Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E65, E66 zajímavá výbava na prodej
Re: E65, E66 zajímavá výbava na prodej
ja fakt nerozumim tomu proc tady ses. Vsichni ti jen nadavaj. Tak sem nepis ne uz?
Re: E65, E66 zajímavá výbava na prodej
JaraX vzkazuje:
s tím borcem na bazoši jsem komunikoval, bohužel jeho termostat nemá zapojený výhřev, na druhou stranu stojí skoro polovinu co náš. My máme výhřev normálně funkční, vše je jak u origo termostatu. používáme origo BMW 90° termostat z kterého použijeme vložku do pouzdra 105°C. experimentovali jsme i s pružinama, ale žádný termostat není nastavený pružinou, všechny termostaty se nastavujou množstvím parafínu v jeho těle ale také jeho typem, bohužel mimo průmyslové podmínky, při zachování výhřevu a tak aby ten parafín časem neunikl to bohužel neumíme udělat. Ale jak říkám, úprava pružinou se dá udělat jako takové samo domo řešení za pár kč, ale rozhodně nemá vlastnosti standartního termostatu. u toho BAVLOGIC termostatu je např. problém že otevírá málo, při velkých vedrech pak za jistých okolností stejně vylezl přes 105°C, a to je přesně ta chvíle kdy vám pak na chlazení něco bouchne.
e66 750Li
Re: E65, E66 zajímavá výbava na prodej
mám ten z bazoše, že nemá výhřev vím, na druhou stranu, je ten výhřev potřeba, když drží teplotu při jízdě max 93°C?
ten jarax/tannerův výhřev má zapojený a funkční, nebo tam má jen nějakou součástku (odpor?), a tak dme nehlásí chybu?
až se dotanu k notebooku s diagnostikou, dám sem log z TestO, kde je teplota vidět spolu s otáčkama a rychlostí, v sobotu jsem si s tím hrál a řek bych že absolutně bez problémů
ten jarax/tannerův výhřev má zapojený a funkční, nebo tam má jen nějakou součástku (odpor?), a tak dme nehlásí chybu?
až se dotanu k notebooku s diagnostikou, dám sem log z TestO, kde je teplota vidět spolu s otáčkama a rychlostí, v sobotu jsem si s tím hrál a řek bych že absolutně bez problémů
- Itchythefirst
- Registrovaný
- Příspěvky: 912
- Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Re: E65, E66 zajímavá výbava na prodej
JaraX vzkazuje:

Bylo by dobre ten termostat z Bazose otestovat v zatezi (kopce, kolona, vysoka teplota, mesto...), at vime, jak fungujenáš termostat má výhřev zapojený jak má být, žádný odpory apod, je to jak to má být, DME je spokojená, občas ho aktivuje. náš termostat je testovaný i v řeckých horách při teplotách přes 40°C v kolonách a nikdy to nešlo přes 100°C. Otázka jak se zachová ten z bazoše v takových situacích.

Re: E65, E66 zajímavá výbava na prodej
a v kolonách se zapojí výhřev? chápal jsem to tak, že výhřev se aktivuje, když začneš šlapat na plyn, jednotka očekává že motor bude pod větší a větší zátěží a proto výhřevem otevře termostat
při normální jízdě mi přijde, že teplota mezi 90-93 nepotřebuje výhřev, dostal jsem se při jízdě přes jedno sedlo v serpentýnách při sport režimu na 96, víc ne
u nesníženého termostatu jsem chování sledoval jen přes menu, tam byla teplota tak 102 a když na to člověk šlápnul, tak letělo dolů k 90, protože výhřev, nechat to být, tak by se teplota mohla dostat hodně rychle nahoru, tam ten výhřev chápu
při normální jízdě mi přijde, že teplota mezi 90-93 nepotřebuje výhřev, dostal jsem se při jízdě přes jedno sedlo v serpentýnách při sport režimu na 96, víc ne
u nesníženého termostatu jsem chování sledoval jen přes menu, tam byla teplota tak 102 a když na to člověk šlápnul, tak letělo dolů k 90, protože výhřev, nechat to být, tak by se teplota mohla dostat hodně rychle nahoru, tam ten výhřev chápu
Re: E65, E66 zajímavá výbava na prodej
kopce jsem popsal, kolona max 96, mesto taky, ted musíme počkat na létoBylo by dobre ten termostat z Bazose otestovat v zatezi (kopce, kolona, vysoka teplota, mesto...), at vime, jak funguje

