mám takovou pikantní otázečku,... jaký je podle vás rozdíl, mezi litinovým a hliníkovým ramenem?
Je tu nějaký znalec, který by mi pomohl vyřešit tento celožívotní problém, a to, jaké jsou výhody a nevýhody toho či onoho, čili, co si mam kua do toho pekáče pořídit?
manuál, my jsme se asi domlouvali na Big BMW, dával jsi mě adresu. Spíš si myslím že ten hliník bude kvůli váze neodpružený hmoty na nápravě, tj čím lehčí tak tím rychlejší reakce, ale to jen spekuluju.
nevim. podle me je ta litina pevnejsi ale zase drazsi. takze hlinikova druhovyroba bude spis jen kuli cene, asi je to stejne nebo lepsi ze pouzivaji takovy material. ja mam ramena litinovy, ted nedavno sem 80kou mrdnul potme obrubnik (debil ) ale e32 jak nová. kolo rozšmelcovaný na hadr ale náprava to krasně ustála. nic neklepe netahne to nikam prostě jako by se nestalo nic. takže možná s hliníkem by to asi to same nevydrželo... jen doměnka... ale ty kovaný napravy maj něco do sebe
Snejk píše:nevim. podle me je ta litina pevnejsi ale zase drazsi. takze hlinikova druhovyroba bude spis jen kuli cene, asi je to stejne nebo lepsi ze pouzivaji takovy material. ja mam ramena litinovy, ted nedavno sem 80kou mrdnul potme obrubnik (debil ) ale e32 jak nová. kolo rozšmelcovaný na hadr ale náprava to krasně ustála. nic neklepe netahne to nikam prostě jako by se nestalo nic. takže možná s hliníkem by to asi to same nevydrželo... jen doměnka... ale ty kovaný napravy maj něco do sebe
Vedle jak ta jedle... litina je samozrejme levnejsi a o tom ze je litina lepsi me nikdo nepresvedci.Proc se asi bojuje o kazde deko neodpruzene hmoty??Proc ma E39 celohlinikovy podvozek?
Jinak litina bylau E34 do urciteho roku, pak uz samozrejme hlinik.Jen horni sikme rameno je pouze litina.
nejde jen o to ze je hlinikovy rameno lehci o par kilo .. ale je to hmotnost ktera je v pohybu ... tzn vetsi hmotnost = vetsi setrvacnost .. auta z hlinikovymi rameny budou mit proto lepsi reakci tlumici tzn ... lepsi podovek
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
jde o kmitajici dily - neodpruzena hmotnost... a mimo jine taky o recyklační faktor, alu díly jsou na recyklaci uplne jinde nez litina... alu slitiny maji nevyhodu moznosti rozvoje unavovych trhlin (proto se kontrolujou draky letadel a alu dily na zavodnich autech po urcitem intervalu hod-km) + komplikovanejsi ulození napr. čepů nebo spojů obecně (vymačkávání pouzder) + kvůli pevnosti objemnější konstrukce (vysokopevností ocelové zápustkove vykovky jsou fajn, ale jinde cenove)
Hanz píše:jde o kmitajici dily - neodpruzena hmotnost... a mimo jine taky o recyklační faktor, alu díly jsou na recyklaci uplne jinde nez litina... alu slitiny maji nevyhodu moznosti rozvoje unavovych trhlin (proto se kontrolujou draky letadel a alu dily na zavodnich autech po urcitem intervalu hod-km) + komplikovanejsi ulození napr. čepů nebo spojů obecně (vymačkávání pouzder) + kvůli pevnosti objemnější konstrukce (vysokopevností ocelové zápustkove vykovky jsou fajn, ale jinde cenove)
no konecne to vypada jako odborny nazor, nevim sice vubec vo cem to tady mluvis, ale libi se mi to
Hanz píše:jde o kmitajici dily - neodpruzena hmotnost... a mimo jine taky o recyklační faktor, alu díly jsou na recyklaci uplne jinde nez litina... alu slitiny maji nevyhodu moznosti rozvoje unavovych trhlin (proto se kontrolujou draky letadel a alu dily na zavodnich autech po urcitem intervalu hod-km) + komplikovanejsi ulození napr. čepů nebo spojů obecně (vymačkávání pouzder) + kvůli pevnosti objemnější konstrukce (vysokopevností ocelové zápustkove vykovky jsou fajn, ale jinde cenove)
Tim chces ucene rict, ze me muze upadnout kolo?Kua...to jsi me nepotesil
urcite ti neupadne tohle plati pro dily ktere jsou postaveny s casovou pevnosti, tzn. fungujou omezeny casovy-kilometrovy interval, pak se zkontrolujou nebo vymeni (zkratka nemaji tu extra rezervu, ktere tvoje zavesy rozhodne maji)