Zdravím,
Před 2 lety jsem měnil kompresor klimatizace, letos mi nespínala, tak jsem nechal klimu doplnit (chybělo asi 30 procent chladiva). Technik mi řekl, že nespíná správně sahara, že se točí jen na pomalou rychlost, ale že při nastavení klimy na max by se měla točit na max otáčky - může to někdo potvrdit?
Ten hlavní problém je ale jinde - pokud zapnu klimu, slyším kvílivé zvuky (kompresor?), ale klima vůbec nechladí. Pokud roztočím motor na více než 3000-3500 otáček, tak sepne, do pár sekund je cítit chladnější vzduch a potom už celou jízdu funguje normálně. Nějaké nápady co to může být?
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E61 530D klima sepne jen při vytočení nad 3000 otáček
Re: E61 530D klima sepne jen při vytočení nad 3000 otáček
Ventilátor na chladiči je řízen podle tlaku chladiva v systému. Nemá na to vliv nastavení ventilátoru v kabině. Pokud nestíhá odebírat teplo z kondenzátoru první stupeň a tlak vystoupá na cca 15-20 bar (je to různé) tak se spustí druhý stupeň. Pokud by ani ten nedokázal stáhnout teplotu (a tím i tlak), tak dojde k rozepnutí magnetické spojky (pokud ji je kompresor vybaven).
Nefunkční klima. To může být spousta věcí. Bez manometru je to jen hádání. Záleží jak se chová nízkotlak oproti vysokotlaku. Může být něco ucpané (expanzní ventil, vysoušeč), nebo poškozený kompresor. Pridreny, poskozena deska v kompresoru (vlastně takový zpětný ventil). Pokud jde o kompresor s regulačním ventilem, tak chyba ventilu, co reguluje tlak.
Dej to někomu, kdo ví, jak to funguje. Nějakej Lojzík, co má pronajatou plnicku z autokelly tomu moc nedá.
Základ je to správně naplnit a pak kontrolovat, kdy a co dělá manometr.
Nefunkční klima. To může být spousta věcí. Bez manometru je to jen hádání. Záleží jak se chová nízkotlak oproti vysokotlaku. Může být něco ucpané (expanzní ventil, vysoušeč), nebo poškozený kompresor. Pridreny, poskozena deska v kompresoru (vlastně takový zpětný ventil). Pokud jde o kompresor s regulačním ventilem, tak chyba ventilu, co reguluje tlak.
Dej to někomu, kdo ví, jak to funguje. Nějakej Lojzík, co má pronajatou plnicku z autokelly tomu moc nedá.
Základ je to správně naplnit a pak kontrolovat, kdy a co dělá manometr.
Re: E61 530D klima sepne jen při vytočení nad 3000 otáček
Díky za odpověď. Nízkotlaková větev byla v pořádku, na vysokotlaké mi bylo řečeno, že by tam mělo být zhruba 10 bar, ale bylo tam víc (asi 13) a že právě mají podezření na nesprávné spínání ventilátoru chladiče. Pokud začal foukat kompresorem vzduch na chladič, tlak šel dolů. Měřili také teplotu vzduchu ve výdechu, po delší době se dostala asi na 8-9 stupňů, technik opět říkal, že by to mělo být něco kolem 5 stupňů Celsia a je to nejspíš tím nedostatečným odebíráním tepla.
Každopádně pokud klima už sepne, funguje slušně. Problém je to, že se jí nechce sepnout - po zapnutí je do kabiny je slyšet kvílení (kompresor, spojka?), ale klima nechladí. Obvykle sepne, když se mi podaří motor vytočit nad 3.5 tisíce otáček, to ale nejde v koloně a nechci to dělat se studeným motorem. Pokud to chápu dobře, tak ta spojka je součástí kompresoru a tudíž byla měněna před 2 lety. Setkal se někdo s podobným chováním?
Každopádně pokud klima už sepne, funguje slušně. Problém je to, že se jí nechce sepnout - po zapnutí je do kabiny je slyšet kvílení (kompresor, spojka?), ale klima nechladí. Obvykle sepne, když se mi podaří motor vytočit nad 3.5 tisíce otáček, to ale nejde v koloně a nechci to dělat se studeným motorem. Pokud to chápu dobře, tak ta spojka je součástí kompresoru a tudíž byla měněna před 2 lety. Setkal se někdo s podobným chováním?
Re: E61 530D klima sepne jen při vytočení nad 3000 otáček
Při jakých otáčkách bylo 13bar? Jinak 13 je úplně v poho. Za jízdy se to uchladi i bez ventilátoru.
Zrovna před 14 dny jsem tu měl neskutečnej bastl na Porsche, kde nebyl ani přetlak ventil, ani ventilátor na chladiči a magnetická spojka napojena natvrdo na vypínač v autě. Na místě lezl tlak na 30bar než pak něco prasklo. Ale za jízdy to fungovalo.
Ta teplota ve výdechu je dost nevypovídající. Záleží na teplotě nasávaného vzduchu. Je rozdíl jestli je 32 nebo 20°C.
Jakej máš kompresor? S magnetickou spojkou, nebo s regulačním ventilem?
Není poškozena řemenice na klice (neprotaci se v gumě)? Neknuci řemen? Ona i sama magnetická spojka má vymezovací podložky. Pokud je vůle velká, tak nemá dost "přítlak" a může knucet/pískat.....
Zrovna před 14 dny jsem tu měl neskutečnej bastl na Porsche, kde nebyl ani přetlak ventil, ani ventilátor na chladiči a magnetická spojka napojena natvrdo na vypínač v autě. Na místě lezl tlak na 30bar než pak něco prasklo. Ale za jízdy to fungovalo.
Ta teplota ve výdechu je dost nevypovídající. Záleží na teplotě nasávaného vzduchu. Je rozdíl jestli je 32 nebo 20°C.
Jakej máš kompresor? S magnetickou spojkou, nebo s regulačním ventilem?
Není poškozena řemenice na klice (neprotaci se v gumě)? Neknuci řemen? Ona i sama magnetická spojka má vymezovací podložky. Pokud je vůle velká, tak nemá dost "přítlak" a může knucet/pískat.....