ale ten termostat otevírá, pak je to na proudu vzduchu, tj. v létě?
- Itchythefirst
- Registrovaný
- Příspěvky: 912
- Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Re: E65, E66 zajímavá výbava na prodej
Chapu to naprosto stejne. Na druhou stranu tezko rict, kdy presne se DME rozhodne ten termostat rozehrat. Tech ruznych scenaru bude asi celkem dost a v kolone verim, ze to muze byt jeden z nich, treba kvuli naakumulovanemu teplu. Pokud jedes pilu a dobrzdis akorat do kolony, tak co se stane? Nenecha ti DME treba otevrenej termostat a bezici saharu, aby se motor trosku dochladil?zddan01 píše:a v kolonách se zapojí výhřev? chápal jsem to tak, že výhřev se aktivuje, když začneš šlapat na plyn, jednotka očekává že motor bude pod větší a větší zátěží a proto výhřevem otevře termostat
Re: E65, E66 zajímavá výbava na prodej
podle toho, jak to chápu, tak ne, pokud není pod zátěží (nebo ji neočekává), tak ten motor chladí co nejmíň kvůli největší efektivitě jeho běhu, tj. nechá ho ohřát na těch 105
Re: E65, E66 zajímavá výbava na prodej
Neuvěřitelný, jak je jedna z nejprimitivnějších součástek v autě podrobena retorickému zkoumání
fakt bych tam dal ten s nižší teplotou a víc nad tím netrávil čas...

“Ability is what you're capable of doing.”
Re: E65, E66 zajímavá výbava na prodej
proč bysme se o tom nemohli bavit klidně dál, tohle je diskuzní fórum a přijde mi to užitečnější téma než si tu nadávat, že nikdo nechce radit, jak opravit ask... tam by ses moh vyjadřit




Re: E65, E66 zajímavá výbava na prodej
Jde o ten reverse engineering, Bmw není úplně bez vývoje a testování, to ze nutí motor k vyšším teplotám má svoje důvody, pokud už jeden usoudí, že je chce nižší, ok, ale pak už nechápu co dál řešit, jaké kolony a prijezdy...
to je jak řešit, ze parknu a mám pod kapotou horký motor, který mi “roztaví” vše okolo, pokud tam nedám termostat na saharu a vývod na ledku v pravé ledvince, abych viděl jestli běží, když půjdu za 15 min okolo?
Ale souhlas, debatovat je možné nad čímkoliv
to je jak řešit, ze parknu a mám pod kapotou horký motor, který mi “roztaví” vše okolo, pokud tam nedám termostat na saharu a vývod na ledku v pravé ledvince, abych viděl jestli běží, když půjdu za 15 min okolo?

Ale souhlas, debatovat je možné nad čímkoliv

“Ability is what you're capable of doing.”
Re: E65, E66 zajímavá výbava na prodej
JE to prosím neuvěřitelné ...vždy jsem si myslel že jsem blázen jen já co chce všude ušetřit ...že si koupím zánovní pneu třeba nebo druhošku náhradní díly apod. ...ale toto vidím je uplně jinej útvar ...
Já fakt nemůžu ...tolik energie a práce a měsíců času a jsme zase na začátku ... nebo ještě hůř.
Kdyby to bylo aspon hobby auto kde se zkouší a testuje ale tohle je fakt k pláči ... nevím zda to vidí i ostatní ale Xalere pokud nejsi jen výplod fantazie tady kurevtora nebo podobnejch ... tak fakt nevím ...
Jako termostat řešit tady a věnovat mu tolik energie když se ti auto rozpadá a přestává fungovat mě přijde fakt uplně přes čáru ...
Zkus se nad tím zamyslet a řeš to auto pořádně a věnuj energii tomu co je třeba. Dej tam sníženej na 88-90C a více to neřeš.
A udělej pořádně servis at máš už aspon 2-3 věci zásadní opravené.
PS: Nebo to nikdo nevidí že se řeší blbosti a důležité věci nefungují ...a do toho se přidala převodovka která se snaží naznačit že už možná auto zítra neodjede ?


