Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e90 preface (N52B30) - "brambor2"
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Nejenom že tomu programování nerozumím (a proč bych měl rozumět, když mám telefon na matize, že?!) ale do map bych vzhledem k dnešnímu stavu na ME+STK (vyčítání chybových hlášek atd) neměl koule. Uź sem to tu psal, že celý spalovací proces od sání až po výfuk je právě z důvodu ME pro mě tabu.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Tyhlety (níže na té stránce je i skica, které čepy př. nápravy to jsou).pavproch píše: ešče musím nějak pořešit Rogue Engineering (of U.S.A.) - vložky čepů spodních předních ///M3 ramen.
Houston, got a problem.

Sem to objednal u Rogue, ale při placení kartou se mi ten jejich webshop "kousnul" (možná proto, že to byla debetka, ne kreditka) a.... měsíc mi visela ta platba v "blokacích" na účtě až nakonec nebyla provedena. S Rogue sem si vyměnil pár mailů, napřed to vypadalo, že mi místo platby kartou pošlou bankovní údaje pro přímou platbu v USD, ale fčíl už týden hrajou "mrtvého brouka"... podruhé to (ref blokace měsíc) zkoušet kartou nebudu....
Poradí mi někdo, jestli tyhlety (kov-guma) vložky nedělá někdo jiný (nejlépe tady v Evropě)? Myslím, že jsem kdysik cosyk zahlíd na stránkách WhiteLine, ale fčíl to tam nemůžu najít.....
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
S placením kartou na internetu může být problém. Zásadně používám PayPal a nikdy jsem problem neměl. Momentálně je ale problém se zásilkami z US. Letadla nelítají a pošta nefunguje. Před měsícem mi poslali novou kreditkartu a ještě nepřišla.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Whiteline to nedělá
Ale do wishbone nápravy klidně může přijít i čep, je to jedno. Na komfort minimální vliv a jen to vše mění cit do volantu a zpětnou vazbu 


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
pavproch píše:Nejenom že tomu programování nerozumím (a proč bych měl rozumět, když mám telefon na matize, že?!) ale do map bych vzhledem k dnešnímu stavu na ME+STK (vyčítání chybových hlášek atd) neměl koule. Uź sem to tu psal, že celý spalovací proces od sání až po výfuk je právě z důvodu ME pro mě tabu.
Jojo...tomu rozumim; ja tohle hrani mam uz od malicka jako prokleti (od nejakych svych 10let jsem od taty dostaval uz jen darky typu programovatelna kalkulacka, sinclair zx81, nebo ruzne DYI stavebnice pro hrani si s nulami a jednickami

ale napada me jedno mozne tema...pokud uz tady ovsem nebylo...lehky upgrade LPFP. Ja mam v supliku pripravenou sestavicku walbro bucketless protoze pocitam ze drive ci pozdeji se origo LPFP s pomerne slabym bosch cerpadlem muze odporoucet....a vymena za stejny origo dil (vcetne celeho plastovyho kybliku) a upgrade prijdou skoro na stejne penize. Jen jeste resim problematiku predfiltru...u walbro je standardni "ponozka" (ktera mne jako nezavodnikovi nejspis bohate staci) zatimco vykonove orientovani jezdci n54 doporucuji pouziti Hydramat (ovsem jejich velka ponozka prijde vic nez cely upgrade

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Dík.MattyX píše:Whiteline to neděláAle do wishbone nápravy klidně může přijít i čep, je to jedno. Na komfort minimální vliv a jen to vše mění cit do volantu a zpětnou vazbu
A proto to právě chcu udělat. Na komfort dlabu.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
a klesá ti tlak pod 4 bary při plné zátěži na n53 ?jirka330i píše:pavproch píše:Nejenom že tomu programování nerozumím (a proč bych měl rozumět, když mám telefon na matize, že?!) ale do map bych vzhledem k dnešnímu stavu na ME+STK (vyčítání chybových hlášek atd) neměl koule. Uź sem to tu psal, že celý spalovací proces od sání až po výfuk je právě z důvodu ME pro mě tabu.
Jojo...tomu rozumim; ja tohle hrani mam uz od malicka jako prokleti (od nejakych svych 10let jsem od taty dostaval uz jen darky typu programovatelna kalkulacka, sinclair zx81, nebo ruzne DYI stavebnice pro hrani si s nulami a jednickami)
ale napada me jedno mozne tema...pokud uz tady ovsem nebylo...lehky upgrade LPFP. Ja mam v supliku pripravenou sestavicku walbro bucketless protoze pocitam ze drive ci pozdeji se origo LPFP s pomerne slabym bosch cerpadlem muze odporoucet....a vymena za stejny origo dil (vcetne celeho plastovyho kybliku) a upgrade prijdou skoro na stejne penize. Jen jeste resim problematiku predfiltru...u walbro je standardni "ponozka" (ktera mne jako nezavodnikovi nejspis bohate staci) zatimco vykonove orientovani jezdci n54 doporucuji pouziti Hydramat (ovsem jejich velka ponozka prijde vic nez cely upgrade). Mate s tim nekdo zkusenosti???



