Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e32 - problemy pri vetsi udrzbe
Ahoj, tak jsem se rozhodl pro vetsi udrzbu sveho auti E32 motor M30 (3,5) . Predni naprava (ramena obe na obou stranach, spojovacka komplet s pomocnakem, tycky stabilizatoru, tlumice) Zadni naprava (pera, podlozky nad pera a ulozeni tlumicu, tlumice) lanovody rucni brzdy, stredove ulozeni kardanu, hlavni spojkovy valec, veskere naplne vymenit...a tu nastava prvni problem
1. co kdyz mam suchej diferencial? kdyz tam sahnu prstem vypustakem, tak je to na dne akorat trochu mastny, jinak je uplne suchej (nehuci, ani jinak se neprojevuje, zadne spony) bojim se, ze kdyz ted funguje a ja tam naleju volej, tak mi vodejde, stalo se mi to na ivecu.
Co si o tom myslite?
....dale jsem chtel vymenit svicky, ale ouha, nejdou povolit, rvu za ne na pace uz takovou silou, ze se bojim, abych je neutrhl, mate nekdo nejakou fintu, jak je dostat ven? zkousel jsem to za studena i za tepla a nic
2. jak dostat ven zatazene svicky?
dale mam takovou tresinku na dortu. dnes jsem si to overil, platil jsem blokutu a kokam na prave zadni obrysove svetlo a ono najednou zhaslo, zachvilku tak po 5ti minutach se rosvitilo, co to muze spusobovat? ze by tam byl studenak, nebo oxidace kontaktu se mi nezda, auto se ani nehnulo a svetlo zhaslo jako kdyz se vypne vypinacem. check control v tu chvili zahlasi chybu na zadnich obrysovkach
3. zhasinani praveho obrysoveho zadniho svetla
dekuju moc za rady jak na to....
1. co kdyz mam suchej diferencial? kdyz tam sahnu prstem vypustakem, tak je to na dne akorat trochu mastny, jinak je uplne suchej (nehuci, ani jinak se neprojevuje, zadne spony) bojim se, ze kdyz ted funguje a ja tam naleju volej, tak mi vodejde, stalo se mi to na ivecu.
Co si o tom myslite?
....dale jsem chtel vymenit svicky, ale ouha, nejdou povolit, rvu za ne na pace uz takovou silou, ze se bojim, abych je neutrhl, mate nekdo nejakou fintu, jak je dostat ven? zkousel jsem to za studena i za tepla a nic
2. jak dostat ven zatazene svicky?
dale mam takovou tresinku na dortu. dnes jsem si to overil, platil jsem blokutu a kokam na prave zadni obrysove svetlo a ono najednou zhaslo, zachvilku tak po 5ti minutach se rosvitilo, co to muze spusobovat? ze by tam byl studenak, nebo oxidace kontaktu se mi nezda, auto se ani nehnulo a svetlo zhaslo jako kdyz se vypne vypinacem. check control v tu chvili zahlasi chybu na zadnich obrysovkach
3. zhasinani praveho obrysoveho zadniho svetla
dekuju moc za rady jak na to....
1. zas tak suchej nebude, ten už by byl dávno zadřenej, koukej tam nalejt olej, olej se tam dává dle štítku tzn. zda máš samosvor nebo ne.
Add svíčky, pokud to jede bez problému tak je nech bejt, lepší když to jezdí než když ji zlomíš a nebo při vytáčení vytáhneš kus závitu z hlavy, samozřejmě všechno lze opravit ale hlava musí dolu, pokud je chceš stejně vyměnit tak prostě musíš zabrat ještě víc, hlavně to chce kvalitní klíč a pořádně ho nasadit ať se ti to nežvejkne. A pak uvidíš.
3. vyčistit kontakty ,jak pro žárovku tak konektor do světla, je tam přechodovej odpor který se průchodem proudu hřeje, a pak to jednou jde a potom ne.
