Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW 5 facelift

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
LuboX
Registrovaný
Příspěvky: 47
Registrován: pon 15.07.2019 08:59

BMW 5 facelift

#1 Příspěvek od LuboX »

Čo hovoríte na facelift BMW 5?

Pre mňa čisté sklamanie, vyzerá ako Octavia.
Možno aj dôvod odchodu Kabaňa z BMW Group, keď prišli na to, že vyvíjajú facelift veľmi podobný Octavii?
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: BMW 5 facelift

#2 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Co už je fl? A kde je fotka, o čom to tu točíme? :)
LuboX
Registrovaný
Příspěvky: 47
Registrován: pon 15.07.2019 08:59

Re: BMW 5 facelift

#3 Příspěvek od LuboX »

kadli
Registrovaný
Příspěvky: 483
Registrován: úte 20.11.2012 01:00

Re: BMW 5 facelift

#4 Příspěvek od kadli »

Bohužel BMW jde designem úplně do řiti, ať už šílenejma ledvinama a nehezkým designem. Kvalita a životnost jde samozřejmě stím, ale to je trend všude. Bohužel, po e60 není auto, které bych si koupil. :evil:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: BMW 5 facelift

#5 Příspěvek od Filozof »

Bohužel je to hnus a opravdu se začínají dost podobat navzájem s koncernem.
Defakto G31 - G30 se mi líbila až na tuto faceliftovanou verzi.

Co se dá dělat ... snad jen aby se další model trochu dal dokupy a začli dělat kvalitnější díly.

Je fakt trapné že auta za 3tinu BMW dokáží bez problému vydržet daleko větší nájezd bez problémů... a BMW se mezi tím 10x posere za statisíce ... to je prostě známka úpadku celé firmy BMW.

Dělat naleštěnou drahou bídu.... kde jsou časy éčkových řad kdy BMW byl pojem a auto najelo bez problému 500tis km ale i milion a motory dodneška fungují a kupují si je mladí či fandové do staré generace modelů kdy to opravdu byl KULT a radost řídit tyto vozy...15-20-30let stará auta která stále jezdí a jezdí s původním motorem i převodovkou i dalšími díky které se už dnes už nových mění jak na běžícím páse...
MrScully
Registrovaný
Příspěvky: 673
Registrován: stř 05.09.2007 00:00
Bydliště: Plzeň

Re: BMW 5 facelift

#6 Příspěvek od MrScully »

Ti fandové, pro které je to kult, povětšinou chodí po místním bazaru s našetřenými 150k z brigád v Lidlu, to je ten problém. BMW prodává auta, které chtějí kupovat jiní lidé. A ti jsou asi spokojení, zrovna tuhle mi jeden čerstvý majitel X7 říkal, jak jsou ty megaledvinky boží. Takže asi tak :-) Názor lidí, kteří by si nové BMW nekoupili, protože ty 2-3M prostě nemají, není nijak relevantní :) Automobilka necílí na kupce desetiletých ojetin v bazarech. Mně se třeba trend megaledvinek taky hrozně moc nelíbí, ale jinak designově se mi většina současné produkce líbí hrozně moc.

Jinak říkat, že po E60 není auto, které by stálo za koupi, je trošku zvláštní ve světle toho, že E60 je jedno z nejošklivějších BMW v historii značky :) Já na začátku roku potřeboval starýho kombíka za pár korun na ježdění do OBI pro hlínu apod. a než bych doma snesl E61, tak jsem radši šel na bazoš koupit starou Mazdu. Vždycky preferuju BMW před jakoukoliv jinou značku, ale vocaď pocaď :D

