Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Nefunkční xDrive na E92 - HELP!
Nefunkční xDrive na E92 - HELP!
Ahoj všem,
ve všem zoufalství prosím o radu vás tady, snad někdo pomůže..
V září jsem se svou E92 335xi (2008) navštívil pana Mytysku z MY-AUTO v Třebíči kvůli repase rozvodovky. Ta byla při nájezdu kolem 230tkm stále původní bez předchozí repase a proto už trochu cukala. Jinak ale fungovala 100%.
S autem jsem po nějakých 4 hodinách odjížděl s NEFUNKČNÍM xDrive. Motorek se odmítl pro kalibraci pohnout. Pan Mytyska situaci vyhodnotil ze zkušenosti jako vadný motorek a po dohodě mi sehnal a poslal nový originální.
Spolu s dalšími věcmi jsem dal auto do servisu (SOTEA Ostrava) mj. pro výměnu motorku. Jenže beze změny. Při tom zjistili, že buď náhodou, nebo něčí vinou, je K.O. řídící jednotka pro xDrive. Tak jsem sehnal zánovní, funkční, 1:1. Ta komunikuje, nechala se nakódovat. Jenže beze změny. Tak v servisu zkusili sehnat jiný motorek. Beze změny. Těch dalších jiných motorků co zkoušeli bylo dohromady 3, celkem tedy 5 motorků nefunkčních - což je prostře nesmysl. Žádný z nich při snaze o kalibraci nereaguje a diagnostika vyhazuje chybu, že operaci nelze provést. Zkontrolovali kompletně celou kabeláž, přeměřili. Vše je v pořádku.
Zkoušeli originální diagnostiku BMW, zkoušeli Delphi, zkoušeli Hellu, nic. Zkoušeli různá nastavení, nic. Postoj zaměstnance BMW: Vadný motorek (nesmysl). Konzultováno s dalším specialistou kdesi od Českého Těšína, taky neví.
Každému se v pár ojedinělých případech stalo max. to, že motorek nekomunikoval a po jeho výměně bylo vše OK. U mě ne. Rady si neví SOTEA, BMW, ani p. Mytyska..
xDrive nefunkční, stejně jako ABS, DTC.. Auto pro běžný provoz vlastně nepoužitelné a problém se neúspěšně řeší už měsíc. Zkoušeli jsme i různé módy xDelete, vypojit/zapojit baterku a další samozřejmosti, ale BEZE ZMĚNY.
Protože může být hypotetické podezření na jiný důvod, který přímo nesouvisí s rozvodovkou (tedy že například jiná ŘJ brání průchodu signálu směrem k motorku - i když až do repase vše plně fungovalo), níže posílám kompletní soupis funkčních úprav auta během let, kdyby náhodou někdo věděl, že to může být tím..
BMW E92 335i xDrive 2008 (ZF a/t)
- Úprava typu FBO (7" VRSF Competetion intercooler, VRSF downpipes, VRSF hliníkový chargepipe s BOV Tial, Fuel It! Stage 3 LPFP, DCI sání MTC motorsport se silikonovými inlety, Výfuk Supersprint, Hliníkový PCV ventil, MHD Stage 2+, xHP Stage 3, běžně využíván xDelete pro poměr 80/20 (teď ON) a další úpravy typu 380mm BBK Brembo, nového podvozku, aj.)
- Digitální budíky ID4 Motion + hlídání mrtvých úhlů
- Vyměněn systém CCC Professional za CIC Professional + 12.3" systém Android
- Vyměněn panel klimatizace za LCI
- Vyměněna hlavice voliče převodovky za LED M3 (zkoušeno odpojit - beze změny = neměla by mít vliv na nefunkčnost)
- Přidána el. roletka zadního okna + nová tlačítka středového panelu
- Odpojeno (přesněji trvale propojeno) hlídání opotřebování brzdových destiček kvůli nekompatibilitě s BBK Brembo
- Spolu s kompletní úpravou auta do OEM M3 vzhledu přibyla i nová M3 zrcátka v TOP specifikaci
- Rozšíření audia o výškové reproduktory ve specifikaci Hifi + nové OEM BMW B&O Individual kevlarové středobasy
- Vnitřní zpětné zrcátko s FLA kamerou (dosud funkce FLA nezapojena)
- Dnes LCI pádla pod volantem (navzdory úpravám nefunkční - budu měnit za jiná)
- LCI startovací tlačítko
- ...jinak kromě postupné výměny nefunkčních dílů během let za nové (typu páček pod volantem) a programování různých běžných funkcí mě z elektriky nenapadá už nic...
