
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Zkušenosti E38
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 91
- Registrován: úte 27.12.2005 01:00
- Klubové ID: 1186
Zdravím Vás pánové, šťastné to majitele BMW 7 series. Chci se zeptat na Vaše zkušenosti s E38, konkrétně 740i. Vezmu to trochu z jiného konce, trochu Vám popíšu takový můj auto-příběh, tak se snad nebudete zlobit. V současnosti mám Alfu z 1999, 2.0 (114kw), mám ji asi rok a jsem s ní (navzdory pověsti) vcelku spokojený. Je to auto s kterým už se na okreskách dá zažít celkem zábavná jízda. Předtím jsem měl Peugeta 605, což zase byla taková příjemná, pohodlná kára. Už od dob, kdy jsem ale měl své první auto - Škoda 105, jsem snil o "sedmičkovém bavoráku." No ale zpět k současnosti, je mi 22 let, jsem takový trošku pracující student vysoké školy. Jezdím s Alfou 50% dálnice, 50% Praha. Nedávno jsem tedy přemýšlel, k čemu mi tedy je takové auto, řekněme s trošku sportovnějším potenciálem, když se na ty okresky stejně ve většině případů ani nedostanu a tam, kde jezdím, jsou všechny vlastnosti vozu toršku k ničemu, ne-li na obtíž. O tomto tématu jsem mluvil taky s kamarádem, pražským taxikářem. Ten teda má shodou okolností pětilitrovou ameriku na plyn. Debata to byla dlouhá, ale výsledkem bylo to, že jsem dospěl k zjištění, že do Alfy cpu dvakrát tolik peněz, než on do té ameriky (mimochodem spotřeba po já Praze 11l benzínu, on taxikář s pětilitrem 15l plynu..). Ať co se týká pohonných hmot, nebo také oprav (přeci jenom, nějaké drobnosti jsou pořád u Alfy..) A to aby mi ještě přihoršil (ten kamárád), tak mi popovídal o jeho kolegovi, který má E38, 740i na plyn a ještě míň problémů a nákladů, a to samozřejmě navzdory tomu, že to auto-jako taxík, dostává nadměrně zabrat. Mně nejde o to, za každou cenu šetřit nebo tak, ale jen si prostě říkám, zda má cenu v takových podmínkách, držet takové auto. Nějakou dobu si ho ještě určitě nechám, ale začínám se zajímat o Sedmu.. A to se právě chci zeptat Vás, má to cenu? (pokud abstrahuju od toho, že to auto se mi strašně líbí, od pohodlí, výbavy atd. atd.) Má cenu koupit třeba 740i, dát do toho plyn, třeba i pokud má nalítáno 200 tisíc. Od jakého roku brát. Je to opravdu takový "držák" jak se povídá? Nebo tam taky pořád něco bude k opravě? A vůbec budu rád za jakékoli Vaše zkušenosti s tímto vozem. Dík moc 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 91
- Registrován: úte 27.12.2005 01:00
- Klubové ID: 1186
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 941
- Registrován: pon 11.04.2005 00:00
- Bydliště: Troubky - Prerov/Olomouc
- Klubové ID: 660
- Kontaktovat uživatele:
cau, mam sedmu sice jen pul roku, ale snad ti par mych poznatku k necemu bude, mam sice 730i, coz je "jen" trilitr ale uz take osmivalec takze rozdil je jen ve slabsim vykonu ale zaroven i nizsi spotrebe. Co se tyka kvality celkove techto korabu, tak zalezi hodne co koupis, respektive v jakem stavu. kdyz koupis garazovanou fajnovku, o kterou se predchozi majitel fakt staral tak ti muze poskytovat dobre sluzby hodne dlouho. Na druhou stranu pokud koupis neco co jiz zacina kvest nebo ma nejake musky na motoru ci nekde jinde tak pocitej s tim ze uz to v budoucnu bude jen horsi... Pokud mam mluvit vseoberne tak osmivalcove motory v sedmach jsou hodne kvalitni stroje a pokud s nim nehodlas vyslovene zavodit tak 500tkm by mel v pohode prezit, samozrejme kdyz se o nej budes trochu i starat. horsi to je s podvozkem, ten vzhledem