Z faceliftu G30 nijak extra nadšený nejsem, podobnost s oktávkou tam taky vidím, ale nijak mě netrápí (proč by měla? Škodu nemám rád, ale není to nějaké podřadné auto). BMW vždycky vynikalo motory a škodovka skutečně není konkurence. Až se bude dělat superb s minimálně šestiválcem, co bude mít 400 koní a spotřebu 10 na 100, tak si škodovku rád koupím. Designově už ta značka docela vyrostla do krásy a srovnání s ní není přece urážkou. Nicméně bez zajímavých motorů to pro BMW není žádná konkurence. Géčko je to pro mě navíc pořád nejhezčí pětka v historii. eFko se mi exteriérově nelíbilo a macatou E60 s těmi otřesnými předními světlomety už jsem zmiňoval.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: BMW 5 facelift

#7 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

A tak ty světla nejsou nejhorší, spíš jsou asijsky veliký už od začátku. Ale grafika ujde, vypadá to pěkně jak na 5er tak na Ovci.. Angel eyes éry už asi bylo dost. :P
Spíš mě zarazily ty dva nechutný radiátory místo ledvinek. To je teda update, v nárazníku by mohly vést ještě nějaký vodo-topo trubky.
:roll:

Jinak po E60 si taky jaxi nemůžu vybrat něco dalšího. Teda líbílo by se třeba 6er GranCoupé, ale to nevím jestli bylo 5-místo se sklopnýma sicnama? :) A celkem pěkný jsou poslední dvě genereace 3er sport, jenže do menšího (kufru) už se člověku taky nakládat nechce.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: BMW 5 facelift

#8 Příspěvek od Filozof »

MrScully: S něčím co píšeš se dá souhlasit.

Ale jinak to že se na autě ještě v záruce vykaší deferenciál nebo jiné věci které fungují u aut i 30let bez problému to spatřuji jako velký špatný ... :?

Prostě se automobilka zaměřila na zisk a auta vyrábí z dílů co už nové stojí za ...... Fkové modely fungují jen některé a to jsou většinou dálkaři.
Když jsem tu dal vypsat majitelům at se pochlubí závadami tak většina psala že je to stálo docela hodně peněz u aut co mají 3-5let ... jako sorry to by mělo prostě jezdit a fungovat.

Ikdyž auta vypadají skvěle a skvěle jezdí např géčkové modely i multimedia jsou moc fajn to nikdo nic neříká ...ale všichni servisáci se shodují že nové modely jsou prostě ošizené již z fabriky a díly jsou z blata a většina subdodávek z číny. :lol:

běž si pokecat se Snejkem či jiným guru co opravuje BMW. On ti poví co vše dělal na posledních autech řady G například. To u mě a mé staré paštiky stále funguje z výroby.

Ty budeš oponovat že dnes je taková doba že stačí aby auto jezdilo po dobu záruky 3roky a pak chuj stím ...ale tak to není. Kvalitně udělané auto musí najet v pohodě 200-300tis km a prostě 5-7let fungovat minimálně. A to u BMW fungují snad jen dálkaři pokud vyberou dobrou motorizaci.

Šéf tady měl 5letou X5 3.0d a musel se jí zbavit poslední 2roky bylo auto furt v servisu ... co měsíc či dva nějakej problém...ted má novou funglovku X5 tak jsem zvědavej jak dlouho to bude jezdit bez problémů.

PS: Zajimavé že jiné automobilky dokáží udělat auta které prostě fungují dlouhé roky a statisíce KM bez problémů.

A stále tvrdím že se mi nové auta líbí i nové Géčka od 3er i 5er či předface 7er se mi líbila ... a přesto mi vadí tento přístup a nekvalitní díly které vydrží málo a ty auta odchází strašně brzy ...
Naposledy upravil(a) Filozof dne úte 02.06.2020 08:53, celkem upraveno 1 x.
PetoK
Registrovaný
Příspěvky: 987
Registrován: čtv 19.07.2007 00:00
Bydliště: Žilina, SK

Re: BMW 5 facelift

#9 Příspěvek od PetoK »

No tak nam prezrad, aké... ??? :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: BMW 5 facelift

#10 Příspěvek od Filozof »

Petok to jsi štoural. Ikdybych tady vypsal co si pamatuji řekneš že měl špatnej kus ... prostě to otočíš že jiné F15 fungují apod.

