Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
X5 E53 4.4 V8 210kW r.v. 2001 - LPG kolísání, vanos
LPG kontrolováno 3x celé, v dvou různých servisech a je OK...
Takže nakonec je to jedna lambda, která hází nesmysly při přepínání vypadává.... Nicméně to je jen jeden problém. Druhý je je, že mám olej v sání a pod svíčkami neúměrně přibívá také... Když jsem kontroloval naposledy (při výměně svíček) bylo to trochu, nyní je to celé utopené a asi způsobuje kolísání otáček a houpání... Vypadá to na separátor oleje, co jsem koukal, musí kvůli tomu dolu půl motoru... Když už to budu dělat, chtěl bych asi vzhledem k nájezdu (247 tis. km) udělat i kontrolu olejového čerpadla, rozvody, možná ty vanosy... Poradíte mi někdo dobrý servis na severu čech, co si troufne na motor, kde si o tom můžu s někým pokecat, zvolit nej variantu a nechat udělat?
Díky.
Takže nakonec je to jedna lambda, která hází nesmysly při přepínání vypadává.... Nicméně to je jen jeden problém. Druhý je je, že mám olej v sání a pod svíčkami neúměrně přibívá také... Když jsem kontroloval naposledy (při výměně svíček) bylo to trochu, nyní je to celé utopené a asi způsobuje kolísání otáček a houpání... Vypadá to na separátor oleje, co jsem koukal, musí kvůli tomu dolu půl motoru... Když už to budu dělat, chtěl bych asi vzhledem k nájezdu (247 tis. km) udělat i kontrolu olejového čerpadla, rozvody, možná ty vanosy... Poradíte mi někdo dobrý servis na severu čech, co si troufne na motor, kde si o tom můžu s někým pokecat, zvolit nej variantu a nechat udělat?
Díky.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 229
- Registrován: ned 08.08.2010 00:00
- Bydliště: okolí Brna
Lambdy, separátor a hlavně membrána sání zezadu na sání – tam bych začal já. O Vanosu, rozvodech, opravě, cenách a o tom co má a nemá smysl dělat (a jak) můžem pokecat - http://www.7er.cz/forum/viewtopic.php?f ... 7&start=50 .. taky to zrovna řeším a dělám. Chtěl bych vidět toho mechanika co za 3tis opraví Vanosy
.. ultrazvuk ani chemie nepomůže, sítka tam žádné nejsou – jedině výměna těsnění (chuťovka práce) nebo výměna celého mechanismu. Vanosová kola tam jsou 2x a letošní cena (od 1.1.14) je 15066,-/ks (loni 12800,-/ks) – pultovka. Bez přípravků jsi u obou variant v prdeli a v CZ Ti je nikdo nepůjčí (prý Cartec oproti záloze 10tis, ale jen ofiko servisům) a ty stojej taky přes 10tis + doprava z USA nebo GB .. prostě sranda

OK. Vanosy padají do doby, než na to budu mít
.
Nicméně na ten regulátor musí dolu prsa, viděl jsem na youtube video a na to bych si asi fakt netrfoufunul.
Nicméně tu membránu můžu vyměnit klidně sám, to bych měl zvládnout, zkusím po cestě domu mototechnu, zda se dá objednat a uvidím. Předpokládám, že nic než origo nemá smysl... Někde jsem slyšel, že někdo membránu nedemontuje celou, vymění jen to plastové víčko, aby to nemusel sundavat - kvůli příštupu (je to pomalu na schůdky) se tomu asi nedivím, co myslíte má to odpodstatnění a pokud ano, nedá se sehnat jen to víčko s membránou???
Na labdy jsem koukal a je tam přístup, jako k penězům, to je asi na svody ven, a to se mi úplně nechce dělat teď v zimě.
Jinak pěkný zbírka ND za pěkných pár desítek až stovek tisíc. Ale tebe to zjevně baví
, já chci jen jezdit v pohodě... 

