Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

ZÁHADA topení (alespoň pro mě...)

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
lukas730i
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: pát 17.08.2007 00:00

#1 Příspěvek od lukas730i »

Zdravím, prosím o vaše názory na tuto věc: mám problém s topením v mé 730i, e32, 1991, bez klima (jakože tam klimatizace opravdu není!). Problém spočívá v tom, že mi čas od času začne proudit pára (hodně páry) výdechy topení do interiéru (pouze do interiéru)... už jsem sem o tom kdysi psal a bylo mi mnohými odpovězeno, že mám díru v systému - to by pochopitelně dávalo rozum - ale já jsem tehdy zmiňoval, že mi jeden člověk řekl, že by to mohlo způsobovat zavzdušnění systému (nevim jak) - s tim jste mě všichni tenkrát poslali do háje :) a ani mě to nedávalo smysl... no a jak jsem tenkrát postupoval (už to bude půl roku) - nejprve jsem si řekl, že zkusím onu zatracovanou variantu se zavzdušněním - auto jsem odvzdušnil a EJHLE - problém s párou v interiéru naprosto zmizel, od té doby jsem půl roku neměl nejmenší problém s únikem páry do interiéru a ani jinej problém, takže jsem na to takřka zapomněl. Teď, po půl roce se problém obnovil, opět mi začala najednou unikat pára dovnitř a to viditelně (z grilu jde páry jak z ryhlovarný konvice) - tak jsem auto odvzušnil - skutečně zavzdušněné bylo a někudy se tam ten vzduch dostat musel... - no a hádejte - je po páře, topení topí jak má, prostě bez problémů...
A já absolutně nevím, co to má znamenat - máte někdo nějakej typ, čím by to mohlo být způsobeno? Už jsem se smířil s tím, že budu muset rozebrat palubku a zkouknout co se to tam proboha děje, ale ptám se jestli to někdo netušíte. Někde na americkym fóru jsem četl, že někdo měl podobný problémy a to vše prý způsobovaly ventily topení... ale taky si nedovedu představit jak...
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od T613 »

tady mas topeni popsane do detailu
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=38195

a ztraci se ti viditelne voda?

kdyz rozebres palubku kvuli topeni tak zrovna si sezne druhy vymenik pro jistotu ... chyby hledej ve spojich a to u vymeniku a potom jsou dalsi dva vedle neho, jsou tam O krouzky gumove ale to by ti vylozene teklo ven z auta aj za studena treba ... nevim prioc by to mely byt ventily topeni, kdyz sjou spatne tak ti to bude porad topit a plni jen funkci otevreno/zavreno nic vic

kdyz jsem to topeni kuchal a pak ozivoval tak mi sla taky po ohrati para protoze jsem mel vsechno od tevody pocakane = nekde muzes mit nahodily unik ktery se potom odparuje proto si sezen ten vymenik
lukas730i
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: pát 17.08.2007 00:00

#3 Příspěvek od lukas730i »

no voda se mi viditelně ztratí až když to začne pářit... takže je to jednorázový... jinak ty nákresy topení se určitě budou hodit :)
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od T613 »

vymenik muze byt nekde ucpany nebo zaneseny a jednou za cas se ti ucpe tak ze voda se vytlaci v nejakem spoji asi na vymeniku a pak ztece po nem dole ale jak je to rozehrate tak ti to ventilator rozfouka jako paru ... cerpadlo pod ventilama je sice male ale taky nejaky tlak udela jinak me nic nenapada

pokud to budes kuchat tak vymen radiator a tesnici krouzky, nic vic tam neni
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od JaraX »

měl jsem podobny problem u E38 vždycky když auto dostalo pokouřit tak šla pára od motoru a docela dost ale jinak nic, pak to začlo divně topit, protože se to zavzdušnilo a ve vysledku to byla drobna prasklinka v hadici co je mezi motorem a topením a prostě jak to dostalo tlak tak to začlo pářit. máš někde netěsnost.
Odpovědět