Třeba S52 má 252/244 st. a zdvih 10,2 oproti seriové "M52" 228/228 a zdvih 10,2.... tak to by šlo..... na přebrušování jsem se ptal a cena tak 5tis jedna.....
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
lepší vačka pro m52b28
tak jsem koukal po vačkách a na neměckých forech se dost řeší dát tam vačku schrik nebo z S50 nebo S52..... nemůžu si pomoct ale na ebay co je nabízejí mi prijde že mají jiné konce než vanosové z M52... bojím se že bych to potom nezprovoznil s vanosem..... dával někdo? Ať do toho vnese světlo prosím.....
Třeba S52 má 252/244 st. a zdvih 10,2 oproti seriové "M52" 228/228 a zdvih 10,2.... tak to by šlo..... na přebrušování jsem se ptal a cena tak 5tis jedna.....
Třeba S52 má 252/244 st. a zdvih 10,2 oproti seriové "M52" 228/228 a zdvih 10,2.... tak to by šlo..... na přebrušování jsem se ptal a cena tak 5tis jedna.....
-
MattyX
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
což je v evropě nesehnatelná věc...tom28 píše:aha takže to vypadá na M3 pouze US verze.... zdali se nepletu...
Origo shrick či dbilas novej stojí mordu (na moje finační poměry
a ono ten přebrus za jednu není vlastně tak špatná cena
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
další možnost - větší vstřiky , silná pumpa a přehrát mapy a vyladit na E85 palivo ...nárust 20-30procent dle motoru ...no a přebrousit hlavu ideálně na tlaky 14-15:1
Záleží kolik chceš koní nahonit ... ale těch 40-60 by něměl bejt problém.
Sportovní filtr a kvalitní svíčky iridiové beru jako samozřejmost.
Vstřiky 6-15tisic. Staré použité z auta třeba za 3ku komplet.
Palivová Pumpa do max 500koní 2-4tisice
A naladění palivových map na E85 dle domluvy 0,5-2tisice záleží u koho a jak dlouho si stím bude hrát a ladit.
Výkon naženeš ale aby to zvládali další seriové komponenty v autě.
Ještě jsem na něco zapoměl ?
Jeden borec měl laděnou a komplet 325i ale nemohu najit kde to je popsané co vše dělal na autě abys měl motivaci.
Záleží kolik chceš koní nahonit ... ale těch 40-60 by něměl bejt problém.
Sportovní filtr a kvalitní svíčky iridiové beru jako samozřejmost.
Vstřiky 6-15tisic. Staré použité z auta třeba za 3ku komplet.
Palivová Pumpa do max 500koní 2-4tisice
A naladění palivových map na E85 dle domluvy 0,5-2tisice záleží u koho a jak dlouho si stím bude hrát a ladit.
Výkon naženeš ale aby to zvládali další seriové komponenty v autě.
Ještě jsem na něco zapoměl ?
Jeden borec měl laděnou a komplet 325i ale nemohu najit kde to je popsané co vše dělal na autě abys měl motivaci.
-
MattyX
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
Pokud myslíš kompresní tlak, tohodle poměru dosáhneš i skoro na serii, která když je v kondici tak má 14... pokud myslíš kompresní poměr, že by byl 14-15:1 tak nevíš co píšešFilozof píše:další možnost - větší vstřiky , silná pumpa a přehrát mapy a vyladit na E85 palivo ...nárust 20-30procent dle motoru ...no a přebrousit hlavu ideálně na tlaky 14-15:1
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
MATTY: Ne myslel jsem to tak že bud 14:1 nebo 15:1 proto jsem to tak zkrátil.
Máš jistě zkušenosti s laděním auta - tak se rozepiš
Všude na webech kde upravují auta na ethanol a ždímají z toho výkon řeší těchto pár komponent na autě.¨
Zní to velice zajimavě a rád bych takové auto viděl v reálu a graf z brzdy kolik to doopravdy dá.
Dává to vše smysl jen vidět ty čísla. Zda je to 20-30 nebo více koní a zda ostatní díly na autě opravdu vydrží.
Myslím si že upgrade o 10-20procent výkonu vydrží sériová převodovka a další komponenty.... a už bude docela cítit ..ono 20procent z 192koní je 38koní plus krouták pujde nahoru a to bude hodně znatelné.
Přidávám tabulku je vidět že realita je 10:1 nebo 11:1 nevidím tam 14:1
Kdo nevěří at to nečte a nepíše tu bláboly ....viz - NONAME
Máte někdo tady zkušenosti s upravami na ethanol - hlavně výkonové parametry mě zajímají
Máš jistě zkušenosti s laděním auta - tak se rozepiš
Všude na webech kde upravují auta na ethanol a ždímají z toho výkon řeší těchto pár komponent na autě.¨
Zní to velice zajimavě a rád bych takové auto viděl v reálu a graf z brzdy kolik to doopravdy dá.