Nicméně na ten regulátor musí dolu prsa, viděl jsem na youtube video a na to bych si asi fakt netrfoufunul.
Nicméně tu membránu můžu vyměnit klidně sám, to bych měl zvládnout, zkusím po cestě domu mototechnu, zda se dá objednat a uvidím. Předpokládám, že nic než origo nemá smysl... Někde jsem slyšel, že někdo membránu nedemontuje celou, vymění jen to plastové víčko, aby to nemusel sundavat - kvůli příštupu (je to pomalu na schůdky) se tomu asi nedivím, co myslíte má to odpodstatnění a pokud ano, nedá se sehnat jen to víčko s membránou???
Na labdy jsem koukal a je tam přístup, jako k penězům, to je asi na svody ven, a to se mi úplně nechce dělat teď v zimě.
Jinak pěkný zbírka ND za pěkných pár desítek až stovek tisíc. Ale tebe to zjevně baví


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 229
- Registrován: ned 08.08.2010 00:00
- Bydliště: okolí Brna
Na membránu musí sání dolů, a nebo je to aspon o 200% jednodušší .. u E38 to uděláš se sáním na motoru, u X5 nejspíš ne. Samostatné víčko koupit nelze, a ta výměna je blbost. Já si to kdysi taky myslel a sám to hlásal, ale objednával jsem ted nějaké nové a .. všechny nové už jsou přitavené (plast), místo na zobáčků, takže nerozebiratelné. Když jsem z hecu „zkurvil“ použitou ale zdravou originálku (původní 2001), tak jsem po vycvakání zjistil že uvnitř je taky lehce „zalepená“ kvůli těsnosti při podtlaku. Takže vlastně složit jde, ale ne použitelně (leda slepit ale to je prasárna, protože zespod je hadice na posilovač brzd).
Jaký regulátor myslíš ? Jestli chceš říct separátor (oleje), tak E53 ho má venku, vedle membrány. Jinak mě žádnej regulátor pod prsama nenapadá ..
Jaký regulátor myslíš ? Jestli chceš říct separátor (oleje), tak E53 ho má venku, vedle membrány. Jinak mě žádnej regulátor pod prsama nenapadá ..
Jojo, sry, myslel jsem separátor, nevím, proč jsem napsal regulátor. Takže je tedy venku? Na fotkách i na tom videu jsem ho všude viděl pod rozvody, ale pokud je u X5 jinde, jedině dobře.
Jinak to sání dolu mě kvůli LPG dost děsí, to nebude úplně prča, rovnou tedy vyměnit i těsnění pod sáním a zvažuju, zda nevyměnit rovnou i těsnění pod víky, když mi zatéká pod svíčky...
No nakonec to asi skončí v servisu, jsou věci na co si asi netroufnu. Věděc, co člověk nezvládne je v tomto směru asi lepší, než vědět, co zvládne.
Jinak to sání dolu mě kvůli LPG dost děsí, to nebude úplně prča, rovnou tedy vyměnit i těsnění pod sáním a zvažuju, zda nevyměnit rovnou i těsnění pod víky, když mi zatéká pod svíčky...
No nakonec to asi skončí v servisu, jsou věci na co si asi netroufnu. Věděc, co člověk nezvládne je v tomto směru asi lepší, než vědět, co zvládne.
Ahoj,
así Ti nepomohu, ale chci se zeptat (precetl jsem si cele vlakno) - stale resis jen opravy, problemy a malem jsi diky ne 100% autu zpusobil skodu druhym. Neprijde mi to zrovna fer vuci jinym na silnici.
Proc jsi kupoval neco, co slepujes zapochodu a na co ocividne nemas, kdyz resis ve velkoobjemovem aute LPG??? Pokud mas auto spatne, jet do autorizovaneho servisu a nech si vse opravit a pouzivej jak mas a hlavne tak aby se nikomu nic nestalo! Ne ze urves hadicku a cekas co se pak bude dit - jen aby jednoho krasneho dne nebylo pozde a ty jsi toho dlouho nelitoval.
