Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Po nastartování chcípne, za jízdy chcípá N42B18
Po nastartování chcípne, za jízdy chcípá N42B18
BMW E46 316TI s motorem N42B18A 85KW 1.8 benzín najeto 120tkm rok 2001. Zdravím, mám další problém mimo nepravidelný volnoběh. Dnes ráno jsem po 2 dnech nastartoval a auto normálně naskočilo nechal jsem chvíli zahřát motor a jel jsem pouze přeparkovat takže minutka. Když jsem dorazil domů, vypnul sem motor. Po 5 minutách jsem nastartoval abych zajel do garážě auto nastartovalo ale okamžitě začali padat otáčky až to chcíplo. Když jsem zkusil přidávat plyn a držet na 2000 tak otáčky kolísali a auto se klepalo když jsem povolil z plynu tak auto opět chcíplo. Nechal jsem ho v klidu asi 20 minut auto naskočilo a na další startování se problém opět opakoval. Další problém je když jedu auto občas cukne a rozsvítí se červeně baterie, která hned zhasne. Občas auto úplně chcípne za jízdy. Nemyslím si že v autě bylo něco měněné kromě baterie a váhy vzduchu, kterou jsem měnil za novou. Prosím poraďte kde mám začít hledat problém:) Nemůžou to být zanesené vstříky?
Ještě jsem našel že by to mohl být snímač otáček klikové hřídele a snímač polohy vačkové hřídele
Moje chyby na diagnostice :
27BB
2731
2782
277F
Ještě jsem našel že by to mohl být snímač otáček klikové hřídele a snímač polohy vačkové hřídele
Moje chyby na diagnostice :
27BB
2731
2782
277F
Re: Po nastartování chcípne, za jízdy chcípá N42B18
Obecně bych hledal problém v palivovém systému. Palivová pumpa, plný odvzdušňovací prostor v nádrži, zanesený systém..
Re: Po nastartování chcípne, za jízdy chcípá N42B18
Právě jsem čistil vstříkování zkontroloval svíčky, které nevypadají tak špatně. A problém je pořád stejný.
Nemůže být třeba malý tlak v palivovym railu? Nikde se nemůžu dohledat jaký tam má být správný tlak. Dá se to změřit přes ten ventilek na railu tuším? Jsme vážně amatér. Známý si myslí že by to mohli dělat Vanosy a rozvody ale moc do benzínu nedělá. Tak doufám že to bude nějáká prkotina protože Vanosy a rozvody už je pro mě momentálně velká částka. Taky jsem si všiml že mám prasklé víko, kde se plní olej a je všude nacákaný olej, dokonce na senzoru polohy vačkové hřídele, jestli by ten olej nemohl dělat neplechu.
Nemůže být třeba malý tlak v palivovym railu? Nikde se nemůžu dohledat jaký tam má být správný tlak. Dá se to změřit přes ten ventilek na railu tuším? Jsme vážně amatér. Známý si myslí že by to mohli dělat Vanosy a rozvody ale moc do benzínu nedělá. Tak doufám že to bude nějáká prkotina protože Vanosy a rozvody už je pro mě momentálně velká částka. Taky jsem si všiml že mám prasklé víko, kde se plní olej a je všude nacákaný olej, dokonce na senzoru polohy vačkové hřídele, jestli by ten olej nemohl dělat neplechu.
Re: Po nastartování chcípne, za jízdy chcípá N42B18
Tak jsem se podíval na senzory které vypadají následovně :





Na výfukovém senzoru polohy vačky je na kontaktech olej což určitě nedělá dobrotu. Ale zajímalo by mě proč jsou oba konce senzorů tak špinavý a od oleje? Může to značit nějákou netěsnost? Nebo je to normální.