Já fakt nemůžu ...tolik energie a práce a měsíců času a jsme zase na začátku ... nebo ještě hůř.
Kdyby to bylo aspon hobby auto kde se zkouší a testuje ale tohle je fakt k pláči ... nevím zda to vidí i ostatní ale Xalere pokud nejsi jen výplod fantazie tady kurevtora nebo podobnejch ... tak fakt nevím ...
Jako termostat řešit tady a věnovat mu tolik energie když se ti auto rozpadá a přestává fungovat mě přijde fakt uplně přes čáru ...


Zkus se nad tím zamyslet a řeš to auto pořádně a věnuj energii tomu co je třeba. Dej tam sníženej na 88-90C a více to neřeš.
A udělej pořádně servis at máš už aspon 2-3 věci zásadní opravené.
PS: Nebo to nikdo nevidí že se řeší blbosti a důležité věci nefungují ...a do toho se přidala převodovka která se snaží naznačit že už možná auto zítra neodjede ?
Re: E65, E66 zajímavá výbava na prodej
myslel sis to správně kámoFilozof píše: ...vždy jsem si myslel že jsem blázen jen já co chce všude ušetřit

no oukej. Dovol mi ti ale připomenout, že tys tu byl schopen řešit v 14 tématech a na 200 stránkách že co jako koupit jako druhý auto, aby tvoje 728i nemusela v zimě jezdit ve sníhu, protože 4,2 km denně a sůl a problémíčki v hlavě žejo. A to je jeden z miliardy příkladů cos ty řešil a budeš tu vykládat kdo má čemu věnovat energii? Kámo že zrovna ty máš koule tady někoho drtit co je přes čáru. Klobouček fakt.Filozof píše: Jako termostat řešit tady a věnovat mu tolik energie když se ti auto rozpadá a přestává fungovat mě přijde fakt uplně přes čáru ...![]()
![]()

Zkus nezkoušet ostatním radit nad čim se zamyslet a čemu věnovat energii. Dále se prosim zkus vyvarovat obecnejch chytrolínkovskejch zkurvydebilních rad typu "věnuj energii tomu co je třeba".Filozof píše: Zkus se nad tím zamyslet a řeš to auto pořádně a věnuj energii tomu co je třeba. Dej tam sníženej na 88-90C a více to neřeš.
Filozof píše: A udělej pořádně servis at máš už aspon 2-3 věci zásadní opravené.

Proč tě to tak trápí u cizího auta. Xaler ví sám nejlíp co je a co neni důležité pro jeho auto.Filozof píše: PS: Nebo to nikdo nevidí že se řeší blbosti a důležité věci nefungují ...a do toho se přidala převodovka která se snaží naznačit že už možná auto zítra neodjede ?
- Itchythefirst
- Registrovaný
- Příspěvky: 912
- Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Re: E65, E66 zajímavá výbava na prodej
Nejde ani tak o teplotu otevreni, ale o funkci toho vyhrevuHanz píše:Jde o ten reverse engineering, Bmw není úplně bez vývoje a testování, to ze nutí motor k vyšším teplotám má svoje důvody, pokud už jeden usoudí, že je chce nižší, ok, ale pak už nechápu co dál řešit, jaké kolony a prijezdy...
to je jak řešit, ze parknu a mám pod kapotou horký motor, který mi “roztaví” vše okolo, pokud tam nedám termostat na saharu a vývod na ledku v pravé ledvince, abych viděl jestli běží, když půjdu za 15 min okolo?
Ale souhlas, debatovat je možné nad čímkoliv


Heeeej, to je ale napad!Hanz píše:...a vývod na ledku v pravé ledvince, abych viděl jestli běží, když půjdu za 15 min okolo?)