Spotreba u petilitrove atmosfery nemusi byt jen 15kolego, ale klidne 30 po praze. Projezdil jsem od Porsche, M5, S8 a vsude stejny pripad. Pak zalezi jak jezdis a samozrejme kde jezdis. S Porsche jsem na na nemeckych dalnicich pri 200km/h do Frankufrtu dostal treba na 13,2... jde o primarne zrychlovani.
así Ti nepomohu, ale chci se zeptat (precetl jsem si cele vlakno) - stale resis jen opravy, problemy a malem jsi diky ne 100% autu zpusobil skodu druhym. Neprijde mi to zrovna fer vuci jinym na silnici.
Proc jsi kupoval neco, co slepujes zapochodu a na co ocividne nemas, kdyz resis ve velkoobjemovem aute LPG??? Pokud mas auto spatne, jet do autorizovaneho servisu a nech si vse opravit a pouzivej jak mas a hlavne tak aby se nikomu nic nestalo! Ne ze urves hadicku a cekas co se pak bude dit - jen aby jednoho krasneho dne nebylo pozde a ty jsi toho dlouho nelitoval.
Spotreba u petilitrove atmosfery nemusi byt jen 15kolego, ale klidne 30 po praze. Projezdil jsem od Porsche, M5, S8 a vsude stejny pripad. Pak zalezi jak jezdis a samozrejme kde jezdis. S Porsche jsem na na nemeckych dalnicich pri 200km/h do Frankufrtu dostal treba na 13,2... jde o primarne zrychlovani.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 488
- Registrován: sob 24.07.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Nediv se mu, má 2014 X5, v jeho případě je to skutečně jinde a nemusí řešit 1500,- Kč / půl hodiny v autorizáku nehledě na kvalitu odvedené práce...
NiW: Uvědom si, prosím, že 99,5% zde registrovaných lidí na nový BMW prostě NEMÁ a nikdy mít nebude (je to i můj případ, popř. má ale přijde jim jako nesmysl vyhodit 2mega za auto) a kupují si starší auta, která prostě oservisovat v autorizáku je totální nesmysl vzhledem k jejich zůstatkové ceně... Protože nemám na nový BMW X5 mám si koupit novou fóbii? Proboha proč bych to dělal??
Až budeš mít trocha zkušeností s autorizovanými servisy, budeš nadšený z práce JaraXe, Caknakise, Snejka a dalších, které to baví a ví co dělají. Ono diagnostikovat vadný vanos a vyměnit motor za 200.000 je to nejjednodušší a zvládne to víceméně kdokoliv. Pokud to máš v záruce, je to samozřejmě super, ale po ní?
NiW: Uvědom si, prosím, že 99,5% zde registrovaných lidí na nový BMW prostě NEMÁ a nikdy mít nebude (je to i můj případ, popř. má ale přijde jim jako nesmysl vyhodit 2mega za auto) a kupují si starší auta, která prostě oservisovat v autorizáku je totální nesmysl vzhledem k jejich zůstatkové ceně... Protože nemám na nový BMW X5 mám si koupit novou fóbii? Proboha proč bych to dělal??
Až budeš mít trocha zkušeností s autorizovanými servisy, budeš nadšený z práce JaraXe, Caknakise, Snejka a dalších, které to baví a ví co dělají. Ono diagnostikovat vadný vanos a vyměnit motor za 200.000 je to nejjednodušší a zvládne to víceméně kdokoliv. Pokud to máš v záruce, je to samozřejmě super, ale po ní?
OK,
nechci pusobit jako magor, snob nebo nejakej kral jeliman, co Vas bude jebat.
V podstate jsem k BMW logicky sam dosel, nikdy jsem to nemel na delsi dobu. Ve firme mame nekolik aut a projezdil jsem ted nove 3jky, 5tky, a nechal jsem si X5tku. Vseobecne ziram na kvalitu, pomer cena vykon.
