Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Vůle v nových poloosách
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Vůle v nových poloosách
Na jedný E34 M5 jsme dlouho hledali původ kovovýho bouchnutí při couvnutí dozadu a nebo rozjezdech (nepravidelně). Dlouho nešlo nic najít až si jedno bystrý oko na STK všimlo v díře na třesačce povolené nápravnice (šrouby do kastle). Rovnou to tam utáhl a byl klid.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 266
- Registrován: úte 12.05.2009 00:00
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vůle v nových poloosách
No mě na tom nejvíce vadí to, že se jedná o závadu, kterou jsem evidentně způsobil já, anebo to bylo načnuté a projevila se až teď. Před rozebíráním to nedělalo. Dělal jsem tohle:
- pryč všechno z podvozku až na plech (ramena, náprava, atd.)
- výměna silentbloků za Strongflex (velká sada)
- vyztužení uložení nápravnice (subframe reinforcement)
- nové tlumiče, pružiny, brzdy, ložiska, unašeče
- výměna spojky a dvouhmoty (komplet sada LUK)
- nové vstupní i výstupní gufera na převodovce
- výměna oleje v převodvce (MTF2)
- nové silentbloky převodovky a motoru
- nová hardy spojka, nové středové ložisko kardanu, lehké přimáznutí kloubů kardanu
- nové vstupní i výstupní gufera na diferáku
- přetěsnění víka diferáku, výměna oleje
- ty poloosy
- no a komaxit, patlání barvičkama, atd...
Takže to může být fakt kdekoliv. Nejsem žádný automechanik, takže drbu do věcí kterým nerozumím, to je nepopíratelné. Ale myslím, že jsem to docela zvládnul, avšak ... no nezvládnul evidentně.
Toho vrčení spojky na převodovce jsem si dříve nevšiml, ale už tam teoreticky mohlo být, není to nějak výrazné. Navíc to mohl způsobit nový olej. Ale to třískání rozhodně nebylo.
No přiznám, že se mi to rozebírat fakt už nechce, sundávat převodovku pod autem, že skoro není místo jak ji dostat ven, to je peklíčko.
Nedotažený šroub to nebude, neboť to dělalo ihned a volný bych jej nenechal.
Avšak dříve mi to auto dělalo též věc, se kterou mi nedokázal nikdo poradit. Jednou za čas, nepravidelně a bez zjevné příčiny se úplně brutálně rozklepalo (vč. volnoběhu), ale jako fakt drsně, a pak to do minuty zase samo přestalo a byl třeba na 2 týdny klid. Přišlo mi to, jako kdyby vycestovala nějaká kulička z ložiska a pak zase zapadla zpět (ale to je asi dost blbost). Na žádnou zjevnou příčinu jsem při rozebírání nenarazil.
- pryč všechno z podvozku až na plech (ramena, náprava, atd.)
- výměna silentbloků za Strongflex (velká sada)
- vyztužení uložení nápravnice (subframe reinforcement)
- nové tlumiče, pružiny, brzdy, ložiska, unašeče
- výměna spojky a dvouhmoty (komplet sada LUK)
- nové vstupní i výstupní gufera na převodovce
- výměna oleje v převodvce (MTF2)
- nové silentbloky převodovky a motoru
- nová hardy spojka, nové středové ložisko kardanu, lehké přimáznutí kloubů kardanu
- nové vstupní i výstupní gufera na diferáku
- přetěsnění víka diferáku, výměna oleje
- ty poloosy
- no a komaxit, patlání barvičkama, atd...
Takže to může být fakt kdekoliv. Nejsem žádný automechanik, takže drbu do věcí kterým nerozumím, to je nepopíratelné. Ale myslím, že jsem to docela zvládnul, avšak ... no nezvládnul evidentně.
Toho vrčení spojky na převodovce jsem si dříve nevšiml, ale už tam teoreticky mohlo být, není to nějak výrazné. Navíc to mohl způsobit nový olej. Ale to třískání rozhodně nebylo.
No přiznám, že se mi to rozebírat fakt už nechce, sundávat převodovku pod autem, že skoro není místo jak ji dostat ven, to je peklíčko.
Nedotažený šroub to nebude, neboť to dělalo ihned a volný bych jej nenechal.
