Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Kolísající otáčky + kontrolka motoru E46 325i
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1
- Registrován: úte 06.09.2022 22:46
Kolísající otáčky + kontrolka motoru E46 325i
Dnes se mi povedla opravdu nepříjemná věc. Zrychloval jsem na plný plyn a když jsem řadil z trojky na čtyřku, nějakým způsobem jsem omylem trefil dvojku. Ano, pověstný moneyshift… Opravdu z +/- 6500 otáček, v zatáčce. Dojel jsem do nedalekého města za kamarádem zdánlivě bez problému, ale když jsem chtěl vypnout motor, zjistil jsem, že na volnoběh kolísají otáčky a motor autem třese. Při pokusu o nastartování cca po hodině se motor chytl až po delší době a problém s otáčkami přetrval. Navíc se objevila i kontrolka motoru. Auto jsem raději u kamaráda nechal. Mám se obávat nejhoršího (ohnutý ventil aj.), nebo by to mohlo být i něco méně smrtícího? Za jakoukoliv radu bud vděčný. Kdybyste někdo věděl o někom v okolí ČB, kdo by to zvládl vyřešit za rozumné peníze v dobré kvalitě, taky bych to ocenil.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 237
- Registrován: úte 13.08.2013 00:00
Re: Kolísající otáčky + kontrolka motoru E46 325i
Nikdo nemáme křišťálovou kouli, z dálky nic nevymyslíme.
Pokud je potkaný ventil, což je při popsaných příznacích pravděpodobné, změřením kompresních tlaků na všech válcích to snadno odhalíte.
Také by mohl být přeskočený rozvoďák, ale to spíš nej navíc k předchozímu.
Za rozumné peníze si to musíte udělat sám. Sundat rozvody a hlavu, senhnat ventily z jiného mrtvého motoru, hlavu dát udělat specialistovi co na to má vybavení (frézky na sedla, brusku na ventily, brusku dosedací plochu hlavy - nic z toho autoservis nemá a neumí). Seženete si nové těsnění pod hlavu, pod svody, pod sání a víko ventilů, šrouby hlavy raději origo - druhovýroba Victor Reinz nesedí v závitu a může ho strhnout. Na rozvody si budete muset sehnat/půjčit/vyrobit přípravek - šablonu na nastavení rozvodových kol. A už v tom jste asi za 20K (bez přípravku). Servis by si určitě řekl o další desítku za práci.
Když už se do toho pustíte, přemýšlejte, zda raději nevyndat celý motor a nevyměnit pístní kroužky za lepší se segmentovými stíracími kroužky. Není to tolik práce ani peněz navíc a vyřeší to spotřebu oleje tak notorickou u M54.
Pokud je potkaný ventil, což je při popsaných příznacích pravděpodobné, změřením kompresních tlaků na všech válcích to snadno odhalíte.
Také by mohl být přeskočený rozvoďák, ale to spíš nej navíc k předchozímu.
Za rozumné peníze si to musíte udělat sám. Sundat rozvody a hlavu, senhnat ventily z jiného mrtvého motoru, hlavu dát udělat specialistovi co na to má vybavení (frézky na sedla, brusku na ventily, brusku dosedací plochu hlavy - nic z toho autoservis nemá a neumí). Seženete si nové těsnění pod hlavu, pod svody, pod sání a víko ventilů, šrouby hlavy raději origo - druhovýroba Victor Reinz nesedí v závitu a může ho strhnout. Na rozvody si budete muset sehnat/půjčit/vyrobit přípravek - šablonu na nastavení rozvodových kol. A už v tom jste asi za 20K (bez přípravku). Servis by si určitě řekl o další desítku za práci.
Když už se do toho pustíte, přemýšlejte, zda raději nevyndat celý motor a nevyměnit pístní kroužky za lepší se segmentovými stíracími kroužky. Není to tolik práce ani peněz navíc a vyřeší to spotřebu oleje tak notorickou u M54.