Prechazel jsem z Panamery, kterou jsem prodal jen diky drzosti autorizovaneho servisu na Proseku, kde si mysleli, ze jsou centrum vesmiru a nikdo jim nesaha ani po kontiky. Hledal jsem neco solidniho, Audi mi proste nesedi, neni tak kvalitni interier a radim je nad VW. Mercedes je silenost, mel jsem ted nove Sko a ten motor, ta prevodovka, pouze zadokolka, strasne me to zklamalo, o CLSku nemluve, exterier OK, interier pro dedka a nesedi mi to... vyzkousel jsem BMW a ziram jak je to kvalitni auto. Mel jsem jak jsem psal od 3, 5, i 7cku jsem zkousel. Momentalne mam X5, chtel jsem X6, ale az bude nova verze, ta puvodni oproti X5 je silenost. A ty featury jako vicereflektorova svetla, famozni motor, postranni kamery, zpracovani, ledky v aute.... no pecka.
Jsem docela srdcar, mam auta rad, kdyz jsem na to mel cas, tunil jsem to a hral si s tim v garazi, ted me vic vytezuje job a diky tomu si to zase muzu dovolit.
Klidne s Vami pujdu na pivo, protoze se chovam ke kazdemu normlane at ma kdokoliv cokoliv, kdo si mysli vic je primitiv. To jen k tomu, ze si tady nechci pomerovat pindiky, jako to dela vetsina lidi na forech... to fakt nepotrebuju.
Jedine na co jsem poukazoval je to, ze pokud na to mam kupuju, pokud ne nekupuju. Neni preci mozne s tim nedejboze nekoho zabit. Ja soudne, pokud bych mel pul milionu, tak koupim radeji nove auto skodovku, nez nejlacinejsi, neobjemensi motor u X5 a resit to co autor, uz jenom logicou veci. Nechci aby takovych blaznu na silnici nejezdilo mnoho, respektive radeji vuvec.
M5tku mi jednou poskodil presne takovyhle jouda a ve vysledku se zjistilo, ze nema povinne ruceni a auto slepuje za pochodu - kdo chce takove problemy? U me to byl jen plech s plastem, ale co kdyz to bude zivot?
Mam/Nemam - kupuju/nekupuju, tecka.
BTW, serviska v Porsche stoji 3500 v maserati 3700 a zrovna tam vedi hodne a jsou dost schopni, az na to jednani. Audi jsou uplne v pohode, minimalne v ISR pruhonice, VW smichov prosek lidsky OK, zrucne a reseni problemu tragedie. V BMW jsem nikdy poradne nebyl, obchodnici v inveltu pekelne oprsnuty, ale servis jsem nezazil a doufam, ze ani nezaziju, protoze auta menim docela rychle.
nechci pusobit jako magor, snob nebo nejakej kral jeliman, co Vas bude jebat.
V podstate jsem k BMW logicky sam dosel, nikdy jsem to nemel na delsi dobu. Ve firme mame nekolik aut a projezdil jsem ted nove 3jky, 5tky, a nechal jsem si X5tku. Vseobecne ziram na kvalitu, pomer cena vykon.
Prechazel jsem z Panamery, kterou jsem prodal jen diky drzosti autorizovaneho servisu na Proseku, kde si mysleli, ze jsou centrum vesmiru a nikdo jim nesaha ani po kontiky. Hledal jsem neco solidniho, Audi mi proste nesedi, neni tak kvalitni interier a radim je nad VW. Mercedes je silenost, mel jsem ted nove Sko a ten motor, ta prevodovka, pouze zadokolka, strasne me to zklamalo, o CLSku nemluve, exterier OK, interier pro dedka a nesedi mi to... vyzkousel jsem BMW a ziram jak je to kvalitni auto. Mel jsem jak jsem psal od 3, 5, i 7cku jsem zkousel. Momentalne mam X5, chtel jsem X6, ale az bude nova verze, ta puvodni oproti X5 je silenost. A ty featury jako vicereflektorova svetla, famozni motor, postranni kamery, zpracovani, ledky v aute.... no pecka.
