
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Olej do automatu
Neni olej jako olej
už to řeším na druhý sedmě.. E38... V servisu doporučujou výměnu po 100tkm. Oficiálně to nikde v servisce napsaný neni, že se to má měnit... Už jsem viděl jak po 60tkm ze 760 E65 vypoštěji olej černej jak bota. Na vaně převodovky musíš mít napsáno co je tam za olej ( jestli je tam Ten LIFETIME OIL) či ne... Každopádně to určitě vyměnit a udělat průplach jak píše JARAX... Jen tak z toho dostaneš všechen starej olej... A olej se pak musí dolívat při určitý teplotě mylim 20-40st. ( je hodně rozpínavej) starý dobrý ATF ( červený by s těma novejma převodovkama pěkně zamávalo) to neni stará dobrá E32. Ted je už toba o 30 let jinde....

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2331
- Registrován: stř 20.03.2002 01:00
- Bydliště: jižní morava
- Kontaktovat uživatele:
Dave píše:JaraX píše:Jurajko píše:to dave: filtr je hned videt jak sundas vanu
to jarax: ty si myslis, ze olej co ti prodaj v bmw je neco jinyho![]()
jinak bych mel asi podle tebe prestat jezdit s mojim autem,
vlastne ja mu uz zamaval, i prevodovce v ktere byl ATF![]()
protoze jsem ho prodal
rozhodně to není nějakej obyč ATF, je to spešl olej v ceně cca 400litr, obyčejny ATF se leje leda tak do serva a převodovku by odkragloval velmi rychle.
No s tou cenou to taky nemusí být tak žhavé. Třeba do mojeho 330D je předepsaný Castrol TQ Dexron III a ten stojí cca 230,- za litr.
Tak jsem se byl podívat pod auto a mám tam taky LongLife náplň, takže žádný dexron jak je napsáno v sekci o olejích. A jak je to tedy s náplní, kolik je cca jedna náplň. Kolikrát ti to Jardo vyplachovali, že spotřebovali 18 litrů. To je mega moc.
nahovno, sice si koupím olej za možna 2/3ceny (mam v bmw slevy) a potom mi to bude měnit nějakej mechoš kterej něco nedodrží, třeba konkretní teplotu, ten olej se nemuže měnit jen tak nějak, navíc mi i čistili chladič automatu apod, to není vyměna oleje v motoru, kterou si udělá každej doma a radši si zaplatím jednu pořadnu vyměnu v BMW, než pak měnit automat, navíc za to že jsem zakaznik jejich servisu a necham jim tam nějaky prachy mam i nějaky pěkny vyhody typu demotour apod, takže opravdu neznam lepší řešení.
Napiš hlavně kolik máš najeto km před tou výměnou. Jinak mě baví jak tady každý ví a zná. Zajímalo by mě kolik lidí si ten olej a filtr vyměnilo. Spousta fám a zaručených rad. Na skříni je štítek s číslem oleje BMW který do skříně patří. Podle toho čísla najdeš co tam patří, popřípadě i náhradu. Na skříni je typový štítek co to je za skříň. Na webu najdeš kolik oleje se tam vejde. I podle winu to zjistíš. Vyměníš zhruba polovinu toho co tam je. Jestli olej nesmrdí spáleninou a na magnetu ve vaně není ocelový ježek nebo hodně kalu, tak bych to ani nevyplachoval. Vyměň filtr a olej a další výměnu bez demontáže vany udělej po 40kkm. Budou to tak 4 litry oleje. Pak po dalších 40kkm vyměna i s filtrem. A potom po 100kkm pravidelné výměny, tak jak se to má dělat.
Eks
Eks
takový, že pokud ten olej není spalený, což pokud je almara vpořadku není a pravidělně měněný v intervalech... tak prostě každý interval výměny se mění jen 1/3 oleje. není to potřeba. hydraulicke kapaliny nepodlehaji takovemu opotřebeni a tomu automatu to vyhovuje. ono porád lít novou taky neni pro ten automat žadna slast. čerstvy atf je hodně agresivní k ruznym častem a v připadě spalenych oleju a zanesenychpřevodovek ten nový olej uděla vic škody jak užitku.(to se mi ted stalo..po vymene automat je rad že jede. zastudena odmita prvni minutu jet dopředu,cuka a pak už je to ok ).
takže měnit 1/3 a neremcat okolo toho
a dodržovat intervaly- ale ten filtr by se měl měnit pokažde podle mě. spravně udržovany automat ma od vyměny k vyměně mit při vypouštěni stejnou barvu oleje jakou ste tam nalili. mel sem dva automaty všecky kolem 300 000 a pokažde tekl ružový. no ale ted mam jeden po milionu. byl dost hnědy. dolil sem novy a to sem neměl. chudak se s tim moc nechce vyrovnat.
takže měnit 1/3 a neremcat okolo toho

no já mám info od lidí za 7er.com a když se mění olej v automatu tak mění celou náplň, je na to takový zařízení, dva barely a čerpadlo, vše se dělá při nastartovaným motoru, do jednoho barelu teče starý olej a zdruhýho jde nový pomocí čerpadla do převodovky, když se mě podaří najít odkaz na video tak ho sem hodím.
