Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e39 - musim jí zamykat ?
e39 - musim jí zamykat ?
Protože se mi u jiného bawa vybil AKU a to se mi stalo někdy i u toho starého, chci se zeptat, zda je pravda, že se musí zamykat. U mne stojí v garáži, dveře někdy otevřené, ale ledka u řazení vždy zhasla. Dík
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 237
- Registrován: úte 13.08.2013 00:00
Re: Zamykání E39
V garáži nezamykám nikdy. Někdy nechávám otevřené zadní dveře u toura.
Teorie je, že by se auto mělo uspat po 20 minutách, což u toura poznám zhasnutím bezpečnostního světla (nespíná ho elektronika na rozdíl od vnitřního osvětlení). Realita je, že někdy zhasne po 10 minutách, někdy po 2 hodinách. Už se mi stalo, že se druhý den probudilo nebo neuspalo vůbec. Jednou za půl roku mi to vybije baterku. Na příčinu jsem nikdy nepřišel, ježka jsem vyměnil jako prvního.
Uvažuji o nabastlení ochranného obvodu proti vybití, co mají v sobě některé drahé líthiové baterky. Jelikož startér a alternátor má svůj oddělený kabel, na kterém tohle být nemusí, nemusela by ta elektronika být tak výkonná.
Teorie je, že by se auto mělo uspat po 20 minutách, což u toura poznám zhasnutím bezpečnostního světla (nespíná ho elektronika na rozdíl od vnitřního osvětlení). Realita je, že někdy zhasne po 10 minutách, někdy po 2 hodinách. Už se mi stalo, že se druhý den probudilo nebo neuspalo vůbec. Jednou za půl roku mi to vybije baterku. Na příčinu jsem nikdy nepřišel, ježka jsem vyměnil jako prvního.
Uvažuji o nabastlení ochranného obvodu proti vybití, co mají v sobě některé drahé líthiové baterky. Jelikož startér a alternátor má svůj oddělený kabel, na kterém tohle být nemusí, nemusela by ta elektronika být tak výkonná.
Re: Zamykání E39
Jo, přesně tak, jednou za čas se vybila. Teď teda aspoň vyndávám klíček.
O tom obvodu jsem taky uvažoval, u mne by stačilo při podpětí hodně pípat, sejme to kouřák (doplnit mikrofon) a doma alarm. Ale co jinde.. dík
O tom obvodu jsem taky uvažoval, u mne by stačilo při podpětí hodně pípat, sejme to kouřák (doplnit mikrofon) a doma alarm. Ale co jinde.. dík
Re: e39 - musim jí zamykat ?
Ahoj, E39 tohle dělají zhusta, za naši společnou cestu jsem to zažil několikrát. Snad 3 nové aku jsem na ní prostřídal.
Jak píše kolega, auto se po zamčení cca za 20-30 uspí.
Ideálně by to chtělo proměřit poté odběr.
Já si tenkrát našel následující postup:
1)Baterku připojenou spolu s měřákem a u spolujezdce nechat otevřené dveře + víko kufru, tak abys měl přístup k pojistkám po zamčení
2)Zamáčknout na kastli pojistku co říká, že jsou dveře zavřené - třeba ji zalepit páskou nebo nějak jinak
3)ručně přecvaknout zámek na kufru aby si myslel, že je zavřený
4)nechat si otevřenej kastlík a zamkrnout
5)Až po půlhodině zhasne světýlko v kastlíku, koukneš na odběr
Pokud bude vyšší, než hodnota XXX (vygoogli klidovej odběr), můžeš začít vytahovat v palubce/v podběhu jednu pojistku po druhé abys zjistil, který systém žere.
Nejsem mechoš, snad jsem nenapsal úplný kktiny a dává to smysl.
Mě to tenkrát přesně určilo, kde mám průser.
Jinak v garáži jsem nezamykal a tak nějak automaticky připojoval na udržovací nabíječku.
Jak píše kolega, auto se po zamčení cca za 20-30 uspí.
Ideálně by to chtělo proměřit poté odběr.
Já si tenkrát našel následující postup:
1)Baterku připojenou spolu s měřákem a u spolujezdce nechat otevřené dveře + víko kufru, tak abys měl přístup k pojistkám po zamčení
2)Zamáčknout na kastli pojistku co říká, že jsou dveře zavřené - třeba ji zalepit páskou nebo nějak jinak
3)ručně přecvaknout zámek na kufru aby si myslel, že je zavřený
4)nechat si otevřenej kastlík a zamkrnout
5)Až po půlhodině zhasne světýlko v kastlíku, koukneš na odběr
Pokud bude vyšší, než hodnota XXX (vygoogli klidovej odběr), můžeš začít vytahovat v palubce/v podběhu jednu pojistku po druhé abys zjistil, který systém žere.
Nejsem mechoš, snad jsem nenapsal úplný kktiny a dává to smysl.
Mě to tenkrát přesně určilo, kde mám průser.
Jinak v garáži jsem nezamykal a tak nějak automaticky připojoval na udržovací nabíječku.
Re: e39 - musim jí zamykat ?
Já to měřil při otevřeném kufru i dveřích, stejně se to uspí. Připojit nějaký zdroj 12V na nabíjení v mot. prostoru, odpojit AKU, zapojit měřák, odpojit zdroj. Předejde se různým překročením rozsahu atd. Tentokrát to dělal altík..
