Kluci, pro snazší přehlednost zakládám nové téma s prosbou o pomoc, protože jsem už fakt zoufalý...
Spolu s neskutečným množstvím různých a kolikrát vůbec nesouvisejících problémů, kdy postupně všechny odstraňuji, zbyl poslední: Indikace voliče převodovky nesvítí jak má.
Konkrétně poloha P svítí strašně slabě, tedy dokud nezapnu světla, nebo parkovačky, kdy se rozzáří (normálně by měla vždy svítit stejně). V tu chvíli se spolu s tím rozsvítí přirozeně i podsvit ostatních symbolů, no ten svítí opět hrozně slabě..
Zkoušel jsem kontrolovat piny, vše je OK.
Mám odkrytou půlku interiéru a kontroluji kabeláž, vše OK.
Ať hýbu s čímkoli, i zdárně nesouvisejícím, nic se nemění ani na chvilku.
Zkoušel jsem kontrolovat a měnit i pojistku. Vše stejné.
Vyměnil jsem (i pro další problémy) celý volič převodovky za jiný, tím je i vnitřní kabeláž jiná. Opět beze změny.
Zkoušel jsem měnit tu destičku s indikací. Bez rozdílu.
Vypojoval jsem baterku. Bez efektu..
Už upřímně nevím co hledat... Zdá se jen, že může být problém s hnědým drátkem s černým pruhem, který asi dle všeho slouží jako zdroj energie.. Ještě mě napadlo, že jsem vlivem špatného zvuku (lupání) hrabal v kabeláži za jednotkou navigace /rádia a jestli to nemůže mít souvislost.. Zítra to zkouknu.
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Slabý podsvit voliče převodovky
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Slabý podsvit voliče převodovky
Jestli jsem správně porozuměl, tak Ti nefunguje správně podsvět na voliči automatu:

Ten podsvět se (asi) nezmění ani při změně intenzity tím točítkem u vypínače vnějšího osvětlení někde vlevo od volantu.
Například:
Schéma zapojení toho voliče automatu (Gangwahlschalter) je zde:
https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e92- ... ch/h9qebaY
Tady máš ty hnědočerné dráty o průřezu 0,75mm a 0,35mm označené X10012 a X1108. Pokud tady nenajdeš nějaký průšvih, asi bych se podíval na JunctionBox A4010:
https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e92- ... ou/RPEFhfP
https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e92- ... 1VnYClgD9I
Oni v tom Boxu nejsou jen pojistky, ale i nějaká relátka a možná i nějaký zdroj ss napětí. Nejedná se o úplně nejspolehlivější součástku. Na pojistce F65 bych asi problém nehledal, ale ten pin (7) X11008 bych prověřil a ten relésokl (držák relátka) bych prozkoumal na izolační stav, zuhelnatění atp. https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e92- ... u/CT40wfG5
Popis zapojení (piny) je zde:
https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e92- ... 1VnXloL12j
Funkční popis zde:
https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e92- ... ch/Xj2ApNo
To výše byly pouze příklady. Ty musíš začít identifikací auta, kdy na odkazu níže zadáš svůj VIN do toho políčka.
- pro němčinu začneš zde https://www.newtis.info/tisv2/a/de/ + Enter
- pro angličtinu začneš zde https://www.newtis.info/tisv2/a/en/ + Enter
- česky to neumí
- potom pokračuješ zapsáním slovíčka Gangwahlschalter (= německy) do vyhledávacího políčka, anglicky (??) asi Gang switch
a potom se už pohybuješ v dalších odkazech, kdy SSP je schéma zapojení, FUB fční popis a REP postup opravy

