Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e32 V8 prevodovka - do predu velmi pomaly - getriebprogramm

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
tomboss
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od tomboss »

ahoj,
mam problem s prevodovkou, zacnem od zaciatku
vecer som prisiel domov normalne zaparkoval, vsetko OK
auto tyzden stalo, tak ze ho idem prebehnut, idem startovat a vyhodi hlasku "Getriebprogramm" a hned zhasnu aj ukazovatele prevodovky /myslim ci je tam D, R atd a S, E, M/
na spiatocke to ide normalne ale do predu sa mu moc nechce, tak ako tu niekde pisal tommano, rychlost tak do 20km/h, ale viac som ani neskusal
nieco som nasiel aj tu http://www.7-forum.com/forum/showthread ... bprogramm+
ale moja nemcina je taka slabsia, tak by som chcel niekoho poprosit keby mi to zhrnul co tam poriesili, ale myslim ze ten posledny prispevok:
"Es ist die traurige Geschichte !

Wandlerkupplung defekt, Magnetventile defekt (was immer das sein mag)

Also neues Getriebe her. (hab ich auch schon)"
neznaci nic dobre
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#2 Příspěvek od Fugo »

wandler defekt je špatný měnič momentu - bábovka
magnetventile defekt je chyba elmgn ventilů které vlastně řadí ty rychlosti.

já osobně bych nejdříve zkontroloval elektroniku, takže pod voličem rychlostí bude takovej přepínač ve tvaru půl měsíce - vyčistit prostříkat nějakým kontaktolem, to samý konektory jak na ten spínač tak do spínače S/E/M nebo co tam máš (volič režimu), kontrola a vyčištění konektoru na převodovce, a to samý na řídící jednotce automatu.
tomboss
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od tomboss »

diky,
som tiez myslel ze to bude asi elektrika, len som nevedel kde zacat
este raz diky, vecer skusim
tomboss
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od tomboss »

este jeden dotaz:
kde to ma prosim riadiacu jednotku automatu :oops: ?
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od milo »

podivej se urcite na ten volic a jednotka je myslim u spolujezdce u repraku u nohy (za to ale ruku do ohne nedam :) )

problem pomaleho rozjezdu bude mozna v tom, ze ti tam rovnou hodi napr. 3ku
bas

#6 Příspěvek od bas »

"Getriebprogramm" - tato hlaska znamena, ze prevodovka nema kontakt s RJ. Tym padom sa prevodovka prepne do "nudzoveho" rezimu, pri "D" je tam stale zaradena trojka. Cize vlastne rozbiehas sa na 3. stupni, preto sa ti zda ze to ide pomaly. Samozrejme mas tym padom aj vacsiu spotrebu. Ja som takto jazdil vyse polroka na 750i e32 :) Takze chybu hladaj v elektronike, niekde v kontaktoch.
bas

#7 Příspěvek od bas »

tomboss
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od tomboss »

to vyzera slubne dik moc
tomboss
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od tomboss »

no tak chybalo tam asi liter oleja, tak sme naliali, odpojili baterku, znovu pripojili ale nepomohlo, na cistenie volica rychlosti som nemal cas, skusim este teraz vecer, myslite ze 1L je az tak vela aby sa to dodrbalo?
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#10 Příspěvek od Fugo »

ECU automatu je u spolujezdce pod deklem reproduktoru, tak v tom sloupku směrem nahoru (není vidět)
tomboss
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od tomboss »

ako prosim dam dole to kozenne madlo radiacej paky?
bentley pise ze len tahat hore ale to mi moc neslo, chce to vacsiu silu?
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#12 Příspěvek od Fugo »

ze předu je šroub imbus nebo torx a pak to jen vytáhneš směrem vzhůru, až budeš vyndavat to dřevo tak se snaž ho nejdříve nadzvednout vpředu, tím se ti to uvolní vzadu a pak už to pujde lehce, lidi většinou v zadní části začnou to dřevo páčit ven a zbytečně něco poničí.
tomboss
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od tomboss »

tak to uz som zvladol, bol tam imbus, volic som vycistil bol riadne zasraty, ale nepomohlo, este zajtra skusim kontakty na ECU, dnes na to nebol cas a hodim tam aj druhu ECU, ak uz ani to nepomoze tak prevodovka ide dole
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#14 Příspěvek od Fugo »

jako poslední možnost před vyndáním převodovky bych zašel na diagnostiku na vyčtení paměti závad z ECU převodovky, ale pamatuj na to že odpojením ECU tu pamět smažeš takže až tam pujdeš tak ta závada musí trvat i po znovu připojení ECU jinak z ECU nic nevyčtou
tomboss
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od tomboss »

ok tak zatial ECU nebudem vyberat a skocim s tym radsej do BMW, len aby som to tym jazdenim nepokazil este viac
tomboss
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od tomboss »

este som nasiel, ze by mozno pomohlo vymenit transmission speed sensor, neviete kde sa na prevodovke nachadza?
tomboss
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od tomboss »

tak som navstivil servis BMW na diagnostiku, vysledok:
"31 Magnetventil 4
(Pin 31 am SG)
Fehler wurde als 1. Fehler erfasst.
Unetrbrechung oder Kurzschluss nach B-"

mam aj cisla ventilov
24 34 1421 347
24 34 1421 205

link: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=15&hl=35

ceny na bmw celkom smiesne jeden 1940 a druhy 1720 SK, len mi nevedeli povedat konkretne ktory je zly
neviete presne kde v prevodovke mam tie ventily hladat?
dik vsetkym za pomoc, dufam ze uz to coskoro doriesim
bas

#18 Příspěvek od bas »

Ak das dole vanu, tak tam vidis ventily, idu znich kable.

http://ow.no/images/stories/files/valvebody.pdf

Velmi uzitocne info o automatoch a elektrike vobec:

http://www.e38.org/electran1.pdf
http://www.e38.org/electran2.pdf
http://www.europeantransmissions.com/Bu ... echlib.htm
tomboss
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od tomboss »

no tak som to rozobral,
zhodil vanu, odmontoval filter, ale kedze som nevedel ako je prichuteny ten 3-dielny odliatok, tak som ho komplet rozobral - nebol asi dobry napad, su tam 2 pruzinky, 2 plastove gulicky a par podloziek, kedze sa to rosypalo neviem presne kde co patri
nemate niekto fotku ako to ma vyzerat pripravene na zlozene?
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#20 Příspěvek od Fugo »

v ETK to není rozkreslený? pokud to tam nenajdeš tak to rozeberu a nafotím tenhle díl tu mám.
Odpovědět