Add svíčky, pokud to jede bez problému tak je nech bejt, lepší když to jezdí než když ji zlomíš a nebo při vytáčení vytáhneš kus závitu z hlavy, samozřejmě všechno lze opravit ale hlava musí dolu, pokud je chceš stejně vyměnit tak prostě musíš zabrat ještě víc, hlavně to chce kvalitní klíč a pořádně ho nasadit ať se ti to nežvejkne. A pak uvidíš.
3. vyčistit kontakty ,jak pro žárovku tak konektor do světla, je tam přechodovej odpor který se průchodem proudu hřeje, a pak to jednou jde a potom ne.
tak ok, olej tam nastehuju a svicky zatim necham, ale uz je tam mam 5let. (proto uz se tam asi zabydlely)
nicmene, jeste jedna vec me tizi. vibrace. asi pred 3mi 4mi mesici jsem musel skocit do prikopu kvuli kamionu, od te doby mi vibruje auto. kardan je v poradku, poloosy taky. dela to hlavne pri akceleraci, nebo pri brzdeni motorem, tedy kdyz jsou kola v tahu. Nema to co delat s otackami motoru, ale s rychlosti jizdy. Okolo 30km/h je to citit i bez pridavani plynu ci podrazovani, zase nad 200km/h je to citit take porad. Takze dedukce, musi to byt nekde mezi prevodovkou a silnici. Kardan to neni, ani uloženi kardanu, diferencial...tam si to nejak neumim predstavit (je tkrka suchy) poloosy to nejsou, jeste me po te rane napadlo lozisko v kole, kolesa to take nejsou...
nicmene, jeste jedna vec me tizi. vibrace. asi pred 3mi 4mi mesici jsem musel skocit do prikopu kvuli kamionu, od te doby mi vibruje auto. kardan je v poradku, poloosy taky. dela to hlavne pri akceleraci, nebo pri brzdeni motorem, tedy kdyz jsou kola v tahu. Nema to co delat s otackami motoru, ale s rychlosti jizdy. Okolo 30km/h je to citit i bez pridavani plynu ci podrazovani, zase nad 200km/h je to citit take porad. Takze dedukce, musi to byt nekde mezi prevodovkou a silnici. Kardan to neni, ani uloženi kardanu, diferencial...tam si to nejak neumim predstavit (je tkrka suchy) poloosy to nejsou, jeste me po te rane napadlo lozisko v kole, kolesa to take nejsou...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1677
- Registrován: ned 02.01.2005 01:00
- Bydliště: Zlin
- Kontaktovat uživatele:
s tema svickama je to na hovno ... co jsem kuchal motor 750 tak svicky jsem povoloval az byly dole hlavy z motoru a to slo s metrovou trubkou, ani jednu jsem neurval ale taky ten motor byl na vyhozeni takze jsem nemel co ztratit
tak logicky projit vsechny silenty: motor, prevodovka, stredova ulozeni kardanu, zadni naprava no a predni naprava zajet na geometrii jako prvni
tak logicky projit vsechny silenty: motor, prevodovka, stredova ulozeni kardanu, zadni naprava no a predni naprava zajet na geometrii jako prvni

T613 píše:s tema svickama je to na hovno ... co jsem kuchal motor 750 tak svicky jsem povoloval az byly dole hlavy z motoru a to slo s metrovou trubkou, ani jednu jsem neurval ale taky ten motor byl na vyhozeni takze jsem nemel co ztratit
tak logicky projit vsechny silenty: motor, prevodovka, stredova ulozeni kardanu, zadni naprava no a predni naprava zajet na geometrii jako prvni
geo je udelana, menilo se hodne veci na predku, vcetne ridicich tyci a spojovacky...ale predni napravou to byt nemuze, to by to nedelalo pri zrychlovani i pri podrazovani...ty silenty jsem konroloval, s pajcrem to vypada, ze je vse ok a kdyz zvednu auto a roztocim kola, tak to vypada, ze nevybruje, ani tak ani tak....uz sem z toho na prasky. bejt to silenty, tak to musi vibrovat i poveseny do vzduchu, ne? co ty loziska, myslis ze by to melo logiku?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 267
- Registrován: čtv 14.10.2004 00:00
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
než povolovat tahem tak je lepší zkusit to povolit uderem. To znamena nasadis treba golovy orech na svicku nasadis kratky nastavec, racnu, levou rukou si tu sestavu pevne přidrzis a pravou s citem uderiz na konec racny. Pri tomto je mensi pravdepodobnost pretrzeni a v momente uderu je na zavit vyvinuta vetsi sila nez pri tahu. Na nektere zavity muzes vzit klidne i kladivo např. šrouby co drží ramena, na brzdice atd. Na ty svicky bych s kldivem nesel - staci otevrena dlan.