Ten podsvět se (asi) nezmění ani při změně intenzity tím točítkem u vypínače vnějšího osvětlení někde vlevo od volantu.
Například:
Schéma zapojení toho voliče automatu (Gangwahlschalter) je zde:
https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e92- ... ch/h9qebaY
Tady máš ty hnědočerné dráty o průřezu 0,75mm a 0,35mm označené X10012 a X1108. Pokud tady nenajdeš nějaký průšvih, asi bych se podíval na JunctionBox A4010:
https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e92- ... ou/RPEFhfP
https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e92- ... 1VnYClgD9I
Oni v tom Boxu nejsou jen pojistky, ale i nějaká relátka a možná i nějaký zdroj ss napětí. Nejedná se o úplně nejspolehlivější součástku. Na pojistce F65 bych asi problém nehledal, ale ten pin (7) X11008 bych prověřil a ten relésokl (držák relátka) bych prozkoumal na izolační stav, zuhelnatění atp. https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e92- ... u/CT40wfG5
Popis zapojení (piny) je zde:
https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e92- ... 1VnXloL12j
Funkční popis zde:
https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e92- ... ch/Xj2ApNo
To výše byly pouze příklady. Ty musíš začít identifikací auta, kdy na odkazu níže zadáš svůj VIN do toho políčka.
- pro němčinu začneš zde https://www.newtis.info/tisv2/a/de/ + Enter
- pro angličtinu začneš zde https://www.newtis.info/tisv2/a/en/ + Enter
- česky to neumí

- potom pokračuješ zapsáním slovíčka Gangwahlschalter (= německy) do vyhledávacího políčka, anglicky (??) asi Gang switch
a potom se už pohybuješ v dalších odkazech, kdy SSP je schéma zapojení, FUB fční popis a REP postup opravy

Re: Slabý podsvit voliče převodovky
Děkuji za odpověď
Jak jsem předpokládal, dnes jsem zjistil opravdu nějaký zkrat (asi skřípnutý drát) za jednotkou rádia /navigace. Vše jsem odpinoval a izoloval bokem.
Po zjištění 3(!) různých ruplých pojistek pozice P, stejně jako všechny další, svítí už na 100% a podsvit se zapnutými světly asi taky svítí korektně, i když si nejsem jistý, jestli tak silně jak by měl.
No poslední problém stále spočívá v tom samotném podsvitu, protože diody lehce svítí i když by neměly. Zatím hledám a nenacházím příčinu, snad na něco přijdu
EDIT: tak jo, další kombinace problémů. Lehký podsvit diod při vypnutých světlech se děje jen u té staré origo destičky s indikací. Když tam zapojuji kabeláž z LED hlavice, kterou běžně používám (stejná jako na obrázku výše), nikde nic nesvítí když nemá. Takže bude poškozená i ta samotná destička.
V tom případě vyřešeno
Bohužel, nebo spíše naštěstí přicházím na řešení X denních problémů vždy hned poté, co se zeptám tady
Tak to snad aspoň bude třeba někomu někdy dobré. Nutno ale uznat, že auto zkouší co dovedu a vydržím. Protože během 3 týdnů přišlo s asi 15 různými a navzájem nesouvisejícími závadami, ke kterým jsem se musel postupně dopídit. Že nakonec nebyl ani jednou potřeba servis, i když to tak vypadalo, ale považuji za úspěch.

Jak jsem předpokládal, dnes jsem zjistil opravdu nějaký zkrat (asi skřípnutý drát) za jednotkou rádia /navigace. Vše jsem odpinoval a izoloval bokem.
Po zjištění 3(!) různých ruplých pojistek pozice P, stejně jako všechny další, svítí už na 100% a podsvit se zapnutými světly asi taky svítí korektně, i když si nejsem jistý, jestli tak silně jak by měl.
No poslední problém stále spočívá v tom samotném podsvitu, protože diody lehce svítí i když by neměly. Zatím hledám a nenacházím příčinu, snad na něco přijdu

EDIT: tak jo, další kombinace problémů. Lehký podsvit diod při vypnutých světlech se děje jen u té staré origo destičky s indikací. Když tam zapojuji kabeláž z LED hlavice, kterou běžně používám (stejná jako na obrázku výše), nikde nic nesvítí když nemá. Takže bude poškozená i ta samotná destička.
V tom případě vyřešeno

Bohužel, nebo spíše naštěstí přicházím na řešení X denních problémů vždy hned poté, co se zeptám tady