Děkuji předem za jakékoli případné rady!
ve všem zoufalství prosím o radu vás tady, snad někdo pomůže..
V září jsem se svou E92 335xi (2008) navštívil pana Mytysku z MY-AUTO v Třebíči kvůli repase rozvodovky. Ta byla při nájezdu kolem 230tkm stále původní bez předchozí repase a proto už trochu cukala. Jinak ale fungovala 100%.
S autem jsem po nějakých 4 hodinách odjížděl s NEFUNKČNÍM xDrive. Motorek se odmítl pro kalibraci pohnout. Pan Mytyska situaci vyhodnotil ze zkušenosti jako vadný motorek a po dohodě mi sehnal a poslal nový originální.
Spolu s dalšími věcmi jsem dal auto do servisu (SOTEA Ostrava) mj. pro výměnu motorku. Jenže beze změny. Při tom zjistili, že buď náhodou, nebo něčí vinou, je K.O. řídící jednotka pro xDrive. Tak jsem sehnal zánovní, funkční, 1:1. Ta komunikuje, nechala se nakódovat. Jenže beze změny. Tak v servisu zkusili sehnat jiný motorek. Beze změny. Těch dalších jiných motorků co zkoušeli bylo dohromady 3, celkem tedy 5 motorků nefunkčních - což je prostře nesmysl. Žádný z nich při snaze o kalibraci nereaguje a diagnostika vyhazuje chybu, že operaci nelze provést. Zkontrolovali kompletně celou kabeláž, přeměřili. Vše je v pořádku.
Zkoušeli originální diagnostiku BMW, zkoušeli Delphi, zkoušeli Hellu, nic. Zkoušeli různá nastavení, nic. Postoj zaměstnance BMW: Vadný motorek (nesmysl). Konzultováno s dalším specialistou kdesi od Českého Těšína, taky neví.
Každému se v pár ojedinělých případech stalo max. to, že motorek nekomunikoval a po jeho výměně bylo vše OK. U mě ne. Rady si neví SOTEA, BMW, ani p. Mytyska..
xDrive nefunkční, stejně jako ABS, DTC.. Auto pro běžný provoz vlastně nepoužitelné a problém se neúspěšně řeší už měsíc. Zkoušeli jsme i různé módy xDelete, vypojit/zapojit baterku a další samozřejmosti, ale BEZE ZMĚNY.
Protože může být hypotetické podezření na jiný důvod, který přímo nesouvisí s rozvodovkou (tedy že například jiná ŘJ brání průchodu signálu směrem k motorku - i když až do repase vše plně fungovalo), níže posílám kompletní soupis funkčních úprav auta během let, kdyby náhodou někdo věděl, že to může být tím..
BMW E92 335i xDrive 2008 (ZF a/t)
- Úprava typu FBO (7" VRSF Competetion intercooler, VRSF downpipes, VRSF hliníkový chargepipe s BOV Tial, Fuel It! Stage 3 LPFP, DCI sání MTC motorsport se silikonovými inlety, Výfuk Supersprint, Hliníkový PCV ventil, MHD Stage 2+, xHP Stage 3, běžně využíván xDelete pro poměr 80/20 (teď ON) a další úpravy typu 380mm BBK Brembo, nového podvozku, aj.)
- Digitální budíky ID4 Motion + hlídání mrtvých úhlů
- Vyměněn systém CCC Professional za CIC Professional + 12.3" systém Android
- Vyměněn panel klimatizace za LCI
- Vyměněna hlavice voliče převodovky za LED M3 (zkoušeno odpojit - beze změny = neměla by mít vliv na nefunkčnost)
- Přidána el. roletka zadního okna + nová tlačítka středového panelu
- Odpojeno (přesněji trvale propojeno) hlídání opotřebování brzdových destiček kvůli nekompatibilitě s BBK Brembo
- Spolu s kompletní úpravou auta do OEM M3 vzhledu přibyla i nová M3 zrcátka v TOP specifikaci
- Rozšíření audia o výškové reproduktory ve specifikaci Hifi + nové OEM BMW B&O Individual kevlarové středobasy
- Vnitřní zpětné zrcátko s FLA kamerou (dosud funkce FLA nezapojena)
- Dnes LCI pádla pod volantem (navzdory úpravám nefunkční - budu měnit za jiná)
- LCI startovací tlačítko
- ...jinak kromě postupné výměny nefunkčních dílů během let za nové (typu páček pod volantem) a programování různých běžných funkcí mě z elektriky nenapadá už nic...
