Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
5-ti stupňová AUT převodovka (tiptronic/steptronic) u E38
-
Professor
- Registrovaný
- Příspěvky: 176
- Registrován: ned 14.01.2007 01:00
- Bydliště: Velké Meziříčí
- Klubové ID: 1499
- Kontaktovat uživatele:
prosím velmi, kdo z vás vlastní též automat u E38, poraďte..
mám u své E38 LONG typ AUT převodovky, kde si mohu přepnout posunutím páky vlevo a držení pojistky v neutrálu z klasického aut režimu P R N D na režim manuál označen zjevně "M" a mohu řadit 1 až 5 stupňů rychlosti.. normálně bývá 1 až 4 stupně, co jsem měl možnost vidět.. systém je přes +/-, to jest řazení na vyšší stupeň (+) proběhne kyvně zatlačením páky od sebe (páka se po zatlačení vrátí zpět do výchozí polohy), naopak řazení na nižší stupeň (-) kyvně zatlačením páky k sobě (opět se páka po zatlačení vrací zpět do výchozí polohy).. ovšem mě zajímá, jak dostanu "S" čili sport jízdu? jelikož mám u symbolu +/- písmenka M/S.. do manuálu to přepnu, ale na S pořád nevím.. když jsem měl tehdy E38 740i, tak jsem to měl přes takové posuvné tlačítko, kde bylo "A" a "S" a v manuálu jen 4 rychlosti, ovšem systém řazení byl v lajně přes pojistku.. díky moc za rady

-
Professor
- Registrovaný
- Příspěvky: 176
- Registrován: ned 14.01.2007 01:00
- Bydliště: Velké Meziříčí
- Klubové ID: 1499
- Kontaktovat uživatele:
jen pro informaci.. zde jsou fotky obou verzí mnou zmiňovaných AUT převodovek..
http://klasika.ukazto.com/?img=2440585,long36.jpg
http://klasika.ukazto.com/?img=2440586, ... 6682af.jpg
http://klasika.ukazto.com/?img=2440585,long36.jpg
http://klasika.ukazto.com/?img=2440586, ... 6682af.jpg
-
Bruno75
- Registrovaný
- Příspěvky: 83
- Registrován: úte 20.02.2007 01:00
- Bydliště: Trencin / Bratislava (SVK)
To se ani neptej...
Ja mám E39 530d automat - steptronic (myslím, že rovnaký ako popisuješ) a vie sa to chovať celom svižne aj na D, keď používaš kick-down (prudko zatlačíš plyn na podlahu až za mierny odpor), autí by malo podradiť a razantne vyraziť, v režime S je to ešte lepšie, ale torchu to žere (u mňa cca + 2 l nafty) M takmer nepoužívam, podľa mňa steptronic vie sám najlepšie kedy má radiť.... iná zábava by bola, ak by som mal krídelká pod volantom ako nové mašinky...
Nepíšeš aký máš motor, ale keďže máš Long, tak to asi nebude nič slabé a aj keď je E38 vačšia a ťažšia, lenivé to nebude....
Ako už odznelo S v manuále si musíš urobiť sám...
Ja mám E39 530d automat - steptronic (myslím, že rovnaký ako popisuješ) a vie sa to chovať celom svižne aj na D, keď používaš kick-down (prudko zatlačíš plyn na podlahu až za mierny odpor), autí by malo podradiť a razantne vyraziť, v režime S je to ešte lepšie, ale torchu to žere (u mňa cca + 2 l nafty) M takmer nepoužívam, podľa mňa steptronic vie sám najlepšie kedy má radiť.... iná zábava by bola, ak by som mal krídelká pod volantom ako nové mašinky...
Nepíšeš aký máš motor, ale keďže máš Long, tak to asi nebude nič slabé a aj keď je E38 vačšia a ťažšia, lenivé to nebude....
Ako už odznelo S v manuále si musíš urobiť sám...
