Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E92: Auto se zbláznilo (napájení je úplně K.O.)
E92: Auto se zbláznilo (napájení je úplně K.O.)
Kluci, zoufale prosím o radu, tipy..
Včera jsem řešil (a zdálo se, že úspěšně vyřešil) problémy s konektorem převodovky, viz.: http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=103327
Ještě před asi 2 hodinami jsem s autem jel a bylo vše OK. Nic víc jsem s autem nedělal, fungovalo takto bezproblémově od opravy.
Jenže jakmile jsem chtěl před chvílí nastartovat, objevilo se prvně toto:
https://youtu.be/OdroT_zT_nM
...auto sice nastartovalo, ale otáčkoměr, ani nic nefungovalo, budíky jen blikaly...
No to se nakonec vystupňovalo v úplné K.O. elektroniky. Jediné, co funguje, je jednotka navigace Professional a něco pořád cvaká a "bouchá" od kufru, no auto nelze zamknout, okénka nedojíždí, sedačky jsou mrtvé, apod..
Odpojení a zapojení baterky nepomáhá, momentálně jsem ji nechal odpojenou.
Asi jsem patlal, no nerozumím tomu, proč vše funguje a náhle bez zjevné příčiny fungovat přestane, aniž bych něco dělal..
Nějaké tipy co udělat? Jinak volám odtah, servis...
Díky.
Včera jsem řešil (a zdálo se, že úspěšně vyřešil) problémy s konektorem převodovky, viz.: http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=103327
Ještě před asi 2 hodinami jsem s autem jel a bylo vše OK. Nic víc jsem s autem nedělal, fungovalo takto bezproblémově od opravy.
Jenže jakmile jsem chtěl před chvílí nastartovat, objevilo se prvně toto:
https://youtu.be/OdroT_zT_nM
...auto sice nastartovalo, ale otáčkoměr, ani nic nefungovalo, budíky jen blikaly...
No to se nakonec vystupňovalo v úplné K.O. elektroniky. Jediné, co funguje, je jednotka navigace Professional a něco pořád cvaká a "bouchá" od kufru, no auto nelze zamknout, okénka nedojíždí, sedačky jsou mrtvé, apod..
Odpojení a zapojení baterky nepomáhá, momentálně jsem ji nechal odpojenou.
Asi jsem patlal, no nerozumím tomu, proč vše funguje a náhle bez zjevné příčiny fungovat přestane, aniž bych něco dělal..
Nějaké tipy co udělat? Jinak volám odtah, servis...
Díky.
Re: E92: Auto se zbláznilo (napájení je úplně K.O.)
Vadný kontakt v napajecim kabelu predni pojistkovky
Re: E92: Auto se zbláznilo (napájení je úplně K.O.)
Díky za tip, kouknu na to!
Jinak aktuální stav:
Co jde:
Navigace
Světla i blinkry
Dojezd předních oken a jejich el. ovládání
El. sedačky
Ty blikající budíky (bez palivoměru, otáčkoměru, či teploměru
Ostřikovače
Co nejde:
Centrální zamykání
Odemykání kufru
Klimatizace
Zvuk
Osvětlení interiéru

Jinak aktuální stav:
Co jde:
Navigace
Světla i blinkry
Dojezd předních oken a jejich el. ovládání
El. sedačky
Ty blikající budíky (bez palivoměru, otáčkoměru, či teploměru
Ostřikovače
Co nejde:
Centrální zamykání
Odemykání kufru
Klimatizace
Zvuk
Osvětlení interiéru
Re: E92: Auto se zbláznilo (napájení je úplně K.O.)
A když jsi kontroloval pojistky kvůli te převodovce, tak jsi je dal zpet na spravne místo?
Re: E92: Auto se zbláznilo (napájení je úplně K.O.)
No bral jsem je jednotlivě, tak věřím že snad ano, neuvědomuji si, že by to bylo jinak. Ostatně vše i fungovalo.. No protože si bývalý majitel kdoví proč nechal schéma k pojistkové skříni, nemohu to zkontrolovat.
Nicméně je vše velmi dynamické.
Podařilo se aspoň většinově zprovoznit klimačku, ačkoli taky má tendence se vypínat - ale pomáhá tahat za kabelový svazek směrem do palubky od středového tunelu (momentálně sundaný), což by asi napovídalo nějakému špatnému kontaktu.
