Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
Ahoj, auto má najeto 210.000km, r.2007. Rád bych poprosil o rady, co ještě udělat.
Na autě jsem prakticky pouze měnil olej - poctivě, 10-12tis intervaly. Jezdím velmi citlivě, řekl bych a prakticky denně. Ale teď bych mu rád věnoval více péče, aby jezdilo dál bez problémů.
Udělal jsem (zatím):
-přetěsnění olejového domku,
-vyměnil kladky, řemen.
-v renocaru měnili nedávno lambda sondu (pak spotřeba spadla a je teď kombinovaná kolem 10l, jezdím hodně v městě),
-drobnosti kolem oken, dveří.
-starter je po repasi.
chystám se v nejbližší době:
-cívky, svíčky (myslím, že snad ani nebyly měněné)
-výměna olejů, přední zadní dif, X drive, převodovka (manual)
-rád bych mu v září vyměnil vodní pumpu a termostat (při 210Ttis?), uvažuji i o výměně hadic chlazení, zdají se mi již měkké a místy lehce nafouklé, ale žádná by neměla být vystavená, at už oleji, servo kapalině atd.
-nevím jestli měnit sondy? Vanos solenoidy?
-excentric shaft sensor? - zjistím asi, až bude víko dole při dělání svíček, zda je tam průsak. Stejně asi těsnění u valvetronicu.
-horní víko - zdá se že je bez průsaku
-vana - tam už zřejmě průsak je.
Co ještě udělat v rámci běžné středně složité údržby (preventivně)? když vlastně autu nic není a rád bych aby tomu tak bylo dál. Moc děkuji za případné nápady/podněty.
Na autě jsem prakticky pouze měnil olej - poctivě, 10-12tis intervaly. Jezdím velmi citlivě, řekl bych a prakticky denně. Ale teď bych mu rád věnoval více péče, aby jezdilo dál bez problémů.
Udělal jsem (zatím):
-přetěsnění olejového domku,
-vyměnil kladky, řemen.
-v renocaru měnili nedávno lambda sondu (pak spotřeba spadla a je teď kombinovaná kolem 10l, jezdím hodně v městě),
-drobnosti kolem oken, dveří.
-starter je po repasi.
chystám se v nejbližší době:
-cívky, svíčky (myslím, že snad ani nebyly měněné)
-výměna olejů, přední zadní dif, X drive, převodovka (manual)
-rád bych mu v září vyměnil vodní pumpu a termostat (při 210Ttis?), uvažuji i o výměně hadic chlazení, zdají se mi již měkké a místy lehce nafouklé, ale žádná by neměla být vystavená, at už oleji, servo kapalině atd.
-nevím jestli měnit sondy? Vanos solenoidy?
-excentric shaft sensor? - zjistím asi, až bude víko dole při dělání svíček, zda je tam průsak. Stejně asi těsnění u valvetronicu.
-horní víko - zdá se že je bez průsaku
-vana - tam už zřejmě průsak je.
Co ještě udělat v rámci běžné středně složité údržby (preventivně)? když vlastně autu nic není a rád bych aby tomu tak bylo dál. Moc děkuji za případné nápady/podněty.
Re: e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
Vodní pumpu, T-stat, hadice, vyrovnávací nádržku… to jsou věci, které během následujících 50-100tis km spolehlivě umřou…
Vanos solenoidy min vyndat, vyčistit a prohodit (příp. min. ten sací koupit nový, origo)
Nový olej v převodovce udělá hodně parády… když tam budeš, mrkni, jestli nemáš celou dobu CDV (clutch delay valve), dej ho případně pryč, je to opruz věc…
Kontrola podvozku (uložení zadní napravnice, tlumice, ramena…)?
