
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
To chce zkusit jinýho mechanika, opravdu. Buď Tě vojebal na dílech (ale tuším kupuješ jen OEM) nebo neumí montovat ramena, což je bohužel běžná věc. Viděl jsem tuhle práci dojebanou i u dobrých mechaniků. Tohle by si totiž mohlo vrznout… Nebo řešíš něco, co je pro ten vergl přirozený. 

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Tak další pokus o odstranění vrzání - Libor "rozhodil" zadek a uvolnil mj. i stabilizátor - jeho levý silenblok při pohybu stabilizátoru vrzal, žeby? Namazáno, projeto, zdá se že je klid. Uvidíme.
EDIT: Byl klid, ale.... před chvílí to už zase (ale zvukově jinak) zavrzalo na hrbolatém příjezdu do firmy. Chjo no.
EDIT: Byl klid, ale.... před chvílí to už zase (ale zvukově jinak) zavrzalo na hrbolatém příjezdu do firmy. Chjo no.
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Protože těch 10 mm změní geometrii…pavproch píše:Jaxem tu spal, před STK sem dal podložky (všechna kola 10mm) pod koly off, neska (po úspěšné STK) zase on. A je tam rozdíl v pocitu z jízdy fest, to bych nikdy nevěřil, že 10mm udělá takový rozdíl.
“Ability is what you're capable of doing.”
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Tak vrzání - neska ráno (ešče sucho) to už zase vrzalo na hrbolatém jako vždycky, fčíl sem ale brmbrmbrm v dešti a ..... nevrže to = musí to být nějaký "suchý" spoj někde, do kterého dyž nateče dešť. voda, tak je klid. Du pátrat dál.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Mně omejou... brambor2, letní kola OZ Ultraleggera už byly škaredé, tak je Strnadel nechal srovnat a přelakovat. Mno a v tomhle týdnu mě jeden umělec na světlech v RpR vytlačil na pankejt = PZ je už zase orvané jak samica = až fčíl sem si NATO zpoměl, du to přebrousit a něčím natřít (ať ta blýskavá rána tak nebije do očí). Grrrr!
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Neska sem nic nového nevypátral, ale ověřil sem si, že stačí chvilka deště a vrzat to okamžitě přestane = musí to být nějaký pohyblivý spoj zvenku auta.pavproch píše: Tak vrzání - neska ráno (ešče sucho) to už zase vrzalo na hrbolatém jako vždycky, fčíl sem ale brmbrmbrm v dešti a ..... nevrže to = musí to být nějaký "suchý" spoj někde, do kterého dyž nateče dešť. voda, tak je klid. Du pátrat dál.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Jo, a neska sem vypozoroval další: Když sem vyjížděl, tak sucho a vrzalo, o kousek dál ale potoky hluboké vody po průtrži mračen = okamžitě to přestalo vrzat, čili musí to být něco na podvozku, kam se dostane voda stříkající od kol. Já NATO přijdu!
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Když moje E39/530dA (a předtím Opel Vectra) "na sucho" vrzaly při propérování, na nerovnostech, na železničním přejezdu a pod. tak jsem taky dlouho hledal. A když pršelo nebo po myčce (+ mytím podvozku) to do uschnutí vrzat přestalo. Hodně mechošů prostříkávalo všechna pohyblivá spojení WD-čkem, na několik dnů to pomohlo, potom to zase vrzat začalo. Až jeden starý mechanik na STK nebyl líný a vlezl do kanálu pod auto. Další dva jsme propérovávali auto a ten dole dával ruku na jednotlivé tyče a táhla a tak hledal, "kde to praská" nejsilněji.
Na té 530d to byl díl č. 18, někdo tomu říká "kost", viz https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=33_0519

Vyndat ten šroub 19, ošmirglovat a namazat nepomohlo, protože to praská v té otoči hliník-hliník, =>na foto vpravo.
Propérovat neznamená jen rytmicky stlačovat karoserii dolů, ale je třeba i trochu nadzvednout. Otevři si víko kufru, chytni to oběma rukama za dolní okraj kufru u zámku a zvedej.
Na té 530d to byl díl č. 18, někdo tomu říká "kost", viz https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=33_0519
Vyndat ten šroub 19, ošmirglovat a namazat nepomohlo, protože to praská v té otoči hliník-hliník, =>na foto vpravo.
Propérovat neznamená jen rytmicky stlačovat karoserii dolů, ale je třeba i trochu nadzvednout. Otevři si víko kufru, chytni to oběma rukama za dolní okraj kufru u zámku a zvedej.

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Vrže to (dyž ráno vyjedu suchý) čímdáltím víc/hlasitěji, (nic sem s tím nedělal), neska ujeto pár desítek km v suchu a fčíl to už (zase pro změnu) nevrže. Cipísek sem zvjedaff, kdy/esli NATO přijdu, co to je.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Další pokus (s nadějí na konec vrzání): Neska ráno, dyž sem jel do prce (sucho), tak vrzalo fest, dal sem to Liborovi, sundal zadní kola, ale nezvedal = nechal zatížené a přišel NATO, že kost zadního stabilizátoru (tělem = tou rovnou tyčovou částí) dře o stabilizátor, tak ji wyhnul, aby nedřela. Du to projet/vyzkoušet.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Naděje je posílena, nevrže to. Budu to dál sledovat.
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
To je ale vážně neuvěřitelný příběh. Kost dře o stabík… jak se toto může vůbec stát?
A trošku pochybuju, že by tohle mělo vliv na vrzání za mokra a sucha.

-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Možná proto, že teoreticky někdo mohl prohodit strany - resp namntovat tyčky zevnitř místo zvenku:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=33_1926
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=33_1926
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Na to jsem tak nějak narážel. Jsou auta, kde to opravdu jde prohodit, jestli to jde i tady vzadu netuším. Nicméně řešení to ohnout je do nebe volající. 

-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
No to jako souhlas 

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Nicht feš aber praktiš - neska ráno to při výjezdu od domu NEvrzalo, opatrně to teda nazvu vítězstvím.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Nevrže, hurá.
Jinak brambor2 papká wolej pořád stejně (dost, ale nezhoršuje se to) - podle toho jak to honím v redline dolívám litr co 900-1200 km (brzo už bude servis 195kkm).
Jinak brambor2 papká wolej pořád stejně (dost, ale nezhoršuje se to) - podle toho jak to honím v redline dolívám litr co 900-1200 km (brzo už bude servis 195kkm).
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Takže to dopadlo jak? Ohnul tyč stabíku a je to dobrý?
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
A nechtělo by to něco s tou tyčkou udělat? Jako asi bych nechtěl mít na autě ohnutou tyčku stabíku...