Ahoj,
může mi někdo prosím poradit, kam přesně zapojit kabel pro tempomat z multifunkčního volantu u motoru M51? (konkrétně E39 525TDS, 10/1998).
Měl jsem původně volant bez multifunkce, tu jsem dodělal a už mi funguje ovládání rádia - s multifunkci mi pod volantem přibyly 3 dráty, dva jsem bez problémů zapojil do LCM, ale ten třetí patří do řídící jednotky motoru a u něj nevím, kam přesně ho zapojit - nevíte to někdo prosím?
Díky!!!
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Zapojení tempomatu do RJ motoru M51 (525TDS)
Re: Zapojení tempomatu do RJ motoru M51 (525TDS)
Podařilo se mi to zprovoznit, takže kdyby to ještě někdo dodělával, zde je návod:
Dodělávají se jen 3 dráty, na plochém konektoru pod volantem (má celkem 6 pinů) se doplní pin 2, 3 a 4, zbytek už tam je.
Zapojení 6-pin konektoru:
1 - Hnědý - GND (už je tam od výroby)
2 - Fialový - stálé napájení +12V (dodělat)
3 - Černý - signál pro tempomat do ŘJ (dodělat)
4 - bílo/žlutý - signál iBus (dodělat)
5 - Neobsazeno
6 - Modrý - klakson (už je tam od výroby)
Postup:
1) Pin 2 - stálé napájení +12V jde vzít hned u autorádia (fialový kabel)
2) Pin 4 - signál iBus jde také vzít od originálního autorádia, na staré kostce autorádia (kulaté konektory) je to pin 7
3) Pin 3 - složitější je to se signálovým vodičem pro tempomat, musí se napojit k řídící jednotce, u motoru M51 (E39 2.5TDS 105kW) a to na konektor X6041 (jeho poloha jde bez problémů najít na webu - má bílou barvu, je vlevo od ŘJ motoru (v jeho čele) a má 18 pinů), zapojí se na pin 12. Od něj se pak natáhne do interiéru a protáhne pod palubkou až k volantu
Jinak samozřejmě musíte mít volant s multifunkcí a se sběracím kroužkem
To je vše
Dodělávají se jen 3 dráty, na plochém konektoru pod volantem (má celkem 6 pinů) se doplní pin 2, 3 a 4, zbytek už tam je.
Zapojení 6-pin konektoru:
1 - Hnědý - GND (už je tam od výroby)
2 - Fialový - stálé napájení +12V (dodělat)
3 - Černý - signál pro tempomat do ŘJ (dodělat)
4 - bílo/žlutý - signál iBus (dodělat)
5 - Neobsazeno
6 - Modrý - klakson (už je tam od výroby)
Postup:
1) Pin 2 - stálé napájení +12V jde vzít hned u autorádia (fialový kabel)
2) Pin 4 - signál iBus jde také vzít od originálního autorádia, na staré kostce autorádia (kulaté konektory) je to pin 7
3) Pin 3 - složitější je to se signálovým vodičem pro tempomat, musí se napojit k řídící jednotce, u motoru M51 (E39 2.5TDS 105kW) a to na konektor X6041 (jeho poloha jde bez problémů najít na webu - má bílou barvu, je vlevo od ŘJ motoru (v jeho čele) a má 18 pinů), zapojí se na pin 12. Od něj se pak natáhne do interiéru a protáhne pod palubkou až k volantu
Jinak samozřejmě musíte mít volant s multifunkcí a se sběracím kroužkem

To je vše