Dává to vše smysl jen vidět ty čísla. Zda je to 20-30 nebo více koní a zda ostatní díly na autě opravdu vydrží.
Myslím si že upgrade o 10-20procent výkonu vydrží sériová převodovka a další komponenty.... a už bude docela cítit ..ono 20procent z 192koní je 38koní plus krouták pujde nahoru a to bude hodně znatelné.
Přidávám tabulku je vidět že realita je 10:1 nebo 11:1 nevidím tam 14:1
Kdo nevěří at to nečte a nepíše tu bláboly ....viz - NONAME
Máte někdo tady zkušenosti s upravami na ethanol - hlavně výkonové parametry mě zajímají
- Přílohy
-
- zde tabulka a nevidim komprese že by byla 15:1 ale spíše 10:1 a některé mají 11:1
- motory M52 a S52.jpg (169.87 KiB) Zobrazeno 3386 x
-
MattyX
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
už komprese 11:1 vyžaduje nemalé úpravy pístů... nedovedu si představit to upravovat na 14:1, to už by nevydrželo těsnění pod hlavou a daleko rychleji by se opotřebovali ojniční ložiska. Unreal prostě
kamarád teďka upravoval kompresy z 10.5 na 11.2 a stálo ho to sadu výfukových ventilů
mezera mezi pístem a otevřeným ventilem je 1.5mm na otisku. při 14-15:1 by se museli udělat obrovský výřezy pro ventily. to je už komprese nekonečno
proste ně 
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Souhlas s MattyX také jsem zkoušel zvyšovat kompresi a měl jsem tesnění 0,7 mm a na otisku to bylo kolem 2mm nax... komprese statická byla nechci kecat asi 10,5 nebo 10,8... zvýšení na hodnoty 14 nebo 15:1 si neumím představit jedině tvarem pístů...
jinak životnost komponentů jako převodovky apod... je zcela v poho.... myslím že ani s nárustem 100 koní bych se toho nebál...vzhledem toho že motory dnes dopují turbem....
jinak životnost komponentů jako převodovky apod... je zcela v poho.... myslím že ani s nárustem 100 koní bych se toho nebál...vzhledem toho že motory dnes dopují turbem....
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
Zase mě někdo nepochopil nebo jsem to asi špatně napsal.
Ethanol se nejlepe využije u aut s IDEALNÍ kompresí 14:1 nebo 15:1 prostě čím více tím lépe a pak turbomotory.
¨Vím že my tady s R6 máme kolem 10:1 nebo 11:1 viz tabulka.¨
U staršího motoru je to jistě horší....
BMW 335i kterých je tu několik a mají MAPY přímo na ETHANOL to využíjí hodně.
Ethanol se nejlepe využije u aut s IDEALNÍ kompresí 14:1 nebo 15:1 prostě čím více tím lépe a pak turbomotory.
¨Vím že my tady s R6 máme kolem 10:1 nebo 11:1 viz tabulka.¨
U staršího motoru je to jistě horší....
BMW 335i kterých je tu několik a mají MAPY přímo na ETHANOL to využíjí hodně.
jo pokud ethanol umožňuje spalování při vetších kompresních tlakách.. jako že asi ano aniž by detonoval pak je i vyšší kompresní poměr možný... ale s tím nemám opravdu zkušenosti, navíc pokud bych takto motor přepracoval... nebylo by možné už asi nikdy jezdit na benzín... kvůli vysokým kompresním tlakům.....
Ale zpatky k vačkám..... co mi řeknou místní ladiči na toto....

proč B28 má jinak nastavenou sací vačku? řeším to jakou změnu zapříčiňuje toto nastavení???? je to jen stupňů .... ale proč? lepší střední otáčky a trochu horší vrch??? laboroval někdo s přenastavením?
Ale zpatky k vačkám..... co mi řeknou místní ladiči na toto....

proč B28 má jinak nastavenou sací vačku? řeším to jakou změnu zapříčiňuje toto nastavení???? je to jen stupňů .... ale proč? lepší střední otáčky a trochu horší vrch??? laboroval někdo s přenastavením?
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 6000
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Načasování je jiné z důvodu jiného poměru vrtání/zdvih.
M50/MB2:
B20 - vrtání x zdvih - 80x66 - silně "podčtvercový" motor
B25 - vrtání x zdvih - 84x75 - "podčtvercový" motor
B28 - vrtání x zdvih - 84x84 - "čtvercový" motor
U M50 byl rozdíl mezi B20 a B25, u M52 je stejný rozdíl u B25 a B28.
Kdo má chuť experimentovat, nemusí shánět vačku z B25, ale stačí při seřizování VANOSu u B28 vačku pootočit proti směru hodinových ručiček o 2,5°.
