Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Bmw 645 Ci
tommi píše:Cystám se koupit 645 Ci,prosím o radu na co si dát pozor,díky T.
Je to to samé jako 545i potažno E60, tzn. problémy s elektronikou/chyby řídících jednotek a modulů apod., tj. udělat diagnostiku. Motor bývá obecně v pohodě (rozhodně spolehlivější než diesely), N62 má občas problém s únikem chladící kapaliny, někdy velmi drahá oprava, ale je to vzácné. Měl by být tichý a hladce táhnout od volnoběhu (valvetronic). Dobrá diagnostika odhalí špatná čidla a lambdy (po 100tis. se má dělat velký servis Inspektion II, ale hodně aut v ČR ho nedostalo).
Někdy nefunguje Dynamic Drive (tlumiče), na to taky bacha.
Jinak, na podzim budu mít asi na prodej svou milovanou "Individuálku", Onyx Blue, komplet orig. individual champagne interiér a Eisenmann Race M6 quad systém, vzhledově a zvukově je to oproti standard 645Ci zase někde jinde, ale asi už máš vybráno

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 78
- Registrován: stř 27.04.2011 00:00
sem myslel ze elektrika se sere akorat u sedmicek. premejslel sem vo 630i v manualu na pristi rok a povazoval sem to za docela takovy nezakerny auto
tak se mam eventuelne pripravit na vyssi vydaje jo ? ze bude spotrebak drazsi nez na e46 323ci co mam tedka je me jasny. jakej tam je vlastne podvozek treba ? klasickej a nebo naka elektricka uchylnost co stoji randal kdyz je potreba to nak resit ?

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 78
- Registrován: stř 27.04.2011 00:00
tak to je fajn. vono to byl aji jeden z duvodu proc hledam zrovna trlitr v manualu. tydle auta budou spis v zakladu tak tam zadny picoviny ktery nepotrebuju a akorat se muzou posrat nebudou. no a navic bysem s tim jezdil jenom po meste a tam se ten vosmihrnek taky moc nehodi
btw jakej je ten trilitr ? myslim spolehlivost. taky zere volej jako M54 ?
diky

btw jakej je ten trilitr ? myslim spolehlivost. taky zere volej jako M54 ?
diky
Motor N52 je samozřejmně horší než M54, alespoň co se do spolehlivosti týče.
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=105912
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=107318
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=105912
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=107318
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 78
- Registrován: stř 27.04.2011 00:00
jafaktnevim píše:tak to je hezky tedakoukam ze s tema benzinovyma motorama dou vod desiti k peti
to je nahovno teda pekne. sem prave doufal ze elektrika a motor problemovy nebudou. zbytek zvladnu vopravit to by me az tak nevadilo. no poctu si na tech US strankach vohledne tech problemu.
Zmiňujeme možné problémy, u dieselů bys mohl počítat s PRAVDĚPODOBNÝMI problémi v řádech desetitisíců, které jsou jen otázkou času. U benzínu jsou problémy na jednom z mnoha...
Jakýkoli moderní auto je procpaný elektronikou, je třeba s tím počítat...
A R6 3l je na 6er sice dostačující, ale moc zábavy a o moc menší spotřebu od něj rozhodně nečekej. V8 má krouťák a zvuk, kterej trochu vyvažuje "sterilní" charakter toho auta a rozhodně se k velkýmu GT hodí víc...
Souhlasím s tebou, že je to pravděpodobný problém a myslím si, že u diesela je větší pravděpodobnost problémů s motorem s rostoucím nájezdem.
Nesouhlasím s tebou, že s R6 není v "šestce" zábava...Jde o to, co od auta očekáváš. Jestli chceš s autem blbnout na okruhu, pak bude lepší si pořídit M3. Ale jestli chceš pohodlné GT v kabátu sportovního kupé, pak ten motor prostě stačí. E63 je lehčí než E60, nedělej z E63 velkou těžkou krávu.
V8 v 645ci je určitě problémovější a o hodně náročnější na opravy a údržbu s rostoucím nájezdem, než 630i.
Taky by někdo mohl namítnout, že s V8 není v tomto autě zábava a jedině M6 čiplá na 560koní...
Nesouhlasím s tebou, že s R6 není v "šestce" zábava...Jde o to, co od auta očekáváš. Jestli chceš s autem blbnout na okruhu, pak bude lepší si pořídit M3. Ale jestli chceš pohodlné GT v kabátu sportovního kupé, pak ten motor prostě stačí. E63 je lehčí než E60, nedělej z E63 velkou těžkou krávu.
V8 v 645ci je určitě problémovější a o hodně náročnější na opravy a údržbu s rostoucím nájezdem, než 630i.
Taky by někdo mohl namítnout, že s V8 není v tomto autě zábava a jedině M6 čiplá na 560koní...