Jsem docela srdcar, mam auta rad, kdyz jsem na to mel cas, tunil jsem to a hral si s tim v garazi, ted me vic vytezuje job a diky tomu si to zase muzu dovolit.
Klidne s Vami pujdu na pivo, protoze se chovam ke kazdemu normlane at ma kdokoliv cokoliv, kdo si mysli vic je primitiv. To jen k tomu, ze si tady nechci pomerovat pindiky, jako to dela vetsina lidi na forech... to fakt nepotrebuju.
Jedine na co jsem poukazoval je to, ze pokud na to mam kupuju, pokud ne nekupuju. Neni preci mozne s tim nedejboze nekoho zabit. Ja soudne, pokud bych mel pul milionu, tak koupim radeji nove auto skodovku, nez nejlacinejsi, neobjemensi motor u X5 a resit to co autor, uz jenom logicou veci. Nechci aby takovych blaznu na silnici nejezdilo mnoho, respektive radeji vuvec.
M5tku mi jednou poskodil presne takovyhle jouda a ve vysledku se zjistilo, ze nema povinne ruceni a auto slepuje za pochodu - kdo chce takove problemy? U me to byl jen plech s plastem, ale co kdyz to bude zivot?
Mam/Nemam - kupuju/nekupuju, tecka.
BTW, serviska v Porsche stoji 3500 v maserati 3700 a zrovna tam vedi hodne a jsou dost schopni, az na to jednani. Audi jsou uplne v pohode, minimalne v ISR pruhonice, VW smichov prosek lidsky OK, zrucne a reseni problemu tragedie. V BMW jsem nikdy poradne nebyl, obchodnici v inveltu pekelne oprsnuty, ale servis jsem nezazil a doufam, ze ani nezaziju, protoze auta menim docela rychle.
Zdravím mám e39 4.4 a chci si pořídit taky e53 4.4.K těm přípravkům na vanos měl jsem je zapůjčeny v Cartech group Ostrava tuším jsem dával záložku 10000kč a na den 600kč zapůjčení.Myslím že je to za hubičku a bez problémú než je kupovat a pak je v obýváku vystavit.Pořizovat si je je zbytečné.Zkuste se zeptat jako já za to nic nedáte.
Heleď... to že jaksi na auto nemám není moc pravda. U mě je spíše problém s tím, že nemám čas. Je pro mě prostě problém být někde ve 3 hodiny odpoledne, když všichni dneska končí tady u nás na Teplicku v cca 17:00 a jdou domu. Marně hledám někoho, komu dám klidně 40 i víc tisíc a dal mi to dohromady celé auto, dal mi klíčky a řekl mi: "je to dobrý, teď už jenom jezdit"... Z autorizovaného servisu mě vyhodili s tím, že s LPG nechtějí mít nic společného. OK, uznávám, že LPG byl možná přehmat, ale mě auto na LPG v podstatě vyhovuje, pravidelné provozní náklady mi jdou do normálních hodnot obyčejného auta, ale mám velké. To, že člověk není üplná socka neznamená, že nemůže jezdit alespoň přibližně úsporně. Mám i jiné věci, do kterých vrážím prachy a nemusí to být jen ježdění denně 50 km do práce a zpět. Co se týče servisů, mám jen ty nejhorší zkušenosti. Proto jsem se ptal na doporučení. Například moje ST220 v jednom servisu dopadlo tak, že byla prakticky nepojízdná a nikdy jsem se ničeho nedohádal, ani nebudu mluvit... je to škoda času.
Snažil jsem se najít řešení a o víknedu, kdy náhodou mám volněji něco udělat. De facto výměna lambd ostranila chcípání, stalo se mi to 1x a hned jsem řešil. Hadičku odvětrávání jsem si taky zapojil bez problémů a to že to je jen dvětrávání bylo víceméně jasné, protože před odpojením byl konec volný. Takže jsem jen něco neodpojil a nezkusil co to udělá. Ten večer, co jsem jí omylem uvolnil jsem s baterkou hledal po autě asi 3 hodiny a nenašel kam patří.
