Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
N54 VRSF intake kit - vyplatí se?
N54 VRSF intake kit - vyplatí se?
Zajímaly by mě vaše zkušenosti se sportovním sáním pro N54.
Konkrétně mi jde například o toto: https://www.vr-speed.com/vrsf-silicone- ... -335i.html
Vyplatí se? Vím, že to je to první, co každý mění. Oni slibují podle mě až nereálný nárůst výkonu o 60 koní, mají tam i přiložený graf z brzdy (reálný??), například MHD doporučuje podobná sání taky..
Jenže když jsem kdysi koupil taky ne úplně levné sání FTP (taky 2 kónické filtry na standardním místě s vedením vzduchu), brzda naopak v porovnání s klasickým sériovým filtrem vykázala přesně -60 koní.
Tak jak to je? Oni operují s tím, že je to na pravé straně auta a tak to má k turbu kousek. Jenže to saje horký vzduch z motoru a nedává mi smysl, jak by toto mohlo zvýšit výkon proti stíněnému OEM filtrboxu s dodaným čerstvým vzduchem..
Díky za zkušenosti.
Konkrétně mi jde například o toto: https://www.vr-speed.com/vrsf-silicone- ... -335i.html
Vyplatí se? Vím, že to je to první, co každý mění. Oni slibují podle mě až nereálný nárůst výkonu o 60 koní, mají tam i přiložený graf z brzdy (reálný??), například MHD doporučuje podobná sání taky..
Jenže když jsem kdysi koupil taky ne úplně levné sání FTP (taky 2 kónické filtry na standardním místě s vedením vzduchu), brzda naopak v porovnání s klasickým sériovým filtrem vykázala přesně -60 koní.
Tak jak to je? Oni operují s tím, že je to na pravé straně auta a tak to má k turbu kousek. Jenže to saje horký vzduch z motoru a nedává mi smysl, jak by toto mohlo zvýšit výkon proti stíněnému OEM filtrboxu s dodaným čerstvým vzduchem..
Díky za zkušenosti.
Re: N54 VRSF intake kit - vyplatí se?
+ nebo - 60 PS je samo nesmysl, pokud se bavíme o cca 350-400 PS úrovni. Mám tam Burger hriby, žádný rozdíl jsem nepozoroval. Větší efekt udělá výměna DV pokud máš ještě sériové plastové.
“Ability is what you're capable of doing.”
Re: N54 VRSF intake kit - vyplatí se?
Jinak řečeno lépe ušetřit za toto peníze. Jsem si to tak nějak myslel. Díky. 

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: N54 VRSF intake kit - vyplatí se?
1,75' inlety jsem montoval už několikrát, jednou na seriovém motoru bez jakékoliv úpravy a pocitově ten motor dost výrazně ožil, rychle to šlo do otáček , reakce byla moc příjemná. Pak jsem to dělal na jedné N54 kde se dávala stg2+ od MHD a tam to celkově byl posun úplně jinam, dneska je majitel využívá na hybridech, kde to širší sání se už hodí 
Jediná nevýhoda je jejich výměna, ten přední s tím se poradit dá, ale ten zadní tam tahat to je dobrej ježek v kleci
Tyhle ty krátké na stranu trurb + relokace nádobky má kamarád na 135 ale taky je to auto, které má další úpravy

Jediná nevýhoda je jejich výměna, ten přední s tím se poradit dá, ale ten zadní tam tahat to je dobrej ježek v kleci

Tyhle ty krátké na stranu trurb + relokace nádobky má kamarád na 135 ale taky je to auto, které má další úpravy

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: N54 VRSF intake kit - vyplatí se?
A máš nějaké konkrétní doporučení na něco "ověřeného"? Já tedy momentálně používám originální filterbox s K&N filtrem, no i kdyby byl přínos jen 5HP a pocitová svižnost, stojí to za to. Od toho FTP se jen bojím, protože to sice zajímavě syčelo, jinak jsem ale i sám osobně pocitově cítil pokles výkonu. No a brzda (Maha) potvrdila pocity - grafem -60HP, no prý kalibrace nemusela být správná a ze zkušenosti po správném nakalibrování by prý byl rozdíl tak -20 až -40HP. Tedy i tak citelný pokles. Za 12 tisíc v někdejší investici za toto "perpetum mobile" dobrý 

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: N54 VRSF intake kit - vyplatí se?
Montoval jsem 2x tady tyto :
https://mtcmotorsport.co.uk/shop-by-car ... lack672405
Ten přední vede těsně kolem řemenu a ventilátoru , ale pohoda, ten zadní to je na silnější nervy, ale dá se to udělat - nutně však ve dvou lidech
Reálně změřeno na MHD2+ 420-417ps asi 4x po sobě ...
Na autě byly ještě wagner DP, Wagner IC competition3, turbosmart BOV a zbytek auta se dal nějak do kondice. Jako jelo to celkem příjemně a akustický doprovod byl jako fajnovej
https://mtcmotorsport.co.uk/shop-by-car ... lack672405
Ten přední vede těsně kolem řemenu a ventilátoru , ale pohoda, ten zadní to je na silnější nervy, ale dá se to udělat - nutně však ve dvou lidech

Reálně změřeno na MHD2+ 420-417ps asi 4x po sobě ...
Na autě byly ještě wagner DP, Wagner IC competition3, turbosmart BOV a zbytek auta se dal nějak do kondice. Jako jelo to celkem příjemně a akustický doprovod byl jako fajnovej

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: N54 VRSF intake kit - vyplatí se?
Ten přední vyměníš sám “na parkovišti” s trochou snahy, ale ten z AliX se ti bude dotýkat sahary... zadní jsem ještě neměl kdy nahodit 

“Ability is what you're capable of doing.”
Re: N54 VRSF intake kit - vyplatí se?
Když mám nějakou sračku (třeba downpipes), hodím to do servisu. 

