Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e90 preface (N52B30) - "brambor2"
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Tak jo, zadařilo se - nový diff i nový svor objednány, diff bude rychle, bohužel ale na svor budu ca 2 týdny čekat = brambor2 bude stát jak (mrtvá) mrcha u Michala.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Do Říma, tak (i kdyby ten LSD byl příští týden, jako že má být), budu bez brambora2 nejméně ještě i část následujícího, protože jsem se právě dozvěděl, že Michal je příští týden "off".
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Hurá, zítra odpo si jedu pro LSD, nový open diff už je u Michala, Michal v pondělí bude zpět = vypadá to, že bych tak od středy př. týden mohl zase brmbrmbrm.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Hurá, Quaife už taky mám, fčíl už jenom čekám na Michala (v pondělí bude zpět).
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Tak, konečně - brambor2 má v sobě nový diff s LSD, zítra dopo si pro něj k Michalovi du. Hurá, bude zase brmbrmbrm.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Yezdim! Hezky!
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Dopoledne m4Zlikem po Beskydech bylo (skoro) OK, jen jedny semafory (překopávají I/56 na Mezivodí), odpo sem byl bramborem2 na otočku v Ově (jezdí, funguje, diffuje, svor sem ale nezkoušel, esli svoruje) a to bylo teda za trest - kam se člověk podívá, tam semafory (práce na silnici) nebo objížďka. Brrr.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Kruciš.... záhada divných zvuků od kol(a) pokračuje: Před nějakou dobou hučelo PP kolo = výměna ložiska, potom něco hučelo zezadu = diff+lsd kaput, výměna za nové. No, a dneska jsem jel (dýl, bylo těplo = to vždycky nastalo) a taky že jo, odněkud zase divné zvuky (rytmické hučení) po jednom ze zabrždění. Cifiks, co to kde není v pořádku?
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Brambor2 (teda jeho N52B30) je přesný jak švýcary = každých 1000km = jeden litr CFS. Dneska sem zase dolíval.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Litr na tisíc km? Nechybí ti tam nula? Mě motorka vzducháč boxer R1200 ST bere 1-1,5 dcl na tisíc a ani to se mi nelíbí.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Nechybí, opravdu žere litr na tisíc. Ale mi to nevadí, vím o tom, dá se s tím žít = aspoň má pořaád čerstvý olej.
Naopak N52 v m4Zlikovi wolej skoro nežere, fčíl sem to kuntroloval (odpo doma doliju 0,5litru CFS 5w40 - po 6000 km).
Naopak N52 v m4Zlikovi wolej skoro nežere, fčíl sem to kuntroloval (odpo doma doliju 0,5litru CFS 5w40 - po 6000 km).
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
To je celkem nic moc... Půl litru na 5-6 tisíc dolevam do M54, která je vyhlášená tím, že žere olej 

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
to máš ještě dobrý, dolejvám tak litr 5W-40 do max 2500km v M54B30, normal jízda ani to někdy nestačí.
Je zajímavý jak si motory berou olej každej úplně jinak kus od kusu. Tlaky jsem dlouho neměřil, ale výkon se zdá OK.
Kde se to furt každýmu ztrácí, že by šlo vše přes ventily ?
Je zajímavý jak si motory berou olej každej úplně jinak kus od kusu. Tlaky jsem dlouho neměřil, ale výkon se zdá OK.
Kde se to furt každýmu ztrácí, že by šlo vše přes ventily ?
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Z doslechu... m54 motory mají tenkostěnné válce, které se dokáží lehce pokroutit a pak propouští pistni kroužky. Jinde jsem zas slyšel, že v důsledku dlouhého intervalu výměny oleje jsou poškozeny sami pistni kroužky... Kde přesně je pravda nevím, ale do jisté míry hodně záleží na chování předchozích majitelů a tomu, co se motoru stalo...
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
často to dělají i samotné gufera na ventilech ... u M54 jsou tak tvrdá, že 6mm s topka ventilu lítá v guferu co má tak 8mm díru
Zakrytování sací vačky (aby nelétal olej do odvětrání klikovky) způsobuje že se dží větší mnoství oleje kolem ventilů a pak podtlak v sání krásně natahuje kolem ventilů olej. Často to bývají zatuhlé kroužky v pístech a u B30 kde je krátká ojnice a vyšší zdvih tak bývá obrovská obalita válců , někdy až skoro desetina milimetru a přitom blok vypadá netknutě (pouze teplotou a tlakem ojnice do stěny válce) 
Na odhlaení je dobrej leak down test , kdy se dá zjistit jestli motor fučí v horní úvrati pod písty a nebo ne ... pravděpdoobně to odhalí ale úplně jinou závadu, že je netěsný nějaký ventil
Pak stačí endoskopickou kamerou udělat kontrolu sacích ventilů... výfukáče tam se přes kat nejde dostat , aby bylo vidět jestli jsou mokrý


Na odhlaení je dobrej leak down test , kdy se dá zjistit jestli motor fučí v horní úvrati pod písty a nebo ne ... pravděpdoobně to odhalí ale úplně jinou závadu, že je netěsný nějaký ventil

Pak stačí endoskopickou kamerou udělat kontrolu sacích ventilů... výfukáče tam se přes kat nejde dostat , aby bylo vidět jestli jsou mokrý

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
No to bych měl jistě zájem o takovou endoskopickou ANALýzu.. hlavy. Mohlo by teda pomoct gufírka vyměnit, to jde i bez sundání palice ne?
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Neska brambor2 překvapil - na 1250km si řekl "jen" o 3/4 litru CFS. Hezky!pavproch píše:opravdu žere litr na tisíc.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
(Platonický) povzdech (= nic kolem toho dělat nebudu): Kéžby tak brambor2 (jeho N52B30) měl taky "sport" režim (jako je v m4Zlikovi = je to silně návykové).
Fčera sem si ještě (letos naposledy) "sport" užil v m4Zlikovi, neska sem už (jen) brmbrmbrm bramborem2 a.... chybělo mi to, no. No nic, no, půlroku budu zase jen vzpomínat a tesknit.
(Před pár lety jsem zjišťoval, jestli to některá z tuningových firem nedělá a tehdy to nikdo nedělal. Škoda, no.)
Fčera sem si ještě (letos naposledy) "sport" užil v m4Zlikovi, neska sem už (jen) brmbrmbrm bramborem2 a.... chybělo mi to, no. No nic, no, půlroku budu zase jen vzpomínat a tesknit.
(Před pár lety jsem zjišťoval, jestli to některá z tuningových firem nedělá a tehdy to nikdo nedělal. Škoda, no.)
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
A neska zas = 800km = jen půllitru.pavproch píše:Neska brambor2 překvapil - na 1250km si řekl "jen" o 3/4 litru CFS. Hezky!pavproch píše:opravdu žere litr na tisíc.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Tak už zase návrat k "normálu": posledních 1000km = přesně litr CFS 5w40.