Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

F10/E70 renovovaná kola

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Arnie_one Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2324
Registrován: ned 14.09.2014 00:00
Bydliště: Vysočina

F10/E70 renovovaná kola

#1 Příspěvek od Arnie_one Člen Klubu »

Jsem osobně rád, že stále je někde firma, o které se dá říct, že má zlaté české ruce, tentokrát to platí, alespoň pro mě o Chrudimské firmě na renovaci kol: https://renovacekolchrudim.cz/
Pro mě to je již 3 sada kol, ale to na co jsem se těšil přišlo nyní v podobě renovace orig BMW kol style YSPOKE 214 (20" 11/10J) a kol od firmy Kelleners (8,5/9J), které vyrábí kola na míru pro BMW. Kola jsou vyrovnaná a je instalován kovový ventilek v případě X5 gumový s přechodem na kovový, krásný detail :)
Nutno podknout, že detail je zacílen na celé kolo, tzn. lak je i vně i uvnitř kola :!: V případě 19" je nádherná práce na CNC, kde jsme zachovali nápis Kelleners a přitom udělali nově, krásný front of pohled na ploše, kola se poté pouze lakovala bezbarvým lakem.
V případě X5 jsou tam 2 vrstvy barvy, kola jsou tím pdem nádherně zalitá barvou. Tento individuální přístup je pro mě velice poitivní.

PS: Jelikož neznám vše, tak mě právě korigoval pan majite a to je dobře. 2 vrstvy základu a 2 horní vrstvy, takže celkem 4 :) Osobně bych si u nich kola udělal i kdyby cena byla dvojnásobná ;)

BMW 5er
Obrázek
Obrázek
Obrázek

BMW X5

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: F10/E70 renovovaná kola

#2 Příspěvek od Filozof »

Máš to moc pěkný a foto vnitřku kol máš někde jak to vypadá po renovaci a laku ?

Hlavně ta 5ka vypadá dobře. Možná ještě někde foto na slunci bych udělal, když se do toho opře.

Je nějaká fixní částka na kolo nebo jde o to kolik je tam práce případně ještě o cenu barvy atd ?

Díky.

PS: Píšou 18" komplet renovace plus barvy RAL 4600kč za sadu. To jest sada 4x kola ?
Příplatky za metalízu jsou celkem v pohodě 150kč kolo.
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: F10/E70 renovovaná kola

#3 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

Filozofe to je komaxit (prášek) a dokonce bych řekl, že předraženej. Všeobecně se to na alu kola nedoporučuje. Vypalování je nevhodné, lak úplně vždycky začne praskat, je to pouze jen otázka času.
Arnie_one Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2324
Registrován: ned 14.09.2014 00:00
Bydliště: Vysočina

Re: F10/E70 renovovaná kola

#4 Příspěvek od Arnie_one Člen Klubu »

Super post Pajku, všem to pomohlo. E53 mám takto uděláno, už asi 5-6 let. Zimní 17" byl sežraný úplně, nevidím po té době nějakou degradaci ani u letních či zimních kol.
U E70 maj za sebou 19" první zimu a taky nic nepozoruju. Komaxit ? Nejsem sepcialista v barvách/ chemie a procesu laku, jako ty......ještě, že vždy píše někdo fundovaný, to je pak to forum pecka, zkusíme pana majitele ať napíše čím se živí, jestli placebem, nebo dobrou prací.
Konečně někdo, kdo něco udělal, abych nemusel mít super-čuper výbavu alu kol :), zezul/opravil/narovnal/nalakoval/nazul a předal, kdyby se takto kvalitně chovali všichni mechanici, to by bylo super !
Ještě mám v hlavě Falcona, to je taky úžasnej pacient v dobrém slova smylu.

