Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

koupě E60/61 jaký motor M54 nebo N52?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
stellaM3
Registrovaný
Příspěvky: 358
Registrován: stř 01.05.2013 00:00

koupě E60/61 jaký motor M54 nebo N52?

#1 Příspěvek od stellaM3 »

Zdravím hoši
Tak nějak pokukuju po pořízení e60 a mám dilema jakej motor vybrat.
Motor m54b25 už mám doma v touringu e46 a na běžný ježdění mě vyhovuje.
Ted chci k tomu e60 taky na běžný normální užívání a nevim jakej motor vybrat.
Pár názorů jsem slyšel na motor N52B25 že je naprd.Respektive že neni tak moc dobrej. Myslím tím spolehlivost a žravost oleje.
Je mi jasný že to žáleži na servisu jak se danej člověk staral ale jde mi o to jestli věřit víc starýmu M54 kterej si teda taky rád vezme olej i když zase záleží kus od kusu... a nebo jít po N52B25. Vím že N52B30 jsou povedený ale na B25 jsem slyšel občas hejt a asi to nebude jen o žravosti oleje. Má N52b25 taky ještě nejký další známý problémy? Případně jaký?
cheater
Registrovaný
Příspěvky: 1451
Registrován: sob 05.01.2019 11:48

Re: koupě E60/61 jaký motor M54 nebo N52?

#2 Příspěvek od cheater »

-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 17:41, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
El_Fuego Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 422
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Praha 4

Re: koupě E60/61 jaký motor M54 nebo N52?

#3 Příspěvek od El_Fuego Člen Klubu »

Když už N52, tak rozhodně B30, ta B25 bude na 5er slabá, přecijen to auto něco váží
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: koupě E60/61 jaký motor M54 nebo N52?

#4 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

cheater píše:A proč rovnou nejít do N62? Spolehlivostí a provozními náklady na tom bude stejně.
Spolehlivostí možná, ale provozem určitě ne. Nebo jezdíte s N62 štreku za 8l/100km? Už bych rád tenhle mýtus jednou vyvrátil. To je důvod, proč jsem upustil od LPG do M54B30. Je fakt, že mají oba pár dílů stejných, např. cívky, možná svíčky a ty jsou za aftermarket ceny napohodu. Ale jinak je válcůx8 a sundávat hlavu kvůli trubce chlazení, ani rozvody apod. jsem dělat na R6 nikdy nemusel

Kdybych měl volit motorizaci tak N52B25 do 3er, těch 218koní s tím umí jet a do E60 od třílitru nahoru. Záleží v jaké to cheš výbavě=výchozí hmotnost a KDE se s tím bude jezdit, podle toho bych se odrazil.
stellaM3
Registrovaný
Příspěvky: 358
Registrován: stř 01.05.2013 00:00

Re: koupě E60/61 jaký motor M54 nebo N52?

#5 Příspěvek od stellaM3 »

kluci díky za reakce.
Auto chci na normální ježdění do práce / výkon a zábavu od toho nečekám a nechci , spíš spolehlivost. Nechci naftu to říkám rovnou.
Na zábavu mám v garáži m3 takže jde mi fakt jen o spolehlivost/užitek. Spíš mi jde o to jaký motor je lepší co se týká spolehlivosti jestli N52 nebo starej M54 kterej mám v e46 a tam mě vyhovuje.N52b25 jsem nikdy neměl tak mě právě zajímá jak je to se spotřebou oleje a tak. Určitě nechci motor kterej bude brát 0,8 nebo litr olejete na tisíc...
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: koupě E60/61 jaký motor M54 nebo N52?

#6 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Kdybych si mohl vybrat klidně jdu opět do M54B30. Ve spojení s 6st.převodovkou hliníková E60 jezdí obstojně a za pár. Co mě kdy zradilo na motoru byla akorát 2x cívka, zlomená DISA a kdysi myslím termostat (ten se detekuje blbě, teplota vody jen ve skrytým menu). Těsnění ventilvíka, separátor oleje atp. je stejnej spotřebák M54, ten třílitr je myslim jinej akorát ve větší DISA klapce a sání. Spotřebu oleje mám cca 1l/3tis.km.

