Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Litina nebo hliník?

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
guyver52
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: čtv 09.06.2005 00:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od guyver52 »

Zdravím vás přátelé,

mám takovou pikantní otázečku,... jaký je podle vás rozdíl, mezi litinovým a hliníkovým ramenem?

Je tu nějaký znalec, který by mi pomohl vyřešit tento celožívotní problém, a to, jaké jsou výhody a nevýhody toho či onoho, čili, co si mam kua do toho pekáče pořídit? :lol:
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#2 Příspěvek od Fugo »

čistě teoreticky jde jen o váhu.
guyver52
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: čtv 09.06.2005 00:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od guyver52 »

Fugo píše:čistě teoreticky jde jen o váhu.


Takze ciste teoreticky je lepsi hlinik, pac budu mit o 10dkg lehci auto, takze pak dam na prdel kde komu. :D

Hele, to ty mas ten manuel, co je lepsi nez Bentley?
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#4 Příspěvek od Fugo »

manuál, my jsme se asi domlouvali na Big BMW, dával jsi mě adresu. Spíš si myslím že ten hliník bude kvůli váze neodpružený hmoty na nápravě, tj čím lehčí tak tím rychlejší reakce, ale to jen spekuluju.
bmwfil
Registrovaný
Příspěvky: 2018
Registrován: sob 18.03.2006 01:00
Bydliště: Brno

#5 Příspěvek od bmwfil »

Hliník je lehčí, ale taky měkčí jak ocel... =>menší váha a kratší životnost
Radek
Registrovaný
Příspěvky: 593
Registrován: pon 26.05.2003 00:00

#6 Příspěvek od Radek »

bmwfil píše:Hliník je lehčí, ale taky měkčí jak ocel... =>menší váha a kratší životnost


myslim, ze zivotnost asi nehraje roli, pac nez by ti odeslo to hlinikove rameno, tak ty cepy v nem budou uz davno KO
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Snejk »

nevim. podle me je ta litina pevnejsi ale zase drazsi. takze hlinikova druhovyroba bude spis jen kuli cene, asi je to stejne nebo lepsi ze pouzivaji takovy material. ja mam ramena litinovy, ted nedavno sem 80kou mrdnul potme obrubnik (debil :) ) ale e32 jak nová. kolo rozšmelcovaný na hadr ale náprava to krasně ustála. nic neklepe netahne to nikam prostě jako by se nestalo nic. takže možná s hliníkem by to asi to same nevydrželo... jen doměnka... ale ty kovaný napravy maj něco do sebe
guyver52
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: čtv 09.06.2005 00:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od guyver52 »

Fugo píše:manuál, my jsme se asi domlouvali na Big BMW, dával jsi mě adresu.


ne ne, to sem nebyl ja, jen jsem to tu cetl, ze je to udelane jako soft a ze se v tom lepe orientuje
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od psena »

Snejk píše:nevim. podle me je ta litina pevnejsi ale zase drazsi. takze hlinikova druhovyroba bude spis jen kuli cene, asi je to stejne nebo lepsi ze pouzivaji takovy material. ja mam ramena litinovy, ted nedavno sem 80kou mrdnul potme obrubnik (debil :) ) ale e32 jak nová. kolo rozšmelcovaný na hadr ale náprava to krasně ustála. nic neklepe netahne to nikam prostě jako by se nestalo nic. takže možná s hliníkem by to asi to same nevydrželo... jen doměnka... ale ty kovaný napravy maj něco do sebe

Vedle jak ta jedle... litina je samozrejme levnejsi a o tom ze je litina lepsi me nikdo nepresvedci.Proc se asi bojuje o kazde deko neodpruzene hmoty??Proc ma E39 celohlinikovy podvozek?
Jinak litina bylau E34 do urciteho roku, pak uz samozrejme hlinik.Jen horni sikme rameno je pouze litina.
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#10 Příspěvek od Fugo »

guyver52 píše:ne ne, to sem nebyl ja, jen jsem to tu cetl, ze je to udelane jako soft a ze se v tom lepe orientuje


