Musím se podělit o svůj zážitek ze středy na pátek. Je to taková recenze i report zároveň a taky je to o tom, že stále ke koupi jsou, tak nevěšte hlavu.
Vybral jsem si v Německu auto. Ve stejnou dobu si vybral auto i JaraXův kamarád Tom. Tak jsme začali plánovat co a jak, kdy pojedeme a co je vše potřeba v dnešní covidové době zařídit. Moje představy byly poněkud jednodušší. Tom ale zjistil, že je potřeba registrace na německých stránkách a potřeba Covid testu. Řekl jsem si otravný, ale co už. Už při registraci jsem chytal trochu nervy, ale otáčky byly furt v zeleným, takže zvládnuto. Registrace na test... měl jsem v místě bydliště dvě možnosti a dva dny k tomu, abych jej podstoupil. První nemocnice testy pro platící do 12ti. Nemožný udělat skrz práci. Druhá nemocnice podobný problém. Rudo před očima, omezovač.

Takže jsem klukům napsal, že to m*dám, že na tohle nemám nervy. Byl jsem opravdu vytočenej, jak je dnešní doba omezující. Nicméně emoce ustoupily a vše se vyřešilo. 23:00 středa a akce začíná. Předpověď počasí byla nepřívětivá, což se za pár hodin stalo realitou. D1 off na dvě hodiny. Sklinka, auto permanentně v jednom místě blikalo, sníh, hustý sněžení, zapadlý kamióny. Dlouho jsem nezažil takovou vánici, bylo vidět na pár metrů. No jo, jsem kluk od Olomouce. Jak se to rozjelo, tak už po celou dobu do Německa byla cesta OK. Na D1 jsme stihli i trochu driftovat, jeli jsme místy úplně sami. V Německu byl spíš podzim než zima, znatelně tepleji tam bylo. Po cestě proběhlo pár zastávek, jedna byla srandovní, to jsme jen projeli parkovištěm, plno modrejch. První jsme dojeli na Tomovu 750Li Individual, club kůže, NV, ACC a spousta blbostí. Auto na pohled moc krásný. Došel majitel, příjemnej mladej kluk a začala prohlídka. Zjistili jsme několik závad, nic strašného. Tady byla sranda, jak ten majitel koukal, co vše ta diagnostika umí a co je vlastně JaraX zač. Byl moc nadšenej, že prodává auto do dobrých rukou a chtěl, aby mu pak došly fotky a videa z oprav. Mimochodem, u těch oprav měl takový zajímavý dotaz. Ptal se, jestli ty drobnosti, jako je nefunkční CA klika nebo pístnice dveří, budeme řešit, že to přece ničemu tolik nevadí. Náš postoj k autům se mu líbil. Auto se projelo a začlo se vyjednávat. Z původních 10t € bez alu styl 95, jsme se dostali na 8800€ i s kolama a plácli jsme si. Zkusili jsme úřad, ale tady jsme pohořeli. Je potřeba se objednat, takže smůla. Řešení v podobě odtahu jsme měli v záloze, takže pohoda, v týdnu bude v ČR. Fáze dvě, moje auto. V inzerci byla adresa, že je to kousek od prvního, no opak byl pravdou. To jsem zjistil až před vyjetím.

Pán měl v inzerci svou adresu, ale auto mu stálo v jeho skladu. Je totiž nepojízdný. Takže nás čekala další cesta cca 4 hodiny, ale uteklo to, krásný panorámata na Alpy apod. Jsme na místě. Došel k nám mladej kluk a dovedl nás do skladu, kde čekal další pán a auto. Já jen na 745Li. Na místě jsme pochopili, že se jedná o zaměstnance, kteří mají na starost prodej. Prohlídka začala úplně stejným způsobem. Tady popíšu trochu svoje pocity od začátku koupě. Auto bylo v inzerci úplně blbě nafocený, některý to rozhodně odradilo, ale i přesto to na mě vytvořilo dobrý dojem, taková předtucha. Raději jsem udělal i Car Vertical a výsledek byl velice slušný. Nicméně na místě chodím kolem auta a nestačím se divit. Karosérie naprostej top, interiér to stejný, minimální kosmetika u obojeho. Na místo jsme jeli s tím, že je auto nepojízdný, nefungoval altík. Měli jsme sebou repasovanej, ovšem auto bylo bez značek a úřady jsem popisoval už výše, takže opět odtah. Diagnostika byla žluto červená, nefunguje celej entertainment. Do auta zatíká přes šíbr, byl přetáhlej transparentní fólií, to značí ucpaný odtoky. Motor klepe, ale suchej. I přes tohle vše jsem věděl, že to auto chci, je po prvním majiteli, má málo najeto, ikdyž můžu očekávat problém na motoru, nicméně dle JaraXe nemám řešit. Zájem, nebo chcete-li nadšení, jsem ani trochu nedával najevo. Začlo vyjednávání. Původní cena 5200€, i inzerci v době mé reakce bylo 4500€. Po telefonu mi pán sám od sebe napsal 3900€. Auto jsem koupil nakonec za 3000€ - jen podotknu, že je to 7ma defacto v plné a najeto 168tis po prvním majiteli. U placení byla sranda, měl jsem to vše ve 20€ bankovkách.

Koukali na mě jak z jara, no raději mě nevěřícně vzali do banky.

Vše cajk, podepsali se smlouvy a teď už s Tomem čekáme, až to v týdnu dojede a začne se na tom pracovat. Z auta jako takovýho mám dnes ale smíšený pocity, ten motor mě trochu vnitřně trápí. No uvidíme, nejhorší smrt je z vyděšení. Cesta domů v pohodě, JaraXovi jsme s nějakým tím kilometrem pomohli, aby si odpočinul. Já si aspoň zařídil a je to opravdu dobrý auto. Snad bude i to moje. Najeli jsme skoro 2000km a člověk z toho auta vyleze bez bolestí zad. To se mi na tom strašně líbí. Výlet mě vyšel na 11000t Kč, Toma obdobně. Ještě něco spolkne odtahovka. Jediná negativní věc na celým tom výletu je nemožnost si zajít na normální jídlo skrz Covid. Za to dávám JaraXovi mínus.

A Tomovi děkuji za řízek a klobásu.
PS: Dobrá rada na konec. Až Vám bude JaraX nabízet salmiakový bonbóny, tak to odmítněte.

A taky si nechte pustit vrtulník... aspoň každých 200km cesty. Schválně, jestli je tu někdo, kdo ví, o čem píšu.