Děkuji předem za jakékoli případné rady!
Re: Nefunkční xDrive na E92 - HELP!
Zohnal si rovnako vadnu jednotku... 

Re: Nefunkční xDrive na E92 - HELP!
To bude taky malá pravděpodobnost. Komunikuje, stará neměla do zásahu rovněž problém.. Jako možné je všechno, ale tady bych asi problém nehledal..
Re: Nefunkční xDrive na E92 - HELP!
Skontroluj najprv vsetky napajania a ries to v riadnom autorizaku BMW, resp. u ludi co tam robia, a nie u nejakych amaterov co sa hraju na BMW servis, a nemaju s BMW nic spolocne... Neexistuje aby dobra jednotka nefungovala vobec. Samozrejme musi chodit aj DSC, atd., to je podmienka.
Re: Nefunkční xDrive na E92 - HELP!
Nefunguje žádný asistent, napájení zkontrolována..
BMW servis = "Kupte si nový motorek. Cena lidových 20.000,- Kč + 10.000,- Kč výměna"....po výměně..."Hmm, nepomohlo to? Tak pak jednotka! Lidových 30.000,- Kč"....po výměně.... "Nepomohlo? Tak holt celou novou rozvodovku! Lidových 100.000,- Kč "....po výměně..."Nepomohlo? Chyba auta, budou v tom ty úpravy!" Účet = 150.000,- Kč materiál + 50.000,- Kč práce.
Ne, díky. Třeba zkušenosti s CarTecem jsou tristní.
Sám člověk (známý) z BMW potvrdil: Chyba se jednoznačně tváří jako vadný aktuátor, první na seznamu by byla jeho výměna.
BMW servis = "Kupte si nový motorek. Cena lidových 20.000,- Kč + 10.000,- Kč výměna"....po výměně..."Hmm, nepomohlo to? Tak pak jednotka! Lidových 30.000,- Kč"....po výměně.... "Nepomohlo? Tak holt celou novou rozvodovku! Lidových 100.000,- Kč "....po výměně..."Nepomohlo? Chyba auta, budou v tom ty úpravy!" Účet = 150.000,- Kč materiál + 50.000,- Kč práce.
Ne, díky. Třeba zkušenosti s CarTecem jsou tristní.
Sám člověk (známý) z BMW potvrdil: Chyba se jednoznačně tváří jako vadný aktuátor, první na seznamu by byla jeho výměna.
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční xDrive na E92 - HELP!
Pojistky č. 40 a 26 jsou OK? Píšeš napájení zkontrolováno, raději se ptám. Kabeláž od jednotky k motorku je zkontrolovaná taky.
Napadá mě, že se rozletělo něco v rozvodovce, už jsem viděl rozpadlé jehličkové ložisko spojek, které bránilo v pohybu motorku - prostě to bylo celé seklé.
Nemám u sebe fotky, ale v zásadě jde o tohle:
https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1317462
Napadá mě, že se rozletělo něco v rozvodovce, už jsem viděl rozpadlé jehličkové ložisko spojek, které bránilo v pohybu motorku - prostě to bylo celé seklé.
Nemám u sebe fotky, ale v zásadě jde o tohle:
https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1317462
Re: Nefunkční xDrive na E92 - HELP!
Dle mého názoru je transfer k.o..Uz jsem měl několik případů na bramborech trensfery k.o.Je to bolest..
Re: Nefunkční xDrive na E92 - HELP!
Díky za postřehy, kluci
Pojistky: Dle servisu zkontrolováno a přeměřeno vše od rozvodovky k jednotce a pojistkové skříni, vyměněny (nesouvisející) vadné pojistky. Takže snad předpokládám, že zkontrolovali opravdu vše, ujišťoval jsem se několikrát.