Takže se tu nechci handrkovat. Jinak jo 3roky ty auta fungují s drobnostma ...ale aby mě někdo musel přijet k autu dělat servis do německa nebo odtah kvuli nějaké elektronice s kterou si technik neporadil to by mě třeba i 4letého auta pěkně štvalo ...ale tak si to doba asi žádá dělat auta která jezdí pár let a někdy i v prvních letech se mění díly třeba kompresoru klimy nebo problém se vzduchovým podvozkem - díly které by měli roky sloužit.
PetoK
Registrovaný
Příspěvky: 987
Registrován: čtv 19.07.2007 00:00
Bydliště: Žilina, SK

Re: BMW 5 facelift

#11 Příspěvek od PetoK »

Fil, bud taky dobry a nepis tu furt dokola svoje halucinacie... nikoho to nezaujima...

Ale stale cakame na auta, ktore urobia statisice KM bez poruch... :!: :!: :!:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: BMW 5 facelift

#12 Příspěvek od Filozof »

Mazda 6 2.0i přes 255tis km funguje bez problémů jen zákl servis filtrů a kapalin.
Octavia kombi 1,4tsi 7 let stará taky funguje cca 290tis km
Toyota avensis tady má taky přes 220k za sebou a jezdí a jezdí....

žádné diff polámané ani odtahy na dálnici apod.

Věřím že by se jich našlo více. ;)
PetoK
Registrovaný
Příspěvky: 987
Registrován: čtv 19.07.2007 00:00
Bydliště: Žilina, SK

Re: BMW 5 facelift

#13 Příspěvek od PetoK »

Takze na nich nebolo treba robit ZIADNY servis ??? Jasne... :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: BMW 5 facelift

#14 Příspěvek od Filozof »

ne jen běžnej servis ... žádné FATALITY ...tak to myslím které by tě nechali stát ...

Jako měnit spotřebák jako jsou oleje a filtry a brzdové destičky nepočítám to je snad klasika u všeho.
Ale jinak nic krom ramen co se začnou ozývat pomalu a jistě po 2kilech ...

To vše je spotřebák. Myslel jsem věci co se podělají a nejsou spotřebák.

Nebo chceš říci že i motor a automat či manuál převodovka atd. je spotřebák ?
Tak to potom máš trochu zkreslený pojem co je spotřebák a co ne.

Ale neber to ve zlém pokud se hrabeš v autech asi si myslíš že spotřebák je vše. :lol:
LuboX
Registrovaný
Příspěvky: 47
Registrován: pon 15.07.2019 08:59

Re: BMW 5 facelift

#15 Příspěvek od LuboX »

Osobne mám G30, a predtým 2 x F10.
Je to veľký skok vpred po stránke dizajnu.
Kvalitatívne všetky 3 bez problémov, možno uvidíme časom.

Dizajnovo facelift pre mňa nejde dobrým smerom - tento Octavia facelift (nič proti Škode, tiež som dosť najazdil a úplne v pohode). Rovnako keď som videl novú X6 a novú X5, pre mňa divné.

Čo zasa pre mňa super, je 7er aj s veľkými ľadvinkami. Predvádzačky sa dajú kúpiť za prijateľnú cenu. Problém je potom vysvetliť to mojim klientom, príliš okázalé. Nikto nechce platiť dodávateľovi na taký luxus.
MrScully
Registrovaný
Příspěvky: 673
Registrován: stř 05.09.2007 00:00
Bydliště: Plzeň

Re: BMW 5 facelift

#16 Příspěvek od MrScully »

Filozof píše:Prostě se automobilka zaměřila na zisk a auta vyrábí z dílů co už nové stojí za ......
1. Každá automobilka, potažmo úplně každá firma se zaměřuje na zisk, je to základní princip fungování firem ;-)
2. Odhaduju, že zisk z prodaných vozů mělo BMW větší v minulosti - soudím tak podle toho, že tehdy byly auta násobně dražší než teď. Dneska jsou peníze spíš z dodatečných služeb, na prodeji auta se moc vydělat nedá, trh tlačí ceny dolů, dneska vyrábí auta každej jouda.
3. Stejně tak byly tehdy auta násobně jednodušší než teď.