Avšak dříve mi to auto dělalo též věc, se kterou mi nedokázal nikdo poradit. Jednou za čas, nepravidelně a bez zjevné příčiny se úplně brutálně rozklepalo (vč. volnoběhu), ale jako fakt drsně, a pak to do minuty zase samo přestalo a byl třeba na 2 týdny klid. Přišlo mi to, jako kdyby vycestovala nějaká kulička z ložiska a pak zase zapadla zpět (ale to je asi dost blbost). Na žádnou zjevnou příčinu jsem při rozebírání nenarazil.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 266
- Registrován: úte 12.05.2009 00:00
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vůle v nových poloosách
Tak jsem přišel na to, že když připojím poloosy a nechám kola v luftě, že to jde docela slušně nasimulovat. A co víc, tříská to jak prase a třepe se celé, mnohem víc, než když to je na zemi. Myslím, že je teď nad slunce jasné, že je něco špatně.
Silné vibrace od převodovky až po diferák, všechno se třepe, všechno tříská. Zkoušel jsem nahrávat videa z několika míst a u toho trhat se spojkou na jedničku, pak zpátečku. Videa:
- pohled zezadu - https://youtu.be/_4yPVrU7LlU
- pod diferákem - https://youtu.be/ONao6kKKzKc
- vstup diferáku - https://youtu.be/ODONwRYoCqc
- hardy spojka - https://youtu.be/Nawq7rmyvOs
- ložisko kardanu - https://youtu.be/AtIVz06l87k
- začátek kardanu - https://youtu.be/EqLvpbjLkZs
Přijde mi, že nejsilnější to je u té hardy spojky a pod diferákem. Ale tohle asi těžko hodnotit dle mikrofonu telefonu. Když cukám kardanem přes šroub na vstupu diferáku (jen těch pár mm co mi to dovolí), kovové klepnutí jde slyšet od převodovky. Ale jen takové slabší.
Napadá mě ještě nevyvážený kardan, ale složil jsem ho značka na značku, a navíc auto za jízdy netřepe. Při testovací jízdě se vibrace objevují až při 160km, kde to budou spíše kola. Jinak auto jezdí normálně, jen to po přeřazení 1-2-R a následném záběru klepne.
Silné vibrace od převodovky až po diferák, všechno se třepe, všechno tříská. Zkoušel jsem nahrávat videa z několika míst a u toho trhat se spojkou na jedničku, pak zpátečku. Videa:
- pohled zezadu - https://youtu.be/_4yPVrU7LlU
- pod diferákem - https://youtu.be/ONao6kKKzKc
- vstup diferáku - https://youtu.be/ODONwRYoCqc
- hardy spojka - https://youtu.be/Nawq7rmyvOs
- ložisko kardanu - https://youtu.be/AtIVz06l87k
- začátek kardanu - https://youtu.be/EqLvpbjLkZs
Přijde mi, že nejsilnější to je u té hardy spojky a pod diferákem. Ale tohle asi těžko hodnotit dle mikrofonu telefonu. Když cukám kardanem přes šroub na vstupu diferáku (jen těch pár mm co mi to dovolí), kovové klepnutí jde slyšet od převodovky. Ale jen takové slabší.
Napadá mě ještě nevyvážený kardan, ale složil jsem ho značka na značku, a navíc auto za jízdy netřepe. Při testovací jízdě se vibrace objevují až při 160km, kde to budou spíše kola. Jinak auto jezdí normálně, jen to po přeřazení 1-2-R a následném záběru klepne.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 266
- Registrován: úte 12.05.2009 00:00
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vůle v nových poloosách
Tak jsem se po týdnu zase dostal do garáže na dvě hoďky. Sundal jsem kardan a zkoušel chování bez zátěže na výstupu převodovky. Video zde: https://www.youtube.com/watch?v=HPfsBoObBJ0.
Lehké klepnutí při každém prudkém puštění spojky je zaznamenatelné i tak, lehký otřes lze cítit v řadičce. Ale spíše až na vyšší převodový stupeň (opak provozu). Což nemusí nic znamenat a může to být naprosto běžné chování - těžko říct, jiné auto jsem nikdy takhle nezkoušel.
Zkoušel jsem i ten výstup na převodovce zablokovat šrouby. Byť se z nich po chvíli stala fréza, tak se dařilo výstup opakovaně udržet do hranice chcípnutí motoru. Samozřejmě klepalo, nejspíš i ty šrouby, ale nijak extrémně, ani vyšší vibrace jsem nezaznamenal.
Lehké klepnutí při každém prudkém puštění spojky je zaznamenatelné i tak, lehký otřes lze cítit v řadičce. Ale spíše až na vyšší převodový stupeň (opak provozu). Což nemusí nic znamenat a může to být naprosto běžné chování - těžko říct, jiné auto jsem nikdy takhle nezkoušel.
