Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x

#41 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Taky si myslím, že to vzadu drhne = přibržďuje. Dál třeba na STK si můžeš na válcích nechat změřit brzdnej účinek něco jako rovnoměrnost brždění vozu. S tou brzdovkou (asi DOT4) bych nechal rozebrat a zkontrolovat brzdiče.
Uživatelský avatar
Stickler
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: úte 08.05.2018 08:00
Bydliště: Beskydy

Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x

#42 Příspěvek od Stickler »

No faktem je, že když volně točím kolem, přijde mi, že to drhne o destičku více než by mělo. Na druhou stranu že by obě strany stejně..?
Každopádně STK bylo před měsícem a ještě bylo vše dobré :|
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x

#43 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Největší bolestí E9X jsou brzdové hadice :) Už hodně aut to potrápilo, protože se nevrací pístky dostatečně rychle zpět a pak se to jeví, že auto uplně nepřibržduje, ale vlastně trochu ano, pak na stk poznáš prd, protože výkon těch brz je v pohodě. U mě na E91 jsem udělal zadní hadice a destičky začaly špinit tak o 50% méně ...
Jen se to u E90 dělá tak jako nejlíp, když tam zadní náprava žádná není :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Stickler
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: úte 08.05.2018 08:00
Bydliště: Beskydy

Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x

#44 Příspěvek od Stickler »

Ah, díky za tip, to by to mohlo vysvětlovat. :)
Otázkou je, jestli to kvůli tomu nemají zadní brzdy už spočítané..
Takže tak jako tak servis. Problém s brzdama, pazvuk v motoru, výměna brzdové kapaliny... A protože se snažím škudkit na celolak, když už furt musím cpát prachy do věcí, které nejsou vidět, to se snažím radši nevidět skutečnost nutné výměny tlumičů, kdy LZ už pouští..

No, díky za rady :bigups:
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x

#45 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Co může být na E92 s lakem tak špatnýho? Já jen, že jsem potkal spousta lidí co by auto hned celolakovalo a přitom nebyli schopní si zaplatit 2-3 tis. za renovaci a strojní leštění laku a s voskem v ruce jsem je u toho taky nikdy neviděl. Mluvím samozřejmě obecně.
Ale jestli je to po bouračce přes střechu tak to chápu, to se nedá nic dělat. 8-)
Uživatelský avatar
Stickler
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: úte 08.05.2018 08:00
Bydliště: Beskydy

Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x

#46 Příspěvek od Stickler »

Je to nebourané, ale po vandalismu a tak byla většina auta bývalým majitelem přelakovaná. Jenže blbě a nekvalitně a místy se loupe bezbarvý lak. Takže přeleštění to bohužel fakt nezachrání.. Ale to už je OT.
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x

#47 Příspěvek od jirka330i »

ahoj. jeste dotaz castecne souvisejici s tematem brzd. Jakou dojezdovku (prumer disku a IS) budu pripadne potrebovat? Presel jsem pred rokem na nerunflat a zatim vozil jen opravnou sadu, uvazuji uz delsi dobu o dojezdovce, ale co jsem zatim videl v inzerci pro e90 je R17 u ktere pisou ze se pro 330i nehodi (predpokladem, ze prave kvuli brzdam). Dekuji
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x

#48 Příspěvek od pavproch »

Já doma pro sichr už asi 5 let dojezdovku 17" mám (koupeno tady od uživatele vrablik) a jak pro e89 tak pro e90 (na obou mám brzdy S2NHA vepředu) ji musím montovat přes 20 mm podložku. Vyzkoušeno teda prozatím jen nanečisto doma v garáži - ještě sem ji nepotřeboval "live". A doufám, že to tak zůstane (že ji nebudu potřebovat) i do budoucna.
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x

#49 Příspěvek od jirka330i »

pavproch píše:Já doma pro sichr už asi 5 let dojezdovku 17" mám (koupeno tady od uživatele vrablik) a jak pro e89 tak pro e90 (na obou mám brzdy S2NHA vepředu) ji musím montovat přes 20 mm podložku. Vyzkoušeno teda prozatím jen nanečisto doma v garáži - ještě sem ji nepotřeboval "live". A doufám, že to tak zůstane (že ji nebudu potřebovat) i do budoucna.

Dekuji!
Ja mam jeste po e46 dojezdovku 125/80 R17 IS30...je to stejne co mas Ty?
Pokud ano tak mi bude stacit ta 20mm podlozky? Nemas nahodou tu lichou na prodej? a nejspis budu potrebovat delsi srouby taky...?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x

#50 Příspěvek od pavproch »

Musím se kuknout doma, co je na ní napsán za rozměr, z hlavy nevím. Večer to sem písnu.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x

#51 Příspěvek od pavproch »

Tak ta moje dojezdovka je stejná - 125/80 R17. Offset nevím, zapoměl sem se podívat a už se do garáže nechce. Kupoval sem ji jako dojezdovku pro e90/e91,
Uživatelský avatar
Vrablik Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 294
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Kousek od Brna - BK

Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x

#52 Příspěvek od Vrablik Člen Klubu »

U e90/e91 mám odzkoušeno, že je potřeba nižšší et u dojezdovky zhruba kolem 20. Klasická 17" z e46 drhne o přední brzdič, má myslím et32.
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x

#53 Příspěvek od jirka330i »

Vrablik píše:U e90/e91 mám odzkoušeno, že je potřeba nižšší et u dojezdovky zhruba kolem 20. Klasická 17" z e46 drhne o přední brzdič, má myslím et32.

