Nutnost dělat proplach ///M motoru při výměně oleje?
-
Lion
- Registrovaný
- Příspěvky: 7639
- Registrován: pát 25.10.2002 00:00
- Bydliště: Vysočina
- Klubové ID: 865
Ted budu na jaře měnit opět motorový olej v mý M3 a chci se zeptat jestli by se měl dělat po vypuštění starýho oleje proplach motoru nějakým proplachovacím olejem a pak terpve nalít nový Castrol TWS 10W-60? A nebo to nemá význam a jen olej vypustit do mrtě (něco tam stejně zústane) a nalít olej nový? Vcelku by mě to zajímalo jaký s tím máte zkušenosti vy? 
-
Oldman
- Registrovaný
- Příspěvky: 836
- Registrován: stř 07.11.2007 01:00
- Bydliště: Ostrava,Čr,Žilina,Sr
- Klubové ID: 1434
Asi jen všeobecně, páč nemám Mko, nejspíš ne, neproplachovat, kdo ví co může udělat nejaký proplachový s novým olejem. Když budeš měnit, zvedni levou stranu vozu, a nech to pořádně všechno vytéct, klidně i 30 minut, možná se budeš divit co z auta vyteče, jestli to necháš stát v rovině, zůstane tam tak 3/4litru starého oleje. Pak ještě jedna věc, v polovině intervalu výměny měním filtr, možná je to zbytečné, ale nemůže to uškodit, myslím že nový filtr umožní lepší cirkulaci oleje :palec:
-
Speedy
- Čestný člen
- Příspěvky: 6815
- Registrován: ned 05.10.2003 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 51
-
DFender
- Registrovaný
- Příspěvky: 206
- Registrován: pon 05.05.2008 00:00
-
Lion
- Registrovaný
- Příspěvky: 7639
- Registrován: pát 25.10.2002 00:00
- Bydliště: Vysočina
- Klubové ID: 865
-
M3maniac
- Čestný člen
- Příspěvky: 6974
- Registrován: ned 29.06.2003 00:00
- Klubové ID: 76
Tak to má bejt,já mám na csl do výměny ještě 18500km podle tacha,ale prostě půjde na jaro novejLion píše:Jojo dva mechanici mě taky tvrdí, že v dnešní době, kdy jsou oleje na slušný úrovni a pokud se mění v předepsaný interval či ještě dřív, tak se už proplach ani nedělá. Já měním po cca 6 - 7000 km...
-
vilejs
- Registrovaný
- Příspěvky: 976
- Registrován: pát 27.06.2008 00:00
- Bydliště: kaufland
presne tak.ja som z chladica vyberal cierny bordel, podobny asfaltu.negustiozne.M3maniac píše:Tak to má bejt,já mám na csl do výměny ještě 18500km podle tacha,ale prostě půjde na jaro novejLion píše:Jojo dva mechanici mě taky tvrdí, že v dnešní době, kdy jsou oleje na slušný úrovni a pokud se mění v předepsaný interval či ještě dřív, tak se už proplach ani nedělá. Já měním po cca 6 - 7000 km...spíš vypust olejovej chladič,vždy tam zůstaně bordel,90% lidí to nedělá tudiž vždy v něm zůstane stará sračka
-
kosh
- Registrovaný
- Příspěvky: 2393
- Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
- Bydliště: Albrechtice
- Klubové ID: 238
-
JaIvan
- Registrovaný
- Příspěvky: 5
- Registrován: pon 10.11.2008 01:00
- Bydliště: Bernartice
-
matrose
- Registrovaný
- Příspěvky: 173
- Registrován: sob 20.10.2007 00:00
- Bydliště: jak kdy
Ja udelal proplah 1x a uz nikdy,sice ne M3 ale 316ti compact..po ujeti cca. 200km se mi ve 160km,h rozsvitilo mazani...okamzite jsem motor tipl...oleje dostatek,dalsi start a vse ok. ale po ujeti cca.1000km zacalo jemne klepani v motoru...pridreny salek,prej se ucpal mazaci kanalek...stalo me to 40tis...uz bych to nikdy neudelal
