Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Brzdy. Hydraulika vs. podtlak
Ahoj, potřeboval bych nějakou fundovanou odpověď zdali (a proč) jsou lepší který brzdy. Jestli obyč podtlak, nebo hydraulika (když pominu problémy s dusíkovou koulí..).
Já mam ty hydraulický, přijde mi to moc složitý, všude z toho bleje olej a jen čekam, kdy se zase prorazí ta koule a nebude to brzdit, jak v mym minulym autě, tak jestli má cenu to předělávat na podtlak eventuelně v čem by moh vzniknout nějakej problém..
Já mam ty hydraulický, přijde mi to moc složitý, všude z toho bleje olej a jen čekam, kdy se zase prorazí ta koule a nebude to brzdit, jak v mym minulym autě, tak jestli má cenu to předělávat na podtlak eventuelně v čem by moh vzniknout nějakej problém..
jednoznačně.. podtlak brzdí líp. hotovo. a je to bezudržbový... podle mě tam ty hydraulický dali proto že byly učinější a asi to¨lik nevadly (hudraulický maj jednou tak tlusté kotouče) proto se davali pokud mělo auto origo tažne, nebo do pětilitrů. jinak pro normalni provoz je podtlak nejlepší. co sem to měl tak to brzdilo jako pes jen sem se na ten pedal podival. do 750 se to nevejde.. a ty kotouče sou o polovinu tenčí... takže nevim co by to dělalo při monstroznim brždění z 250km/h nedejbože opakovaně..
asi to bylo IN, a hlavně ta hydraulika na tom autě byla taky na servo a nivo případně ASC+T tak ji jen využili, pokud to někde teče tak není zas takovej problém to opravit, jsou tam jen hliníkový podložky, pokud chčije hadice tak ji v jakýmkoliv obchodě s hydraulikou předělaj.
Hydraulika je jen u 5L a v jen v několika prvních letech výroby 730 a 735 pak přešli na podtlak, podtlak má skutečně tu výhodu že je bezúdržbový ale do 750 e32 by se prostě nevešel (muselo by se to dost složitě přestavět jako to má 740 a 750 e38)
O tom co je lepší, myslím že je to fuk a hydraulika byla použita jen kvůli prostoru.
Hydraulika je jen u 5L a v jen v několika prvních letech výroby 730 a 735 pak přešli na podtlak, podtlak má skutečně tu výhodu že je bezúdržbový ale do 750 e32 by se prostě nevešel (muselo by se to dost složitě přestavět jako to má 740 a 750 e38)
O tom co je lepší, myslím že je to fuk a hydraulika byla použita jen kvůli prostoru.
Jinak abych furt neremcal, tak jsem se pustil do tý výměny brzd.. Na 735 celkem ojeb, už chápu, že se to do 750 nevejde. V tom autě to nevypadá, ale ten brzdovej válec je sakra velkej, tim spíš když tam člověk má natahaný hadice od webasta a jejich ventilů, LPG s hromadou amatérsky zapojený elektriky, rozpěrnou tyč mezi tlumičema (skutečně :)) atd..
Zas to nebylo nic nemožnýho u aut, který nemaj vyvedenou hadici ze sání na podtlak do toho brzdovýho válce by to bylo asi složitější, chtělo by to rozvrtat, udělat závit (všechny hliníkový špony pak prohnat spalovacim prostorem.. :)) a vymyslet nějakou redukci na tu pravoúhlou hadičku. Já měl to štěstí, že jsem tam měl motor, kterej už ten výstup na podtlak měl, tak že bez problému. Když jsem rušil ty hydraulický brzdy, tak jsem samozřejmě musel předělat komplet hydraulickej okruh k posilovači, když už jsem byl v tom všem, tak jsem i vyměnil převodku řízení, která měla nemalo vůli i s řídící tyčí, která měla v hajzlu oba čepy.
Odvzdušňování bylo celkem strašidelný, protože jak se do okruhu dostalo takový množství vzduchu, tak tam nebyl vůbec žádnej tlak, kterej by ten vzduch protlačil těma hadicema, tak že mi to zabralo asi hodinu a půl (dělal jsem to sám.. => našlapal jsem, posunul jsem elektrickou sedačku dozadu, dal tam trámek, posunul jí dopředu, oběhnul auto, povolil odvzdušňovák a takhle furt dokola
Celkovej dojem naprosto perfektní, jak mi referoval hoboj, brzdy jsou o dost strmější, brzdí to okamžitě, navíc po kompletní výměně brzdovky v celym okruhu a odvzdušnění se blokujou obě kola stejně (dřív blokovalo nejdřív pravý..), ještě větší radost mam z toho řízení, měl jsem vůli na volantu tak 30°, na dálnici to bylo docela hrozný, ale ani mi to nepřišlo, teď to reaguje okamžitě, vůle naprosto žádná, nedá se to srovnat.
Tak že jsem na silnici zas o něco drzejší
))
Zas to nebylo nic nemožnýho u aut, který nemaj vyvedenou hadici ze sání na podtlak do toho brzdovýho válce by to bylo asi složitější, chtělo by to rozvrtat, udělat závit (všechny hliníkový špony pak prohnat spalovacim prostorem.. :)) a vymyslet nějakou redukci na tu pravoúhlou hadičku. Já měl to štěstí, že jsem tam měl motor, kterej už ten výstup na podtlak měl, tak že bez problému. Když jsem rušil ty hydraulický brzdy, tak jsem samozřejmě musel předělat komplet hydraulickej okruh k posilovači, když už jsem byl v tom všem, tak jsem i vyměnil převodku řízení, která měla nemalo vůli i s řídící tyčí, která měla v hajzlu oba čepy.
Odvzdušňování bylo celkem strašidelný, protože jak se do okruhu dostalo takový množství vzduchu, tak tam nebyl vůbec žádnej tlak, kterej by ten vzduch protlačil těma hadicema, tak že mi to zabralo asi hodinu a půl (dělal jsem to sám.. => našlapal jsem, posunul jsem elektrickou sedačku dozadu, dal tam trámek, posunul jí dopředu, oběhnul auto, povolil odvzdušňovák a takhle furt dokola