Zkoušel jsem i ten výstup na převodovce zablokovat šrouby. Byť se z nich po chvíli stala fréza, tak se dařilo výstup opakovaně udržet do hranice chcípnutí motoru. Samozřejmě klepalo, nejspíš i ty šrouby, ale nijak extrémně, ani vyšší vibrace jsem nezaznamenal.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 266
- Registrován: úte 12.05.2009 00:00
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vůle v nových poloosách
Takže jsem zase o kousek dál a přesto na začátku. Po výměně diferenciálu bez rozdílu.
Poloosy jsem vyloučil, ty mnou repasované mají menší vůle jak nové. Diferenciál jsem vyměnil za nově složený LSD. Kardan původní, ale vypadá v pořádku, nemá žádné vůle v kloubech, hybnost normální. Středové ložisko je nové. Silentbloky převodovky také nové. Tedy mi už zbývá jen převodovka a spojka.
Na převodovku mám podezření od začátku, nechoval jsem se k ní úplně šetrně při snaze sundat výstupní přírubu při přetěsňování. Navíc mi tam ševelí to vstupní ložisko, to myslím také dříve nedělalo, ale může to způsobovat výměna oleje (RAVENOL MTF-2 75W-80).
Ještě bych rád upřesnil, že převodovku nemám ZF, ale GETRAG S5D 250G, které jsou horší. Zvažoval jsem i výměnu za jinou ZF, ale to je na dlouhý lokty, musel bych zkracovat kardan aj., to třeba někdy příště.
Koupil jsem přes bazar druhou, úplně stejný model ale z E36, pohledově vypadá lépe než moje, ale předpokládám, že u E36 je zadeklovaná a dovnitř nevidím. No akorát, mám ji na stole a nevím, opět vidím vůle.
Nějaký ten milimetr otočím vstupní hřídel než se otočí i výstupní. Když zatočím proti vstup i výstup kontra, je to tak pocitově 1-2mm, dá se s tím docela slušně klepnout. Viz video: https://youtu.be/g0Grr2H7jGk. V době natáčení videa tam bylo asi 300ml starýho oleje (má být 1.1l).
Mluvil jsem se dvěma servisy co repasují převodovky, v jednom mi řekli, že tam žádná vůle nesmí být, druhý zase, že je to normální. Navíc tyhle Getrag převodovky se údajně téměř nedají repasovat, neboť na ně nejsou díly.
Nějaké zkušenosti? Je to normální nebo vylítaná mrdka? Mám hledat jinou, nebo ji tam zkusit dát?
Nejde to vleže pod autem zrovna lehce, tak se mi nechce to přehazovat sem a tam pro zábavu...

Poloosy jsem vyloučil, ty mnou repasované mají menší vůle jak nové. Diferenciál jsem vyměnil za nově složený LSD. Kardan původní, ale vypadá v pořádku, nemá žádné vůle v kloubech, hybnost normální. Středové ložisko je nové. Silentbloky převodovky také nové. Tedy mi už zbývá jen převodovka a spojka.
Na převodovku mám podezření od začátku, nechoval jsem se k ní úplně šetrně při snaze sundat výstupní přírubu při přetěsňování. Navíc mi tam ševelí to vstupní ložisko, to myslím také dříve nedělalo, ale může to způsobovat výměna oleje (RAVENOL MTF-2 75W-80).
Ještě bych rád upřesnil, že převodovku nemám ZF, ale GETRAG S5D 250G, které jsou horší. Zvažoval jsem i výměnu za jinou ZF, ale to je na dlouhý lokty, musel bych zkracovat kardan aj., to třeba někdy příště.
Koupil jsem přes bazar druhou, úplně stejný model ale z E36, pohledově vypadá lépe než moje, ale předpokládám, že u E36 je zadeklovaná a dovnitř nevidím. No akorát, mám ji na stole a nevím, opět vidím vůle.

Mluvil jsem se dvěma servisy co repasují převodovky, v jednom mi řekli, že tam žádná vůle nesmí být, druhý zase, že je to normální. Navíc tyhle Getrag převodovky se údajně téměř nedají repasovat, neboť na ně nejsou díly.
Nějaké zkušenosti? Je to normální nebo vylítaná mrdka? Mám hledat jinou, nebo ji tam zkusit dát?
Nejde to vleže pod autem zrovna lehce, tak se mi nechce to přehazovat sem a tam pro zábavu...