Srovnáváš auta, který měly vepředu dvě žárovky, uvnitř rádio na kazetu, vepředu stokoňový dvoulitr a stály třeba 100 průměrných platů... s autama, který mají nejnovější technologie, odlehčenou a přesto extrémně bezpečnou karoserii, třísetkoňový složitě chlazený motory a stojí třicet průměrných platů.

BMW by nepochybně dokázalo vyrobit auto, který by vydrželo 15 let, ale vážilo by o 300 kg víc a stálo by zase 100 platů jako v devedesátkách, tedy za benzínovej dvoulitr bys dal klidně 3M. Sám víš, že to není reálný, proto se na něčem někde možná šetří a to tam, kde to není poznat, tedy na životnosti dílů. Nikoho v BMW myslím netrápí, že tyhle moderní auta budou finanční past v době, kdy budou mít najeto přes 200k. Protože jak jsem říkal, zákazníci BMW jsou ti, na které se automobilka zaměřuje. Ne na kluky, kteří chtějí první auto z kapesnýho a musí koupit patnáct let starej šrot u AAA.

Je chyba, pokud se auto vysere třeba první tři roky v záruce. Ale tam to není žádnou nekvalitou dílů, ale spíš nějakým konstrukčním problémem, který továrna přehlídla nebo musela trochu ignorovat. Viz "pětilitry", který jsou problematický už hooooodně dlouho a ještě dlouho budou. Ale jinak problémy mají všechny auta stejný, rozdíl je akorát ten, že moderní mají výrazně dražší opravy a spousta z toho se nedá opravit jinde než v autorizáku, protože běžnej vesnickej automechanik obvykle nemá schopnosti něco kódovat přes notebook. A Snejků je po republice zoufale málo :-D

Já jsem šel postupně cestou E46-E90-E92-G30-G30. Nejvíc se mi srala E46, tam jsem nuceně absolvoval i výměnu motoru :-D Jinak ostatní modely v pohodě, řekl bych srovnatelné s ostatními značkami. G30 obě perfektní bez sebemenší investice, je to přeci jen tři roky staré auto. Předtím jsem měl nějaký Renaulty, to byla past pro elektrikáře. Teď mám čerstvě ještě starší Mazdu 6, tu jsem vlastnil týden a hned jsem musel měnit díl za desítku :D

Btw. Géčko je údajně daleko kvalitnější než eFko, co říkají majitelé i různé zdroje... Údajně se na eFku šetřilo v interiéru, tak se na Géčku kvalita zvýšila. Jedna paní povídala.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: BMW 5 facelift

#17 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Na každym šprochu pravdy trochu. A taky se nechytit do pasti marketingu a propagand. Taková tenká hranice..

Každá schopná firma, nebo každá věc se dokáže vyrobit tak, aby vydržela spolehlivá a odolná mnohonásobně déle (nákladní a dopravní technika, kamiony, letectví, kosmonautika), než běžnej komerční spotřebák pro end usera. Jenže automobilky dostaly bohužel pocit, jak marže klesají, že musí najet na kvantitu a když moc kvalitní auta vydrží dlouho tak se míň nakupuje. Možná to není primární důvod, ale výsledkem jsou haldy nefunkčních šuntů. Víc aušus možná taky kvůli ekorecyklacím, ŽP atd atd. Je to tak složity, že to radši vypínám a jdu spat.