Re: E65, E66 zajímavá výbava na prodej
kurevtore kdysi jsi mě s*al, jak se do něj navážíš a myslím, že jsem Ti cosi nepěkného i napsal. Já se Ti omlouvám a beru zpět. To je fakt úlet, tady i moje velice dobrý empatický smysly selhávají.kurevtor píše:myslel sis to správně kámoFilozof píše: ...vždy jsem si myslel že jsem blázen jen já co chce všude ušetřit![]()
no oukej. Dovol mi ti ale připomenout, že tys tu byl schopen řešit v 14 tématech a na 200 stránkách že co jako koupit jako druhý auto, aby tvoje 728i nemusela v zimě jezdit ve sníhu, protože 4,2 km denně a sůl a problémíčki v hlavě žejo. A to je jeden z miliardy příkladů cos ty řešil a budeš tu vykládat kdo má čemu věnovat energii? Kámo že zrovna ty máš koule tady někoho drtit co je přes čáru. Klobouček fakt.Filozof píše: Jako termostat řešit tady a věnovat mu tolik energie když se ti auto rozpadá a přestává fungovat mě přijde fakt uplně přes čáru ...![]()
![]()
![]()
Zkus nezkoušet ostatním radit nad čim se zamyslet a čemu věnovat energii. Dále se prosim zkus vyvarovat obecnejch chytrolínkovskejch zkurvydebilních rad typu "věnuj energii tomu co je třeba".Filozof píše: Zkus se nad tím zamyslet a řeš to auto pořádně a věnuj energii tomu co je třeba. Dej tam sníženej na 88-90C a více to neřeš.
Filozof píše: A udělej pořádně servis at máš už aspon 2-3 věci zásadní opravené.![]()
Proč tě to tak trápí u cizího auta. Xaler ví sám nejlíp co je a co neni důležité pro jeho auto.Filozof píše: PS: Nebo to nikdo nevidí že se řeší blbosti a důležité věci nefungují ...a do toho se přidala převodovka která se snaží naznačit že už možná auto zítra neodjede ?
Re: E65, E66 zajímavá výbava na prodej
Já už nic nepíšu ....řešte tady další týden nebo dva termostaty a topení ...čus 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 91
- Registrován: ned 29.01.2017 19:18
- Bydliště: Praha
Re: E65, E66 zajímavá výbava na prodej
k tomu termostatu: Ono je problém že ten termostat nemá otevřeno/zavřeno, ale otevřeno, propouštím ale škrtím---------,otevřeno. Má továrně nějakou charakteristiku,ale také určitou hysterezi (zpoždění) k otevření či zavření. Auto si ho neotvírá, pouze aktivací toho topného elementu mu tu charakteristiku vlastně celou posune. A hlavně počítá s tím, že ten termostat má tu danou charakteristiku,kt. mu nakodovali že bude mít. Takže ano, mechanicky upravený termostat fungovat bude,i bez zapojeného výhřevu,ale pokud má fungovat SPRÁVNĚ (tzn udržet motor dostatečně zahřátý a zároveň zabránit vstupu teploty motoru nad 100 stupňů ZA JAKÉKOLIV JÍZDNÍ SITUACE) tak něco takového vyrobit a odzkoušet nebude vůbec prdel.
Re: E65, E66 zajímavá výbava na prodej
tak lepší řešit 14 dní technologii nějaký součástky a třeba i přijít na nějaký zlepšení než 5 let řešit jak čekám na krizi abych koupil E65 za 2k EUR
Re: E65, E66 zajímavá výbava na prodej
Pajk85: díky za milou zprávu. Však já jsem docela degeš takže jsem si tvou výtku jistě zasloužil takže pohoda. Všechno dobré a hlavně mě neberte vážně.
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
Re: E65, E66 zajímavá výbava na prodej
Jarax ma na eshopu rozebranoz tu 760i. Jsou tam docela zajimavy veci, treba zadni komforty zvlast.