Re: e39 - musim jí zamykat ?
Teď jsem auto přistihnul, neuspí se při otevřených dveřích, dřív mu to nevadilo. Je fakt, že se měnil navigační a video modul a něco kódovalo.
Re: e39 - musim jí zamykat ?
Spravne musi usnout i s otevrenymi dvermi
Re: e39 - musim jí zamykat ?
Jo, ale hledání proč je asi dlouhé.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 1109
- Registrován: čtv 24.12.2020 12:06
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen
Re: e39 - musim jí zamykat ?
a bude, pokud si na to ještě nepřišel ....minuty a minuty(i hodiny) a opakování furt dookola s odpojováním všeho možnýho...a čekání co když teď, až trefíš to správný ....klidovej odběr by neměl být větší jak 0,05-0,1 A max ....ACDC píše:Jo, ale hledání proč je asi dlouhé.

auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....




Re: e39 - musim jí zamykat ?
Zajedu za mechanikem, se kterým jsme programovali. Hlavně že se uspí, ale zavírat kvůli tomu dveře se mi nechce.
Re: e39 - musim jí zamykat ?
Tak po pokecu s ním, a že bawum hodně rozumí, se prostě musí fakt zamykat. Že zhasne kontrolka u řadičky je jenom začátek uspávání.
Re: e39 - musim jí zamykat ?
Ví někdo, jak má správně fungovat akumulátor latentního tepla? Princip je jasný, ale proč po vypnutí zapalování běží to pomocné čerpadlo? Žere 1,6A a vypne se až snad s uspáním. Normálně by snad běželo s radiem, abych mohl topit, ale tohle? Servisák bawo říkal, že s tím byli vždy problémy, ale spíš že se ta náplň rozpadla ap. Na léto jsem to měl odpojené, teď jsem připojil, zdálo se, že to topí víc, ale to čerpadlo je divný.
Re: e39 - musim jí zamykat ?
Teď koukám do OEM a to je dobrej pletenec:-)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 72
- Registrován: stř 02.12.2020 16:28
Re: e39 - musim jí zamykat ?
ACDC: .....k tomu běhu pomocného čerpadla (je to viceméně jen můj osobní názor): mám za to,že pomocné čerpadlo vodního okruhu má primárně za úkol,po zastavení motoru napomáhat dochlazování hliníkové hlavy válců,která je především u motorů R6 velice citlivá vůči prudkým změnám teploty (jízda "na prase" při studeném motoru nebo naopak okamžité zastavení motoru po jízdě při vysokém zatížení na dálnici apod. bez dochlazení chodem motoru 1-2 minuty na volnoběh). Pomocné čerpadlo rovněž napomáhá vytápění vozidla,pokud el pomocné čerpadlo nefunguje,auto topí,ale velice slabě a nerovnoměrně (zkušenost E 32 735 i)Opravte mě,pokud se pletu.
Re: e39 - musim jí zamykat ?
Určitě nic nedochlazuje, to je V8 a je to nadstandartní výbava pro topení.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 72
- Registrován: stř 02.12.2020 16:28
Re: e39 - musim jí zamykat ?
Aha,já měl na mysli el čerpadlo u motorů R6,je montováno pod jednotkou (kostkou) elektromegnetických regulačních ventilů topení a po vypnutí motoru rovněž cca do uspání auta (někdy cca pouze 5 min) zůstává v činnosti. U V8 nevím,jak je uspořádáno.
Re: e39 - musim jí zamykat ?
Každopádně to funguje nějak blbě tak jsem to odpojil. Naštěstí mají ventily dělané bez napětí - otevřené..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 237
- Registrován: úte 13.08.2013 00:00
Re: e39 - musim jí zamykat ?
Já u M54 žádnou takovou funkci nemám. Čerpadlo je přidělané na oplastování sahary, napojené na hadice okruhu topení. Po vypnutí motoru neběží, ostatně přes topení by to ani nemohlo dohlazovat, protože neběží ventilátor kabiny. Není na hlavním okruhu mezi chladičem a motorem.bmwwehrwolf píše:Aha,já měl na mysli el čerpadlo u motorů R6,je montováno pod jednotkou (kostkou) elektromegnetických regulačních ventilů topení a po vypnutí motoru rovněž cca do uspání auta (někdy cca pouze 5 min) zůstává v činnosti. U V8 nevím,jak je uspořádáno.
Jediný mě znamý účel je aby to topilo i na volnoběh a nízké otáčky. Na jiném autě nic takového nemám a pod 2000 otáček topí velmi slabě.
Re: e39 - musim jí zamykat ?
Fakt nikdo nezná přesnou funkci? Ona je sice popsaná, ale realita je jinak. V zimě by se to mohlo hodit. Nebo nějaké zkušenosti? Nebo si to objednalo jen pár pošuků:-)))
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 1109
- Registrován: čtv 24.12.2020 12:06
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen
Re: e39 - musim jí zamykat ?
ACDC... jestli myslíš "zbytkový teplo(rest)" u 5tky tak mě to sice fungovalo , ale pár minut ....nějakej velkej přínos sem v tom neviděl ... u sedmy mi to taky běží sice o trošku dýl, páč větší motor ...ale aby to mělo nějakej smysl, muselo by to běžet + půl hodky aspoň...každopádně po vypnutí klíčku se to vyplo....žádnej doběh
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....