Nicméně teď řeším kolísání a světe div se, auto jde v pondělí do servisu, který mi doporučil známý, tak mi držte palce ať mi z toho neudělaj nepojízdnej vrak. Vymění mi jak ten separátor, tak tu membránu, a udělají kompletní servis.
Snažil jsem se najít řešení a o víknedu, kdy náhodou mám volněji něco udělat. De facto výměna lambd ostranila chcípání, stalo se mi to 1x a hned jsem řešil. Hadičku odvětrávání jsem si taky zapojil bez problémů a to že to je jen dvětrávání bylo víceméně jasné, protože před odpojením byl konec volný. Takže jsem jen něco neodpojil a nezkusil co to udělá. Ten večer, co jsem jí omylem uvolnil jsem s baterkou hledal po autě asi 3 hodiny a nenašel kam patří.
Nicméně teď řeším kolísání a světe div se, auto jde v pondělí do servisu, který mi doporučil známý, tak mi držte palce ať mi z toho neudělaj nepojízdnej vrak. Vymění mi jak ten separátor, tak tu membránu, a udělají kompletní servis.
Takže auto je po docela velkém servisu. Vyměnili mi olej v převovce vč. filtru a vč. takový tý krémový srágory. Separátor, podtlakové hadice (okolo separátoru byly defakto na kusy), membránu sání (auto přestalo kouřit) a komplet mi přetisnili vše, co se sundalo vč. obou vík. Stálo to tedy docela ranec. Vše origo BMW. Podle fotek byly víka těsněný pouze silikonem, takže nějaký prase se do toho navezlo a udělalo tam pěknej binec.
Nicéně nyní funguje regulace mnohem lépe, je to vidět na hodnotách lambd a pod. Auto je klidnější, motor jde pěkně.
Ale.
Pořád mi cuká pár minut po startu a rozjezdy po nastartování jsou houpavé. Kluci ze servisu si s tím neví rady. Ale koukal jsem na diagnostiku a ukazuje to jednu hodnotu nesmyslně. Jako třeba -40°C. Nevím, co to má být za hodnotu a jak to ovlivňuje regulaci, ale nevím, co by mohlo mít -40°C, asi nic. Nicméně, protože jde o UNI diagnostiku, není hodnota popsaná. Nenapadá někoho něco?
Nicéně nyní funguje regulace mnohem lépe, je to vidět na hodnotách lambd a pod. Auto je klidnější, motor jde pěkně.
Ale.
Pořád mi cuká pár minut po startu a rozjezdy po nastartování jsou houpavé. Kluci ze servisu si s tím neví rady. Ale koukal jsem na diagnostiku a ukazuje to jednu hodnotu nesmyslně. Jako třeba -40°C. Nevím, co to má být za hodnotu a jak to ovlivňuje regulaci, ale nevím, co by mohlo mít -40°C, asi nic. Nicméně, protože jde o UNI diagnostiku, není hodnota popsaná. Nenapadá někoho něco?
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
OK. Už jsem to našel. Krok č. 1, prostříknutý a vyčištěný konektor. Od té doby se to zatím neukázalo, tak uvidíme. Jinak bylo to čidlo teploty nasávaného vzduchu... asi. Palubka ukazovala normálně teplotu dle venkovní.
Další věcí, která mě dostala a kde jsem měl podezření na čidlo byla teplota vody za chladičem a za motorem. Je zde strašlivý rozdíl.
Jako třeba teplota vody za motorem má 105°C (mi přijde hodně, ale někde jsem četl, že BMW mají normálně vyšší teplotu - i fridexová směs od BMW má bod varu o dost výš), ale teplota za chladičem je 23-26°C dle aktuálního jízdního režimu. Čidlo jsem proměřil a je normálně v pořádku a na pohmat rozdíl teplot můžu potvrdit. Za chladičem je ledová hadice, zatímco před je natlakovaná jako prase (tvrdá) a horká.