k vaze sedmy, skoro 2 tuny, je celkem namahan a i kdyz si toho byly v BMW vedomi a umyslne udelali cely podvozek bytelnejsi, stejne se jedna o spotrebni material a cas od casu se musi neco vymenit a jelikoz toho tam je vice jako treba na trojce, tak i ty nahradni dily stoji vice. Podobny problem je koroze, zvlaste u prvnich modelu kde jeste nebyl pozink. Treti asi nejprojevovanejsim problemem byva elektronika, ktere je zde pomerne hodne a tak jako u kazdeho jineho auta, proste casem odejde. Nicmene jakjsme se zminil uz v uvodu , hodne zalezi v jakem stavu uz sedmu koupis. pokud vyberes dobre tak budes urcite nekolk let nadmiru spokojen... jen malo ktere aute ti nabidne takovy komfort a jizdny vlastnisti jako e38.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 91
- Registrován: úte 27.12.2005 01:00
- Klubové ID: 1186
To Greg - Tvoje sedma vypada velmi pěkně na fotkách. Mohl bys napsat něco bližšího ohledně koupě. Píšeš, že ji máš půl roku, což je poměrně čerstvé auto. Jinak asi bude lepší se poohlédnout v Německu po takovém autě, co? Co jsem se díval, tak tam je hodně slibných za dobrý peníz (rozuměj pro mě dobrý peníz). Teda tak. Na fotkách vypadají velice dobře, ale jsou to tak 95, 96, coz se mi zdá staré. btw. odkdy se vyrábí pozink.? Ale celkově bych měl asi strach do takového auta jít bez nějakého většího proklepnutí, což nevím, jestli jsem schopen zrealizovat případně. Slyšel jsem taky o firmách, co ti auto z D dovezou, vše zařídí a i navzdory provizi, kterou jim zaplatíš, to vychází líp jak u nás, ještě prej snad dávají i nějakou záruku (skryté vady...)... Jinak mně by ani tak nešlo přímo o 740i, ale říkám si, že jedině plyn, tak čím silnější, tím lepší. Bývají nějaké problémy s předěláním na plyn?(cena počítám tak 30tis. a výš:-(
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 941
- Registrován: pon 11.04.2005 00:00
- Bydliště: Troubky - Prerov/Olomouc
- Klubové ID: 660
- Kontaktovat uživatele:
- moje sedma: je to jedna z prvnich, stav uz neni zrovna top ale za cenu jakou jsem ji koupil jsem spokojeny
kupoval jsem ji od cloveka tady z fora a uz pri koupi my bylo jasne ze jeste do ni musim neco nainvestovat.
- koupe z nemecka: uprimne puvodne sjem se taky ohlizel po nemeckych sedmach, ale je pravda ze u nas je cena sedmicek nizsi nez v nemecku, hlavne kvuli lidskemu faktoru, kdo nevi tak ma za to ze bmw seervis a dily jsou neskutecne drahe a stejne tak ze ty motory zerou i travu kolem cesty, kdo trochu bmw zna ale vi ze to vubec tak neni. Proto i v ceskych bazarech jsou sedmy relativnelevne a stoji tam celkem dlouho. o nakupu z nemecka bych videl realnejsi pokud chces neco z poslednich modelu 99+ a nebo pokud ti nabidka na nasem trhu nestaci (v D jich je urcite mnohme vice), navic pokud nebjetujes nejake penize a nebudes nemecke prodejce/bazary rovnou objizdet a prohlizet kusy, tak taky nevis co kupujes, na fotky moc nedej.
- pozink: nekdy od poloviny 97 se delal facelift a mam pocit ze jeho soucasti byly i pozinkove upravy, ale stopro to nevim... jinak doporucuji koupit az faceliftovy model, poznas ho podle prednich svetel a blinkru
- plyn: pokud nemas nejakeho znameho kdo plyn montuje a kteremu muzees i duerovat, tak spis pocitej plyn 40-50tisic a doufej ze bude fungovat. I kdyz jsem o plynu drive taky uvazoval, tak nakonec sem se k nemu nedostal (spotreba dobra i tak) ale hlavne porad mi ten plyn nejak nesedi a prijde mi to za takoby bastl zasah do motoru, radeji doporucuji koukat po 730d.