Filozof: Pokud vím, ceny jsou za sadu, u E70 bylo vše ok, jen se dělalo odlakování (pokud vím, dělají to sklem a né borky) a poté lak. U F10 tam ta práce byla, udělat to CNC dle nových to byla práce, jelikož už tak kola byla z výroby, šlo o to se zbavit škábanců a to se pánům povedlo, poté je to lakované bezbarvým lakem...ten ale popraská a tím páde naruší celé kolo a to kolo začne švidrat a potom praskne celé a rozletí se na milion kousků :roll:
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: F10/E70 renovovaná kola

#5 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

Když nejsi specialista, tak proč tak vostře do mě? :D Já se do Tebe navážet teda nebudu, ale => kdybys něco málo o komaxitování respektive práškovým lakování postudoval (nemusíš být ani specialista) nebo se optal těch fundovaných, tak bys byl s názorem řekněme 50/50. A možná kdybys pátral hodně, tak bys ve finále volil mokrý lak. Toť vše. Určitě jsem nijak neosočil Tvou oblíbenou firmu a ani Tebe. Jestli Ti to tak vyznělo, omlouvám se.

A jen k zamyšlení. Například žádný supersport nemá z výroby alu lakovaný práškem. Nebo eMka ať je to tématický. Proč?
(Ono to nemá až na řekl bych extra vyjímky žádný sériový výrobce alu, ale to nechme teď stranou).
Arnie_one Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2324
Registrován: ned 14.09.2014 00:00
Bydliště: Vysočina

Re: F10/E70 renovovaná kola

#6 Příspěvek od Arnie_one Člen Klubu »

Osobně tady pište co chcete, snad je to stale forum a ne regulovany medium. Já vycházím pouze ze své zkusšenosti, funguje/nefunguje, zbytek názorů mě nazajímá.
Místo toho, aby tady na forum nekdo rekl, jo ten opravuje, jo ten renovuje jo ten pomuze, tak je to ta negace v podobě našeho národu....všechno nahov...., Pepa říkal....Já znám známého a ten tvrdí....No potěš :roll:

Máš zkušenost, napiš ? Nemáš, tak je to jen další názor k ničemu. Příště postni, kdo to dělá, kde to dělá a co to stojí, podobně, jako jsi napsal jméno toho člověka na BMW servis, to je k užitku.
martin440 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 1109
Registrován: čtv 24.12.2020 12:06
Bydliště: irgendwo in Westböhmen

Re: F10/E70 renovovaná kola

#7 Příspěvek od martin440 Člen Klubu »

koukám že lidi začínají bejt tak vymrdaný z tý politiky zkurvený a z dementní mediální masírky, že i tady je jiný názor nepřípustný a nedej bože napsat něco odlišnýho, nedej bůh negativního-musí se dotyčnej řádně vymrdat a postavit ho do latě :Policie: :Policie: :Kapela:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy..... :wink: :wink: :wink:
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: F10/E70 renovovaná kola

#8 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

Tak v mým okolí je to celkem jasný. Bruno z E46 klubu.
http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=1 ... it=brunson
Lakuje alu i pro olomoucký Cartec pokud vím.
U něj jsem lakoval dvoje kola, ty první jsou na stránce 31, 194ky v antracitu. Druhý tam nejsou, už asi nemá důvod postovat další výsledky. Pokud si dobře pamatuju, má dva kontakty na svařováni resp. dovařování hlubokých škrábanců. Kola v případě nutnosti nechává chemicky odlakovávat, což je nejšetrnější varianta, jak zbavit alu starýho lakování.

Další člověk je mishan z AHC klubu, kterýho pokud mě dobře slouží paměť znáš i Ty. První sadu cca 10let zpět mi nalakoval naprosto bezchybně, druhá byla slabší, ale furt to nebylo špatný. Jenomže naposledy mi říkal, že s tím pomalu končí, že už na to nemá čas. Ten člověk by Ti o komaxitu taky řekl svý.

