Tak, konečně máme rozuzlení.
1) Problém v elektrice. Opravdu se potvrdilo, že zadní světlo mělo velký vliv.. Jde tak trochu na vrub SOTEI, že ignorovali zjevné chyby FRM modulu. Byly tam totiž zjevně od počátku a ačkoli jsem se na to ptal, odpověď byla "Asi neoriginální zadní světla". Realita byla taková, že nateklá voda ve světle dokázala lehce zkratovat elektriku, ale ne tolik, aby to odnesla pojistka. Proto taková hloupost blokovala funkci aktuátoru a ten se odmítal pohnout..
Po vysušení světla se aktuátor konečně začal hýbat.
2) Problém v rozvodovce. Nechci psát žádné závěry. Pan Mytyska je velmi ochotný, jsme stále v kontaktu a rozvodovku v mezidobí i přijal k opětovnému rozebrání a složení se závěrem, že je v pořádku. Na jednu stranu mu věřím, na druhou stranu nemohu popřít, že celý problém vyřešila až nová originální rozvodovka. Dokud tam byla ta repasovaná, aktuátor se odmítl hnout - volně odpojený se točil, při zastrčení do rozvodovky se zasekl a odmítl kalibrovat. V nové rozvodovce fungoval (údajně) hned.
Samozřejmě tady visí otázka, zda bylo na té zrepasované rozvodovce vyzkoušeno opravdu vše, nebo od začátku s vidinou businessu řešení znali a jen čekali na to, až zaplatím tu novou. Nevím, neřeším.
Kolem a dokola bilance:
Repas rozvodovky = tuším 18.600,- Kč
Nový aktuátor = 10.000,- Kč
Hledání příčiny v SOTEA = odhadem kolem 10.000,- Kč
Nová VTG = 54.416,- Kč
Oleje a práce + programování = 32.033,- Kč
Cestu/dopravu, aj. neřeším, nemám vyčísleno..
CELKEM = 125.049,- Kč. Na rozvodovku slušné...
Kolem a dokola auto konečně funguje jak má a navzdory té ceně jsem šťastný, že se problém vyřešil. Pan Mytyska chce tu rozvodovku zkusit v jiném autě, abychom měli jasno, že je OK, zda se na ní něco mému autu nelíbilo, nebo jestli to byla jen taktika servisu, netuším.
Za Renocar jsem ale rád, jednali ochotně, profesionálně, problém vyřešili.. Nemůže říct křivého slova.