Stejný neduhy má ostatně i N52, kterýmu bych se taky nebránil ale přijde mě tenhle motor víc komplikovanej o valvetronic a jinej typ vanosů, řekl bych ve výsledku kapku dražší na údržbu.

Kdo bydlí u výpadovky na dálnici, nebo na venkově s pěknýma okreskama klidně i tu V8 proč ne. Ale pro mě do velkýho města non-sense.

K výbavě E60 doporučuju (imho majitelovi M3) sport volant a sedačky, zadní sklápěcí se skivakem a dynamic drive stabilizátory. Byly ve spojení se všema třema podvozkama (serie komfort, sportfederung, nebo nejnižší Mpaket). Kdo DD nemá tak lze dát silnější staby, mám rovnou z M5 je to p&p. Prakticky se to nenaklání.
stellaM3
Registrovaný
Příspěvky: 358
Registrován: stř 01.05.2013 00:00

Re: koupě E60/61 jaký motor M54 nebo N52?

#7 Příspěvek od stellaM3 »

děkuji za rady kluci
No asi se pojedu podívat na jednu 545i nevim jestli je to optimalni na skoro denni jezdeni ale už nevim co vybrat.
tady je výbava toho auta tak nevim jestli je to ok.


205 Automatic Transmission
217 Active Steering
255 Sports Leather Steering Wheel
300 Emergency Wheel
302 Alarm System
320 Model Designation, Deletion
403 Glas Roof, Electric
415 Sunblind For Rear Window
430 Interior And Exterior Mirror Packa
431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d
438 Wood Trim
442 Cupholder
456 Comfort Seats, Electric. Adjustable
465 Through-load System
494 Seat Heating F Driver/front Passenger
502 Headlight Washer System
508 Park Distance Control (pdc)
522 Xenon Light
524 Adaptive Headlights
534 Automatic Air Conditioning
541 Active Cruise Control
548 Speedometer With Kilometer Reading
563 Lights Package
587 Lt/aly Wheels/double Sp. 116 W Runflat
609 Navigation System Professional
610 Head Up Display
638 Car Telephone Professional
672 Cd Changer Bmw For 6 Cds
676 Hifi Loudspeaker System
698 Area-code 2 Area-code 2
785 White Direction Indicator Lights
851 Language Version German
863 Europe/dealer Directory
877 Deletion Cross-over Operation
886 Dutch / On-board Documentation
8SA Country Spec. Release Of Navigation
8SP Cop Control Cop Steuerung
915 No Outer Skin Protection
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: koupě E60/61 jaký motor M54 nebo N52?

#8 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Imo je velky rozdíl preLCI a LCI... hezkou vybavenou LCI si umím představit, ale rozvrzanou preLCI bych nechtěl v zadne motorizaci...
“Ability is what you're capable of doing.”
stellaM3
Registrovaný
Příspěvky: 358
Registrován: stř 01.05.2013 00:00

Re: koupě E60/61 jaký motor M54 nebo N52?

#9 Příspěvek od stellaM3 »

Nějaké to vrznutí u starýho auta bude to je mi jasný....u LCI mám ještě větší problém vybrat motor .....
M4we
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: Praha

Re: koupě E60/61 jaký motor M54 nebo N52?

#10 Příspěvek od M4we »

Zdar, u LCI je 550i jasná volba. V8 + automat na normální ježdění = ideální. S rozvrzanýma plastama apod. nevím, jestli je LCI lepší...nemám zkušenost.
V době, kdy jsem kupoval 545i bylo LCI nesmyslně drahý. Dnes může být situace jiná.
Jinak na denní ježdění je to samozřejmě v pohodě auto, když ti nevadí platit spotřebu + spotřebák. Imo je lepší jezdit, než nechat stát.
Jo a k tomu kousku vyse : bez DD bych o tom ani neuvazoval. Aktivni tempomat vyhodit, je uplne na picu, a misto toho dat dynamic drive.
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: koupě E60/61 jaký motor M54 nebo N52?

