Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e32 - problem s IAT senzorem - VYŘEŠENO

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
guyver52
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: čtv 09.06.2005 00:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od guyver52 »

Cao, tak jsem si vycetl na autodiagnostice cervenou kontrolku chybu 1224, coz je prej chyba cidla teploty nasavaneho vzduchu, neboli IAT senzor, tato zalezitost pry neni vymena, tudiz je to na celou vahu, uz se s tim nekdy nekdo potykal a co se mi ted deje vlastne v motoru, neboli, k cemu tam ten vehement je? Auto jede normalne, jen mi pripada, ze nezli se zahreje, je to takove me male prutokove ohrivadlo paliva :)
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#2 Příspěvek od Fugo »

nevím jak je zapojena váha u m30, ale pracuje to takhle:

Dle teloty nasávaného vzduchu kterou měří čidlo IAT to nastavuje bohatost směsi (bavíme se jen o tomto čidle ostatní veličiny ovlivnující složení směsi opomineme), čím studenější vzduch tím bohatší směs a opačně. V případě chybějícího čidla (přetržené kabely nebo opravdu chybějící či zničené) se nastaví ECU do režimu IAT 20°C což znamená spíše horší startování v chladnějších dnech protože chybí palivo, ale může se také stát že čidlo dává špatné info např venku je 0°C a čidlo řekne -20°C potom je směs bohatá.

Takže pokud to hlásí IAT které je součástí váhy, podíval bych se doschémat zda pro čidlo IAT vedou kabely z ECU do váhy, což by bylo ok a ty to kabely by se dali uštípnout a naně připojit termistor který bude hodnotami odpovídat tomu origo (v Bentley by mohli být hodnoty) a vložit ho někde do sání. Ale taky to může být tak že to váha zpracuje v sobě a potom posílá do ECU jako jeden signál zárověn s vahou vzduchu a to už by byl problém.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Snejk »

mám takový pocit že v m30 je pouze mechanická váha s klapkou, nikoli s drátkem (jako v 750, a i 750 má ještě extra čidlo nasávaného vzduchu přímo v sání). a není mi známo že by ta váha měřila i teplotu. když do ní kouknu... neni ani čim. takže bud je někde přímo v sání zašroubované, a nebo tam prostě neni.
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#4 Příspěvek od Fugo »

u 750 je IAT vzadu na sání, ale u M30 je součást váhy viz Bentley 130-16

7-11,6 kOhm -10°C
2,1-2,9 k 20°C
0,27-0,40 k 80°C

jsou to pin 1a4 váhy, 4 nepřerušovat, přerušit 1 a mezi kabel co vede do ECU a kabel který vede na pin 4 dát ten termistor.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Snejk »

tak sem se to ted taky dověděl, skutečně je ve váze. takovej malej trapnej termistůrek. nevěřim že on sám by odešel, to bude nejspíš kontaktem nebo kabeláží. měřit měřit měřit jak by řekl soudruh lenin :)
guyver52
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: čtv 09.06.2005 00:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od guyver52 »

tak joooo, du merit a merit a merit, jenze je tu zima zima zima :))

jinak, pokud je tedy prerusene vedeni, dejme tomu, jaka teplota se nastavi v ECU? ta 0, nebo 20? startuje to porat stejne, jen mi pripada, ze se mi zvedla spotreba cca o 1 az 2 litry, ale muze to byt samo zpusobeno vetsi zimou.
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#7 Příspěvek od Fugo »

přerušený drát = 20°C
guyver52
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: čtv 09.06.2005 00:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od guyver52 »

byl to skutecne preruseny drat...teda preruseny...takovej ten shnilej zcernalej...takze uplne jine odpory
Odpovědět