150km/h. V létě jsem jezdil dálky tak 6-7l/100km stylem klobouk, teď tak 7,5-9,5l stylem klobouk. Záleží kudy taky jedu, často překonávám Lužické hory a to je pořád do kopce z kopce, tam jedu za těch 10-12l, pak to nějaká ta rovinka stáhne na těch 9 až 9,5l/100km. Když jedu z CL do Prahy, jedu teď v chladnějším počasí i za 7-7,5l/100 stylem klobouk. V létě to bylo do Prahy 6-6,5l stylem klobouk. Tímto směrem není tolik převýšení a klesání. Ve městě mi to jede od 13l výš, Česká Lípa je většinou do kopce z kopce, tedy aspoň ty moje trasy, k tomu studený motor a jsme na těch 13- 15l/100km. Jeden čas, někdy v listopadu a prosinci, jsem při rozjezdech cítil větší prokluz, nebo se to ani skoro nechtělo rozjet a to byla spotřeba i 19l! Nějak to ale zatím přešlo. Taky na to ještě dojde řada, chci vyměnit olej a filtr v automatu, možná zmizí v chladným počasí prokluz a klesne spotřeba.
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#33 Příspěvek od normann »

A ještě: Co jsem si tak měřil v táhlým prudším kopci síly s ostatními (kopec Šébr, jestli ho někdo zná), tak nad Oktávkou 1,9tdi jsem s přehledem vyhrál, nevím která verze to ale byla, dělaly se tuším 2 verze tdíček. Nejslabší je 66kw a ta nejsilnější je 81kw, takže nevím, jestli to byla ta silnější verze. Na Audi A4 quatro 2,5tdi nějaký zánovní kombík už jsem nestačil, byť jsem se statečně dlouho držel, ale na dlouhým rovným prudkým úseku, kde rozhodoval už jen výkon motoru mě předjel a mohl jsem se stavět na hlavu. Paxem se doma koukal na výkon tohoto audi a je to jasný. Auto s necelými 2 tunami a výkonem 105kw nemůže mít šanci na auto s výkonem 132kw, pohonem 4x4 a menší hmotností.
Professor
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: ned 14.01.2007 01:00
Bydliště: Velké Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od Professor »

tak to máš velmi slušné spotřební parametry.. :wink: mě se to samozřejmě při mém objemu a kW podařit nedá, hlavně ne město a kopce.. ale když je klidná dálnice a mám tam tempomat na 130km/h, pod 9litrů/100km se občas také dostanu.. :D
medvidek
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: čtv 28.06.2007 00:00
Bydliště: Liberec

#35 Příspěvek od medvidek »

Kdyz ti to tak malo zere tak se nekdy zastav v Liberci na pokec. Muj tel. 607801670
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#36 Příspěvek od Fugo »

za mnou můžeš taky, můj tel. nokia :)
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#37 Příspěvek od normann »

Jaxem psal, vloni v létě a na podzim to mělo hezkou spotřebu, přes zimu se to zhoršilo, ale není to zas taková tragedie.Stavit se samozřejmě můžu, pokud pojedu tím směrem a bude čas, ozvu se ti. V Lbci mám svýho zaměstnavatele, ale málo tam za ním jezdím, to víc oni jezdí nasírat nás do CL :D Pokud tam ale na kraj jedu, mám sebou většinou ještě někoho, nebo se musím hned vrátit, takže až tam pojedu soukr.
Odpovědět