
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Je možnost dodělat ele "šíbr" u E38?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 176
- Registrován: ned 14.01.2007 01:00
- Bydliště: Velké Meziříčí
- Kontaktovat uživatele:
jak zde již padlo, někomu vyhovuje klima, někomu šíbr, někdo má rád obojí.. já patřím mezi ty, co mají rádi kombinaci.. v létě je to příjemné, šíbr vyvolává i pocit, že máte auto jakoby "bez střechy".. je to zkrátka otevřená střecha.. bude to náročná úprava.. nejprve zjistím, kolik by to stálo v BMW servisu a pokud by to vůbec udělali, a potom zkusím ještě vyhledat nějakou šikovnou firmu, která by si na to troufla.. 

V týhle debatě se zapomnělo na jednu věc! Pokud chce někdo přidat šíbr, musí počítat s tím, že až tam bude nakonec dávat strop, musí ho tam někudy prostrčit. Tohle jsem řešil kdysi u E32, dostal jsem ho tam po těžkých peripetiích zadními dveřmi, musely ven všechny sedačky, možná i volant. Ten strop by tam šel dobře, pokud by se vyndalo zadní, popř. přední okno. Má někdo z vás zkušenosti s vyndaváním a zandaváním stropu u E38 krátká verze? U longa to prý jde dobře, páč tam jsou delší zadní dveře. Vím že to je rébus jak ježek v kleci, obzvlášť, když to čeek dělá sám. Další věc: V mým autě je ve stropě krabička s čidlama na prostorovou ochranu alarmu, nevím jestli to nebude nějak vadit tomu šíbru. Pak nevím, jestli u nešíbr verze E38 není ve střeše nějaká příčná výztuha, která tam šíbru bude bránit, neví někdo z vás o obrázcích, jak to vypadá u šíbr a nešíbr verze? Koukal jsem na stránky BMWfans.info a tam to není zřejmé z toho vyobrazení. Zajímá mně to, protože se ve mně rozhořívá odhodlání tuto cestu prošlápnout a ukázat, že to jde, tak jako jsem to udělal už jednou před asi10 lety u E12.
Giorgio píše:s kolegou Normannem bych do toho taky šel.. ale pořád jsme na váškách.. jinak je pravda, že ten strop u E38 Long bez šíbru je trochu jiná oproti verzi E38 Long se šíbrem.. ve stropu prostorový snímač má ještě sání na šíbr.. dám fotku
Ty máš longa? Včera jsem o tom mluvil s dalším velmi povolaným odborníkem speciálně na 7er, který dělá hlavně elektroniku u 7er. Řekl mi to, čeho jsem se nejvíc obával, že to tam asi nepůjde, protože je ve střeše příčka, teď jde o to, jestli by ta příčka šla opatrně flexou vyříznout, čímž se zeslabí skelet auta a jestli se přidáním šíbru zase o něco zesílí.
Jsem zvědavej na tu fotku.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 176
- Registrován: ned 14.01.2007 01:00
- Bydliště: Velké Meziříčí
- Kontaktovat uživatele:
slíbené fotky na sání u ele šíbru u E38 long
http://klasika.ukazto.com/?img=2431821, ... a7_640.jpg
http://klasika.ukazto.com/?img=2431837, ... a7_640.jpg

http://klasika.ukazto.com/?img=2431821, ... a7_640.jpg
http://klasika.ukazto.com/?img=2431837, ... a7_640.jpg
Dík za fotky, ale za 1. já mám tu kstku na alarm na stropě placatější, bez těch mřížek a myslím, že dál, no možná by to nemuselo vadit a za 2. myslel jsem že máš foto stropu bez tý stropnice, kde by bylo vidět, jak to nad tím stropem vypadá. Ze všeho nejdřív je potřeba vidět rozdíly střechy šíbrverze a bezšíbrverze, pak posoudit, zda by šlo provést zásah do střechy, aniž by jí to nějak poškodilo, nebo zeslabilo, pokud ano, pak vymyslet způsob, jak vyřešit lem okna, pak teprve shánět šíbr, ty s long stropnicí a já s kurz stropnicí.
Tommybmw píše:2 fugo: Jenze jak si tady ctu komentare, tak si nekteri mysli ze staci jenom vyriznout strechu a prisroubovat sibr
Někteří, co o tom tady uvažují, si to, co ty píšeš nemyslí,