Celkovej dojem naprosto perfektní, jak mi referoval hoboj, brzdy jsou o dost strmější, brzdí to okamžitě, navíc po kompletní výměně brzdovky v celym okruhu a odvzdušnění se blokujou obě kola stejně (dřív blokovalo nejdřív pravý..), ještě větší radost mam z toho řízení, měl jsem vůli na volantu tak 30°, na dálnici to bylo docela hrozný, ale ani mi to nepřišlo, teď to reaguje okamžitě, vůle naprosto žádná, nedá se to srovnat.
Tak že jsem na silnici zas o něco drzejší

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1677
- Registrován: ned 02.01.2005 01:00
- Bydliště: Zlin
- Kontaktovat uživatele:
Fugo píše:jako do rozpěry bych šel taky, ale na 750 je již nedostupná, na 735 se ještě sehnat dá. Ale není všem dnům konec a třeba ji vyrobím přesně na míru.
a k cemu by u takoveho auta s touhle kastli byla dobra?


JaraX: ty vole co to meles, az te potkam tak zkontroluju jestli mas umytou poradne prevodovku ze vsech stran ... motor pocitam ze se leskne jak psi koule, jestli ne tak se tes

mám asc+t na e32 a odvzdušňuju normálně jako každý jiný brzdy, v Bentley je sice napsán postup pro asc+t ale dělám to tak jak jsem to dělal vždy, nastartuju a normálně šlapu, brzdovka jde otevřeným odvzdušňovákem do nádoby s kapalinou a šlapu tak dlouho dokud není bez bublin, i kdž u mě se spíš jedná vždy o výměnu kapaliny, u 750 se má měnit jednou ročně a tak to dodržuju.