Marda píše:Souhlasím s tebou, že je to pravděpodobný problém a myslím si, že u diesela je větší pravděpodobnost problémů s motorem s rostoucím nájezdem.
Nesouhlasím s tebou, že s R6 není v "šestce" zábava...Jde o to, co od auta očekáváš. Jestli chceš s autem blbnout na okruhu, pak bude lepší si pořídit M3. Ale jestli chceš pohodlné GT v kabátu sportovního kupé, pak ten motor prostě stačí. E63 je lehčí než E60, nedělej z E63 velkou těžkou krávu.
V8 v 645ci je určitě problémovější a o hodně náročnější na opravy a údržbu s rostoucím nájezdem, než 630i.
Taky by někdo mohl namítnout, že s V8 není v tomto autě zábava a jedině M6 čiplá na 560koní...
Právě, motor a pohodlí znamená krouťák (který sametově roste a roste, ne jako u dieselu) a pružnost. Lechtat plyn a nechat se unášet...

Já měl starší M54 v 330i a a teď N62 v 645Ci a náklady a údržba jsou zcela srovnatelné, oba motory jsou spolehlivé, rozvody řetězem, oba (když mluvím o N52) mají Valvetronic i biVANOS, V8 je celkově robustnější, N52 má hodně odlehčený blok z magnésiové slitiny a je točivější. V8 má o něco větší spotřebu, ale o hodně lepší charakter. R6 se musí držet pod krkem v otáčkách a charakterem a odezvou se hodí do lehčího auta než je E63/E60. To je můj názor. Jinak je to skvělý motor.
Cenově vyjdou stejně, dokonce u nových aut byl rozdíl v ceně 645Ci(650i)/630i poloviční než 545i/530i. I proto je 630i relativně vzácná, drtivá většina šla do V8.
Mimochodem porovnání krouťáku:
S85 (M6) vs N62 (645Ci): 520-450=70Nm
N62 (645Ci) vs N52 (630i): 450-300=150Nm
PS: M6 se nedá "načipovat" na 560 koní... nevěřte klamavé inzerci. Nárůst o 60ps na klice znamená u toho motoru investici v řádech statisíců, pár jedinců si myslí (nebo jim bylo namluveno), že dá KN filtr a race zadní tlumič a má 560ps, naprostý nesmysl... drtivá většina nemá ani těch 500ps...
Počkej, píšeš že většina M6 nemá ani 500 koní, to nějak nechápu, v sérii má s S85B50 507 koníků
to mně vysvětli. A myslím že úprava na 560 kobyl se dělala v BMW...
Pak mně ještě vysvětli tvůj poznatek, že E63 s N52 se musí držet pod krkem a v otáčkách....?????? Kde prosímtě jezdíš? Na severní smyčce? Bavíme se o 190kW výkonu...
Vždyť mně se právě proto začala projevovat výrobní vada N52, protože auto jezdí v běžných podmínkách na volnoběh!!!! a nedostatečně se tento motor mazal. Už jsem to zde na fóru psal několikrát, že je potřeba tento motor trochu točit, ale je problém kde a jak, pokud jezdím převážně krátké trasy do 15km a mám automat. Takže mně prosím tě řekni, kde jsi a za jakých podmínek musel držet R6 pod krkem a v otáčkách, kromě nějakého závodění na okruhu

Pak mně ještě vysvětli tvůj poznatek, že E63 s N52 se musí držet pod krkem a v otáčkách....?????? Kde prosímtě jezdíš? Na severní smyčce? Bavíme se o 190kW výkonu...
Vždyť mně se právě proto začala projevovat výrobní vada N52, protože auto jezdí v běžných podmínkách na volnoběh!!!! a nedostatečně se tento motor mazal. Už jsem to zde na fóru psal několikrát, že je potřeba tento motor trochu točit, ale je problém kde a jak, pokud jezdím převážně krátké trasy do 15km a mám automat. Takže mně prosím tě řekni, kde jsi a za jakých podmínek musel držet R6 pod krkem a v otáčkách, kromě nějakého závodění na okruhu