Na výfukovém senzoru polohy vačky je na kontaktech olej což určitě nedělá dobrotu. Ale zajímalo by mě proč jsou oba konce senzorů tak špinavý a od oleje? Může to značit nějákou netěsnost? Nebo je to normální.
Re: Po nastartování chcípne, za jízdy chcípá N42B18
Vyčistil jsem je a problém pořád trvá, ještě jsem se nedostal na senzor otáček klikové hřídele. Ale když je motor studený tak nastartuje normalě skoro vždy tak po 10-20s rychle spadnou otáčky tak že skoro chcípne a hned otáčky nahoru. Potom co necham motor běžet aby se zahřál a poté nastartuji znova tak už po startu spadnou otáčky i když se snažím přidávat plyn a pak stejně chcípne.
Re: Po nastartování chcípne, za jízdy chcípá N42B18
Mozna ti pomuze tohle tema na malem klubu - http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=8 ... 2#p1007226
Re: Po nastartování chcípne, za jízdy chcípá N42B18
Děkuji za radu, bohužel téma jsem si projel a můj problém je trochu jiný. Vyměnil jsem oba senzory na vačku. Problém je pořád stejný. Občas nastartuje i za tepla, občas ne. Ale vždy mám za tepla nepravidelný volnoběh, při startu skoro chcípne jak spadnou otáčky ale občas se chytí, občas chcípne. Zkusil jsem ještě překontrolovat váhu vzduchu. Odpojil jsem jí, auto nastartoval stejně jako se zapojenou, ale otáčky byly stabilnější a motor zněl lépe, měl jsem horší reakci na plyn. Se zapojenou jsou otáčky trochu horší na volnoběh ale lepší reakce na plyn. Startování probíhá víceméně stejně se zapojenou a odpojenou. Váha není originál, když jsem tam ještě měl váhu od BOSCH tak jsme zkoušeli jak se chová s odpojenou a zapojenou a změna ve výkonu žádná, také horší reakce na plyn. Hádám že stará váha byla OK a tady problém nebude?
Poslední dobou (nebo jsem si toho nevšiml) mi začalo z motorového prostoru kouřit viz video, cítím spálený olej. Nejspíš to nebude nic velkého, ale pro klid na duši přikládám video. Mám prasklé víko na olej a navíc bylo špatně dotáhlé takže po koupi jsem zjistil že je kolem nacákaný olej, ale netuším jak by se olej mohl dostat tak daleko od víka a tam se pálit.
Měřil jsem baterii a baterie při provozu posílá 14V takže bych řekl že to je OK.
Také přikládám video jak to vlastně vypadá když po startu chcípne a krátké video jak to zní když jede nepravidelně.
https://youtu.be/EUGFapY-ejg START (U druhého startu jsem trochu přidával plyn, když jsem přestal chcíplo)
https://youtu.be/ukdmkW86uFQ NEPRAVIDELNÝ VOLNOBĚH (u konce videa a na začátku pokles otáček)
https://youtu.be/P4bmAU4MWAA KOUŘ
https://youtu.be/RRvaNxnq4VA Další video tady to jde lépe slyšet
Poslední dobou (nebo jsem si toho nevšiml) mi začalo z motorového prostoru kouřit viz video, cítím spálený olej. Nejspíš to nebude nic velkého, ale pro klid na duši přikládám video. Mám prasklé víko na olej a navíc bylo špatně dotáhlé takže po koupi jsem zjistil že je kolem nacákaný olej, ale netuším jak by se olej mohl dostat tak daleko od víka a tam se pálit.
Měřil jsem baterii a baterie při provozu posílá 14V takže bych řekl že to je OK.
Také přikládám video jak to vlastně vypadá když po startu chcípne a krátké video jak to zní když jede nepravidelně.
https://youtu.be/EUGFapY-ejg START (U druhého startu jsem trochu přidával plyn, když jsem přestal chcíplo)
https://youtu.be/ukdmkW86uFQ NEPRAVIDELNÝ VOLNOBĚH (u konce videa a na začátku pokles otáček)
https://youtu.be/P4bmAU4MWAA KOUŘ
https://youtu.be/RRvaNxnq4VA Další video tady to jde lépe slyšet
Re: Po nastartování chcípne, za jízdy chcípá N42B18
Ono tezko radit, muze to byt ledascos. Mne na N42 hlasila INPA spatne cidlo vacky. Koupil jsem novy, ale delalo to stale, protoze byl vytahany rozvodovy retez. Ten ani pri startu nerachtal, az jednou preskocil o zub ci dva. Potom to melo podobny projev - spatne startovalo, hure se vytacelo, vice kourilo. Po vymene OK. Za studena nekdy spatne startovalo, respektive nastartovalo, zakolisaly otacky a zdechlo. Resil jsem take vahu vzduchu, skrtici klapku, atd... nakonec byl vzduch na railove liste, ktery se tam dostaval patrne vadnym vstrikovacem, protoze po vymene uz byl pokoj. Defacto jako na tom odkazu, co jsem posilal.
Jeste mi napadlo, kdyz ti problikava baterka, zda nemuzes mit povoleny ci zoxidovany ocko, to by taky mohlo delat neplechu.
Jeste mi napadlo, kdyz ti problikava baterka, zda nemuzes mit povoleny ci zoxidovany ocko, to by taky mohlo delat neplechu.
Re: Po nastartování chcípne, za jízdy chcípá N42B18
Díky za odpověd
Očko myslíte baterie? To vypadá vpořádku. Je to možné že to je řetěz, ale neslyším rachtání nebo to nepoznám. Jestli se můžu zeptat kolik stála výměna? Startuje právě špatně hlavně za tepla. Za studena startuje dobře i když je zima.