-
Professor
- Registrovaný
- Příspěvky: 176
- Registrován: ned 14.01.2007 01:00
- Bydliště: Velké Meziříčí
- Klubové ID: 1499
- Kontaktovat uživatele:
tomu věřím.. při kickdownu je to palba..
no s těmi křidélkami pod volantem, to by byla svižná jízda.. ale svižná sport jízda se dá vypilovat i na fofr páce, ale chce to trošku zkoušet.. a dostat cvik.. něco to ale stojí.. párkrát se pojede k pumpě častěji než je zvyklost..
jinak mám "E38 TV spezial chrom" 740i LONG s motorem 8V při objemu 4398ccm, auto je původně ze západního Německa (bylo to na objednávku, tehdy se v tom vozil nějaký papaláš)

-
Bruno75
- Registrovaný
- Příspěvky: 83
- Registrován: úte 20.02.2007 01:00
- Bydliště: Trencin / Bratislava (SVK)
No tak ta E38 s V12 to by fakt bola ina palba....
BTW videl som na famopusbmw.cz video, kde tuto V12 strcili do E24, potom to bola 650 CSi a malo to brutálny zvuk...
A že som taký smelý, koľko ti tá 740iLA bežne papá... ?
Viem, že budeš asi odporca nafty (ako väčšina ludí v klube...) ale moja 530dA pri rozumnom jazdení (do 150 - ale zase žiadny "klobouk") papká okolo 8 l/100. Ak by som ju jazdil v režime S, počítam že by vzala 10-11 l/100
A že som taký smelý, koľko ti tá 740iLA bežne papá... ?
Viem, že budeš asi odporca nafty (ako väčšina ludí v klube...) ale moja 530dA pri rozumnom jazdení (do 150 - ale zase žiadny "klobouk") papká okolo 8 l/100. Ak by som ju jazdil v režime S, počítam že by vzala 10-11 l/100
-
Professor
- Registrovaný
- Příspěvky: 176
- Registrován: ned 14.01.2007 01:00
- Bydliště: Velké Meziříčí
- Klubové ID: 1499
- Kontaktovat uživatele:
to je hodně slušná spotřeba..
no takhle: když jedu po dálnici dlouhou trasu, dostanu se při dodržování rychlosti 130km/h a běžném provozu pod 10l/100km, často 8 až 9litrů.. při sport jízdě by to bylo určitě kolem 15litrů +/-, když bych držel opět hraniční rychlost 130km/h.. ale po městě není problém do 20litrů při běžné jízdě.. ovlivňuje to spousta faktorů.. 
-
Bruno75
- Registrovaný
- Příspěvky: 83
- Registrován: úte 20.02.2007 01:00
- Bydliště: Trencin / Bratislava (SVK)
Ono je to dosť premenlivé, pravidelne chodím 140 km úsek - dialnica rýchlosť +/- 145 a podľa BC mávam spotrebu 7,7-8,2.
Minimum mám 7,0 (asi 300 km na rakúskej dialnici podla predpisov) a ešte so skiboxom na streche (a vetrom v chrbte).
Maximum - tá istá štreka aj rýchlosť aj skibox ale opačným smerom s protivetrom / bočným vetrom - 8,8.
E39 je relatívne veľké auto (moje doteraz najväčšie), nemyslel som, že je to tak citlivé na vietor...
Bez skiboxu, okresky - dosť svižne (140-150 mimo obce) - 7,7
Minimum mám 7,0 (asi 300 km na rakúskej dialnici podla predpisov) a ešte so skiboxom na streche (a vetrom v chrbte).
Maximum - tá istá štreka aj rýchlosť aj skibox ale opačným smerom s protivetrom / bočným vetrom - 8,8.
E39 je relatívne veľké auto (moje doteraz najväčšie), nemyslel som, že je to tak citlivé na vietor...
Bez skiboxu, okresky - dosť svižne (140-150 mimo obce) - 7,7
Taky by se mi líbil long, ale do longů nedávali dieselový motory a taky manuální převodovky, já mám sice automat, ale nevím, jestli jsem radši neměl shánět manuál, s tím automatem jsou docela starosti a je to taková stálá hrozba, že se to vys..e a budu si muset vzít hypotéku na opravu.
Někdy je za jízdy i nuda, nevím, jestli mi to řazení nechybí, asi trochu jo, ještě že v práci jezdím i s jinými auty, tam si to řazení užiju až až.... 