Vanos solenoidy min vyndat, vyčistit a prohodit (příp. min. ten sací koupit nový, origo)
Nový olej v převodovce udělá hodně parády… když tam budeš, mrkni, jestli nemáš celou dobu CDV (clutch delay valve), dej ho případně pryč, je to opruz věc…
Kontrola podvozku (uložení zadní napravnice, tlumice, ramena…)?
“Ability is what you're capable of doing.”
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Re: e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
"CDV (clutch delay valve), dej ho případně pryč, je to opruz věc…"
No tady možná trochu pozor... on to sice opruz je, ale není tam pro srandu králíků. Například u 6ti válcových E46 je taky a po vyndání sice spojka reaguje podstatně lépe, jenže začnou hrozně trpět silenty zadní nápravy. Plno lidí to tam zas vracelo zpátky....
No tady možná trochu pozor... on to sice opruz je, ale není tam pro srandu králíků. Například u 6ti válcových E46 je taky a po vyndání sice spojka reaguje podstatně lépe, jenže začnou hrozně trpět silenty zadní nápravy. Plno lidí to tam zas vracelo zpátky....
Re: e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
Ahoj, díky za reakce, to "brambor" vlákno už jsem právě celé prošel a ne na vše jsem našel odpovědi, tak snad další vlákno nebude vadit.
Hanz - díky za tip, zahrnu ty věci, co píšeš, do seznamu. Minimálně nádržku jsem neuvažoval. A možná ještě chladič, asi..
V sobotu jsem měnil svíčky za NGK. NGK jsem měřil odpor a u všech vycházel kolem 4kOhm. U starých Bosch to bylo kolem 7Ohm. Ale staré fungovaly všechny i když už některé měly nahnědlý porcelán. No zkrátím to, auto dost ožilo. Pocitově jakoby přibyly koníky a ne málo, řekněme 50koní? Auto se teď na 2,3 krásně hrne dopředu.
S starýma těma svíčkama jsem to zabíjel.
.
Ještě když byl kryt dole, tak těsnění Valvetronicu je kaput a olej vesele prosakoval do prostorou mezi dírami pro svíčky/cívky. Půjde tam nové. Už mám vybráno.
https://www.schmiedmann.cz/cs/produkt/2 ... 77516302EL
měla by to být hodinka práce/ na ulici. To se mi líbí.
Taky jsem to asi zakřikl (že auto jezdí) a z ničeho nic se mi 2x rozsvítila kontrolka 4x4 s šipkou dokola. Ale zase zhasla. Po nějaké době. Mám podezření na Aktuátor rozvodovky Xdrive? Nebo je tam nějaké čidlo a to je kaput? Protože se mi to vždy stalo při stání na neutrálu, stál jsem na parkovišti (nejel jsem) může to být spíš elektronika?
Tak jsem změnil priority trochu a navážu nejdříve snad ještě tento týden na zvedáku v první řadě výměnou oleje v mezinápravovém diferenciálu a na aktuátor omrknu, co zuby. Taky se mi auto občas při rozjezdu škube. Což by mohla být opět jedna a tatáž věc? Každopádně olejem začnu, byl měněn kolem 120tis. Tzn. nějakých 90tis už tam je. Nový aktuátor z druhovýroby 8tis, hmhm.
https://www.bawodeal.cz/rozvodovka/aktu ... 107546671/
Edit. Viděl jsem na youtube video jak borec, ten aktuator odpojil a se všemi možnými červenými kontrolkami to jel projet, jestli se auto bude škubat (při jízdě pouze s pohonem zadku). Prý pokud se auto při jízdě pouze na zadku neškube, může za to škubání pravděpodobně aktuátor/rozvodovka. Ale tato divočina se mi zatím zkoušet nechce.

