Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 530d - nestartuje

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: E39 530d - nestartuje

#41 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

soundczeck píše:Jinak pro info, diagnostiku mám tuhle: https://www.sunnysoft.cz/zbozi/167PCI-0 ... droid.html
Tu komunikaci s bluetooth zásuvkou ELM327 můžeš využít tak leda s apkama jako Torq apod. na nějaký live data. Opravdová BMW diagnostika ale vypadá jinak. ;)
Mar10
Registrovaný
Příspěvky: 57
Registrován: pát 29.07.2011 00:00

Re: E39 530d - nestartuje

#42 Příspěvek od Mar10 »

Ahoj. Oživím trochu tohle téma. Mám problém s e53 3.0d 135kw. Taky nestaruje. Točí jak vzteklí, ale chytne až jedině přes kabely po delším startování. Baterie je nová a je v pořádku. Měnil jsem číslo vačky, čidlo na railu, vyčistil jsem sítko v nádrži na čerpadle a nic. Diagnostika ukazuje tlak čerpadla pod řidičem 3,9bar, to mi přijde v pohodě. Za jízdy v rozmezí 2,9 až 3,9. Máte někdo prosím.nejakou radu? Díky
soundczeck
Registrovaný
Příspěvky: 51
Registrován: stř 12.10.2011 00:00
Bydliště: Přerov

Re: E39 530d - nestartuje

#43 Příspěvek od soundczeck »

U mě byl problém s tlakem na railu, bylo to vysokotlaký čerpadlo a sekundárně čerpadlo v nádrži.
Čerpadlo pod řidičem jsem vyměnil současně, jen pro jistotu.
Mar10
Registrovaný
Příspěvky: 57
Registrován: pát 29.07.2011 00:00

Re: E39 530d - nestartuje

#44 Příspěvek od Mar10 »

Nechce se mi na blind kupovat za 10tis čerpadla. Obě tlačí. Kolik dává čerpadlo v nádrži bohužel nevima to pod řidičem dává 3,9. Dá se výměnit čerpadlo railu bez přípravku? Nevim jestli se musí na rozvody nebo jestli se dá vyndat a vyměnit bez nějakých problémů. Mám 2 motory s funkčními čerpadli. Jinak na diagnostice to čerpadlo tlačí od 380 do 1000baru podle stylu jízdy. Díky
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

Re: E39 530d - nestartuje

#45 Příspěvek od horan »

Prvně flaškovej test. Proč měnit čerpadlo, pokud například pouští vstřik/y do přepadu?
Mar10
Registrovaný
Příspěvky: 57
Registrován: pát 29.07.2011 00:00

Re: E39 530d - nestartuje

#46 Příspěvek od Mar10 »

Nebyl by třeba problém se vstrikama vidět při chodu motoru? Protože když to nastaruju, tak motor běží krásně, jen se mi zdá, že to nemá výkon jako dřív. Zdá se mi, že to jede až ve vyšších otáčkách
soundczeck
Registrovaný
Příspěvky: 51
Registrován: stř 12.10.2011 00:00
Bydliště: Přerov

Re: E39 530d - nestartuje

#47 Příspěvek od soundczeck »

Přesně tak se mi chovalo to vysokotlaký čerpadlo. Auto úplně bez výkonu, jak přidušený.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

Re: E39 530d - nestartuje

#48 Příspěvek od horan »

Záleží na tobě. Buď můžeš udělat test, co stojí pouze pár minut času, nebo vymenuj čerpadla. ;)
Mar10
Registrovaný
Příspěvky: 57
Registrován: pát 29.07.2011 00:00

Re: E39 530d - nestartuje

#49 Příspěvek od Mar10 »

Nemám nic na flaskovej test. Musim koupit tu sadu, ale nezdá se mi, že by to od vstřiků.
Edit: napíchnul jsem to a hlásí to.na mě "sledování tlaku railu; tlak railu během startu je příliš nízký. Čidlo na railu je vyměněný. Je to teda asi tím railovym čerpadlem? Nechce se mi to měnit. Nikdy jsem to nedělal a nevím, jestli na to potřebuju nějaký přípravky a nebo jestli si vystačím s nářadím co mám. Čerpadla railu mám 2 na motorech
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

Re: E39 530d - nestartuje

#50 Příspěvek od horan »

Tak ještě jednou a pomalu.
Pokud startujeme, tak musíme nejdříve dosáhnout nějakého minimálního tlaku na railu, aby došlo k otevření vstřikovačů. Pokud vstřiky propouští do přepadu, tak musí zákonitě trvat déle, než čerpadlo onen potřebný tlak vytvoří. Tento čas je závislý na míře propouštění vstřikovačů.
Máš to jako s kompresorem na vzduch. Když ho zapneš, tak během chvíle je vzduchojem plný a kompresor vypne. Ovšem pokud ho zapneš a hned začneš například vyfoukavat vzduchový filtr, tak je možný, že kompresor bude foukat nonstop, protože co nafouká, to ty rovnou vyfoukas. :lol:
A na takové domácí +- změření není třeba žádná profi sada. 6x PET-ka nebo stejný víčka od sprejů, dva metry hadice (nastříhat na stejně dlouhé kousky) a jedem.
Mar10
Registrovaný
Příspěvky: 57
Registrován: pát 29.07.2011 00:00

Re: E39 530d - nestartuje

#51 Příspěvek od Mar10 »

Za zkoušku nic nedám. Tak uvidíme. Dík
mocuryamater
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: čtv 17.01.2008 01:00
Bydliště: kladno

Re: E39 530d - nestartuje

#52 Příspěvek od mocuryamater »

