Je možné nějak snížit citlivost "přiřazování" předku na e83 předfacelift?
Řeším teď toto:
Auto1:
Kamarád má origo kola dvourozměry (235/255). Koupil teď nově pneu. Dunlopy. Podle TP. Jenže auto dělá bordel, protože zadní pneu mají menší průměr, tak si myslí, že prokluzují a přiřazuje předek. Dochází k rázům, škubání......
Auto2:
Zároveň jsem koupil úplně stejný kola s téměř novýma pneu pro manželku. Předchozí majitel je měl na FL, kde údajně nebyl problém. Auto prodal na zimákách a letní jsem od něj vzal.
Děje se úplně to stejný. Tam jsou Vredesteiny. Zadek je úplně o nulanulanic menší a při akceleraci poškubává. S dosavadnima 17" jednorozměrem nebyl nikdy problém.
Pokud to přehážu tak, že manželka má předek i zadek 255 a kamarád 235 předek i zadek, tak vše funguje. Dneska tak najeto 200km. Jenže to úplně nesedí podle TP
Proto mě zajímá, jestli se dá citlivost nějak "odrbat".
Děkuji.
todle podle mě není o citlivosti připojování, ale o rozdílů otáček kol a prostě se to v té mechanice pere, xdrive má myslim 1% toleranci obvodu kol. Prostě objednat fungl nové gumy jaké tam patří, a ideálně s hvěždičkou (homoloace pro BMW) v těch rozměrech gum bývají různé rozdíly, mattyx to tu par tydnu zpět dával.
To všechno vím. Jde o to, že ten rozdíl je fakt hovnonic. Když udělám značky na pneu a popojedu o jednu otáčku kola, tak jsou zase téměř stejně. To není ani centimetr. Zajímalo mě, jestli nejde nějak "překódovat" jednotka, aby nebyla tak háklivá.
Vtg jsou v pořádku. Na zimních 17 jednorozmerech fungují obě auta. Disky jsou origo BMW. Dvourozměry (8"+9"), jen dneska asi nikdo neumí vyrobit pneu v rozměru, co je napsaný na pneu.
No to je jedno.
ty gumy musíš byt fakt stejné, jak někdo koupí sadu např 10tkm od sebe tak už je problém.
centimetr na obvodu už je právě myslím přes toleranci.
nám se už stalo že se na X5 obuli gumy, které z novoty dělali uplně stejnou věc, objednali se gumy s hvězdičkou pro BMW a bylo po problému. ty gumy můžou byt třeba klidně 17,2" místo 17" apod, fakt mrkněte co postoval mattyx, jak je stejny rozměr gum jiny u ruznych vyrobců.
no a nějaké kodování ti prostě nepomůže, ten přední náhon je připojenej pořád, jen v různém poměrů a jak nesedí otáčky tak to dělá bordel.
Mě přijde, že E83 před FL je v tomhle nějaká divná.
Mám z minulého roku po repasi rozvodovky, kdy to evidentně houpalo při určité rychlosti a zátěži auta. Toto přestalo, ale třeba na 17" zimákách při akceleraci na trojku to trochu poškubává - stejné pneu a vzorek.
Pak mám na léto taky 19" dvojrozměry origo koupené v říši s pneu Pirelli a rozměr co tam patří a stěmi je to rozhodně lepší...
S těma pneu mě to přijde jako pěkná debilita od Bmw...
FL model je na tom líp?