Hanz - díky za tip, zahrnu ty věci, co píšeš, do seznamu. Minimálně nádržku jsem neuvažoval. A možná ještě chladič, asi..
V sobotu jsem měnil svíčky za NGK. NGK jsem měřil odpor a u všech vycházel kolem 4kOhm. U starých Bosch to bylo kolem 7Ohm. Ale staré fungovaly všechny i když už některé měly nahnědlý porcelán. No zkrátím to, auto dost ožilo. Pocitově jakoby přibyly koníky a ne málo, řekněme 50koní? Auto se teď na 2,3 krásně hrne dopředu.


Ještě když byl kryt dole, tak těsnění Valvetronicu je kaput a olej vesele prosakoval do prostorou mezi dírami pro svíčky/cívky. Půjde tam nové. Už mám vybráno.
https://www.schmiedmann.cz/cs/produkt/2 ... 77516302EL
měla by to být hodinka práce/ na ulici. To se mi líbí.

Taky jsem to asi zakřikl (že auto jezdí) a z ničeho nic se mi 2x rozsvítila kontrolka 4x4 s šipkou dokola. Ale zase zhasla. Po nějaké době. Mám podezření na Aktuátor rozvodovky Xdrive? Nebo je tam nějaké čidlo a to je kaput? Protože se mi to vždy stalo při stání na neutrálu, stál jsem na parkovišti (nejel jsem) může to být spíš elektronika?
Tak jsem změnil priority trochu a navážu nejdříve snad ještě tento týden na zvedáku v první řadě výměnou oleje v mezinápravovém diferenciálu a na aktuátor omrknu, co zuby. Taky se mi auto občas při rozjezdu škube. Což by mohla být opět jedna a tatáž věc? Každopádně olejem začnu, byl měněn kolem 120tis. Tzn. nějakých 90tis už tam je. Nový aktuátor z druhovýroby 8tis, hmhm.
https://www.bawodeal.cz/rozvodovka/aktu ... 107546671/
Edit. Viděl jsem na youtube video jak borec, ten aktuator odpojil a se všemi možnými červenými kontrolkami to jel projet, jestli se auto bude škubat (při jízdě pouze s pohonem zadku). Prý pokud se auto při jízdě pouze na zadku neškube, může za to škubání pravděpodobně aktuátor/rozvodovka. Ale tato divočina se mi zatím zkoušet nechce.
Re: e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
Tak jsem si dlouho neužíval s novými svíčkami NGK..
Jedna cívka s novými svíčkami zdechla. Při jízdě auto začlo kopat, kdykoliv jsem šel na plyn i volnoběhu. Prostě jeden válec vynechával. Sotva jsem dojel domů. Koupil jsem u Schmiedmana 6ks nové cívky. Nové cívky jsem nasadil, ale žádná změna. Vyndal jsem svíčky a ty mezitím se zasvinily.. olejem a směsí? Vyřešil jsem zatím že jsem vyndal nové špinavé NGK a dal jsem tam staré suché svíčky Bosch a nové cívky Bosch a jede to! Dnes jedu na olej v rozvodovce a převodovce. Snad ty svíčky NGK PLZFR6A-11S nejsou nějak nevhodné. Možná radši pořídím Bosche svíčky k cívkám od Bosche.

Jedna cívka s novými svíčkami zdechla. Při jízdě auto začlo kopat, kdykoliv jsem šel na plyn i volnoběhu. Prostě jeden válec vynechával. Sotva jsem dojel domů. Koupil jsem u Schmiedmana 6ks nové cívky. Nové cívky jsem nasadil, ale žádná změna. Vyndal jsem svíčky a ty mezitím se zasvinily.. olejem a směsí? Vyřešil jsem zatím že jsem vyndal nové špinavé NGK a dal jsem tam staré suché svíčky Bosch a nové cívky Bosch a jede to! Dnes jedu na olej v rozvodovce a převodovce. Snad ty svíčky NGK PLZFR6A-11S nejsou nějak nevhodné. Možná radši pořídím Bosche svíčky k cívkám od Bosche.
Re: e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
Stačí si dát nápravu do kupy a není důvod tam mít “zpoždovač”… to není nějaká magická součástka, jen to škrtí průtok a tím pomalu pouští spojku, což v důsledku znamená, že se s tím blbě rozjíždí jinak než “na klobouka”…fabledwarrior píše:"CDV (clutch delay valve), dej ho případně pryč, je to opruz věc…"
No tady možná trochu pozor... on to sice opruz je, ale není tam pro srandu králíků. Například u 6ti válcových E46 je taky a po vyndání sice spojka reaguje podstatně lépe, jenže začnou hrozně trpět silenty zadní nápravy. Plno lidí to tam zas vracelo zpátky....
“Ability is what you're capable of doing.”
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Re: e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
No tam šlo spíš o to, že se ta náprava pak musela dávat dokupy celkem často 