Vnitřní osvětlení zase svítí pro změnu pořád a nejde vypnout..
Centrál stále nefunguje, el. dojezd okna jen u řidiče, kufr (otevírání i osvětlení) je úplně K.O.
Budíky stejné, spolu s blikáním se ale přidala i ručička palivoměru..
To bude nějaká ptákovina, ale je to o nervy..
Nicméně je vše velmi dynamické.
Podařilo se aspoň většinově zprovoznit klimačku, ačkoli taky má tendence se vypínat - ale pomáhá tahat za kabelový svazek směrem do palubky od středového tunelu (momentálně sundaný), což by asi napovídalo nějakému špatnému kontaktu.
Vnitřní osvětlení zase svítí pro změnu pořád a nejde vypnout..
Centrál stále nefunguje, el. dojezd okna jen u řidiče, kufr (otevírání i osvětlení) je úplně K.O.
Budíky stejné, spolu s blikáním se ale přidala i ručička palivoměru..
To bude nějaká ptákovina, ale je to o nervy..

Re: E92: Auto se zbláznilo (napájení je úplně K.O.)
schema pojistek ti da strejda google asi za 3 vteriny
Re: E92: Auto se zbláznilo (napájení je úplně K.O.)
No ono taky co výsledek, to jiné schéma..
Jinak auto je pořád "živé" i když to po něm nikdo nechce. Pořád se opakovaně šteluje ventilace a auto pořád dělá tyto zvuky v několika málo sekundových sekvencích, co 2. zvuk vždy včetně cvaknutí zámku převodovky, který se nadzvedne a zase klesne, viz video:
https://m.youtube.com/watch?v=Ros-fEJxS ... e=youtu.be
Jinak auto je pořád "živé" i když to po něm nikdo nechce. Pořád se opakovaně šteluje ventilace a auto pořád dělá tyto zvuky v několika málo sekundových sekvencích, co 2. zvuk vždy včetně cvaknutí zámku převodovky, který se nadzvedne a zase klesne, viz video:
https://m.youtube.com/watch?v=Ros-fEJxS ... e=youtu.be
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 266
- Registrován: úte 12.05.2009 00:00
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
Re: E92: Auto se zbláznilo (napájení je úplně K.O.)
To musí být jednoznačně příčina co zblbne elektroniku. Asi bych se zaměřil na to do čeho jsi drbal. Zkoušel jsi odpojit ten tvůj konektor? Nepřepálil jsi jej pájením, že se uvnitř spojuje? Neujela ti někde ruka s pájkou či nožem? Netahal jsi moc za svazek?Stickler píše:pomáhá tahat za kabelový svazek
Jako já takhle už X-krát hledal chybu u sebe, celé to domrdal a nakonec to bylo jinde, ale nabízí se to...
Re: E92: Auto se zbláznilo (napájení je úplně K.O.)
No právě že opticky vše OK.
Konektor taky OK, ještě schválně jsem ho celý předělával, jestli tam není zkrat, no není..
V místech, kde tahám, jsem vůbec nebyl.. Ale všiml jsem si už ráno, co jsem ještě řešil, zvláštní věci, která bude mít souvislost - hnědý drát s černým pruhem, vedoucí k modrému konektoru (vlevo) voliče převodovky (konektor k zapojení indikační plošky P-R-N-D/DS), pravděpodobně sloužící jako uzemnění? způsobuje blbnutí podsvitu. Konkrétně když je zapojený v pinu, způsobuje trvalé tlumené podsvícení indikátoru s naprosto nepatrným podsvitem polohy P (běžně trvale 100% podsvit indikace a bez zapnutých světel 0% iluminace).
Když ho z konektoru vypojím, zdárně se situace zlepší, no stále indikace P nesvítí na 100% až do doby, než zapnu světla - což nikdy nedělalo..
Problém ale je, že jsem s touto částí vůbec nic nedělal a když jsem ten drát mapoval dál, nikde ani známka jakéhokoli poškození.