spíš napiš jak víš že jsou ty díly jako kardan atd. OK pokud to dělá i když jedeš bez plynu s vyřazeným kvaltem, tak to tipuju na poloosy, lehce ohnutá, zjistíš to buď pohledem, nebo když auto zvedneš a podepřeš ramena tak aby auto bylo jako na zemi a natočíš ho a dáš kvalt a budeš na to koukat zda to nehází, tím jak podložíš ty ramena tak vlastně dostaneš poloosy zpět do loeber, protože při vyvěšení se z nich vytáhnou. Další možnost je poloosy sundat z nábojů kol přivázat je pod auto a na laně nebo tyči se projet zda to bude dělat a máš hned jasno.
presne jak rikas jsem testoval, jen s malou chybou, soustredil jsem se na spatnou cast auta, zacal jsem ulozenim kardanu az dozadu pres diferak a poloosy, vse ok, dnes jsem se koukal jeste jednou na silenty a mel jsem zvedle auto (zadni naprava cela) zaradil jsem za 5 a nechal jsem to tocit (cca 40km/h) a tu najednou koukam na silenty od prevodovky a vidim, jak ta mrcha vibruje, dam prsty na ni a opravdu vibruje, po chvili laborovani a kontrolovani kardanu a prevodovky zjistuji, ze v oblasti hardyspojky to ma vykyv.
myslite ze muze byt ohnuty kardan? nebo je hardyspojka aut, nebo vohnute neco v prevodovce???
cim dal od hardyspojky az ke stredovemu ulozeni to hazi min. za ulozenim uz neni patrne nic.
de mi o to, jestli to bude kardan, hardy, a nebo budu porizovat prevodovku...podotykam, ze jsem to pocitil od doby, kdy jsem skocil s autem do pole...nechapu jak by se tim mohla vohnout kardanka, nedej boze neco v prevodovce, pochopil bych tu gumovou hardy....takove pekne auto mam a vono mi dela takovou neplechu....buuuu
myslite ze muze byt ohnuty kardan? nebo je hardyspojka aut, nebo vohnute neco v prevodovce???
cim dal od hardyspojky az ke stredovemu ulozeni to hazi min. za ulozenim uz neni patrne nic.
de mi o to, jestli to bude kardan, hardy, a nebo budu porizovat prevodovku...podotykam, ze jsem to pocitil od doby, kdy jsem skocil s autem do pole...nechapu jak by se tim mohla vohnout kardanka, nedej boze neco v prevodovce, pochopil bych tu gumovou hardy....takove pekne auto mam a vono mi dela takovou neplechu....buuuu

zhasinani svetla - relatko na svetla (vyndat, sundat kryt a jemne obrousit pecky na kontaktech vevnitr..nezvohybat) po case to udela znova
- take nekdy to same v modulu kontroly svetel, tam je take rele na tistenem spoji, je mensi, jde tam mene proudu, nedelaji se tam tak casto pecky.
tres auta - stredove ulozeni kardanu...pro jistotu vymenena i hardyspojka
- take nekdy to same v modulu kontroly svetel, tam je take rele na tistenem spoji, je mensi, jde tam mene proudu, nedelaji se tam tak casto pecky.
tres auta - stredove ulozeni kardanu...pro jistotu vymenena i hardyspojka