Natočil jsem dnes po práci, když jsem chtěl dojet domů. Objevilo se to už včera večer, ale po příjezdu domů už to bylo OK. Myslel, jsem že málo dobitá baterka. Tak jsem dneska ráno přišel k autu a nic, všechno v pohodě. Měl jsem ale zrovna služebku cca 30km za Prahu a zpět. No a když jsem večer chtěl jet domů, zase se objevil tento cirkus Potíž je v tom, že čím déle jedu, postupně ty závady mizí..např. konečně hraje rádio a jdou normálně blinkry. Jenže když jsem ho teď šel zkusit nastartovat, ani jsem se dovnitř nedostal přes dálku a musel jsem přes klíč. Auto samozřejmě nestartuje. A to ani ťuk.. jen svítí červeně servis. Krkolomně jsem se dostal k baterce a indikátor ukazuje černou barvu - tedy vybitá. Baterku zkusím dobít. Ale napadá vás, co to může být? Kdyby jen nedobíjel alternátor, tak by startování bylo jak zpomalený film a neblikalo to jak teď.. nejde o nějaký zkrat? Díky moc za radu!
Ty vole tak to je morda docela... Sice netuším, zkus dát info co si zjistil po nabití baterie (případě zkusit vyměnit za druhou baterii)... Jinak to vypadá že když motor nastartuje, tak baterie by měla být v pořádku, spíš se tam jakoby pořád resetujou ŘJ od všeho možného když budiky jsou uplně KO... bez diagnostiky asi zjistíš kulové, protože se tam nedá nikde nic naměřit pořádně, když všechno je řizené logicky...
Jo to je morda jeste jsem si minulym tydnu rikal, jak je supr spolehlivy..asi jsem se moc rouhal. No dneska rano prijdu k autu, sterace nahore a uz nesviti ani interier..totalne ko. Baterka prej dobit nejde, tak poridim novou a zkusim s tim dojet do servisu. Pak dam vedet, jak jsem dopadl. Diagnostiku mam doma, ale jeste ji nezkousel. Necham to profikum. Ale moje intuice mi rika nejezdit k autorizovanymu servisu..
Nezkoušel, prej tyto bezúdržbový, když se vybijí na max, tak nejdou oživit. Ale zkusím to, akorát jsem koupil startovací kabely, tak už jen odchytit nějakýho dobráka
Tak to ke mne nemuzes, jsem z uplne opacne prdele... Prvni vec co bych udelal je rozumna diagnostika, je tezke se odpichnout od toho bez auta, ale takovou barevnou hudbu umi udelat i vadna baterka. Zameril bych se i na vedeni baterie a kostry, k tomu pribral ibs. Mne umi diagnostika merit napeti v dulezitych uzlech, ridicich jednotkach. Kazdopadne po takovem cirkusu tam bude zavad jak nasrano. Bohuzel nebo bohudik nase auta maji elektroniku i v releovem bloku, muze to byt fakt hodne veci a v podstate nemi moznost na dalku odhalit pokud se nekdo nesetkal se stejnym projevem. Ale zacal bych tim napetim, tim ze to jbe muze zapinat a odpinat tim muze dochaeti k restartum a te diskotece.
Jo určitě to vezmu na diagnostiku. Právě teď řeším prvotní problém - dostat auto do servisu. Náhodou nevíš o někom spolehlivým v Praze? Jezdil jsem jen na klasický údržbový intervaly do AutoKelly a prakticky nic závažnýho jsem do teď neřešil.. Díky![/b]
Status k dnešnímu večeru:
Tak přes kabely to po chvilce v pohodě nastartovalo. Zkusil jsem pak 2 starty bez kabelů a taky OK. Elektrika se neresetuje pořád dokola, ale svítí sdružená závada. Tak bych to tipnul na alternátor.
Jinak jsem našel na youtube video níže, kde týpek popisuje, že mu odešly parkovací senzory a po nějaké době se mu resetovaly jednotky pořád dokola. Zajímavý na tom je, že mi prdla pojistka před 2 týdnama na zpáteční světla spolu s park. senzorama a nějak jsem to ještě neřešil. Tak by tam mohla být nějaká spojitost. Píše, že vyndal park assistent jednotku, vysušil ji a vše OK. http://www.youtube.com/watch?v=q1z4xoAQvz8
Zítra vezu do servisu, aby mě nabili baterku a zkontrolovali altík.
Každopádně jsem dneska dal osobní rekord v cestování po vlastní ose
Tak problém vyřešen. Nakonec se opravdu jednalo o vyzkratovanou jednotku zadních PDC. Byla v ni nateklá voda, což mi později na vrakovišti řekli, že je to docela žádaný zboží od 1er po 7er. Jednotce se ale podařilo zkratama vybít baterku úplně a v kombinaci s nočními -10°C dostala tak zabrat, že už nejde dobít. Koupil jsem tedy novou baterku a jednotku z vrakoviště (v BMW za ní chtěli 5000kč).
Poučení pro příště: nerouhat se o tom, jak je tvoje auto spolehlivý
Tak to se nedivím že skratuje, protože vody je tam fakt požehnaně, jestli jsi ji tam dal znova, tak vyzkratuje znova.. uvidiš, chvilku jezdi a pak to rozeber jestli tam bude voda... ale určitě bude chtělo by to dát tu jednotku teda někam jinam nebo tam dát alespoň nějakou houbu co by tu vodu nasávala a občas by jsi ji vykroutil ...
Jo jasně, omrknu to za chvilku. Přemýšlím, že nastavím kabely a připevním ji na stranu. Je totiž zacvaknutá na dně. Z vrakáče stála 1000,-. Jestli ale uvažuješ o nainstalování, tak jsem přítelkyni dodělával PDC od Sencoru za 500,- a má to kratší vzdálenost na plnej tón. Rozhodně bych v tom nehledal rozdíl. Otázka, jestli by nesvítila kontrolka světel zpátečky, kvůli vyššímu odběru..