-
LadenaM3
- Registrovaný
- Příspěvky: 124
- Registrován: pát 24.11.2006 01:00
-
macam3
- Registrovaný
- Příspěvky: 266
- Registrován: sob 08.11.2008 01:00
- Bydliště: Brüx-město kruhových objezdů
- Klubové ID: 1811
Já to udělal takhle:odpojil hadice pod filtrem,na jeden konec napasoval nádobu,do druhého konce ofukovačkou cpal vzduch,vylítalo vše ven,pak sem ješte do ni vystřikal pul odmaštovacího spreje,třeba na brzdy,a zas vzduch..........nevím jestli je to nej,ale mě to šlo fajnLadenaM3 píše:Poraďte, prosím, jak dostat co nejúčinněji olej z olejového chladiče...? Je jasný, že olej musí být ohřátý, ale jak dál... Mám ///M3 E36 3,0. Dík předem.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Speedy
- Čestný člen
- Příspěvky: 6815
- Registrován: ned 05.10.2003 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 51
nebo dpojit dole u chaldice a chladic vylejt. Nemusis mit zadny foukatko a taky to vytece. lejt tam benzin je podle me blbost, nicemu tim nepomuzes a kdzytam neco zbyde, tak se to smicha s oilem, ktery to degraduje. Vseobecne v olejovym systemu nemuze byt zadna necistota, pokud tma nekdo nenalil nejaky humus, ktery se prodava v teleshopingu 
-
LadenaM3
- Registrovaný
- Příspěvky: 124
- Registrován: pát 24.11.2006 01:00
-
macam3
- Registrovaný
- Příspěvky: 266
- Registrován: sob 08.11.2008 01:00
- Bydliště: Brüx-město kruhových objezdů
- Klubové ID: 1811
Speedy píše:nebo dpojit dole u chaldice a chladic vylejt. Nemusis mit zadny foukatko a taky to vytece. lejt tam benzin je podle me blbost, nicemu tim nepomuzes a kdzytam neco zbyde, tak se to smicha s oilem, ktery to degraduje. Vseobecne v olejovym systemu nemuze byt zadna necistota, pokud tma nekdo nenalil nejaky humus, ktery se prodava v teleshopingu
-
Speedy
- Čestný člen
- Příspěvky: 6815
- Registrován: ned 05.10.2003 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 51
-
tukan
- Registrovaný
- Příspěvky: 575
- Registrován: čtv 01.11.2007 01:00
- Bydliště: M3 pááááwááááá
-
Lion
- Registrovaný
- Příspěvky: 7639
- Registrován: pát 25.10.2002 00:00
- Bydliště: Vysočina
- Klubové ID: 865
Nedělal sem to, ale od ted dělat budu. Možná rovnou budu kupovat sítko nové, stojí to jen pár kaček. Čistota oleje je velice důležitá na bezproblémový chod Vanosu. Protože jakmile se Ti dostane sajrajt do sítek solenoidových ventilů, tak to začne celkově dělat neplechu.tukan píše:Hele čistíte ty sítka u vanosu každou výměnu nebo to neděláte?
-
Lion
- Registrovaný
- Příspěvky: 7639
- Registrován: pát 25.10.2002 00:00
- Bydliště: Vysočina
- Klubové ID: 865
-
Speedy
- Čestný člen
- Příspěvky: 6815
- Registrován: ned 05.10.2003 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 51
Pokud ty sítka nejosu děravá, tak je stačí vyčistit. Důležité jsou taky ty těsnící gumičky(o kroužky), které když netěsní, tak Vanos špatně vystavuje. Ty se dají koupit podle rozměru, ale sítka na těch ventilech se koupit nedaj jinde, než v německu v motorsportu. není to totiž běžný díl a není uveden ani v ETK 