Nápověda: otáčky vačkové hřídele jsou poloviční oproti klikové hřídeli
pro info porovnání M50 a M52 - třetí řádek od konce:
(bystří si všimnou, že M50B25 má jinak posunutou výfukovou vačku)

M50/MB2:
B20 - vrtání x zdvih - 80x66 - silně "podčtvercový" motor
B25 - vrtání x zdvih - 84x75 - "podčtvercový" motor
B28 - vrtání x zdvih - 84x84 - "čtvercový" motor
U M50 byl rozdíl mezi B20 a B25, u M52 je stejný rozdíl u B25 a B28.
Kdo má chuť experimentovat, nemusí shánět vačku z B25, ale stačí při seřizování VANOSu u B28 vačku pootočit proti směru hodinových ručiček o 2,5°.
Nápověda: otáčky vačkové hřídele jsou poloviční oproti klikové hřídeli
pro info porovnání M50 a M52 - třetí řádek od konce:
(bystří si všimnou, že M50B25 má jinak posunutou výfukovou vačku)

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
hm porovnával jsem určité motory a jejich profily vaček.... a teď teprve vidím jak je M3 zásadně jiná od jiných motorů.. rozsah natočení vanosu je teměř dvojnásobné zdvih je o 2,3 mm vetší a 228 st vs 260 st. také mluví samo o sobě... no zítra změřím kolik mě hydra dovolí a asi zkusím pana krejbicha.. jeví se jako dost solidní člověk... pokud se pro úpravu vaček rozhodnu pošlu vám sem hodnoty které jdou vykouzlit u tohoto motoru.... myšleno ze serivého profilu vačky 
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
SURFIS : ty snad nečteš co jsem psal výše....
Kopíruji ještě jednou pro tebe
Zase mě někdo nepochopil nebo jsem to asi špatně napsal.
Ethanol se nejlepe využije u aut s IDEALNÍ kompresí 14:1 nebo 15:1 prostě čím více tím lépe a pak turbomotory.
¨Vím že my tady s R6 máme kolem 10:1 nebo 11:1 viz tabulka.¨
Kopíruji ještě jednou pro tebe
Zase mě někdo nepochopil nebo jsem to asi špatně napsal.
Ethanol se nejlepe využije u aut s IDEALNÍ kompresí 14:1 nebo 15:1 prostě čím více tím lépe a pak turbomotory.
¨Vím že my tady s R6 máme kolem 10:1 nebo 11:1 viz tabulka.¨
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
Pokud přidáš jinou pumpu palivovou, vstřiky z M3 , a naladíš mapu na palivo E85, dáš svíčky které perfektně zapálí směs a využijí výkon který tam je , dáš lepší sání jelikož to dělá pár koní a nm taky ... tak jsme někde jinde věřím a vsadím se že to dá hodně. A znatelně to bude cítit.
Pak se vsadím 3,0 serie nemá šanci.
Zda to bude 30-60koní netuším to už je spekulace ...
Jsozu fora na netu kde to rozebírají a řeší jak si upravili motory non BMW...
Motor 2,5 i 2,8 má větší potenciál než je seriový výkon.
Jen u 2,8 tuším komplet odladěné sání dělá celkem slušné koníky.
Ano nebude to za pár tisíc ... cenu tu ale nikdo nerozbíral.
Tlaky momentálně vubec neřeším, to jsem dal jen jako příklad... bohužel BMW má kolem 10:1 což ale taky není uplně špatný....
Pak se vsadím 3,0 serie nemá šanci.
Zda to bude 30-60koní netuším to už je spekulace ...
Jsozu fora na netu kde to rozebírají a řeší jak si upravili motory non BMW...
Motor 2,5 i 2,8 má větší potenciál než je seriový výkon.
Jen u 2,8 tuším komplet odladěné sání dělá celkem slušné koníky.
Ano nebude to za pár tisíc ... cenu tu ale nikdo nerozbíral.
Tlaky momentálně vubec neřeším, to jsem dal jen jako příklad... bohužel BMW má kolem 10:1 což ale taky není uplně špatný....
uz jen kdyz vidis hlavu M50 a S50 vedle sebe, pochopis, ze je to jina liga, hlavne tvar a uhel kanalu... v US se snazi zlepsit proudeni M50/52 hlavy vymenou sedel, lestenim, zvetsovanim ventilu, titanova zdvihatka, jine pruziny, svody, posunuti omezovace, remap, vetsi remenice a pod, ve finale se horko tezko dostanou u kompletne udelaneho motoru na EU verzi 3,0... a to jsou investice v tisicich $...
reseni vacky M50/52 je vymena za tu z US M3... nekomu jsem ji i shanel, jak to ve finale dopadlo nevim, jestli to bylo tak moc poznat...
reseni vacky M50/52 je vymena za tu z US M3... nekomu jsem ji i shanel, jak to ve finale dopadlo nevim, jestli to bylo tak moc poznat...
“Ability is what you're capable of doing.”