Re: N54 VRSF intake kit - vyplatí se?
Stickler: Je to už nějaký pátek co jsem četl v Autotipu nebo Světě motorů test - srovnání vzduchových filtrů. Porovnávali se různé značky druhovýroby, originál a KN filtr do origo boxu - už nevím na jakém autě to bylo...asi koncern.
Měřili to na nějaké mašině. Měřili jak hodně je to prodyšné, kolik to pustí nečistot za filtr a už nevím co všechno.
Výsledek si ale pamatuju a byl takový, že nejlépe vyšel originál papírový filtr - nepustí téměř žádné nečistoty a odpor vzduchu téměř stejný jako KN bavlněný filtr. Ale ten naopak pustil nejvíce nečistot ze všech zkoušených filtrů...ale řádově o parník...a zároveň byl nejdražší, ale to asi není podstatné...
Fakt, že měl ten origo filtr stejný (téměř stejný) odpor jako KN vysvětlovali tím, že ten origo je složen z hodně záhybů a že má vlastně mnohem větší plochu, přes kterou ten vzduch může projít...a tím že se vyrovná to, že má papír menší prodyšnost...
Ještě dobře dopadly myslím Man filter, ten měl skoro stejně dobré parametry jako origo.
Nějaké levné aftermarkety měly třeba dobré vlastnosti, ale zase neseděli dobře v boxu, takže pouštěly nečistoty kolem...
Nicméně na základě tohoto testu si řikám, jestli je ten KN filtr vlastně vůbec pozitivní věc...a není to jen marketing...
Poznáš to při jízdě, jestli máš v boxu origo filtr a nebo KN?
Měřili to na nějaké mašině. Měřili jak hodně je to prodyšné, kolik to pustí nečistot za filtr a už nevím co všechno.
Výsledek si ale pamatuju a byl takový, že nejlépe vyšel originál papírový filtr - nepustí téměř žádné nečistoty a odpor vzduchu téměř stejný jako KN bavlněný filtr. Ale ten naopak pustil nejvíce nečistot ze všech zkoušených filtrů...ale řádově o parník...a zároveň byl nejdražší, ale to asi není podstatné...
Fakt, že měl ten origo filtr stejný (téměř stejný) odpor jako KN vysvětlovali tím, že ten origo je složen z hodně záhybů a že má vlastně mnohem větší plochu, přes kterou ten vzduch může projít...a tím že se vyrovná to, že má papír menší prodyšnost...
Ještě dobře dopadly myslím Man filter, ten měl skoro stejně dobré parametry jako origo.
Nějaké levné aftermarkety měly třeba dobré vlastnosti, ale zase neseděli dobře v boxu, takže pouštěly nečistoty kolem...
Nicméně na základě tohoto testu si řikám, jestli je ten KN filtr vlastně vůbec pozitivní věc...a není to jen marketing...
Poznáš to při jízdě, jestli máš v boxu origo filtr a nebo KN?
Re: N54 VRSF intake kit - vyplatí se?
Díky za reakci.
Hele to je těžko, aby člověk nesoudil podle placeba. Kdysi, když jsem měl "oturbenou" "jednadvojku", tam jsem poznal větší živost auta hlavně v otáčkách. Jenže to byl taky vysavač. Tady při tom výkonu rozdíl těžko soudit, subjektivně mi přišla větší živnost i tady, ale možná je to blbost a placebo efekt.
Hele to je těžko, aby člověk nesoudil podle placeba. Kdysi, když jsem měl "oturbenou" "jednadvojku", tam jsem poznal větší živost auta hlavně v otáčkách. Jenže to byl taky vysavač. Tady při tom výkonu rozdíl těžko soudit, subjektivně mi přišla větší živnost i tady, ale možná je to blbost a placebo efekt.

Re: N54 VRSF intake kit - vyplatí se?
Ale tady jde o něco jiného, sériový airbox je koncipovaný na 300-340PS, při zvedání výkonu nad tuhle mez se dostavuje efekt, ze za filtrem má být podtlak z důvodu malého prostoru/propustnosti mezi filtrem a horním deklem... dá se to řešit extra filtrem v podbehu a napojením trubky v oblasti tech nátrubků p/z turba (Mr. Blond úprava) nebo vyhozením origo boxu a dáním hřibů...
Má to evidentně smysl při výkonech nad 450PS spolu s inlety...
na mhd1-2 to moc smysl nemá, obzvláště při stock IC, který je málo i na sériový výkon...
Má to evidentně smysl při výkonech nad 450PS spolu s inlety...
na mhd1-2 to moc smysl nemá, obzvláště při stock IC, který je málo i na sériový výkon...
“Ability is what you're capable of doing.”