Jinak myslíš, že by vadný komponent /špatné složení panem Mytyskou mohlo způsobit to, že se motorek nehne? Jako že do něj nejde jediný impuls, ani milimetr. Žádná snaha o pohyb a hned při kalibraci jen chyba na diagnostice.
To Lukas40: Transferem myslíš rozvodovku? Ono upřímně pokud fungovala 230 tkm a nebyl problém (až na jisté běžné cukání), náhle odejít zrovna po repase... To by tam muselo být něco špatně složené, jenže pan Mytyska, kterého jste mi tady doporučovali, si stojí za tím, že je vše mechanicky 100%. A pokud to dělá pravidelně, snad ani nevěřím, že by to mělo být jinak. Otázkou tak obecně je, jestli by něco mechanicky špatného dokázalo dělat podobnou zdárně čistě elektrickou chybu..

Pojistky: Dle servisu zkontrolováno a přeměřeno vše od rozvodovky k jednotce a pojistkové skříni, vyměněny (nesouvisející) vadné pojistky. Takže snad předpokládám, že zkontrolovali opravdu vše, ujišťoval jsem se několikrát.
Jinak myslíš, že by vadný komponent /špatné složení panem Mytyskou mohlo způsobit to, že se motorek nehne? Jako že do něj nejde jediný impuls, ani milimetr. Žádná snaha o pohyb a hned při kalibraci jen chyba na diagnostice.
To Lukas40: Transferem myslíš rozvodovku? Ono upřímně pokud fungovala 230 tkm a nebyl problém (až na jisté běžné cukání), náhle odejít zrovna po repase... To by tam muselo být něco špatně složené, jenže pan Mytyska, kterého jste mi tady doporučovali, si stojí za tím, že je vše mechanicky 100%. A pokud to dělá pravidelně, snad ani nevěřím, že by to mělo být jinak. Otázkou tak obecně je, jestli by něco mechanicky špatného dokázalo dělat podobnou zdárně čistě elektrickou chybu..
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční xDrive na E92 - HELP!
Hod sem VIN auta a vypis chyb, at teda vime jednak kterou verzi elektriky mas v aute (napajeni se lisi do 9/07 a pozdejsi, pises 2008, ale VIN je aspon castecne jistota) a jaka je ta "ciste elektricka chyba".
Motorek se da nechat pripojeny na konektoru, ale venku z rozvodovky. Nakalibruje si sice nesmysly, ale uvidi se hned, jestli s nim jednotka dokaze pohnout ci nikoliv.
Motorek se da nechat pripojeny na konektoru, ale venku z rozvodovky. Nakalibruje si sice nesmysly, ale uvidi se hned, jestli s nim jednotka dokaze pohnout ci nikoliv.
Re: Nefunkční xDrive na E92 - HELP!
Děkuji za podněty, přesně tak to potřebuji - vylučovací metodou, víc hlav víc ví
VIN: WBAWC71060E061457
Po komunikaci se servisem:
1) Pojistky opravdu zkontrolovány
2) Zkoušeli i výše uvedený postup s odpojeným motorkem, nehne se - stejná chyba..
3) Výpis chyb pošlou - až budu mít, hodím ho sem. Co vím, píše to něco ve smyslu, že nelze kalibraci spustit.
Zítra prý budou zkoušet odpojit vše co půjde, aby zjistili, zda to neruší jiná jednotka - třeba budíky, CIC, nebo origo jednotka s nějakou vadou. Tak uvidíme, zda se něco projeví.

VIN: WBAWC71060E061457
Po komunikaci se servisem:
1) Pojistky opravdu zkontrolovány
2) Zkoušeli i výše uvedený postup s odpojeným motorkem, nehne se - stejná chyba..
3) Výpis chyb pošlou - až budu mít, hodím ho sem. Co vím, píše to něco ve smyslu, že nelze kalibraci spustit.
Zítra prý budou zkoušet odpojit vše co půjde, aby zjistili, zda to neruší jiná jednotka - třeba budíky, CIC, nebo origo jednotka s nějakou vadou. Tak uvidíme, zda se něco projeví.
Re: Nefunkční xDrive na E92 - HELP!
Transfer je rozvodovka xdrive.Ja netvrdím že ten pán něco udělal špatně,nebo potom RJ je k.o. když transfer je po repasu a je v pořádku.
