Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E38 výměna oleje v automatu
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
- Klubové ID: 989
Tohle je věčné téma, řeším to taky. Napíšu své poznatky:
1. žádný olej není doživotní, to je nesmysl. (leda to brát tak něž převodovka umře, pak ano)
2. mám převodovku A5S440Z což je 5HP24 od ZF a výrobce píše vyměnit olej po 120k, při větším zatížení po 90k
3. i v diferáku je tzv. Lifetime oil a přesto se do nějakého roku měnil při Inspekci II (viz rozpis podle TIS), pak tu výměnu zrušili.
z toho vyplývá že do toho půjdu a olej nechám vyměnit.
1. žádný olej není doživotní, to je nesmysl. (leda to brát tak něž převodovka umře, pak ano)
2. mám převodovku A5S440Z což je 5HP24 od ZF a výrobce píše vyměnit olej po 120k, při větším zatížení po 90k
3. i v diferáku je tzv. Lifetime oil a přesto se do nějakého roku měnil při Inspekci II (viz rozpis podle TIS), pak tu výměnu zrušili.
z toho vyplývá že do toho půjdu a olej nechám vyměnit.
Dneska jsem to dával do servisu na výměnu............U starších automatů na7. řadě...( ty bez steptroniku) by se měl olej měnit po 50tkm.A na těch novejch s lifetime oil po100 tkm.....Určitě se mění....A to i filtr.....Při výměně vyměníš tak 50-60% A pokud ti to řadí dobře, tak to určitě vyměň...Pokud to cuká atd.....Tak to neměň protože kolikrát je to po tý výměně ještě horší, nebo může i automat odejít.....Dneska jsem se o tom bavil s mechanikem v BMW.......A ta výměna se musí dělat při teplotě 40-50°c takže auto tam je nejlepší nechat přez noc...........Olej je totiž extrémně rozpínavý a musí se plnit za studena......Výměna je za 8000kč +- To vše co o tom vim a co jsem se dověděl....
A proto to dělají v německu na počkání a přes dengogoho píše:Určitě se mění....A to i filtr.....Při výměně vyměníš tak 50-60% Pokud to cuká atd.....Tak to neměň protože kolikrát je to po tý výměně ještě horší, nebo může i automat odejít...A ta výměna se musí dělat při teplotě 40-50°c takže auto tam je nejlepší nechat přez noc...........Olej je totiž extrémně rozpínavý a musí se plnit za studena......Výměna je za 8000kč +- To vše co o tom vim a co jsem se dověděl....

