Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Bmw e39 nefunkční ventilátor
Bmw e39 nefunkční ventilátor
Dobrý den, mám problém na své e39 530d R. V. 99 že mi přestal fungovat vnitřní ventilátor topení. První věc co jsem udělal tak vyměnil ježka topení a zkontroloval všechny pojistky,problém ale stále přetrvává. Auto jsem napichnul na inpu a akorát mi to vyhodilo chybu Auxiliary water pump.Dá se v inpě otestovat i samotný ventilátor topení? A myslíte že ta chyba má něco společného s nefunkcnim ventilátorem? Díky všem za rady
Re: Bmw e39 nefunkční ventilátor
Nema, vetrak KO, treba vymenit za novy, a kvoli tomu treba zhodit vrch palubky... je s tym dost prace.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 72
- Registrován: stř 02.12.2020 16:28
Re: Bmw e39 nefunkční ventilátor
Zdar,jak píše Peto,nemá,....vrchní díl palubovky shodíš v pohodě ,jen to chce trochu citu a opatrnosti,nic neurvat a pak při vytahování elektromotorku je tam taková fičura-ovládací táhlo je zasunuto do sebe teleskopicky ze 2 stran,tak pozor neurvat . Motorek má tuším 2 pin zástrčku,u neoriginálu nemusí sedět středící výstupek,lze opatrně snadno odpilovat nebo konektor v krajním případě střihnout a připájet původní a dobře zaizolovat pomocí nejlépe samsmrštovací bužírky.
U toho pomocného vodního čerpadla bývají opotřebené uhlíky /uhlíky v origo kvalitě jsou k sehnání na aliexpress za cca 100 kč i s poštou/,čerpadlo lze celkem snadno demontovat a rozdělat,jeho vrtulka je podáněna nepřímo systémem magnetického unašeče,rotor běží na miniaturních kuličkových ložiskách - pozor při demontáži komutátorového víka /nepoškodit komutátor motorku/. čerpadlo má za úkol urychlit cirkulaci kapaliny v topení a rovněž "nabíjet" zásobník latentního tepla,pokud je jím auto vybaveno. U některých e 39 čerpadélko žene kapalinu cca ještě 5 min po vypnutí zahřátého motoru.
U toho pomocného vodního čerpadla bývají opotřebené uhlíky /uhlíky v origo kvalitě jsou k sehnání na aliexpress za cca 100 kč i s poštou/,čerpadlo lze celkem snadno demontovat a rozdělat,jeho vrtulka je podáněna nepřímo systémem magnetického unašeče,rotor běží na miniaturních kuličkových ložiskách - pozor při demontáži komutátorového víka /nepoškodit komutátor motorku/. čerpadlo má za úkol urychlit cirkulaci kapaliny v topení a rovněž "nabíjet" zásobník latentního tepla,pokud je jím auto vybaveno. U některých e 39 čerpadélko žene kapalinu cca ještě 5 min po vypnutí zahřátého motoru.
Re: Bmw e39 nefunkční ventilátor
Tak dneska jsem rozebral celou palubku vyndal ventilátor a zkusil ho napojit naprimo z baterie a normálně fungoval. Vrátil jsem ho tedy zpět a vše zase funguje jak má i dokonce starý ježek co jsem myslel že nefunguje tak normálně fungoval.Kontroloval jsem i motorek ventilátoru i uhlíky a vypadají dobře. Je mi teda záhadou co se mohlo stát že ventilátor přestal fungovat. Jestli třeba nebude lepší preventivně raději ventilátor vyměnit a předejít tak další demontáži palubky.
Re: Bmw e39 nefunkční ventilátor
Proste prerusuje, v niektorej polohe zastavi a uz sa neroztoci. Vyhod to do popolnice a kup NOVY. Usetris si nervy.