Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Par otazok a nejasnosti o 7er E32

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
EskiMag
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 11.10.2007 00:00

#1 Příspěvek od EskiMag »

Ahojte. Kedze ma zaujali 7-kove BMW E32 konkretne 730(R6),735(R6),740(V8 ) a silne o niecom takom uvazujem, mam par otazok, dufam, ze mi poradite. (Diskusie som uz preliezol a odpovede som nenasiel)

1 ) Aky je rozdiel medzi 730/735 R6 a 740 V8? Niekde som cital, ze 740 ma 5-stupnovu prevodovku. Aky je rozdiel v 5 a 4 stupnovom automate? Co sa tyka techniky, ale aj spolahlivosti, udrzby a tak.
2 ) Je mozne do E32 namontovat sekvencny splynovac?
3 ) Kde je umiestnena benzinova nadrz? Je umiestnena tak, ze by bolo mozne ju zamenit za nejaku mensiu a na jej miesto dat nadrz LPG? Lebo ten obrovsky valec v kufri vyzera strasne. Pripadne aka velka diskova sa tam zmesti namiesto rezervy?
4 ) Je mozne sklapat zadne sedacky?
5 ) Ked je auto vybavene NIVO, ma automaticky aj EDC (a naopak)? Ak to ma, je mozne to nejak vyradit z funkcie? (napr. v pripade vymeny tlmicov za nove (aby ma to financne nezruinovalo))
6 ) Ktore verzie mali vyhrievane aj zadne sedadla? A zvykne u tak stareho auta este to vyhrievanie (predne) fungovat?
7 ) Ako je to s pozinkovanim karoserie? Mala ju E32 pozinkovanu? Kde to najcastejsie hrdzavie (ak hrdzavie)?
8 ) Aku roztec a pocet dier ma E32?
9 ) PDC sa robil bud len vzadu alebo aj vpredu aj vzadu? Zvykne to po tolkych rokoch fungovat (moje cuvanie je dost slabe :D)?
10 ) Je lepsie kupit novsie rocniky, alebo je to len o stave konkretneho vozu?
11 ) Ktore z troch spominanych verzii odporucate? Pri plyne by ma spotreba az tak nezaujimala, skor sa mi jedna o spolahlivost, udrzbu, cenovu narocnost, dynamiku, moznost vybavy a tak.
12 ) Na mobile.de som videl fajn kusky po 2500-3000 eur. Je to vela, alebo malo? Vobec nemam prehlad o cenach.
13 ) Ak vas napadne nieco, co by som mal vediet pred kupou E32 a mozno neviem, tak napiste :)

Dufam, ze mi poradite, lebo toto auto sa mi fakt velmi paci, ale mam ohladom neho aj vela nejasnosti na ktore sa mi nepodarilo najst odpovede. Pripadne keby bol niekto ochotny so mnou prehodit par slov na ICQ, tak by to bolo super, zatial dakujem.
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od T613 »

ty p... liku :lol:

1)M30 R6 maji jen 4stup automat a M60 5stup, 4.0 V8 je asi nejlepsi motor co muzes v e32 mit ale taky techto aut je pramalo takze vetsina se uchyli k M30 3.5 ... rozdil v automate muzes tezko posoudit protoze 5stup se daval jen k V8 motorum ktere maji uplne jiny prubeh nez R6

2)samo ze je, ale das za to 40t? kdyz cele auto ma cenu 40t :-D

3)nadrz je pod kastli takova dost placka 90 nebo 100l a pochybuju ze by ti nekdo dal atest na to misto ni dat LPG bombu :-D

4)neni v zadne e32 to nejde

5)EDC/NIVO ti povi fugo at nekecam ... pokud se ti vysypou nivo tlumice tak jdou nahradit obyc po par upravach

6)no melo to par 750 (ja mam :-P ) 735 spis za extra priplatek ale v zadne jsem to nevidel jeste ... vetsinou to uz nevyhriva ale prodavaji se decky ktere vymenis a zase to funguje