Tj. dost divné. Tušil jsem deltu na teplotách tak max 30°C, ale 65°C mi přijde strašně moc.
Co myslíte? Vadná vodní pumpa (ale proč by pak bylo natlakováno, jako prase - i když páry a vyšší teplota dokážou taky hodně). Ucpaný chladič (takovej stop leak nalitej od prasete předtím dokáže cokoliv)? Termostat? Nevím, jak začít....
Jen pro pořádek uvedu, auto nevaří, teploměr na budíkách ukazuje přesně prostředek a auto topí výborně (vlažné od nastartování, teplý vzduch cca od 500 metrů).
Díky za rady.
Další věcí, která mě dostala a kde jsem měl podezření na čidlo byla teplota vody za chladičem a za motorem. Je zde strašlivý rozdíl.
Jako třeba teplota vody za motorem má 105°C (mi přijde hodně, ale někde jsem četl, že BMW mají normálně vyšší teplotu - i fridexová směs od BMW má bod varu o dost výš), ale teplota za chladičem je 23-26°C dle aktuálního jízdního režimu. Čidlo jsem proměřil a je normálně v pořádku a na pohmat rozdíl teplot můžu potvrdit. Za chladičem je ledová hadice, zatímco před je natlakovaná jako prase (tvrdá) a horká.
Tj. dost divné. Tušil jsem deltu na teplotách tak max 30°C, ale 65°C mi přijde strašně moc.
Co myslíte? Vadná vodní pumpa (ale proč by pak bylo natlakováno, jako prase - i když páry a vyšší teplota dokážou taky hodně). Ucpaný chladič (takovej stop leak nalitej od prasete předtím dokáže cokoliv)? Termostat? Nevím, jak začít....
Jen pro pořádek uvedu, auto nevaří, teploměr na budíkách ukazuje přesně prostředek a auto topí výborně (vlažné od nastartování, teplý vzduch cca od 500 metrů).
Díky za rady.
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
takže je to normální tedy? To je mi věcvlastnemec píše:U n62 je provozní teplota mnohem vyšší, termostat se otevírá doplna až při 110, řídící jednotka si ho otevírá podle sebe v průběhu. Takhle motory BMW pracují někdy od roku 95, první byl myslím m62, důvod je jednoduchý vyšší teplota menší tření. Takže provozní teplota n62 je ideál 100-110 stupňů.

Takže nakonec jsem si stáhnul manuál na LPG tartarini, načetl jsem si kvůli tomu hromadu teorie a dost se různě vyptával, volal, otravoval a celkově štval dost lídí.... A to nejen o LPG, ale i spalování benzínu atp. Prostě jsem chtěl vědět, co se tam nastavuje a jak.
Skouknul jsem taky youtube videa na nastavení LPG, že by to stačilo na celovečení film, možná na dva. Spíš ale na tři.
Nakonec jsem s diag kabelem pro ECU a druhým pro ŘJ LPG vyjel s přítelkyní na dvoudenní výlet (s přestávkami na práci a spaní) a nakonec se mi podařilo vše odladit a nastavit.
Musím říct, že proti původnímu nastavení LPG jsem s parametry úplně jinde. A musím teda říct, že vandráci, co to ladili to moc nenaladili. Spíš tam nacpali, co je napadlo a výsledek byl děs. Už v té době, kdy to bylo stavěné byl novější firmware. Nastavení vstřikovačů - na jiné vstřikovače, než v autě byly. Zapnutý nesmyly (jako stop/start) a způsob přepínání LPG. Ale hlavně úpravy jednotlivých map v otáčkách do úplně nesmyslných hodnot.
