Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW E39, 523i, rv97 - nejede, dusi se pri pridani
Re: BMW E39, 523i, rv97 - nejede, dusi se pri pridani
Není elektronická až u M54? Tedy všechny M52 ( i TU ) jsou lanko?
E39, 523i
Re: BMW E39, 523i, rv97 - nejede, dusi se pri pridani
M52Bxx 97 rok je LANKO
M54Bxx - byli už elektronické.
M54Bxx - byli už elektronické.
Re: BMW E39, 523i, rv97 - nejede, dusi se pri pridani
Pro klid duše bych (pokud auto má ASC) odpojil lanko z té sekundární klapky, ať vyloučíš i tohle...
“Ability is what you're capable of doing.”
Re: BMW E39, 523i, rv97 - nejede, dusi se pri pridani
Tak final update: vzhledem ke vsem popsanym priznakum a jiz provedenym vysetrovanim jsem se v patek rozhodl, ze uz to muze byt jen ten katalyzator a pustil se do toho. Jelikoz se asi nepredpokladalo, ze se kat nekdy bude samostatne menit, tak zde nejsou zadne priruby, to mel clovek lehke vymenil kus za kus, pripadne kus za trubku. Jak jsem psal auto(vzhledem ke stavu a poctu najetych km) jiz nema moc pred sebou, takze nastoupila flexa, kat jsem vyrezal a po nekolika hodinach nahradil trubkou, kolenem a prechodkou. Kat na vstupu vysypanej, vevnitr kusanec vnitrku navolno a vysypal jsem z nej bordel, na vystupu je videt mrizka, ale neni videt skrz ni (nevim zda pres ni ma byt videt nebo ne).
No a tradaaa auto zase jede.
Takze pricina byl ucpany katalyzator.
Jinak az po tom co jsem tam napasoval trubku, tak jsem se dovedel, ze lehci finta nez nahrazovat trubkou je zespodu kat flexou rozparat, vykuchat vnitrek a zase zavarit, no usetril bych si spoustu prace a casu. Samotneho me to nenapadlo, clovek obcas tu jednoduchou cestu ne a ne videt.
Kazdopadne vsem prispevatelum dekuji za napady a ochotu pomoci, vylucovaci metodou a na zaklade priznaku se nakonec oprava zdarne podarila.
Priznaky jsou popsany dopodrobna v nekolika mych prispevcich, kdyby nekdo resil podobnou vec, ale pokud by byl zajem nebo potreba, tak muzu jeste jednou sesumirovat do separe prispevku i s pohnutkami cco a jak by mohlo nebo naopak nemelo byt pricinou zavady.
Btw. k zamysleni. Na novejsich M54 jsou jiz lambdy i za katem, tak me napadlo jestli tam uz jednotka treba pozna, ze kat je ucpanej. Nicmene vzhledem k tomu, ze ani lambdy pred ani za katem nemeri objem splodin (nebo jejich rozdil pred a za) ale mnozstvi kysliku ve spalinach, tak si myslim, ze to take nepozna. Leda, ze tim, ze ucpanim katu dochazi zpetnym tlakem k michani spalin se smesi, nedokonalemu spalovani, tim pravdepodobne i vetsimu mnozstvi kysliku nasledne ve vyfuku pred katem, tak ze by potom hodnoty pred a za mohly byt hodne rozdilne? a tim padem jednotka neco poznala? kdovi, podle me by se zvysene hodnoty kysliku dostaly i za kat, takze by z toho nebyl opet zadnej vysledek. Kazdopadne pokud nekdo vi vic, tak pro zajimavost napiste at to my, ktere to zajima nemusime googlit
No a tradaaa auto zase jede.