E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
v tomhle se asi vyznas lepe....ja to bral ciste pragmaticky...nakladove mne to prislo stejne jako oem, nehonil jsem to na zadne duo osazeni; to walbro co jsem poridil ma podle nekolika srovnavacich testu vyrazne lepsi "energetickou statistiku" (tzn vyrazne nizsi proud na potrebny objem prutoku)...takze by melo zatezovat ekpm spis mene
a z toho co poruznu pisou na zahranicnich forech to vypada ze konstrukcni problem melo spis ekpm2 na jehoz usmazeni stacilo i to oem lpfp s bosch cerpadelkem (ktere je mimochodem stejne od N43 316i az po N54 335i...ale nejsem takovy odbornik abych objektivne posoudil jestli je tato bmw soucastkova strategie "one size fits all" spravna
)
jo osazovat to budu s nejakym standardnim (ale rozmerove vetsim) sytec predfiltrem za par dolcku...hydramat by byl pro mne nesmysl...do zatacek stejne neumim najet tak abych mel vsechno palivo na bocni stene nadrze
a z toho co poruznu pisou na zahranicnich forech to vypada ze konstrukcni problem melo spis ekpm2 na jehoz usmazeni stacilo i to oem lpfp s bosch cerpadelkem (ktere je mimochodem stejne od N43 316i az po N54 335i...ale nejsem takovy odbornik abych objektivne posoudil jestli je tato bmw soucastkova strategie "one size fits all" spravna

jo osazovat to budu s nejakym standardnim (ale rozmerove vetsim) sytec predfiltrem za par dolcku...hydramat by byl pro mne nesmysl...do zatacek stejne neumim najet tak abych mel vsechno palivo na bocni stene nadrze

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Taxem fčera zistil, že pan Plachý (geoška v Loukově) je nemocný a prý ještě aspoň měsíc bude), tak du zítra zase tady u nás na (jakous takous) geo, abych ten měsíc nejezdil s úplně rozhašeným podvozkem... 

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Tak už vím, co zase budu vrtat (doslova) v bramborovi2....
Kuju za dotaz tady na pokecu na upevnění nákupních tašek v e60 a odpověď "háky od OOOO k našroubování na stěnu zav. prostoru".
Našel sem na webshopu Skoda-Auto (za nějakých 124 Kč kus) jen s osobním vyzvednutím u prodejce Schade, ale co už - stejně se tam chcu zastavit zeptat kdy bude Oftáka IV Scout s benzínem (a automatem) .... objednal sem 2 kusy, namontuju jeden do brambora2 a druhý do leguána (no a co, že to nejsou šádoffky ani OOOO)

Kuju za dotaz tady na pokecu na upevnění nákupních tašek v e60 a odpověď "háky od OOOO k našroubování na stěnu zav. prostoru".
Našel sem na webshopu Skoda-Auto (za nějakých 124 Kč kus) jen s osobním vyzvednutím u prodejce Schade, ale co už - stejně se tam chcu zastavit zeptat kdy bude Oftáka IV Scout s benzínem (a automatem) .... objednal sem 2 kusy, namontuju jeden do brambora2 a druhý do leguána (no a co, že to nejsou šádoffky ani OOOO)