Jo taky na druhou stranu jak roste produkce kusů automobilů, tak roste počet poruch a oprav. Ale možná je to ve výsledku statisticky stejný jak z 90let. ;) Socialní sítě a media to akorát víc zveřejňují, než v 80./90.letech kdy ty internety (digitalizace / statistiky / diskuzní fóra) nebyly. Chtělo by to jen nějak prokazatelně porovnat.
Naposledy upravil(a) Totic dne stř 03.06.2020 00:09, celkem upraveno 1 x.
Stepan1
Registrovaný
Příspěvky: 973
Registrován: čtv 01.06.2017 19:56

Re: BMW 5 facelift

#18 Příspěvek od Stepan1 »

A navíc, zákazník to nechce. Já si nechci koupit auto za 100 platů a mít ho 10 let. Já si radši koupím každý 3 roky nový za 30 platů.
Jak s tím bude dovádět nějakej bazarovej dobrodruh je mi u prdele. A automobilce taky. Navíc, kdyby se to nezačalo po pár letech a 150 000km srát, nemohl by sis to koupit uplně stejně. Protože by to tak šíleně nespadlo na ceně.

Nerozumím, co se tady, Filozofe, snažíš pořád demonstrovat. No tak se některý auta serou víc některý míň. To víme. 300 000km je stejně po plánovaný životnosti. A zrovna ty Mazdy se uměly v naftě vysrat ještě před první garančkou na motoru. TSI v minulé generaci absolutní průser. Akorát teď jim to vyšlo nějak líp.

Tvůj veteránek se sere prakticky nonstop, chodím si občas pročíst 7er.cz. Tak tady nehraj formu :D
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 5 facelift

#19 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Stepan1 píše:... nechci koupit auto za 100 platů a mít ho 10 let. Já si radši koupím každý 3 roky nový za 30 platů...
Nejsa zarytým ekozmrdem jezdím se starým.autem se spotřebou 10 ltr/100 km a na motorce bez katalyzátoru, avšak i tak se mi citované chování jeví krajně neekologickým a vidím jej jako zbytečné plýtvání surovinami a energií. Ono v dřívějších dobách též bylo možné po třech letech auto obměnit, cena aut neklesala tak rychle, bylo možno prodat auto "zajeté" a ne zralé na likvidaci jako auto současné.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: BMW 5 facelift

#20 Příspěvek od Filozof »

Francis : Souhlasím jak říkáš.

Kdyby si BMW drželo kvalitu nedělalo by mi problém investovat do 5-7letého auta ideálně 5er v kombi s kvalitním motorem i automatem.
A jezdil bych spokojeně třeba 4-5let a pak koupil další ... třeba bych i připlatil za 300-350k ale musel bych vědět že motor i automat s karoserii budou ok. A základní díly budou taky funkční a budu řešit jen servis.

Co si pamatuji roky 2000-2008 tak se kupovali ojeté BMW benzínové v pohodě a byla prostě funkční např 325-328i e36-e46 či e34-e39 apod... 5-7leté auta jezdila v pohodě s menším servisem spotřebáku auta si držela hodnotu a bylo to prostě kvalitní BMW v té době. Dnes už jsou to hodně stará auta a tak ty karoserie dostávají zabrat a ozývají se i díly co jinak spousty let fungovali.

Toto se o nových říci nedá ...že koupím 5-7leté auto a bude se stím dát jezdit slušně dalších 3-5let například se základním servisem, případně je to vyjímka jedna z x aut.

Přesně o tom to je...BMW vydělává na dílech a servisu ne na autech.

A tak jsem před otázkou co bude dalšího ...a stále se nemohu rozhodnout ... a do F11 535i ... třeba rok 2013-2014 se opravdu bojím jít že do toho zahučím další 2-3kila...
A e61 je zajimavá ale poruchovost už tam začala bejt docela marginální.

Díky tomuto co BMW předvádí bude mít opravdu jen majitele firem a živnostníky a kšeftaře co si takové auto koupí ale už ne řadovej zaměstnanec co by si i 3er koupil...snad možná jen německý zaměstnanec co si tu 320-330d pořídí ... ale pokud chce auto na delší dobu přestává to mít smysl.
Odpovědět