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
- Klubové ID: 989
Můžeš sem hodit link na darmonovy stránky?Fugo píše:A proto to dělají v německu na počkání a přes dengogoho píše:Určitě se mění....A to i filtr.....Při výměně vyměníš tak 50-60% Pokud to cuká atd.....Tak to neměň protože kolikrát je to po tý výměně ještě horší, nebo může i automat odejít...A ta výměna se musí dělat při teplotě 40-50°c takže auto tam je nejlepší nechat přez noc...........Olej je totiž extrémně rozpínavý a musí se plnit za studena......Výměna je za 8000kč +- To vše co o tom vim a co jsem se dověděl...., viz link který jsem dával do pokecu, jsou tam i videa. A vymění celou náplň, jinak není problém vyměnit olej a filtr doma, dělal jsem to již 2x dle návodu na darmonových stránkách a žádnej problém.
Mám steptronic, necuká. Ten návod by se fakt hodil. Je tedy možný ho sem dát?Birkoff píše:Můžeš sem hodit link na darmonovy stránky?Fugo píše:A proto to dělají v německu na počkání a přes dengogoho píše:Určitě se mění....A to i filtr.....Při výměně vyměníš tak 50-60% Pokud to cuká atd.....Tak to neměň protože kolikrát je to po tý výměně ještě horší, nebo může i automat odejít...A ta výměna se musí dělat při teplotě 40-50°c takže auto tam je nejlepší nechat přez noc...........Olej je totiž extrémně rozpínavý a musí se plnit za studena......Výměna je za 8000kč +- To vše co o tom vim a co jsem se dověděl...., viz link který jsem dával do pokecu, jsou tam i videa. A vymění celou náplň, jinak není problém vyměnit olej a filtr doma, dělal jsem to již 2x dle návodu na darmonových stránkách a žádnej problém.
návod je celkem jednoduchý, vypustit olej a nalít nový, pojezdit a znovu a tak do té doby než bude olej krásně červený a nebude smrdět spáleninou, před poslední výměnou sundat vanu, vyčistit, vyměnit olejový filtr a vanu s novým těsněním namontovat zpět, dolít olej. Olej kontrolovat zda je na horní rysce, kdyžtak dolít. To vše je pro převodovky 4HP.
Vy bohužel máte nevýhodu v tom že vaše automaty postrádají měrku oleje (takže musíte pokaždý pod auto) , a olej se dolévá z boku převodovky, podobně jako na starých jawách kde byl z boku převodovky kontrolní šroub a správná hladina byla až olej začal vytékat ven, u automatu se kontrola a případně dolití (malého množství, když bude chybět litr nebudu samozřejmě čekat až se převodovka ohřeje) dělá na zahřáté převodovce při běžícím motoru a voliči v poloze P nebo N.
Vy bohužel máte nevýhodu v tom že vaše automaty postrádají měrku oleje (takže musíte pokaždý pod auto) , a olej se dolévá z boku převodovky, podobně jako na starých jawách kde byl z boku převodovky kontrolní šroub a správná hladina byla až olej začal vytékat ven, u automatu se kontrola a případně dolití (malého množství, když bude chybět litr nebudu samozřejmě čekat až se převodovka ohřeje) dělá na zahřáté převodovce při běžícím motoru a voliči v poloze P nebo N.
to jistě bude hodně rozdílů, buďto sehnat dílenskej od bmw, nebo čekat zda bentley něco na e38 vydá. Já se zajímal jen o svou převodovku a o vašich vím prd. Ale jestli jste koukali na ty videa z toho linku o automatu tak tam je jasně vidět jak to dělají, a pochybuju o tom že tam auto stojí a čeká až vychladne, u automatu jakmile stojí vždy stoupne hladina oleje protože něco prostě odteče z wandleru (vyndaval jsem převodovku když jsem dělal motor, z převodovky jsem vypustil cca 3.5L oleje víc nešlo, musel jsem odpojit nalévací trubku která je na dně vany a ten olej by stejně vytekl než bych tam dal záslepku, po montáži zpět když jsem vyndal záslepku tak na mě vytekli další cca 3L oleje), proto se dělá kontrola za běhu motoru. Ale jak jsem psal vím o vašich převodovkách prd.
Tak to je dobrý, já mám sice strojárnu,ale vím o převodovce akorád to, že olej se tam leje vrchem a vypouští spodemFugo píše:to jistě bude hodně rozdílů, buďto sehnat dílenskej od bmw, nebo čekat zda bentley něco na e38 vydá. Já se zajímal jen o svou převodovku a o vašich vím prd. Ale jestli jste koukali na ty videa z toho linku o automatu tak tam je jasně vidět jak to dělají, a pochybuju o tom že tam auto stojí a čeká až vychladne, u automatu jakmile stojí vždy stoupne hladina oleje protože něco prostě odteče z wandleru (vyndaval jsem převodovku když jsem dělal motor, z převodovky jsem vypustil cca 3.5L oleje víc nešlo, musel jsem odpojit nalévací trubku která je na dně vany a ten olej by stejně vytekl než bych tam dal záslepku, po montáži zpět když jsem vyndal záslepku tak na mě vytekli další cca 3L oleje), proto se dělá kontrola za běhu motoru. Ale jak jsem psal vím o vašich převodovkách prd.


třeba si ho koupím...stačí vědět co tam přesně lijou....pantáta má fimu viz.mé www kde prodává také různé oleje. Pokud bych to měl brát podle Dermonových stránek tak tam jde ATF DEXTRON a těch je taky hromada typů, např. do serva ATF DEXTRON 3 tuším atd, nechce se mi věřit, že by do převodovky byl špatnej, a Fugo už ho snad taky měnil. Servisu fakt nevěřím....Mě to stačí když mi to kamarádi co tam dělaj vyprávějgogoho píše:Zajed si do Horimex vysoké mýto...........Jsou tam opravdu dobrý.........Mě to tam měnili a plná spokojenost..........Automat bych si sám nedělal ani náhodou....A hlavně ten olej si sám nekoupíš....Je to origo BMW do automatickejch převodovek.....

Já lil ATF Dexron III od Castrolu který pro naše vozy BMW přímo doporučuje, viz víčko oleje na motoru
, jinak co je zaolej v převodovce bývá jednak v příručce k autu tak většinou na štítku na převodovce. Ale jak jsem již psal výše, zde v čr a také zde na klubu se člověk většinou nic nedozví, a tak pro info které nemám chodím na http://www.7er.com máš tam přímo sekci E38 v které je také sekce tips und trick a tam by to mohlo být (teď jsem tam koukal a prd) ale nechal jsem vyhledat "Getriebe öl wechsel" a výsledek najdeš zde (možná se budeš muset registrovat) http://www.7-forum.com/forum/search.htm ... id=1388073 ale přečíst si to budeš muset sám 

