Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Přehřívání oleje E36 M3 3,2
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 195
- Registrován: pát 04.04.2008 00:00
- Kontaktovat uživatele:
Zdravím zdejší odborníky, mám menší problém, ale dá se s tím žít.
Při jízdě na okruhu se mi přehřívá olej, cca o 3 ostrých kolech v Mostě nebo Brně se teplota na ukazatelu dostane na 140 stupnu a sla by dal. Proto chladím, a po dalsich dvou kolech to spadne na nejakych 110 a opet muzu trochu jet.
Při bezne jizde se teplota pohybuje do 100 stupnu a kdyz na to obcas slapnu tak max. 110.
uz jsem cistil olejovy chladic, ale v tom problem nebyl, uz jsem menil teplotni cidlo oleje, ale take bez problemu. olej menim po 5000 km a davam tam castrol tws motorsport 10W-60.
Jako mozny problem vidim nepresnost ukazatele, ale tomu se mi vazne nechce verit. Predpokladam, ze auto nema nejaky olejovy termostat.
Jako moznou pomoc vidim v bezdratovem teplomeru, kterym si muzu po jizde ,,posvitit,, na olejovou vanu a plus minus odecist teplotu.
Jako druhy problem bych oznacil dochazejici benzin na okruhu, pokud je dlouha tahla zatacka a v nadrzi mam pod pulku. Benzin se v nadrzi odleje a na vterinu vypadne vykon. Mate s tim nekdo nejake zkusenosti? Vyresilo by to silnejsi palivove cerpadlo nebo catch tank? nebo jak se to pise...
Při jízdě na okruhu se mi přehřívá olej, cca o 3 ostrých kolech v Mostě nebo Brně se teplota na ukazatelu dostane na 140 stupnu a sla by dal. Proto chladím, a po dalsich dvou kolech to spadne na nejakych 110 a opet muzu trochu jet.
Při bezne jizde se teplota pohybuje do 100 stupnu a kdyz na to obcas slapnu tak max. 110.
uz jsem cistil olejovy chladic, ale v tom problem nebyl, uz jsem menil teplotni cidlo oleje, ale take bez problemu. olej menim po 5000 km a davam tam castrol tws motorsport 10W-60.
Jako mozny problem vidim nepresnost ukazatele, ale tomu se mi vazne nechce verit. Predpokladam, ze auto nema nejaky olejovy termostat.
Jako moznou pomoc vidim v bezdratovem teplomeru, kterym si muzu po jizde ,,posvitit,, na olejovou vanu a plus minus odecist teplotu.
Jako druhy problem bych oznacil dochazejici benzin na okruhu, pokud je dlouha tahla zatacka a v nadrzi mam pod pulku. Benzin se v nadrzi odleje a na vterinu vypadne vykon. Mate s tim nekdo nejake zkusenosti? Vyresilo by to silnejsi palivove cerpadlo nebo catch tank? nebo jak se to pise...
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
to přehřívání oleje zpusobuje napul pridrenej motor , mas kompozint na salkach(ojnicnich loziskach) na klice vydrenej , vznika ti tam velkej odpor a tudis se olej prehriva
S50 na to docela trpi , predeslej majitel tomu asi daval kladu kdyz jeste olej nebyl na provozni teplote
doporucuji co nejrychleji to zacit resit nebo kliku udres a nebo ti ojnice vyskoci bokem pres blok jako se stalo kamosovi taky na 3.2 kterej mel stejnej problem
a shanet nahradni kliku nebo blok je docela problem 


doporucuji co nejrychleji to zacit resit nebo kliku udres a nebo ti ojnice vyskoci bokem pres blok jako se stalo kamosovi taky na 3.2 kterej mel stejnej problem


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 195
- Registrován: pát 04.04.2008 00:00
- Kontaktovat uživatele:
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
ThomasW201 píše:ale auto jede jak ma
vsak ano , to jede normalne , pri normalni jizde to taky nepoznas , az pokud motor dostane kládu a vznika tam velkej treci odpor v otackach dlouhodobe


oprava stala 3000 ,- prebrus kliky + 7400,- ojniční ložiska v renocaru brno + práci toho kdo ti to bude dělat

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 195
- Registrován: pát 04.04.2008 00:00
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 195
- Registrován: pát 04.04.2008 00:00
- Kontaktovat uživatele:
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BG91&mospid=47433&btnr=11_1316&hg=11&fg=20
urcite na to hod oko at to nedopadne spatne
urcite na to hod oko at to nedopadne spatne