Re: Po nastartování chcípne, za jízdy chcípá N42B18
Vymena stala kolem 25t. Kc ono kdyz to preskoci, rozlame se plastova vodici lista, ktera je treba vycistit z vany... Ale vana nejde jen tak sundat, je tam napravnice, takze se musi prizvedavat motor a je to celkem opruz, takze jak si pamatuju, material byl origo bmw asi za 10t., zbytek prace. Menili se jeste nejaka tesneni, kdyz uz to bylo rozebrane.
Ale co jsem koukal, tak na N42 se to meni az tak po 200t. km, takze to bys mel mit jeste cas.
Co se tyka koure pod kapotou, obvykle to tece vzadu mezi motorem a podtlakovou (vakuovou) pumpou na brzdovy system. Ta je pohanena vackou a mezi pumpou a motorem je o-krouzek, ktery je treba novy. Prodava se i v sade s tesnenim do pumpy, ktere je take dobre vymenit, kdyz uz je to venku, protoze se to tam dava dost blbe. Idealni je to menit s tesnenim ventildeklu, pokud se jeste nedelalo, protoze to uz je take tvrde. Navic celkem drahe, to stalo kolem 2500 Kc. Kdyz se sunda ventildekl, tak se tam ta pumpa nasazuje lepe, bo je tam videt na takovy zlabek
A smrdi to proto, ze tam olej kape primo na rozpalene svody... Na tom videu je ta pumpa videt. Podle me se ten o-krouzek musi menit na vsech N42...
Ale co jsem koukal, tak na N42 se to meni az tak po 200t. km, takze to bys mel mit jeste cas.
Co se tyka koure pod kapotou, obvykle to tece vzadu mezi motorem a podtlakovou (vakuovou) pumpou na brzdovy system. Ta je pohanena vackou a mezi pumpou a motorem je o-krouzek, ktery je treba novy. Prodava se i v sade s tesnenim do pumpy, ktere je take dobre vymenit, kdyz uz je to venku, protoze se to tam dava dost blbe. Idealni je to menit s tesnenim ventildeklu, pokud se jeste nedelalo, protoze to uz je take tvrde. Navic celkem drahe, to stalo kolem 2500 Kc. Kdyz se sunda ventildekl, tak se tam ta pumpa nasazuje lepe, bo je tam videt na takovy zlabek

Re: Po nastartování chcípne, za jízdy chcípá N42B18
Děkuji za krásnou odpověd
No doufám že to řetěz nebude nejsem na tom finančně zrovna nejlíp. S tím kouřem by mě to nenapadlo a nepočítám s tím že se to někdy měnilo tak děkuji za info smrad jde do kabiny a moc mi to nevoní no
V sobotu odvážím do servisu tak uvidím co mi na to řeknou. Za tu dobu co mám tohle auto jsem se naučil tolik o motorech ale na tohle jsem už krátkej 



Re: Po nastartování chcípne, za jízdy chcípá N42B18
Ještě mě jako napadlo jo
Nemůže i to prasklé víko oleje dělat nějaky problém se vzduchama? Je tam v jednom místě prasklá ta spodní tenká plastová část víka, doufám že jsem to popsal nějak pochopitelně. Prostě ta plastová věc která je pod víkem s kterou se dá hýbat. Zavírat jde vpohodě ale určitě správně netěsní.

Re: Po nastartování chcípne, za jízdy chcípá N42B18
No, ja moc nepochopil, ktera cast vika je praskla, pokud cely ventildekl, tak by byl treba vymenit a s nim i tesneni, pritom by se pretesnila i ta pumpa, a taky by bylo dobre vymenit separator oleje, ten se urcite taky nemenil (ten je treba ale vzit original vcetne hadic, jinak to nefunguje spravne... hadice se pri sundani rozpadnou, takze ty se musi vymenit taky), pokud to nekde prisava nebo naopak nedycha, tak to problem byt muze, ale nevim, zda az tak veliky. Kazdopadne to muzes vyzkouset tak, ze pri behu motoru sundas vicko od oleje a motor by mel mit tendenci chcipnout, pri prikryti rukou zase bezet normalne... Pokud se chod motoru nezmeni, vetsinou je problem v tom separatoru. At mi nekdo opravi, pokud je to nejak jinak, nejsem automechanik 