Re: e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
tak jsem dnes za 2 a půl hodky udělal olej v převodovce a Xdrive.
Převodovka byla jednoduchá. vypustil jsem, zašrouboval, napustil. Můj minulý servismen nejen že nepoužil olej BMW, ten co vytekl byl podivně světlý, ale z nějakého důvodu tam natlakoval více a to řekněme o min litr nad díru, kterou se ojel nalévá, což mne překvapilo.
Nalil jsem tam to co říká BMW - jejich MTF-LT-2. Auto teď o poznání snadněji řadí, velmi lehce.
Pak jsem šel měnit oil v Xdrive (je to nad jedním deklem) a tam vcelku taky vše OK. Jediný zásek ale zato slušný, bylo nastrčit zpátky rameno, které drží rozvodovku, u toho jsem se slušně zapotil. A už jsem pomalu začínal myslet, že to dnes nestihnu. Ještě že auto bylo na zvedáku, na zemi nevím jak bych to dělal - bylo třeba heverem přizvedávat rozvodovku a a hledat správnou polohu..
Po projetí pár kilometru spokojenost. S bavoráckými oleji v pře/rozvodovce a možná i dnes vyměněnými cívkami auto jede nějak ladněji, velice lehce se řadí, rozjíždí atd. Uvidíme, jestli se rzozsvítí 4x4, ale zřejmě ano (už s tím nějak počítám, že je to aktuátor a vymleté zuby) a pak to půjde znovu dolů, až se bude měnit. Omlouvám se, že nemám fotky. Hezký večer.
Převodovka byla jednoduchá. vypustil jsem, zašrouboval, napustil. Můj minulý servismen nejen že nepoužil olej BMW, ten co vytekl byl podivně světlý, ale z nějakého důvodu tam natlakoval více a to řekněme o min litr nad díru, kterou se ojel nalévá, což mne překvapilo.
Nalil jsem tam to co říká BMW - jejich MTF-LT-2. Auto teď o poznání snadněji řadí, velmi lehce.
Pak jsem šel měnit oil v Xdrive (je to nad jedním deklem) a tam vcelku taky vše OK. Jediný zásek ale zato slušný, bylo nastrčit zpátky rameno, které drží rozvodovku, u toho jsem se slušně zapotil. A už jsem pomalu začínal myslet, že to dnes nestihnu. Ještě že auto bylo na zvedáku, na zemi nevím jak bych to dělal - bylo třeba heverem přizvedávat rozvodovku a a hledat správnou polohu..
Po projetí pár kilometru spokojenost. S bavoráckými oleji v pře/rozvodovce a možná i dnes vyměněnými cívkami auto jede nějak ladněji, velice lehce se řadí, rozjíždí atd. Uvidíme, jestli se rzozsvítí 4x4, ale zřejmě ano (už s tím nějak počítám, že je to aktuátor a vymleté zuby) a pak to půjde znovu dolů, až se bude měnit. Omlouvám se, že nemám fotky. Hezký večer.

Re: e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
No tak na tu převodovku si mužeš udělat repete. Je potřeba vyměnit i filtr, který je ve vaně, čili celá vana. Bez toho ta výměna oleje neměla moc smysl
F06 640i Xdrive - Spacegrau Metallic
EX E63 630i - Saphirschwarz Metallic
EX E46 316ti Compact - Japanrot
EX E36 323i Saloon - Orientblau Metallic
EX E36 316i Compact - Hellrot
EX E63 630i - Saphirschwarz Metallic
EX E46 316ti Compact - Japanrot
EX E36 323i Saloon - Orientblau Metallic
EX E36 316i Compact - Hellrot
Re: e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
u mně není vana ani filtr, co jsem hledal. Mám ruční řazení, převodovka GS6X37BZ. Taky se tam díky tomu leje jen cca 1,6l oleje. Můj minulý servismen mi trvdil, že tam udělal i průplach,ale co jsem zjišťoval tak snad u tohoto manuálu ani ten průplach netřeba. Tak asi jen si chtěl víc vydělat.
Platil jsem asi 7tis..(v Praze
).


Re: e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
Solidní cenovka
Jen nechápu, jak tam mohl "natlačit" víc oleje než má být 


Re: e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
Jaj, tak to nic, nevím proč jsem myslel že máš automatkychtax píše:Mám ruční řazení, převodovka GS6X37BZ

F06 640i Xdrive - Spacegrau Metallic
EX E63 630i - Saphirschwarz Metallic
EX E46 316ti Compact - Japanrot
EX E36 323i Saloon - Orientblau Metallic
EX E36 316i Compact - Hellrot
EX E63 630i - Saphirschwarz Metallic
EX E46 316ti Compact - Japanrot
EX E36 323i Saloon - Orientblau Metallic
EX E36 316i Compact - Hellrot
Re: e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
Postavil to na střechu a nalil to tam výpušťákempaca píše:Jen nechápu, jak tam mohl "natlačit" víc oleje než má být

V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


Re: e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
nemáte někdo náhodou tip na ruční pumpičku přečerpávací na olej? Aby nebyla drahá a dala se v pohodě čistit. Dělal jsem to injekční 300ml stříkačkou a ruce mně bolely jak čert. 