#11 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

stellaM3 píše:děkuji za rady kluci
No asi se pojedu podívat na jednu 545i nevim jestli je to optimalni na skoro denni jezdeni ale už nevim co vybrat.
tady je výbava toho auta tak nevim jestli je to ok.
a co rovnou 745/750i/Li? :D když už koukáš na velký auto a na V8... ale N62 bude chtít přetěsnit, gufera ventilů atd., pokud už to někdo neudělal
Hanz píše:Imo je velky rozdíl preLCI a LCI... hezkou vybavenou LCI si umím představit, ale rozvrzanou preLCI bych nechtěl v zadne motorizaci...
co s tím lci provedli, vyztužili kastli?
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: koupě E60/61 jaký motor M54 nebo N52?

#12 Příspěvek od Filozof »

Osobně bych vzal auto podle stavu.
Jinak 525i n52 160kw v automatu jede velice pěkně a příjemně a není to drahé na provoz. Auta se daji sehnat kolem 150-170k což 550i neseženeš ... tam počitej 250-360k a je jich málo a servis a spotřeba je fakt jinde.
Zase fajnšmejkr co si chce užit zvuk a odpich akceleraci si klidně za 550i připlatí.

Do 5er patří automat je to sto a jedna v porovnání s manuálem ten bych preferoval spíše u 3er.
Ale dokážu pochopit ze to má někdo u sebe jinak a nemůže bez manuálu žít ...

Jeden bude preferovat auto s mpaketem a sportovní sedačky a volant a druhej spíše komfort a komfortní podvozek se sedackami.... záleží jak a kde to chceš provozovat.
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58

Re: koupě E60/61 jaký motor M54 nebo N52?

#13 Příspěvek od Itchythefirst »

stellaM3 píše:Zdravím hoši
Tak nějak pokukuju po pořízení e60 a mám dilema jakej motor vybrat.
Ahoj, je to tu uz hodnekrat, ale zrovna E60/61 je jedno z nejkompromisnejsich aut, co BMW udelalo. Ono je to zvenku celkem velky, uvnitr prtavy, oproti 3er nebo 6er to neni sportovni, oproti 7er to neni pohodlny. Na hodne vecech se setrilo, protoze to jsou flotilova auta a je na ne nejvetsi tlak na "katovani kostu". Vlastne me ani nenapada, proc misto E63-E66 chtit E60.

Osobne bych volil N62 s DD, komfortama a automatem. Prinejhorsim N52 opet s DD, komfortama a automatem.
Bez DD bych to nekupoval, to je uplne jiny auto. Manual v E60 je k zlosti.

"Maly" motorizace koupis za levno, ale je to dal neprodejny.

A nejdulezitejsi vec na zaver: prvne se s tou petkou alespon hodinku projed, at treba nezjistis, ze to neni vubec auto pro tebe ;-)
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: koupě E60/61 jaký motor M54 nebo N52?

#14 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

zddan01 píše:
Hanz píše:Imo je velky rozdíl preLCI a LCI... hezkou vybavenou LCI si umím představit, ale rozvrzanou preLCI bych nechtěl v zadne motorizaci...
co s tím lci provedli, vyztužili kastli?
Poresili těsnění dveří apod, měl jsem 04 s 85tis km a 08 s 240tis km a bylo to neporovnatelně tišší a pocitově festovnejsi auto. S prostorem jsem tam taky problem neměl, 24” dětské kolo se vlezlo do kufru sedanu.
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: koupě E60/61 jaký motor M54 nebo N52?

#15 Příspěvek od pavproch »

Nikdy sem se o e60 nezajímal, ale radši sem upozornění dám (třeba se mýlím): U e90 byla verze 325i (N52 160kW) nějaká "eko" čico, ten (dobrý) motor byl úplně "zabitý" nesmyslně dlouhýma převodama, není to u e60 525i taky tak?
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: koupě E60/61 jaký motor M54 nebo N52?

#16 Příspěvek od Filozof »

Paradoxně v automatu se to daleko líp chová jak s manuálem který má dlouhé převody toho jsem si toho všiml. Manuál bych do 5er nechtěl.
525iA 160kw jsem zkoušel a jede pocitově fakt pěkně. A ted nesrovnávám s velkým obsahem.
Zrychlení není top ale je to celkem obstojné ovšem 530i je na tom líp to je fakt. Pokud se dá sehnat 3litr je to daleko lepší volba.