Aha tak neva, mě zmátlo to Danny, ten člověk se jmenuje David. No a ten manuál mám, není problém.
bmwfil
Registrovaný
Příspěvky: 2018
Registrován: sob 18.03.2006 01:00
Bydliště: Brno

#11 Příspěvek od bmwfil »

Radek píše:
bmwfil píše:Hliník je lehčí, ale taky měkčí jak ocel... =>menší váha a kratší životnost


myslim, ze zivotnost asi nehraje roli, pac nez by ti odeslo to hlinikove rameno, tak ty cepy v nem budou uz davno KO


Tak zkus vyměnit čep v hliníkovém rameni... v litinovem v poho.
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od patras Čestný člen »

nejde jen o to ze je hlinikovy rameno lehci o par kilo .. ale je to hmotnost ktera je v pohybu ... tzn vetsi hmotnost = vetsi setrvacnost .. auta z hlinikovymi rameny budou mit proto lepsi reakci tlumici tzn ... lepsi podovek :)
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#13 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

jde o kmitajici dily - neodpruzena hmotnost... a mimo jine taky o recyklační faktor, alu díly jsou na recyklaci uplne jinde nez litina... alu slitiny maji nevyhodu moznosti rozvoje unavovych trhlin (proto se kontrolujou draky letadel a alu dily na zavodnich autech po urcitem intervalu hod-km) + komplikovanejsi ulození napr. čepů nebo spojů obecně (vymačkávání pouzder) + kvůli pevnosti objemnější konstrukce (vysokopevností ocelové zápustkove vykovky jsou fajn, ale jinde cenove)
“Ability is what you're capable of doing.”
guyver52
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: čtv 09.06.2005 00:00
Bydliště: Praha

#14 Příspěvek od guyver52 »

Hanz píše:jde o kmitajici dily - neodpruzena hmotnost... a mimo jine taky o recyklační faktor, alu díly jsou na recyklaci uplne jinde nez litina... alu slitiny maji nevyhodu moznosti rozvoje unavovych trhlin (proto se kontrolujou draky letadel a alu dily na zavodnich autech po urcitem intervalu hod-km) + komplikovanejsi ulození napr. čepů nebo spojů obecně (vymačkávání pouzder) + kvůli pevnosti objemnější konstrukce (vysokopevností ocelové zápustkove vykovky jsou fajn, ale jinde cenove)


no konecne to vypada jako odborny nazor, nevim sice vubec vo cem to tady mluvis, ale libi se mi to :lol:
Memory
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pon 13.02.2006 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Memory »

Barbaři, pořidte se origo elektrony (pozor pri vysokych teplotach horlave) 8)

btw. kdyby mel nekdo zajem, mam porad ve sklepe origo minelite 2x jete na barum rally, rafek uzvednete na malicku.
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od psena »

Hanz píše:jde o kmitajici dily - neodpruzena hmotnost... a mimo jine taky o recyklační faktor, alu díly jsou na recyklaci uplne jinde nez litina... alu slitiny maji nevyhodu moznosti rozvoje unavovych trhlin (proto se kontrolujou draky letadel a alu dily na zavodnich autech po urcitem intervalu hod-km) + komplikovanejsi ulození napr. čepů nebo spojů obecně (vymačkávání pouzder) + kvůli pevnosti objemnější konstrukce (vysokopevností ocelové zápustkove vykovky jsou fajn, ale jinde cenove)

Tim chces ucene rict, ze me muze upadnout kolo?Kua...to jsi me nepotesil :D
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#17 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

urcite ti neupadne :-) tohle plati pro dily ktere jsou postaveny s casovou pevnosti, tzn. fungujou omezeny casovy-kilometrovy interval, pak se zkontrolujou nebo vymeni (zkratka nemaji tu extra rezervu, ktere tvoje zavesy rozhodne maji) :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
Odpovědět