Re: e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
Tak co jsem mezitím dál udělal.
Vyměnil jsem baterku, opět za Exide. Stará baterka dávala 12,3V, nová dává cca 12,6V. Spolu s tím jsem smázl kody.
Vyměnil jsem těsnění pod Valvetronic na víku, tam byl leak.
Dodělal jsem výměny oleje v obou difech za Castrol (Castrol Syntrax Longlife 75W-90. Starý olej - v lavorku již celkem patrný kovový kal. Udělal jsem novou chl. kapalinu.
Jezdili jsme v srpnu po Šumavě a Vysočině a co mne trápilo, že autíčko nechtělo moc jít do otáček, škubalo při rozjezdu, trochu méně výkonu mělo a několikrát mi skočilo "check engine" "kuře". Dokonce se jednou za jízdy vypl motor.
to když už jsme byli na cestě domů.
Zapojil jsem a na diag zjištěna chyba "2A94 Crankshaft sensor, signal". Co jsem různě popátral, tak příznaky chování autka seděly též, že tam nejde signál (nebo spíše že někdy šel a někdy ne, hlavně za tepla).
Tzn. objednal jsem nový snímač z druhovýroby - od Hella (na zkoušku). O víkendu jsem to udělal, je pod starterem tento snímač na velmi blbém místě, takže muselo dolů sání. Vyměnil jsem jej (bohužel jsem ponechal starý O ring, nový přijde i včetně šroubku). Lehce jsem cestou počistil Škrtící klapku a zkontroloval množství případného oleje v sání.
Závěr - výše popsaný problémem je asi vyřešen! Autíčko se chová mnohem ukázněněji a zejména živěji, bylo to patrné okamžitě po rozjezdu. Už mi tam ani nesvítí to kuře. Uvidím, dám tomu týden dva, jestli se to zase nevrátí. Ale asi to bylo "ono".
Vyměnil jsem baterku, opět za Exide. Stará baterka dávala 12,3V, nová dává cca 12,6V. Spolu s tím jsem smázl kody.
Vyměnil jsem těsnění pod Valvetronic na víku, tam byl leak.
Dodělal jsem výměny oleje v obou difech za Castrol (Castrol Syntrax Longlife 75W-90. Starý olej - v lavorku již celkem patrný kovový kal. Udělal jsem novou chl. kapalinu.
Jezdili jsme v srpnu po Šumavě a Vysočině a co mne trápilo, že autíčko nechtělo moc jít do otáček, škubalo při rozjezdu, trochu méně výkonu mělo a několikrát mi skočilo "check engine" "kuře". Dokonce se jednou za jízdy vypl motor.

Zapojil jsem a na diag zjištěna chyba "2A94 Crankshaft sensor, signal". Co jsem různě popátral, tak příznaky chování autka seděly též, že tam nejde signál (nebo spíše že někdy šel a někdy ne, hlavně za tepla).
Tzn. objednal jsem nový snímač z druhovýroby - od Hella (na zkoušku). O víkendu jsem to udělal, je pod starterem tento snímač na velmi blbém místě, takže muselo dolů sání. Vyměnil jsem jej (bohužel jsem ponechal starý O ring, nový přijde i včetně šroubku). Lehce jsem cestou počistil Škrtící klapku a zkontroloval množství případného oleje v sání.
Závěr - výše popsaný problémem je asi vyřešen! Autíčko se chová mnohem ukázněněji a zejména živěji, bylo to patrné okamžitě po rozjezdu. Už mi tam ani nesvítí to kuře. Uvidím, dám tomu týden dva, jestli se to zase nevrátí. Ale asi to bylo "ono".
Re: e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
tady je foto, jak jsem to měl dole. Dát to tam zpátky byl celkem oříšek.
Ještě jsem vyměnil i těsnění sání za nové Elring, ale nebylo to potřeba, hodní servismeni mi je vyměnili, když opravovali startér. A též dvě hadičky chlazení (proto jsou odpojené), další budou následovat až budu dělat pumpu.


Ještě jsem vyměnil i těsnění sání za nové Elring, ale nebylo to potřeba, hodní servismeni mi je vyměnili, když opravovali startér. A též dvě hadičky chlazení (proto jsou odpojené), další budou následovat až budu dělat pumpu.

Naposledy upravil(a) kychtax dne pon 04.09.2023 13:28, celkem upraveno 1 x.
Re: e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
máte prosím někdo tip na CCV sadu - spíš z druhovýroby. Uvažuji, že bych udělal preventivní výměnu.
Konkrétně, má někdo zkušenost se sadou od Febi / montáží, spolehlivostí?
(Některé sady údajně nemají stejné rozměry hadic). Rád bych se tomuto problémku při montáži vyhnul. Případně jiní druhovýrobci? Díky.
Konkrétně, má někdo zkušenost se sadou od Febi / montáží, spolehlivostí?
(Některé sady údajně nemají stejné rozměry hadic). Rád bych se tomuto problémku při montáži vyhnul. Případně jiní druhovýrobci? Díky.