Marda píše:Počkej, píšeš že většina M6 nemá ani 500 koní, to nějak nechápu, v sérii má s S85B50 507 koníkůto mně vysvětli. A myslím že úprava na 560 kobyl se dělala v BMW...
Pak mně ještě vysvětli tvůj poznatek, že E63 s N52 se musí držet pod krkem a v otáčkách....?????? Kde prosímtě jezdíš? Na severní smyčce? Bavíme se o 190kW výkonu...
Vždyť mně se právě proto začala projevovat výrobní vada N52, protože auto jezdí v běžných podmínkách na volnoběh!!!! a nedostatečně se tento motor mazal. Už jsem to zde na fóru psal několikrát, že je potřeba tento motor trochu točit, ale je problém kde a jak, pokud jezdím převážně krátké trasy do 15km a mám automat. Takže mně prosím tě řekni, kde jsi a za jakých podmínek musel držet R6 pod krkem a v otáčkách, kromě nějakého závodění na okruhu
Možná je to pro vás novinka, ale deklarované hodnoty výkonu udávané výrobcem jsou ve skutečnosti jen orientační. Velmoobjemové atmosférické motory jsou často nadhodnocené (např. zdravá s62 má většinou kolem 380ps ne 400, S85 má většinou také něco pod 500ps atd.), naopak FI motory u BMW jsou převážně podhodnocené - klasický příklad je N54 který má běžně 270-280whp, v 1M dokonce přes 330whp (cca. 380ps na klice)...
BMW oficiálně NIKDY žádné úpravy výkonu M6 (ani jiných M) nenabízelo (prodával se Competition package se STEJNÝM výkonem). Plánovala se silnější a lehčí M6 CSL, ale zůstalo u prototypu, stejně byl vytvořen prototyp M5 k 20.výročí M.
Skutečných 560ps na klice je u S85 otázka aftemarket svodů, katů, vaček, sání a naladění - investice v řádu stovek tisíc. V případě "převrtání" na větší objem ještě víc...
Mluvím o R6 vs V8 (i ze zkušenosti s 330i vs M5/645Ci), pro dynamičtější jízdu je u R6 optimální točivý moment dostupný dost nahoře, 4-5k rpm, V8 má prostě větší tah a v širším spektru otáček a silné střední pásmo.
There's no replacement for displacement...
Podtáčet se nemá žádný motor, natož benzín. Ježdění na volnoběh je podtáčení motoru...
Co komu připadá rychlé nebo dostačující je čistě subjektivní záležitost, to ať si každý ujasní sám.

Já s tebou ve všem co se týče parametrů motoru souhlasím, nevím o tom tolik to co ty.
Ale vysvětli mně prosím logicky a jednoduše, kde běžný uživatel v běžném provozu na pozemních komunikacích využívá u motoru N52 "dynamickou jízdu s optimálním točivým momentem při 4,5-5 tisk otáček", jak uvádíš ??? A nevyhýbej se odpovědi. Já to pořád moc dobře nechápu. Vždyť tento motor točí tyto otáčky jen při kickdownu při předjíždění, nebo při prudkém rozjezdu...a hned musíš zase brzdit. Nebo mám snad jezdit na manuální režim a řadit při 5tis. otáčkách? To bych byl asi magor a jezdil ve městě na dvojku, mimo město na trojku.
Vím, že se nemá motor podtáčet, ale řídil jsi vůbec N52 s automatem? Za běžného provozu prostě jezdíš skoro pořád pod 2tis. otáček. 6 er. je pohodlné GT, ne sporťák...
A ještě si uprav vědomosti, N52 má max. krouťák 300Nm od 2.5tis. otáček, takže ne až nahoře
Ale vysvětli mně prosím logicky a jednoduše, kde běžný uživatel v běžném provozu na pozemních komunikacích využívá u motoru N52 "dynamickou jízdu s optimálním točivým momentem při 4,5-5 tisk otáček", jak uvádíš ??? A nevyhýbej se odpovědi. Já to pořád moc dobře nechápu. Vždyť tento motor točí tyto otáčky jen při kickdownu při předjíždění, nebo při prudkém rozjezdu...a hned musíš zase brzdit. Nebo mám snad jezdit na manuální režim a řadit při 5tis. otáčkách? To bych byl asi magor a jezdil ve městě na dvojku, mimo město na trojku.
Vím, že se nemá motor podtáčet, ale řídil jsi vůbec N52 s automatem? Za běžného provozu prostě jezdíš skoro pořád pod 2tis. otáček. 6 er. je pohodlné GT, ne sporťák...
A ještě si uprav vědomosti, N52 má max. krouťák 300Nm od 2.5tis. otáček, takže ne až nahoře

