
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e32 - problem s IAT senzorem - VYŘEŠENO
Cao, tak jsem si vycetl na autodiagnostice cervenou kontrolku chybu 1224, coz je prej chyba cidla teploty nasavaneho vzduchu, neboli IAT senzor, tato zalezitost pry neni vymena, tudiz je to na celou vahu, uz se s tim nekdy nekdo potykal a co se mi ted deje vlastne v motoru, neboli, k cemu tam ten vehement je? Auto jede normalne, jen mi pripada, ze nezli se zahreje, je to takove me male prutokove ohrivadlo paliva 

nevím jak je zapojena váha u m30, ale pracuje to takhle:
Dle teloty nasávaného vzduchu kterou měří čidlo IAT to nastavuje bohatost směsi (bavíme se jen o tomto čidle ostatní veličiny ovlivnující složení směsi opomineme), čím studenější vzduch tím bohatší směs a opačně. V případě chybějícího čidla (přetržené kabely nebo opravdu chybějící či zničené) se nastaví ECU do režimu IAT 20°C což znamená spíše horší startování v chladnějších dnech protože chybí palivo, ale může se také stát že čidlo dává špatné info např venku je 0°C a čidlo řekne -20°C potom je směs bohatá.
Takže pokud to hlásí IAT které je součástí váhy, podíval bych se doschémat zda pro čidlo IAT vedou kabely z ECU do váhy, což by bylo ok a ty to kabely by se dali uštípnout a naně připojit termistor který bude hodnotami odpovídat tomu origo (v Bentley by mohli být hodnoty) a vložit ho někde do sání. Ale taky to může být tak že to váha zpracuje v sobě a potom posílá do ECU jako jeden signál zárověn s vahou vzduchu a to už by byl problém.
Dle teloty nasávaného vzduchu kterou měří čidlo IAT to nastavuje bohatost směsi (bavíme se jen o tomto čidle ostatní veličiny ovlivnující složení směsi opomineme), čím studenější vzduch tím bohatší směs a opačně. V případě chybějícího čidla (přetržené kabely nebo opravdu chybějící či zničené) se nastaví ECU do režimu IAT 20°C což znamená spíše horší startování v chladnějších dnech protože chybí palivo, ale může se také stát že čidlo dává špatné info např venku je 0°C a čidlo řekne -20°C potom je směs bohatá.
Takže pokud to hlásí IAT které je součástí váhy, podíval bych se doschémat zda pro čidlo IAT vedou kabely z ECU do váhy, což by bylo ok a ty to kabely by se dali uštípnout a naně připojit termistor který bude hodnotami odpovídat tomu origo (v Bentley by mohli být hodnoty) a vložit ho někde do sání. Ale taky to může být tak že to váha zpracuje v sobě a potom posílá do ECU jako jeden signál zárověn s vahou vzduchu a to už by byl problém.
mám takový pocit že v m30 je pouze mechanická váha s klapkou, nikoli s drátkem (jako v 750, a i 750 má ještě extra čidlo nasávaného vzduchu přímo v sání). a není mi známo že by ta váha měřila i teplotu. když do ní kouknu... neni ani čim. takže bud je někde přímo v sání zašroubované, a nebo tam prostě neni.