7)pozink nektere jo nektere ne (snad nekecam) na rez nejvic trpi spodky dveri a pak trochu prahy pod tim plastem to zatece a muze byt pruser, jinak je to pohoda pokud to auto neni 5x bourane a varene lojzou z garaze

8)5x120 z vyroby vetsinou 15" ET20 +/-

9)PDC jen vzadu, vepredu jsem videl leda dodelane a vetisnou to funguje, kdyz ne tak jen vymenis cidla

10)99% stav

11)pokud chces vrazit prachy do sekvence tak leda 740, pokud do obyc tak 735

12)to je tezko, v nemecku tech aut je fakt mraky ale tady taky koupis za par korun .. vyplati se ti dat za dovoz takove auta treba 10t :-) nevim no

13)cim vic nad tim bude premyslet ... tak si e32 nikdy nekoupis :-D
Baxon
Registrovaný
Příspěvky: 2225
Registrován: pon 14.04.2003 00:00
Bydliště: Bedřichov
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Baxon »

ad 9. i v předu, ale viděl jsem to jen jednou na nějakým posledním kusu z 94´ http://bmwfans.info/original/E32/Lim/74 ... l-66_0083/
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#4 Příspěvek od Fugo »

všechny modely iL (bez ohledu na motorizaci) nebo 750i mají NIVO, EDC bylo na přání, takže nemusí být nutně dohromady.

Pokud skutečně chceš e32, tak osobně bych kupoval v německu, a rv od cca 04/91 kdy byla změna elektroniky a někdy od 92 byl i lehký facelift uvnitř vozu. A pokud to bude z německa tak máš daleko větší možnost výběru, sestav si seznam parametrů co chceš aby tvůj vůz měl, barva vnější/vnitřní, kůže, ASC/ASC+T, EDC, PDC, atd... nebo rovnou Highline a zadej to do mobile vyber pár aut a objeť to a uvidíš. Pokud auto skutečně chceš a není to záležitost na rok, tak tě ani nerozhodí vyšší cena 2-3000E za které jistě pořídíš krásný a udržovaný kousek. Pravdou je že za ty peníze bys měl již e38, ale záleží co se ti líbí, a samozřejmě ta e38 nebude bez investic. Sám jsem takto kupoval e32 i když jsem mohl mít e38, ale e32 byla více méně bez investic a do e38 bych v tý době musel ještě 150tis kč dát.
honzin
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: úte 17.10.2006 00:00
Bydliště: Nový Bor

#5 Příspěvek od honzin »

mam 730 v8 , z roku 92 , mam pdc i v předu...... asi bych ji prodal .
EskiMag
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 11.10.2007 00:00

#6 Příspěvek od EskiMag »

Dakujem vam za odpovede :) Viem, ze mozno by sa dalo zohnat e38 za tu cenu, ale takato lacna by bola e38 skor trapenim ako radostou. A e32ke podla mna nic nechyba a ma velku charizmu :) e32ku by som samozrejme nechcel len na rok. To len v pripade, ze by som necakane skocil do balika penazi, ale to by som asi riesil byvanie a nie auto :D Este sa chcem opytat na to ASC/ASC-T, ze co je to? Pripadne neviete o nejakej stranke kde su vysvetlene tieto skratky? Na wikipedii som nasiel len niektore. Honzin dakujem za ponuku, ale u mna bude kupa realna az o nejaky cas, lebo musim dat do poriadku svoju AUDI 80 (1994) 2.0 benzin s ktorou je vecne nejaky problem. Co ma tiez motivovalo ku zmene znacky. Kamarat mal e30, teraz e34 a ziadny problem ... len jazdi a tankuje, druhy zas ma Audi 100 a tiez vkuse daky pruser ako ja. Uz ma ta alchymia okolo cidiel, senzorov a ventilov prestala bavit. Viem, ze to nie je len o znacke, ale aj o konkretnom kuse, ale proste BMW je BMW, no :) Inak HighLine sa robili aj ine verzie ako 750iL? A 730 V8 je rovnaka koncepcia motora ako 740 V8?
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#7 Příspěvek od Fugo »