Marda píše:Já s tebou ve všem co se týče parametrů motoru souhlasím, nevím o tom tolik to co ty.
Ale vysvětli mně prosím logicky a jednoduše, kde běžný uživatel v běžném provozu na pozemních komunikacích využívá u motoru N52 "dynamickou jízdu s optimálním točivým momentem při 4,5-5 tisk otáček", jak uvádíš ??? A nevyhýbej se odpovědi. Já to pořád moc dobře nechápu. Vždyť tento motor točí tyto otáčky jen při kickdownu při předjíždění, nebo při prudkém rozjezdu...a hned musíš zase brzdit. Nebo mám snad jezdit na manuální režim a řadit při 5tis. otáčkách? To bych byl asi magor a jezdil ve městě na dvojku, mimo město na trojku.
Vím, že se nemá motor podtáčet, ale řídil jsi vůbec N52 s automatem? Za běžného provozu prostě jezdíš skoro pořád pod 2tis. otáček. 6 er. je pohodlné GT, ne sporťák...
A ještě si uprav vědomosti, N52 má max. krouťák 300Nm od 2.5tis. otáček, takže ne až nahoře
Odpovídáš si sám

Mluvil jsem o svý dávný 330i ještě s M54, tam je maximum od 3500...
nicméně, důležitá je hlavně plocha pod křivkou, V8 je všude o dost jinde.
Jsem rád,že jsi spokojenej s 630i, mě V8 sedí víc možná bude i kompresor...
jafaktnevim píše:premejslel sem vo 630i v manualu na pristi rok
Mrkni na vedlejší vlákno, tak se řešilo, jakou verzi… http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... c&t=108006 (já osobně si nemůžu vynachválit 645Ci v manuálu, ale je to asi o prioritách…)
jafaktnevim píše:tak se mam eventuelne pripravit na vyssi vydaje jo?
Ne nutně. Pokud narazíš na dobrej kousek, kterej právě majitel neprodal proto, že mu to začalo téct pod rukama, tak můžeš mít na dvě sezóny nulový náklady. Dobrej nezávislej servis a díly tady přes klubáky, a budeš mít servis za míň, než kolik stojí autorizovanej servis oktáfky ;]
jafaktnevim píše:jakej tam je vlastne podvozek treba? klasickej a nebo naka elektricka uchylnost co stoji randal kdyz je potreba to nak resit?
Viz níže… Já už bych právě nikdy znova do nějaký složitosti nešel, po zkušenosti s AMG a jeho hydraulicko–vzducho–cosi–automagicko–stavitelným podvozkem. Nějaká oprava + tlumiče + hydraulika ~100k jen to hvízdne… Nikdy víc.
Marda píše:Pokud to nemá nastavitelné tlumiče, aktivní řízení a další serepatičky, tak se není čeho bát.
Tohle potvrzuju… Čim míň udělátek, tim líp. Dneska budou první vyrobený kusy starý devět(!) let a pokud v nich nebyly nějaký "beta" verze Dynamic Drivu, adaptivních světlometů a takových chytrostí, tak jim dneska vůbec nic nebude.
Dally píše:problémy s elektronikou/chyby řídících jednotek a modulů
Hodně častý je klasický problém s optickým senzorem úhlu řízení (v logu diagnostiky budou chyby DSC, ABS a podobné), může to být DIY oprava za dvě hoďky stejně jako servis za 60k… Při výběru ojetých aut se ta chyba většinou ukáže už při testovací jízdě, pokud to auto déle stálo nebo je třeba chlad a mokro (to má ten senzor větší nechuť k fungování…)
Marda píše:V8 v 645ci je určitě problémovější a o hodně náročnější na opravy a údržbu s rostoucím nájezdem, než 630i.
V čem konkrétně? Srovnával jsem svoje s dost olítanýma (160tkm, 240tkm, 280tkm) a nepozoroval jsem žádný trable, aniž by s tim kdokoliv cokoliv zásadnějšího dělal krom běžný údržby.
Jediný trabl o kterým vim je, že pokud se s tim jezdí jen krátký úseky a pořádně se neprohřívá olej, tak po pár sezónách/zimách tam může zmrznout kondenzát z oleje a motor se rozpadne… ale pokud to člověk aspoň jednou za měsíc prožene po redline nebo vmax, tak bych se toho nebál, to se rychle odpaří…
Jinak ad debata R6 vs. V8 a otáčky atp. … podle mě máte prostě jeden automat a jeden manuál, proto ten rozdílný dojem z auta, projevu a běžného zacházení s tim nářadím, nic víc bych v tom nehledal.
Jinak Fut 14 Coins overit si podle cila VIN, servisni Fut Coins historii a jestli to neni opravena totalka