Ahoj. Děkuji! Já mám v garáži ještě po e46 dojezdovku 125/80 r17 is30....která by jak jsem pochopil mohla fungovat s podložkou 20mm tak aby nedrhnula...píšu SZ
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x

#54 Příspěvek od jirka330i »

jirka330i píše:Dobře, děkuji. Budu i nadále preferovat originál.

Co plechy? Starší oem byly pozink, novější jsou hliník. OEM už jsou dostupné jen ty nové (2xdražší), druhovýroba (Trucktec,Klokkerholm,Vaico. Mezger atd) nabízí oboje.

tak hlasim, ze je namontovano...bylo to opravdu P&P jak jste psali....

jen pro budouci montery dodavam, ze tem brzdicum+deskam+kotoucum z rady F je potreba senzor opotrebeni z rady E (na coz mne vcas upozornil pavproch...dekuji)
a taky plechy muzou zustat puvodni z rady E ...ja jsem sice stihnul poridit i plechy z rady F ktere jsou tvarove podobne ale maji jinak uchyceni...takze pokud by je nekdo vyuzil nabizim za flasku nebo tak...jsou od klokkerholm)

https://jirka330i.rajce.idnes.cz/Predni ... 1438728751
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x

#55 Příspěvek od pavproch »

Rádo se mi stalo. Ať slouží.
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x

#56 Příspěvek od jirka330i »

pavproch píše:Doporučím jiný setup (provedl sem na své 330ix e91 MY2011):

zadní: jediné vylepšení, které jsem udělal, jsou slotted/dimpled kotouče Cquence (rozměr zachován, 336mm)

přední: kompletní sada ///M-Performance z M235i (S2NHA), tj. kotouče 340 mm (slotted/dimpled, větrané), brzdiče (2-pístek), desky = vše OEM díly z autorizáku

VŠE (předek i zadek) pasuje bez potřeby jakýchkoli úprav HW nebo SW

A brzdí to fčíl JAK ŠLAK, jen to díky drážkám víc "žere" desky. Už sem tu o tom tady psal víckrát, narozdíl třeba od brzd z e90 335i (348mm, jednopístek, vše ocel, přidávají na každé přední kolo asi 8 kg NEodpružené hmoty) nepřidáváš prakticky žádnou neodpruženou hmotu, čili auto neztatí "mrštnost" v zatáčkách.
ahoj
protoze po decentnim zajeti uz si uzivam novych prednich Fkovych brzd s 340mm kotouci, zacal jsem posilhavat po tom co se zadnimi a chci se poradit jestli nechat stavajici brzdice a udelat jen upgrade stavajicih 336mm kotoucu (treba na ty Cquence?) a k tomu vhodnych desticek, nebo bude lepsi i vymena brzdicu na 2 pistky z rady F (ktere ale vyzaduji pro montaz sadu excetru) a k nim kotouce 345mm (z E60)?
dekuji za nazory
Naposledy upravil(a) jirka330i dne stř 27.05.2020 10:11, celkem upraveno 1 x.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x

#57 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Já teď nechci kecat, ale stačí ten brzdič zfrézovat na dosedací ploše a vložku z m12 na m10 a dá se použít normálně eFkový kotouč :) Ty excentry nalisovat tak, aby jsi přesně trefil rozteč těhlice , je trochu náročný. Respektive viděl jsem to hodně, že to tak dělají, ale varianta co dělá kamoš jeden mě přijde jednodušší :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x

#58 Příspěvek od jirka330i »

tak to zni zajimave...pokud to ma kamarad vyzkousene tak bych mel zajem...pisu SZ; ja jsem mozna spatne pochopil, ze jednim z duvodu pouziti tech E60 kotoucu byla kompatibilita s paknami rucni brzdy...pokud to ale F kove 345mm kotouce maji stejne tak je a jeden problem mene...nicmene otazka je jestli naklady takove prestavby s novymi F brzdici odpovidaji zlepseni ucinnosti zadnich brzd oproti tomu co tam ma pavproch; nechci do toho vrazet penize jen kvuli vizualnimu efektu...
kdyz uz je rec o sikovnych frezarich...necham tady poznamku pro pozorne ctenare...koupil jsem z usa adapter pro upgrade lpfp palivoveho cerpadla na walbro- provedeni bucketless, a nez si to budu v dohledne dobe instalovat, poohlizim se po nekom kdo by umel pro pripadne zajemce par kousku naklonovat (pripadne aspon digitalizovat 3D model; kdyztak SZ
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x

#59 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Ona e90 už má brzdnej systém nastavený tak, že to auto poměrně dost brzdí od zadní nápravy, mě se na 335 snad zadní desky sjíždí víc jak předky :D Jako účinek tam bude určitě poznat, kor pokud je to na 330i, kde jsou v serii ještě ty menší brzdy než má 335 :) No a potom se zvedá samozřejmě street credit, protože modrá je dobrá :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x

#60 Příspěvek od jirka330i »

:D :D :D no tak street credit je pro mne jako predduchodce ponekud virtualni faktor ;)

a na sve 330i mam ted vzadu ty vetsi kotouce 336x22 (takze asi to stejne co Ty na 335d?)...a ano- pozoruji, ze se sjizdi minimalne stejne rychle jako predky (pouzivam zatim origo kotouce i desky...)
Odpovědět