Stále hledám na netu fotky odstrojenýho stropu pokud možno obou verzí E38. Matně si vybavuju, jak vypadal strop se šíbrem u mojí ex E32, kde jsem před 2 nebo 3 lety měnil čalounění stropu. Možná že bude E38 podobný. Jenže jsem zase neviděl e32 bez šíbru. Vzpomínám si na problémy dostat strop do auta, aniž bych vyndaval př. nebo zad. okno. Dnes jsem svinovacím metrem poměřil maximální šířku stropnice a porovnal jsem to s úhlopříčkou zad. dveří a vychází to jen tak tak, problém je, že ven z auta musí všechny sedačky, ale taky celý ten panel nad středovým tunelem- co je na něm fofr klacek s přihrádkou, popelník, loketky s telefonem, takže se musím přiznat, že mně pomalu quli tomuhle opouští chuť přehazovat šíbr, aneb na tu klempířinu bych si troufl,pokud to je možný udělat, ale na rozebírání všech těch elektronickejch serepetek moc ne. Představa odstrojený kabiny, všude v autě nekonečný svazky kabelů od nikud nikam a kolem auta plno odejmutých dílů a modulů v garáži, kam se E38 sotva vejde, čeek aby se v tom pak vyznal, to je zdroj omylů a chyb při zpětný montáži. Takže bych se nerad dočkal toho, že mám sice v autě šíbr, ale polovina vymožeností v autě, který dosud fungují, pak po sborce nepůjdou.
Fugo píše:Chlapi na ten lem se zeptejte klempíře, ale myslím že vám buď řekne že to je nesmysl nebo že to bude stát takovej kotel, že budete kroutit vočima jak hurvajs. Pokud bych to dělal na svým autě tak budu volit cestu buď prodej a koupě jinýho nebo vyměnit celou střechu.
Myslím, že na to bych jeden fígl věděl, ale bude mi ctí ti ho ukázat v Hoškovicích je to na dlouhý popisování. Ale nic složitýho, chce to jen trpělivost a klid.

Tak to mi nepřijde zrovna jako najlepšie. Dejme tomu, že tu jinou střechu navaří nejlepší autoklempíř a navaří jí dobře, ačkoliv to bych si troufl udělat sám, páč jsem to už úspěšně zvládl sic na úplně jiným autě. ALE čeho bych se nejvíc obával je, že v místě svaru přijde víc kitu a pak to začne po nastříkání praskat. Kluk co opravuje BMW a taky velmi slušně stříká tvrdí, že právě u 7er je to s navařovanou střechou velký problém. Je to prý velká plocha střechy, kára pracuje ve svarech, kit kolem sloupků praská. Jediná možnost co trochu může pomoci, je prý proletovat spáry v okolí svaru cínem a lehce zbrousit do roviny, páč je pružný a tak vibrace trochu utlumí. Dál nemusí pak dosednout všechny 4 dveře. Měl jsem jedno z mých Ex BMW s takhle navařenou střechou, tak vím o čem mluvím. Navíc zaplatíš autoklempíře, pokud si to neuděláš sám a pak lakýrníka, páč stříkat střechu auta, je nejtěžší část lakování, takže si to sám neuděláš, taky jsem si to zkusil, ale na 7er bych si to netroufl. Přijde mi to 10x větší vopruz, než metoda, jakou bych to dělal já a navíc mnohonásobně dražší. 