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Tak geoška hotová, vepředu větší odklony (ie kola do A) díky spodním (delším) ramenům ///M3 = záměr
Vzadu taky A o chlup větší než je předpis (pár úhlových minut) - už to víc nejde seštelovat, vzal čert.
Btw, po vyndání / nandání z.nápravnice u Michala min. týden byla zadní náprava kompletně "off limits".
Odpoledne to prubnu, jaxe to chová s geoškou.
Vzadu taky A o chlup větší než je předpis (pár úhlových minut) - už to víc nejde seštelovat, vzal čert.
Btw, po vyndání / nandání z.nápravnice u Michala min. týden byla zadní náprava kompletně "off limits".
Odpoledne to prubnu, jaxe to chová s geoškou.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Tak, nervozita v zatáčkách je prakticky pryč, ufffff. Teda když tam nejsou podélná koryta, na ty je to teda echt háklivé a to když jedu rovně nebo zatáčím, to je fuckt (asi ty větší odklony vepředu i vzadu + staggered setup). Spokojenost. Úplná spokojenost bude až tam budou i ty vložky od Rogue.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Jo když jsem se cca 3týdny z5 zkoušel objednat u Mr.Plachýho, říkal že ještě neví jde na operaci ať se ozvu za tejden. Hm asi to moc nedopadlo..
Tak snad už bude brzo saloon vyladěn na DTM Beskydy
Tak snad už bude brzo saloon vyladěn na DTM Beskydy

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Update brambor2 ref mizení woleje: Od výměny olej. separátoru najeto přes 2 kkm a cucnul si podle ukazatele tak 1/4litru, čili výrazně míň než předtím. Spokojenost.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Tak update update: na 3tis km (svižně ale ne furt redline, částečně i skoro ve třiceti stupních venku) = dolil sem přesně půllitr CFS.pavproch píše:Update brambor2 ref mizení woleje: Od výměny olej. separátoru najeto přes 2 kkm a cucnul si podle ukazatele tak 1/4litru, čili výrazně míň než předtím. Spokojenost.
Takže bramborovo2 N52 halt trochu papká, před výměnou olej. separátoru brambor2 sežral litr woleje za 2 až 3 tis km, fčíl to vypadá na litr @6 kkm, čili něco šlo skrz ten wolej separátor a něco halt opravdu sežere, no.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Kura, zase sem si naběh z nevědomosti. Sem v pátek přijel dom z ta3, nechal brambora2 stát přes noc doma a v sobotu před obědem po bajku ho odvez do firmy. Když sem do něj lezl, byl v něm hic bo stál na slunku, taxem klíčem (podržet odemykací tlačítko) sjel wokna dolů a jel do práce s woknama dole. V práci sem bramora2 upíchnul do garáže, zavřel wokna a nechal ho tam. Neska ráno sme jel do města, vyjel z garáže, vzpoměl si, že sem zapoměl cosyk v kanclu, taxem ho nechal chvilku před firmou na dešti. A nascalo mi dovnitř pootevřeným střešním woknem. Do hroma! To si musím pamatovat, že otevření woken klíčem = i pootevření střešního wokna..... 

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Nebudu si plevelit do bezstřechového vlákna..

Což mě při odpoledním kafi vedlo (opět, už ňa to kdysik napadlo a paxem nato úspěšně zapomjéél) k myšlénce že by to bylo fajn, dybych do brambora2 dobastlil stejný přepínač (normal - sport - sport+) jako je v m4Zlikovi... ale čím víc se nad tím zamýšlím, tím míň se mi nad tím chce už jen uvažovat..... to by byl veleoprc: dobastlit přepínač, dát tam EDC tlumiče, natahat hafo nových kablů, přeprogramovat ECU..... brrr, do toho teda nepudu... ale bylo by to pak mnohem víc svezení, to jo....pavproch píše:Vždycky když delší dobu jezdím jen bramborem2, taxi libuju, kam sem ho jízdně/podvozkově posunul a jak je v něm N52 krásně kultivovaný. Pak sednu do m4Zlika, přepnu do sport modu a nestačím se divit, kolik dravosti, radosti a elánu je v něm skryto. A do toho ještě EDC tlumiče, taky ve sport režimu. Už sem se tak nějak (v hlavě) smířil s tím, že z brambora2 prostě m4Zlika neudělám, ale stejně mě to srovnání vždycky (m4Zlik mile, brambor2 nemile) překvapí. Ale radost je to obojí řídit, vo tom žádná.

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Mno představoval jsem si totéž v E60, opěvovaný EDC podvozek z M5 do serie+nějaká jednotka a coding/štelung. Tam je aspoň z čeho brát, ale takovej pokustón nakonec taky nebudu.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
a nebo KW DDC případně jestli to dělá i někdo jiný a starosti jsou vyřešeny 

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Ste mě nepochopili, já za nejdůležitější "následek" Sport mode považuju úplně jiné, mnohem lepší chování motoru (ochota jít do otáček, dravost, rychlost reakcí, nakonec i zvuk....) , DCC jsou už jenom takový bonus...