Abys chápal, já komaxit zcela nezatracuju. Ale z osobní zkušenosti mě to zklamalo. Nechal jsem si renovovat třmeny, hodnocení pána exklusivní (kontakt jsem nedohledal… dnes bych si to udělal sám, lakování bych řešil Foliatecem, s tím mám super zkušenost). Rok možná dva to drželo, pak se to začlo loupat => nelze nijak opravit jako mokrý lak. Kamarád má nalakovaný dvoje Spidery škodovácký. Oboje popraskaný (můžu klidně nafotit). Prášková lakovna Buriánek v Prostějově (hodnocení samotné lakovny je velmi dobrý). Po této zkušenosti jsem mu nechal lakovat jeho 19” alu z Focus RS u Bruna a je nadšenej. Aspoň zatím, je to dva roky.
Z mýho pohledu tedy není problém zima nebo léto, jak jsi zmínil, ale spíš to, o jakou velikost alu se jedná (včetně profilu gumy) a pak jak jsou ty kola moc namáhaný a to i teplotně. Na okruhu věřím, že to popraská hned a né málo. Taky o to, jestli jsou to blata, jako maj třeba eFka.
Prostě jde o to určení. Vesměs, když si někdo kola nějakým způsobem cení, zvolí mokrý lakování. Kdežto komaxit volí na zimu nebo na “bezcenná” alu. V neposlední řadě zmíním to, že prášková barva se vypaluje a některou směs (hlavně samozřejmě dražších lehkých kol) to může nenávratně znehodnotit. Je tedy potřeba znát od jaké teploty to je a tady bych se osobně bál.
Arnie_one Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2324
Registrován: ned 14.09.2014 00:00
Bydliště: Vysočina

Re: F10/E70 renovovaná kola

#9 Příspěvek od Arnie_one Člen Klubu »

martin440: Co jste si PHA zvolili to mate :) Na me to nehazej, je potreba to lepe cist, nazor je nazor.

Pajk85: A tímto postem si měl začít, Mishan, no nevim, že by něco dělal, ale skleróza je mocná věc. Toto bylo rozumné čtení, z toho co píšeš, zima kola sežere dřív než by něco popraskalo, jsou to origo BMW, ale vzadu je Ronal, to by snad bláto být nemělo. 20ky to jsou Borbety, tak snad to léto vydrží a 19ky jsou Kelleners, taky žádný bláto, ale tam je jen CNC a bezbarvý lak.
Na starý E53 je 17/19 (Borbety) chemicky odlakováno a pouze ručně nastříkáno bez komaxitu, že by proto 5 let držely ?
Obrázek
Obrázek

Příště začni něčím takovým, ať nepátrám kám dát kola....a že jsem se ptal a všichni jen ...nevím :shock:

PS: Zapoměl jsem, že třemeny mám taky barvou od Foliatecu, ale za 2 roky jsem to předělal. Nálepka na třemech je vinylová od super pána z netu, který obchoduje s dopňlky na BMW....ta jediná nálepka 2 roky vydržela všechno.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: F10/E70 renovovaná kola

#10 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Rozmohl se nám tady v čechách takový nešvar a to je komaxit na alu kolech.. ;) Ne že by to nešlo udělat, ale není to mnohdy designově úplně top. Ujalo se hlavně proč? ..je to levný a míň pracný.
Ta lakovna z Prostějova to hodně propaguje. Co jsem viděl většinu kol na srazech v komaxitu chytal jsem se za hlavu, bylo to poznat na první pohled. Buď pomeranč jako prase, lesk spíš matný, nebo silná vrstva kopírující nerovnosti a naopak zalité detaily atd.. hlavně nemetalické a tmavé či černé odstíny nicmoc. Musí se s tím dobře vyhrát hlavně na přípravě to je kritické.

Metla stříbro celkem jde. Tady ty na foto vypadají taky dobře k nerozeznání od klasik laku. I ostatní foto reference na Chrudim-FB vypadají fajně. Přesvědčil mě tam "Chrom SHADOW" to umí málokdo udělat (podobně jako věrnej "BMW gunmetal").
Trvanlivost je pak ohrožená od lítajících kamínků a pod. prášková barva je křehká, praská a loupou se potom i větší části.

U Bruna jsem si nechal lakovat též kdysi jedny M kola. Jistota je pečlivá příprava a hlavně plnič, na výběr k nástřiku prakticky jakákoliv metalíza, spokojenost.
Odpovědět