Re: Nefunkční xDrive na E92 - HELP!
No ŘJ nemůže být K.O., když ta stará byla úplně v pořádku a už na ní to nešlo. Pak (kdoví čí vinou) opravdu odešla (někdy během 3 týdnů mezi repase a servisem), tak jsem koupil zánovní, opět plně funkční se zárukou. Ta komunikuje a nechala se bez problémů nakódovat. Takže je prakticky nemožné, aby to bylo právě touto ŘJ. Proto je to tak trochu záhada 

Re: Nefunkční xDrive na E92 - HELP!
Tak může být problém v drátech v elektrice.Prolezl někdo elektriku svazky?
Re: Nefunkční xDrive na E92 - HELP!
Treba najprv pochopit, ze si kupil zlu RJ. Ma v <> koncove stupne na motor, rovnako ako povodna.
Re: Nefunkční xDrive na E92 - HELP!
Počkej.. Jak mohla mít původně něco v.., když xDrive do poslední chvíle fungoval? To jako že zrovna ve chvíli, kdy jsem přijel na repase si řekla, že odejde a shodou okolností jiná jednotka udělala totéž? Ale no tak, jaká je pravděpodobnost?
Jasně, díky za tip, pokud fakt nic nepomůže, můžeme zkusit nějakou třetí, ale se vší pravděpodobností bude chyba jinde. Právě třeba v něčem, co funkci jednotky ovlivňuje /blokuje.
Jasně, díky za tip, pokud fakt nic nepomůže, můžeme zkusit nějakou třetí, ale se vší pravděpodobností bude chyba jinde. Právě třeba v něčem, co funkci jednotky ovlivňuje /blokuje.
Re: Nefunkční xDrive na E92 - HELP!
Jasně, vše zkontrolováno funkčně (přeměřeno) i esteticky i s ohledem na ztvrdnutí, poškození, apod. Vše prý jako nové..Lukas40 píše:Tak může být problém v drátech v elektrice.Prolezl někdo elektriku svazky?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 59
- Registrován: ned 13.08.2017 11:47
- Bydliště: Východní Morava
Re: Nefunkční xDrive na E92 - HELP!
Ahoj, na kolik tě prosím vyšel samotný repas? Jsem ze Zlína a MY-AUTO je asi nejblíž o kom vím, ale asi ještě počkám jak se vyřeší tvůj problém.
Re: Nefunkční xDrive na E92 - HELP!
Ahoj,
repase vyšel na nějakých 18.500,- Kč.
Taky jsem zvědav kdy a zda se to vyřeší, servis měl na autě dnes pracovat a zjevně (GPS sledování) ne, stejně tak zatím nic neposlali
repase vyšel na nějakých 18.500,- Kč.
Taky jsem zvědav kdy a zda se to vyřeší, servis měl na autě dnes pracovat a zjevně (GPS sledování) ne, stejně tak zatím nic neposlali

Re: Nefunkční xDrive na E92 - HELP!
No, tak dnes jsem se byl na servisu pohádat, protože auto stojí a nikdo na něm nedělá a neposlali mi ani ten výpis z diagnostiky. Tak jsem si to aspoň vyfotil a přepsal. Tady ale nejde vložit tabulky, proto bude nejjednodušší poslat foto:


Je tam dost dočasných chyb třeba vlivem výměny páček pod volantem, apod., je ale taky vidět co píše diagnostika při pokusu o kalibraci motorku rozvodovky.


Je tam dost dočasných chyb třeba vlivem výměny páček pod volantem, apod., je ale taky vidět co píše diagnostika při pokusu o kalibraci motorku rozvodovky.
Re: Nefunkční xDrive na E92 - HELP!
Tvl, to auto je slusne dok.rvene...
V prvom rade treda odstranit vsetky chyby okolo DSC, dat spravne SZL, zinicializovat LWS, atd.
Ako mozes preboha cakat ze ti prejde kalibracia VTG, ked tam mas tolko chyb...

V prvom rade treda odstranit vsetky chyby okolo DSC, dat spravne SZL, zinicializovat LWS, atd.
Ako mozes preboha cakat ze ti prejde kalibracia VTG, ked tam mas tolko chyb...