No každopádně dříve mi auto při přepnutí na plyn houpalo a následně mělo hodně nestálý chod. Nyní není poznat, že přepne. Dříve mi při přepnutí zpět na benzín rozhoupalo volnoběh a auto poskakovalo. Nyní není poznat. Dokonce ani (i když to dělám) nemusím přepnout zpět na benzín a auto následně normálně čistě chytne a jede pěkně. Volnoběh se ustálil. A teď to nejlepší na LPG není poznat proti benzínu rozdíl. Ve zvuku (kromě cvakání vstřikovačů), ve výkonu (točí do 6ti tisíc jak nic, táhne stejně) a v komfortu jízdy (neposkakuje). No a nesvítí mi vrtulník
. Od nastavení vůbec nic. Dle servisu LPG... občas vrtulník svítí, to je na LPG normální. Ale mě přijde divné, že by vrtulník měl svítit. Proč proboha?
No každopádně jsem teď hodně spokojený. A hlavně ten alá Vanosáckej rachot je pryč. Ustal. Úplně. Nevím, co to dělalo, ale je to pryč.
Udělám preventivní výměnu vodní pumpy - abych měl jistotu s těmi teplotami a rozvodů pomocných agregátů (v zimě se ozvalo ložisko, když mrzlo, nyní už nic) a ještě nějakou droboť a asi už jen budu jezdit.
Skouknul jsem taky youtube videa na nastavení LPG, že by to stačilo na celovečení film, možná na dva. Spíš ale na tři.
Nakonec jsem s diag kabelem pro ECU a druhým pro ŘJ LPG vyjel s přítelkyní na dvoudenní výlet (s přestávkami na práci a spaní) a nakonec se mi podařilo vše odladit a nastavit.
Musím říct, že proti původnímu nastavení LPG jsem s parametry úplně jinde. A musím teda říct, že vandráci, co to ladili to moc nenaladili. Spíš tam nacpali, co je napadlo a výsledek byl děs. Už v té době, kdy to bylo stavěné byl novější firmware. Nastavení vstřikovačů - na jiné vstřikovače, než v autě byly. Zapnutý nesmyly (jako stop/start) a způsob přepínání LPG. Ale hlavně úpravy jednotlivých map v otáčkách do úplně nesmyslných hodnot.
No každopádně dříve mi auto při přepnutí na plyn houpalo a následně mělo hodně nestálý chod. Nyní není poznat, že přepne. Dříve mi při přepnutí zpět na benzín rozhoupalo volnoběh a auto poskakovalo. Nyní není poznat. Dokonce ani (i když to dělám) nemusím přepnout zpět na benzín a auto následně normálně čistě chytne a jede pěkně. Volnoběh se ustálil. A teď to nejlepší na LPG není poznat proti benzínu rozdíl. Ve zvuku (kromě cvakání vstřikovačů), ve výkonu (točí do 6ti tisíc jak nic, táhne stejně) a v komfortu jízdy (neposkakuje). No a nesvítí mi vrtulník

No každopádně jsem teď hodně spokojený. A hlavně ten alá Vanosáckej rachot je pryč. Ustal. Úplně. Nevím, co to dělalo, ale je to pryč.
Udělám preventivní výměnu vodní pumpy - abych měl jistotu s těmi teplotami a rozvodů pomocných agregátů (v zimě se ozvalo ložisko, když mrzlo, nyní už nic) a ještě nějakou droboť a asi už jen budu jezdit.
Isachs píše:Jojo, sry, myslel jsem separátor, nevím, proč jsem napsal regulátor. Takže je tedy venku? Na fotkách i na tom videu jsem ho všude viděl pod rozvody, ale pokud je u X5 jinde, jedině dobře.
Jinak to sání dolu mě kvůli LPG dost děsí, to nebude úplně prča, rovnou tedy vyměnit i těsnění pod sáním a zvažuju, zda nevyměnit rovnou i těsnění pod víky, když mi zatéká pod svíčky...
No nakonec to asi skončí v servisu, jsou věci na co si asi netroufnu. Věděc, co člověk nezvládne je v tomto směru asi lepší, než vědět, co zvládne.