Ahoj
Dlouho jsem nic do fóra nenapsal tak bych chtěl přidat s svoji zkušenost.
Nekupujte Vervu má malou výtoč nikdo to nekupuje jednou mi stála plná od Vervy cca 100t kč kup si plnou v makru nebo tank o ono a potom to vyzkoušej.
Dělám to tak asi 5let a svatej klid. Nájezd mám tak 100t.km ročně v Praze dročka.
Mar10
Registrovaný
Příspěvky: 57
Registrován: pát 29.07.2011 00:00

Re: E39 530d - nestartuje

#53 Příspěvek od Mar10 »

Tak jsem vyměnil railovou pumpu a jede jak z praku :D díky za rady
MadMaxII
Registrovaný
Příspěvky: 206
Registrován: čtv 23.10.2008 00:00
Bydliště: okr. Melnik, jinak AION trvale
Kontaktovat uživatele:

Re: E39 530d - nestartuje

#54 Příspěvek od MadMaxII »

Ještě je tam jedna vychytavka co ma stejny vliv jako podcházející vstriky, ja mam u me e39 po FL za vysokotlakym cerpadlem regulační ventil, který vrací přebytečný tlak do bypassu, a ten když podchazi i když ma povel zavřeno, tak to pak může hlásit nizky tlak na liště CR stejně jako mě... Naštěstí ten tricestnej regulační ventil je o dost levnější nez samotný čerpadlo...
e39kouba
Registrovaný
Příspěvky: 21
Registrován: pát 21.08.2020 14:30

Re: E39 530d - nestartuje

#55 Příspěvek od e39kouba »

Ahoj. Bmw e39 525dA r.v.2003. Ráno po příjezdu a odstavení vozu na cca 4 hodiny již nešlo nastartovat. Tudíž čídlo vacky jsem vyloučil. V nádrží bylo cca 15L nafty a po doplnění dalších 20L z kanystru žádná změna-nestartovalo. Dále kontrola pojistek byla ok. Relé palivového čerpadla ok. Problém byl v oxidaci 30A pojistek v místě kde se nachází již zmíněné relé a auto začlo startovat. Ale při testovací jízdě nastal problém a to že při prudkém sešlápnutí cca od 2000ot/min cca do 3000ot/min začlo cukat a nechtělo se dále vytočit. Při mírným zrychlení jsem se dostal na cca 3500ot/min ale pak došlo k přeřazení. Diagnostika Delphi vyhodila následující chyby.
CHYBA ČÍSLO 1260 ŘIDICI SYSTEM PODAVACÍHO ČERPADLA
CHYBA ČISLO 09F6 SLEDOVÁNÍ TLAKU V RAILU TLAK RAILU BEHEM STARTU JE PŘÍLIŠ NÍZKÝ

Měl někdo podobný problém popřípadě tip co by mohlo být špatně/na výměnu? Děkuji
e39kouba
Registrovaný
Příspěvky: 21
Registrován: pát 21.08.2020 14:30

Re: E39 530d - nestartuje

#56 Příspěvek od e39kouba »

e39kouba píše:Ahoj. Bmw e39 525dA r.v.2003. Ráno po příjezdu a odstavení vozu na cca 4 hodiny již nešlo nastartovat. Tudíž čídlo vacky jsem vyloučil. V nádrží bylo cca 15L nafty a po doplnění dalších 20L z kanystru žádná změna-nestartovalo. Dále kontrola pojistek byla ok. Relé palivového čerpadla ok. Problém byl v oxidaci 30A pojistek v místě kde se nachází již zmíněné relé a auto začlo startovat. Ale při testovací jízdě nastal problém a to že při prudkém sešlápnutí cca od 2000ot/min cca do 3000ot/min začlo cukat a nechtělo se dále vytočit. Při mírným zrychlení jsem se dostal na cca 3500ot/min ale pak došlo k přeřazení. Diagnostika Delphi vyhodila následující chyby.
CHYBA ČÍSLO 1260 ŘIDICI SYSTEM PODAVACÍHO ČERPADLA
CHYBA ČISLO 09F6 SLEDOVÁNÍ TLAKU V RAILU TLAK RAILU BEHEM STARTU JE PŘÍLIŠ NÍZKÝ

Měl někdo podobný problém popřípadě tip co by mohlo být špatně/na výměnu? Děkuji
Dnes znovu laborace a diagnostika a chyba už pouze
CHYBA ČÍSLO 1260 ŘIDICI SYSTEM PODAVACÍHO ČERPADLA.
Dále jsem odpojil snímač tlaku na palivovem filtru a na chvíli mě to pustilo přes 4000ot/min. Měřil jsem i tlak a na volnoběh diagnostika psala 1.9bar a při zátěži 2.7bar. Dále jsem odpojil hadicku na palivovym filtru která jde uz do motoru a napojil na vývod filtru hadicku směřující do flašky a při testu čerpadla tekla nafta do flašky s bublinky.Je tohle normální nebo je netěsnost? Protoze když jsem tohle vyzkoušel na palivovym čerpadle v nádrží tak nafta tekla bez bublin tedy těsnost ok. Bude tedy můj problém v netěsnosti palivového systému nebo v podavacim čerpadle pod sedačkou řidiče či palivové filtru nebo snimaci tlaku na filtru?
martin440 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 1109
Registrován: čtv 24.12.2020 12:06
Bydliště: irgendwo in Westböhmen

Re: E39 530d - nestartuje

#57 Příspěvek od martin440 Člen Klubu »

koukni na vedení, jestli někde není mastný ..začni od nádrže k motoru .... prohlídni i čerpadlo .... jestli nepřisává ... jestli není prožraná trubka a pod....
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy..... :wink: :wink: :wink:
e39kouba
Registrovaný
Příspěvky: 21
Registrován: pát 21.08.2020 14:30

Re: E39 530d - nestartuje

#58 Příspěvek od e39kouba »

;)
Odpovědět