Takze pricina byl ucpany katalyzator.
Jinak az po tom co jsem tam napasoval trubku, tak jsem se dovedel, ze lehci finta nez nahrazovat trubkou je zespodu kat flexou rozparat, vykuchat vnitrek a zase zavarit, no usetril bych si spoustu prace a casu. Samotneho me to nenapadlo, clovek obcas tu jednoduchou cestu ne a ne videt.
Kazdopadne vsem prispevatelum dekuji za napady a ochotu pomoci, vylucovaci metodou a na zaklade priznaku se nakonec oprava zdarne podarila.
Priznaky jsou popsany dopodrobna v nekolika mych prispevcich, kdyby nekdo resil podobnou vec, ale pokud by byl zajem nebo potreba, tak muzu jeste jednou sesumirovat do separe prispevku i s pohnutkami cco a jak by mohlo nebo naopak nemelo byt pricinou zavady.
Btw. k zamysleni. Na novejsich M54 jsou jiz lambdy i za katem, tak me napadlo jestli tam uz jednotka treba pozna, ze kat je ucpanej. Nicmene vzhledem k tomu, ze ani lambdy pred ani za katem nemeri objem splodin (nebo jejich rozdil pred a za) ale mnozstvi kysliku ve spalinach, tak si myslim, ze to take nepozna. Leda, ze tim, ze ucpanim katu dochazi zpetnym tlakem k michani spalin se smesi, nedokonalemu spalovani, tim pravdepodobne i vetsimu mnozstvi kysliku nasledne ve vyfuku pred katem, tak ze by potom hodnoty pred a za mohly byt hodne rozdilne? a tim padem jednotka neco poznala? kdovi, podle me by se zvysene hodnoty kysliku dostaly i za kat, takze by z toho nebyl opet zadnej vysledek. Kazdopadne pokud nekdo vi vic, tak pro zajimavost napiste at to my, ktere to zajima nemusime googlit

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 88
- Registrován: úte 30.03.2021 19:11
Re: BMW E39, 523i, rv97 - nejede, dusi se pri pridani
v katu hoří poměrné velké množství kyslíku, takže obsah před katem za katem musí byt začně rozdilný, tzn pokud je to kat off, tak to jednotka rychle pozna a napíše že kat KO.
https://www.youtube.com/watch?v=ekQcy6GN1pM
https://www.youtube.com/watch?v=ekQcy6GN1pM
Re: BMW E39, 523i, rv97 - nejede, dusi se pri pridani
Tak super že se vyřešilo mám pocit těch dusících aut se řešilo celkem dost a je divné že se to nedusilo hned od startu.
Kontrolka se nerozsvítila ?
Určitě bych tam dal alespon sportovní katalyzátor s lepší propustností než nic nedávat.
To pak musí za autem smrdět jak bolava noha
Kontrolka se nerozsvítila ?
Určitě bych tam dal alespon sportovní katalyzátor s lepší propustností než nic nedávat.
To pak musí za autem smrdět jak bolava noha

Re: BMW E39, 523i, rv97 - nejede, dusi se pri pridani
To raději použitý originál. Ty sportovní za pár korun, o kterých mluvíš, stejně tak druhovýroba jako je Bosal atd., to hned umře nebo ani nefunguje.
Re: BMW E39, 523i, rv97 - nejede, dusi se pri pridani
KATALYZÁTOR MAGNAFLOW - pojede v pohodě a má vyšší propustnost ... pár koní to přidá a lepší točivost motoru.
Lepší jak starej origo dle mého. Ale at si sám vybere co chce.
Bosal bych tam taky nedával.
Lepší jak starej origo dle mého. Ale at si sám vybere co chce.
Bosal bych tam taky nedával.

Re: BMW E39, 523i, rv97 - nejede, dusi se pri pridani
Měl jsem něco podobného a příčinou byl rozpadlý katalizátor.V podstatě ti to ucpává výfukové potrubí.Rozpadne se keramika.Může se údajně i stát, že to nalítá až do zadního tlumiče z kterého to nedostaneš.Mohlo by to jít poznat na CO2 na lambdách jestli tedy IMPA umí v live data.Nejsem si tím úplně jistý.