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 195
- Registrován: pát 04.04.2008 00:00
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 195
- Registrován: pát 04.04.2008 00:00
- Kontaktovat uživatele:
musi se:
sundat napravnice, vana, olejovy cerpadlo.
pak se sundavaj jednotlivy loziska = panve =lagry = salky.
zmeri se klika na ovalitu a rozmer. podle toleranci a podle poctu vybrusu se objednaj novy loziska a montuje se zpatky. Jo a jeste je dobre zkontrolovat ojnice.
Takze pocitej, ze pul az den rozebrani a zmereni a pokud se budou objednavat nove dily, tak par dni na dodani.
Jiank treba kdyz pouzijes jinej olej, napr. Valvoline 10W-60, tak motor se hereje min nez s catrolem.
Je taky mozny, ze keca ten ukazatel na palubce. To vyresis jedine pridavnym budikem. Ono vseobecne je nejlepsi tam dat budiky na teplotu a tlak oleje a mas vetsi sanic, ze zavadu na olejovym hospodarstvi odhalis drive, nez bude pozde.
Co se tyka benzinu, tak cerpadlo je v pravy casti nadrze, takze dlouhy levy jsou smrt a bacha, krom ztraty vykonu to muze mit ten neblahy vysledek, ze je chuda smes a motor se prehriva. REseni jsou dve, jezdti s plnou nadrzi nebo pouzit catch tank s pridavnym cerpadlem. ufff...
sundat napravnice, vana, olejovy cerpadlo.
pak se sundavaj jednotlivy loziska = panve =lagry = salky.
zmeri se klika na ovalitu a rozmer. podle toleranci a podle poctu vybrusu se objednaj novy loziska a montuje se zpatky. Jo a jeste je dobre zkontrolovat ojnice.
Takze pocitej, ze pul az den rozebrani a zmereni a pokud se budou objednavat nove dily, tak par dni na dodani.
Jiank treba kdyz pouzijes jinej olej, napr. Valvoline 10W-60, tak motor se hereje min nez s catrolem.
Je taky mozny, ze keca ten ukazatel na palubce. To vyresis jedine pridavnym budikem. Ono vseobecne je nejlepsi tam dat budiky na teplotu a tlak oleje a mas vetsi sanic, ze zavadu na olejovym hospodarstvi odhalis drive, nez bude pozde.
Co se tyka benzinu, tak cerpadlo je v pravy casti nadrze, takze dlouhy levy jsou smrt a bacha, krom ztraty vykonu to muze mit ten neblahy vysledek, ze je chuda smes a motor se prehriva. REseni jsou dve, jezdti s plnou nadrzi nebo pouzit catch tank s pridavnym cerpadlem. ufff...
MattyX píše:ono jeste u 3.2 je ten olejovej chladic resenej ne moc vhodne , neni spatny pouzit ten trebas z E34 m5 ...
tak i to je moznost, vyhodit original a dat tam nejaky poradny

Kazdpoadne na ty loziska bych se podival 100%. Oprava zadreny kliky je 60K minimalne.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 195
- Registrován: pát 04.04.2008 00:00
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 195
- Registrován: pát 04.04.2008 00:00
- Kontaktovat uživatele:
jinak MattyX píše, ře auto po výbrusu pojede kurevsky jinak a s tím určitě nemám problém s nějakým nedostatkem výkonu, auto na 100% jede jak má. Mám ho dva roky a problém s olejem byl od začátku cca 10 tis km. A s autem nejezdím jenom na výlety.
Pokud je nejaka sance, ze by to mohlo byt tim ukazatelem, zkusim nejdrive zmerit olejovy system tim bezdratovym teplomerem.
Kolik je pro emko správná teplota oleje v zátezi?
Pokud je nejaka sance, ze by to mohlo byt tim ukazatelem, zkusim nejdrive zmerit olejovy system tim bezdratovym teplomerem.
Kolik je pro emko správná teplota oleje v zátezi?
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
no ono pak po vybrusu a novejch salkach to pojede fakt jinak
klika nema takovej odpor pak a jde to znatelne lip do tocek
tvuj problem se stal i kamosovi , novej motor a i kdyz tomu das kladu sebe vetsi tak olej nesel pres 110... u castrolu 10w60 je mazaci hranice myslim pri 125C , pak uz mazaci schopnost straci ,ale pokud je vse OK na tudle teplotu se neda ani dostat


tvuj problem se stal i kamosovi , novej motor a i kdyz tomu das kladu sebe vetsi tak olej nesel pres 110... u castrolu 10w60 je mazaci hranice myslim pri 125C , pak uz mazaci schopnost straci ,ale pokud je vse OK na tudle teplotu se neda ani dostat

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
S50B30 mi nelezl olej nikdy pres 120, ani okruh, ani silnice, kolony, "osmicky"... vidim to na tu kliku, jinej defekt (pridirajici se pist), případně to čidlo... on i ten budík vody je hodně orientační (ten střed ukazuje v širokém rozsahu, když se to hřeje, je už teplota oprvadu vysoká, nikoliv lehce zvýšená- hodnoty si už nepamatuju), vážně bych tam dal přesné měřáky... k nezaplacení je taky čidlo teploty výfukových plynů, tam poznáš problém s motem ihned...
“Ability is what you're capable of doing.”