Re: Po nastartování chcípne, za jízdy chcípá N42B18
Jestli mas praskle vicko od oleje, tak to muze delat to, co pisu, kdyz ho sundas uplne... mozna tedy i problem s tim behem motoru... Bylo by to legracni, kdyby takova blbost vyresila cely tvuj problem 

Re: Po nastartování chcípne, za jízdy chcípá N42B18
Děkuji za užitečné rady
No to by byla sranda kdyby to dělalo to víko xD Je prasklé pouze to víko na olej. Když jsem si ho přivezl a už to tam bylo prasklé navíc špatně dovřené takže mi kolem nacákal olej. Už tehdy to auto mělo problémy například s tim cukáním a volnoběhem (2 měsíce zpět) A právě jsem začal první zkoušet ten separátor tak jak píšeš. A když jsem odšrouboval víko tak to chcípalo a jak jsem ho vrátil zpátky tak se to zas srovnalo a jak jsem na to víko ještě zatlačil abych ho úplně přitěsnil tak motor taky lehce změnil otáčky. Dneska když při běhu odšroubuju víko tak to ani nechcípá a běží si vesele dál. Tak třeba se to ještě víc zaneslo za ty 2 měsíce netuším. Ale nechapu proč mi to hlasilo čidlo vačky sání a výfuk a čidlo klikovky.

Re: Po nastartování chcípne, za jízdy chcípá N42B18
posunuté rozvody. Pak ti jednotka hlásí polohu vaček ne chybu snímače. Pokud nebudeš mít rozvody na sto procent poběží ti to jak stroj na hovna.
Vem si patnáct tisíc a dám ti celý nastrojený včetně převodovky který běží bez problému
Vem si patnáct tisíc a dám ti celý nastrojený včetně převodovky který běží bez problému

Re: Po nastartování chcípne, za jízdy chcípá N42B18
Tak moznost to je, ale pokud sundaji ventildekl, tak v servisu, kde tomu rozumi a maji pripravky, dokazou rici, jak jsou na tom rozvody, pokud jsou preskocene ci vytahany retez. Ale s ohledem na najezd 120 t. km (pokud to neni stocene) si myslim, ze by rozvody mohly byt jeste OK. Co vim, lide je na N42 meni tak kolem 200t. km, a vetsinou uz jsou pri prvnim startu po delsi dobe slyset.
Ono pricin tohoto chovani motoru muze byt opravdu spoustu, nemluve o tom, ze i jiny motor, ktery bezel dobre, muze se za chvilku zacit chovat stejne. Ono to neni moc povedeny motor a kdyz jsem kdysi hledal pricinu problemu u meho kusu, tak lidi, resici ruzne problemy pri startovani bylo hodne.
Ono pricin tohoto chovani motoru muze byt opravdu spoustu, nemluve o tom, ze i jiny motor, ktery bezel dobre, muze se za chvilku zacit chovat stejne. Ono to neni moc povedeny motor a kdyz jsem kdysi hledal pricinu problemu u meho kusu, tak lidi, resici ruzne problemy pri startovani bylo hodne.
Re: Po nastartování chcípne, za jízdy chcípá N42B18
ještě by to mohli dělat těsnící kroužky na váčkách. Chce to diagnostiku a podívat se na pozice váček.
Re: Po nastartování chcípne, za jízdy chcípá N42B18
Dneska se mi konečně podíval mechanik na auto za den opraveno. Měnil prý nějákou hadičku (bohužel nevím která) a zároveň odpojil vanos solenoidy, tak doufám že to neudělá nějáký problém. Ale volnoběh běží vpořádku i za tepla a startování taky vpohodě, za jízdy necukalo. Ještě to chce pořádně projet a vyzkoušet což mi sám doporučil. Tak se uvidí. Diagnostika údajně nic nehlásila, což mi říkali i v jiném servisu. Přijde mi že zrychluje stejně jako před odpojením vanosu.
Re: Po nastartování chcípne, za jízdy chcípá N42B18
Dnes jsem ho pořádně projel. Otáčky na volnoběh vpořádku, startování za tepla vpořádku, nechcípá za jízdy, zrychlení stejné jako před odpojením solenoid. Takže bych to viděl na problém s vanosy? Může se něco pokazit když budu jezdit s odpojenými vanos solenoidy, než si našetřím na opravu?