- koupe z nemecka: uprimne puvodne sjem se taky ohlizel po nemeckych sedmach, ale je pravda ze u nas je cena sedmicek nizsi nez v nemecku, hlavne kvuli lidskemu faktoru, kdo nevi tak ma za to ze bmw seervis a dily jsou neskutecne drahe a stejne tak ze ty motory zerou i travu kolem cesty, kdo trochu bmw zna ale vi ze to vubec tak neni. Proto i v ceskych bazarech jsou sedmy relativnelevne a stoji tam celkem dlouho. o nakupu z nemecka bych videl realnejsi pokud chces neco z poslednich modelu 99+ a nebo pokud ti nabidka na nasem trhu nestaci (v D jich je urcite mnohme vice), navic pokud nebjetujes nejake penize a nebudes nemecke prodejce/bazary rovnou objizdet a prohlizet kusy, tak taky nevis co kupujes, na fotky moc nedej.
- pozink: nekdy od poloviny 97 se delal facelift a mam pocit ze jeho soucasti byly i pozinkove upravy, ale stopro to nevim... jinak doporucuji koupit az faceliftovy model, poznas ho podle prednich svetel a blinkru
- plyn: pokud nemas nejakeho znameho kdo plyn montuje a kteremu muzees i duerovat, tak spis pocitej plyn 40-50tisic a doufej ze bude fungovat. I kdyz jsem o plynu drive taky uvazoval, tak nakonec sem se k nemu nedostal (spotreba dobra i tak) ale hlavne porad mi ten plyn nejak nesedi a prijde mi to za takoby bastl zasah do motoru, radeji doporucuji koukat po 730d.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 91
- Registrován: úte 27.12.2005 01:00
- Klubové ID: 1186
to greg - dík za cenné info. Ohledně toho dieslu jsem slyšel, že je "poruchovější", ceny náhradních dílů budou určitě dražší a pořizovací cena také. Jinak překvapuje mě, že sedmy vyjdou u nás líp, ale asi máš pravdu. Píšeš, že máš jednu z prvních 7er, takže ji máš předělanou na facelift? (podle blinkrů a světel:-)
to white - díky moc za nabídku, ale koupě sedmičky pro mě je událostí s delším časovým horizontem.. Jen o tom zatím přemýšlím, zvažuju a budu ještě přemýšlet, zvažovat a vybírat, taky uvidíme, kolik do toho budu moct investovat. I po trošku odrazujících řádcích grega se však stále nevzdávám myšlenky plynu - uvidíme...
to white - díky moc za nabídku, ale koupě sedmičky pro mě je událostí s delším časovým horizontem.. Jen o tom zatím přemýšlím, zvažuju a budu ještě přemýšlet, zvažovat a vybírat, taky uvidíme, kolik do toho budu moct investovat. I po trošku odrazujících řádcích grega se však stále nevzdávám myšlenky plynu - uvidíme...
Clairvoyant: Doporučuji přečíst, BMW a PLYN, jinak nenech se odradit s plynem.
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... light=plyn
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... light=plyn
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 941
- Registrován: pon 11.04.2005 00:00
- Bydliště: Troubky - Prerov/Olomouc
- Klubové ID: 660
- Kontaktovat uživatele:
nene, ja mam jeste predfaceliftovy model.Clairvoyant píše:to greg - dík za cenné info. Ohledně toho dieslu jsem slyšel, že je "poruchovější", ceny náhradních dílů budou určitě dražší a pořizovací cena také. Jinak překvapuje mě, že sedmy vyjdou u nás líp, ale asi máš pravdu. Píšeš, že máš jednu z prvních 7er, takže ji máš předělanou na facelift? (podle blinkrů a světel:-)