EskiMag píše:Dakujem vam za odpovede :) Viem, ze mozno by sa dalo zohnat e38 za tu cenu, ale takato lacna by bola e38 skor trapenim ako radostou. A e32ke podla mna nic nechyba a ma velku charizmu :) e32ku by som samozrejme nechcel len na rok. To len v pripade, ze by som necakane skocil do balika penazi, ale to by som asi riesil byvanie a nie auto :D Este sa chcem opytat na to ASC/ASC-T, ze co je to? Pripadne neviete o nejakej stranke kde su vysvetlene tieto skratky? Na wikipedii som nasiel len niektore. Honzin dakujem za ponuku, ale u mna bude kupa realna az o nejaky cas, lebo musim dat do poriadku svoju AUDI 80 (1994) 2.0 benzin s ktorou je vecne nejaky problem. Co ma tiez motivovalo ku zmene znacky. Kamarat mal e30, teraz e34 a ziadny problem ... len jazdi a tankuje, druhy zas ma Audi 100 a tiez vkuse daky pruser ako ja. Uz ma ta alchymia okolo cidiel, senzorov a ventilov prestala bavit. Viem, ze to nie je len o znacke, ale aj o konkretnom kuse, ale proste BMW je BMW, no :) Inak HighLine sa robili aj ine verzie ako 750iL? A 730 V8 je rovnaka koncepcia motora ako 740 V8?


ASC je jen protiprokluz tzn. jen ubere výkon motoru
ASC+T tohle umí ještě navíc prokluzující se zadní kolo přibrzdit brzdou a tak výkon převést na druhé kolo, takovej elektronickej samosvor.
PDC parkovací senzory

info můžeš čerpat na http://www.7er.com a časem i české mutaci.

Highline dle mého názoru bylo na přání takže bylo jedno jakej to byl motor ale nemám to potvrzeno jen si to myslím.

Motor V8 ať už 3.0 nebo 4.0 vychází se stejného motoru M60.
EskiMag
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 11.10.2007 00:00

#8 Příspěvek od EskiMag »

Ahojte. Este sa chcem opytat, ze ci vsetky e32 mali v zadnych sedackach dieru na prevoz dlhsich predmetov (lyze a pod.). Dalsie, co ma zaujima je, ze aky rozvod mali tie V8 motory, 3.0 aj 4.0. Ak nemali retaz, tak ze kolko asi take rozvody vydu, material + robota. Dakujem :)
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#9 Příspěvek od Fugo »

všechno řetěz, tu díru nevím, mám pocit že jsem nějaký 7er viděl bez díry ale vše na ní bylo připravený, opěrka se sklápěla, stačilo jen udělat díru do kufru, ale je to už cca 5 let a nejsem si vůbec jistej, kolem mě není snad nikdo bez díry.
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od T613 »

operku maji vzdycky, a co se tyce diry pokud tam neni skivak tak to bylo zaslepene plechem a bodle v par mistech .. na jednom aute jsem ten plech "vykopl" a byla dira jak nova :-)
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Snejk »

fugo udělam ti radost. moje 750 je bez díry :) je to ještě panna :D ma to tam ale perforovany plech jenom to probourat :)
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#12 Příspěvek od Fugo »

to snejk: Highline bez díry je nesmysl, mysli na svoje golfový hole. :D
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Snejk »

a jak polezeš do lednice když ti budou z opěrky trčet nějake hole? myslim že v high linu se beztak jenom chlasta vzadu :D nehledně o to že by sis holema propích ovladani klimatizace. ani bys na něj nedosahl. tak ti nevim no jestli tam ta dira ma co dělat.
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#14 Příspěvek od Fugo »

z lednicí jsem nepočítal :(
Honczek
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pát 30.12.2005 01:00
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Honczek »

kamos ma 740i a dira zadelana....po mensim zasahu chodidla je dira jak nova 8O
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Snejk »

koukam tady je to samý odbornik :D by v bmw žasli jak se montuje skivak :D
Odpovědět