To JaraX
Moje celková náplň je 9l oleje i s měničem. Při sundání vany a výměně filtru vyměníš 5,5l. To je 61% skoro dvě třetiny náplně. Vyměňovat jak jsi psal výše 18l oleje je házení perel sviním, zbytečnost. Jinak pravidelně měnit po 100kkm i s filtrem a je klid.
Jak psal Snejk když vyměňuješ olej po 300kkm je nebezpečí, že vypláchneš kal z lamel a pak se může stát, že to neřadí a nejede. Ale závada není ve výměně oleje, ale v nedodržení termínu výměny.
Fugo: http://automatikoelwechselsystem.de/home.html
Eks
Vložím sem popis s obrázky jak jsem si měnil olej, ale musím ho rozdělit na dvě části.
Moje celková náplň je 9l oleje i s měničem. Při sundání vany a výměně filtru vyměníš 5,5l. To je 61% skoro dvě třetiny náplně. Vyměňovat jak jsi psal výše 18l oleje je házení perel sviním, zbytečnost. Jinak pravidelně měnit po 100kkm i s filtrem a je klid.
Jak psal Snejk když vyměňuješ olej po 300kkm je nebezpečí, že vypláchneš kal z lamel a pak se může stát, že to neřadí a nejede. Ale závada není ve výměně oleje, ale v nedodržení termínu výměny.
Fugo: http://automatikoelwechselsystem.de/home.html
Eks
Vložím sem popis s obrázky jak jsem si měnil olej, ale musím ho rozdělit na dvě části.
- Přílohy
-
- Výměna oleje 1 část.doc
- (495 KiB) Staženo 157 x
Zdravim
Ceka me vymena oleje v automatu rekl bych po 200 000 ale automat zatim radi celkem good az na prvních asi 500m nehce zaradit dvoujku az pri vyssich otackach nez kdyz je ohratej.Poradi nekdo nejlepsi alternativu kam ,kde jak vymenit olej v automatu v Praze??Popr jestli uz nekdo videl v servisu tu hracku na vymenu oleje v automatu viz odkaz Fugo :http://automatikoelwechselsystem.de/home.html
Diky
Ceka me vymena oleje v automatu rekl bych po 200 000 ale automat zatim radi celkem good az na prvních asi 500m nehce zaradit dvoujku az pri vyssich otackach nez kdyz je ohratej.Poradi nekdo nejlepsi alternativu kam ,kde jak vymenit olej v automatu v Praze??Popr jestli uz nekdo videl v servisu tu hracku na vymenu oleje v automatu viz odkaz Fugo :http://automatikoelwechselsystem.de/home.html
Diky
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 64
- Registrován: sob 09.02.2008 01:00
Po precteni tohoto fora ..
musim taky neco pripsat ...
lidi zde uvadeni menit celou nap a pruplachy cca. 17l oleje a hlavne olej od bmw !!!
naprostej kravinec ...
olej menim dle manualu primo od vyrobce automatu tzn. ZF
( bmw se do toho nema vubec co angazovat )
mam ZF 5HP-19
( http://www.bimmerinfo.com/files/e46trans/ZF5HP19.pdf )
o zadnem pruplachu se v manualu nepise ...
mente podle ZF prirucky , kazdej to zvladne doma sam
musim taky neco pripsat ...
lidi zde uvadeni menit celou nap a pruplachy cca. 17l oleje a hlavne olej od bmw !!!
naprostej kravinec ...
olej menim dle manualu primo od vyrobce automatu tzn. ZF
( bmw se do toho nema vubec co angazovat )
mam ZF 5HP-19
( http://www.bimmerinfo.com/files/e46trans/ZF5HP19.pdf )
o zadnem pruplachu se v manualu nepise ...
mente podle ZF prirucky , kazdej to zvladne doma sam
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 64
- Registrován: sob 09.02.2008 01:00
Ahoj,
berna mince je zde automat 5HP -18 instalovan do e38 alias 7er
http://www.zf.com/na/content/media/impo ... /5HP18.pdf
http://www.jpat.co.uk/5HP18.pdf
[url][/url]
berna mince je zde automat 5HP -18 instalovan do e38 alias 7er
http://www.zf.com/na/content/media/impo ... /5HP18.pdf
http://www.jpat.co.uk/5HP18.pdf
[url][/url]
tvuj prvni link bohuzel nefunguje....mas pravdu, že 5HP-18 ser daval do e38...ale pouze pro 730i...
pro 740i a 750i je 5HP-30 a nebo 5HP-24
- http://www.zf.com/na/content/media/import/zf_na/startseite/sso/passenger_car___light_truck/car_driveline/product_catalog/5HP30.pdf
zde anglicky navod na vymenu oleje - http://www.e38.org/zf-5hp30-service.html - je fakt, že o proplachu tam nikde nepíšou
pro 740i a 750i je 5HP-30 a nebo 5HP-24
- http://www.zf.com/na/content/media/import/zf_na/startseite/sso/passenger_car___light_truck/car_driveline/product_catalog/5HP30.pdf
zde anglicky navod na vymenu oleje - http://www.e38.org/zf-5hp30-service.html - je fakt, že o proplachu tam nikde nepíšou
First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009