M54 brával více olej ale zase je jednodušší a starší bohužel i slabší 141kw vs 160kw.

Ideální je N52B30 530i 190kw ale musí se hledat je jich málo.
stellaM3
Registrovaný
Příspěvky: 358
Registrován: stř 01.05.2013 00:00

Re: koupě E60/61 jaký motor M54 nebo N52?

#17 Příspěvek od stellaM3 »

Kluci díky za reakce. Koukal jsem hodně a hlavně na e60 s N52B30 a ty vážně nikde moc nejsou s nějakým rozumným nájezdem.
Tak se pojede do říše příští týden pro 545i pokud jí teda neprodají do tý doby.
Výbava celkem slušná a nájezd 127 tis km který jsem si ověřil že souhlasí tak to není ještě k zahození.Je mi jasný že je to i tak stará vrána a gufera budou zřejmě prostě starý a na výměnu plus asi i vodní trubka a nějaký to těsnění ale s tím se holt tak nějak počítá.
Výbava:


1CA Selection Cop Relevant Vehicles
205 Automatic Transmission
216 Servotronic
226 Sports Suspension Settings
229 Dynamic Drive
356 Climate Comfort Laminated Glass
403 Glas Roof, Electric
415 Sunblind For Rear Window
423 Floor Mats, Velour
428 Warning Triangle
430 Interior And Exterior Mirror Packa
431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d
441 Smokers Package
456 Comfort Seats, Electric. Adjustable
494 Seat Heating F Driver/front Passenger
502 Headlight Washer System
508 Park Distance Control (pdc)
522 Xenon Light
524 Adaptive Headlights
534 Automatic Air Conditioning
540 Cruise Control
548 Speedometer With Kilometer Reading
563 Lights Package Lichtpaket
591 Lt/aly Wheels/star Sp. 124 Runflat/mixed
606 Navigation System Business
644 Prep. For. Mob. Ph. Bluet. Interf.
672 Cd Changer Bmw For 6 Cds
676 Hifi Loudspeaker System
698 Area-code 2
785 White Direction Indicator Lights
801 Germany Version
851 Language Version German
863 Europe/dealer Directory
879 German / On-board Documentation
8SA Country Spec. Release Of Navigation
8SB Country Spec. Release Of Telematic
8SC Country Spec. Release Of Teleservice
8SP Cop Control
Naposledy upravil(a) stellaM3 dne stř 24.02.2021 07:33, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
desmosedici-rr
Registrovaný
Příspěvky: 75
Registrován: sob 04.01.2020 20:19
Bydliště: jihozápadní čechy

Re: koupě E60/61 jaký motor M54 nebo N52?

#18 Příspěvek od desmosedici-rr »

na bazoši bylo pár inzerátu s 550i
E61 N62TU
stellaM3
Registrovaný
Příspěvky: 358
Registrován: stř 01.05.2013 00:00

Re: koupě E60/61 jaký motor M54 nebo N52?

#19 Příspěvek od stellaM3 »

Já dokážu žít i s 545i hlavně když se podaří najít zachovalou.
Na bazoši co jsem koukal jsou 550i nesmyslně drahý a s velkým nájezdem. Děkuji nechci.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: koupě E60/61 jaký motor M54 nebo N52?

#20 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Jj V8 s DD a AS, abys nakonec nezjistil že to bude v zatáčkách ne-li rychlejší než E46 M3! :D

Velikostně není E60 vevnitř určitě prťavá. Je tam víc místa, než v předchozí E39 hlavně podél. Kdo má 2 metry má samozřejmě smůlu v každým sedanu, ale dovede to pobrat 4-5 lidí s batožinama (3er to je porod). Skrz náklad bych ji ale bez sklopných sedaček (nebo aspoň skivak) nebral, jinak bude právě nepraktická jako 7er. ;) Hlavně v případě family wagenu, pro jednotlivce no problem.
Odpovědět