Už jsem z eBaye koupil za 2 litry nový volič s novými (rozuměj "v pořádku") konektory, minimálně potíže s podsvitem by to snad mohlo vyřešit, protože se obávám, že se někde něco zkratovalo a tím je vadný samotný volič. No jestli se tím vyřeší i zbytek pochybuji.. Protože na to nemohu stále přijít ať dělám co dělám, asi to stejně skončí servisem..
Konektor taky OK, ještě schválně jsem ho celý předělával, jestli tam není zkrat, no není..
V místech, kde tahám, jsem vůbec nebyl.. Ale všiml jsem si už ráno, co jsem ještě řešil, zvláštní věci, která bude mít souvislost - hnědý drát s černým pruhem, vedoucí k modrému konektoru (vlevo) voliče převodovky (konektor k zapojení indikační plošky P-R-N-D/DS), pravděpodobně sloužící jako uzemnění? způsobuje blbnutí podsvitu. Konkrétně když je zapojený v pinu, způsobuje trvalé tlumené podsvícení indikátoru s naprosto nepatrným podsvitem polohy P (běžně trvale 100% podsvit indikace a bez zapnutých světel 0% iluminace).
Když ho z konektoru vypojím, zdárně se situace zlepší, no stále indikace P nesvítí na 100% až do doby, než zapnu světla - což nikdy nedělalo..
Problém ale je, že jsem s touto částí vůbec nic nedělal a když jsem ten drát mapoval dál, nikde ani známka jakéhokoli poškození.
Už jsem z eBaye koupil za 2 litry nový volič s novými (rozuměj "v pořádku") konektory, minimálně potíže s podsvitem by to snad mohlo vyřešit, protože se obávám, že se někde něco zkratovalo a tím je vadný samotný volič. No jestli se tím vyřeší i zbytek pochybuji.. Protože na to nemohu stále přijít ať dělám co dělám, asi to stejně skončí servisem..

Re: E92: Auto se zbláznilo (napájení je úplně K.O.)
Tak se štěstí obrátilo na mou stranu a dalším nekonečným hledáním už od ranních hodin jsem přišel na příčinu, která je v kontextu celého nefunkčního auta naprosto absurdní:
Vadná zdířka AUX v loketní opěrce... Jakmile jsem toto odpojil, připojil vše ostatní a nechal auto odpočinout vypojením baterky, vše funguje jako nové. Ach, ach.. Díky ale všem za rady
Vadná zdířka AUX v loketní opěrce... Jakmile jsem toto odpojil, připojil vše ostatní a nechal auto odpočinout vypojením baterky, vše funguje jako nové. Ach, ach.. Díky ale všem za rady

Naposledy upravil(a) Stickler dne čtv 30.04.2020 18:59, celkem upraveno 1 x.
Re: E92: Auto se zbláznilo (napájení je úplně K.O.)
Tak příběh bohužel nekončí.
Koupil jsem zánovní (údajně funkční) origo AUX zdířku do loketní opěrky, no jednotka navigace Professional AUX stále nevidí (zašedlé).
Kontroloval jsem kabeláž za jednotkou, vše se zdá být v pořádku. Kontroloval jsem konektory za loketní opěrkou, no i tam je vše pohledově OK. Spolu s tím mi ale přestal fungovat i telefon (BT), píše, že není nsinstalován... Hlídá pouze tyto 2 funkce nějaká pojistka, popř. 1 jednotka? Nemůžu totiž přijít na to, kde je chyba..
Děkuji předem za rady.
EDIT: Tak dle symptomů se mi po dlouhém hledání na zahraničních fórech podařilo zjistit, že to může být MOST optickým konektorem. Zkontroluji ho ještě pod volantem, jestli jsem ho nezapomněl připojit a případně bych ho musel vyměnit..
Koupil jsem zánovní (údajně funkční) origo AUX zdířku do loketní opěrky, no jednotka navigace Professional AUX stále nevidí (zašedlé).
Kontroloval jsem kabeláž za jednotkou, vše se zdá být v pořádku. Kontroloval jsem konektory za loketní opěrkou, no i tam je vše pohledově OK. Spolu s tím mi ale přestal fungovat i telefon (BT), píše, že není nsinstalován... Hlídá pouze tyto 2 funkce nějaká pojistka, popř. 1 jednotka? Nemůžu totiž přijít na to, kde je chyba..
Děkuji předem za rady.
EDIT: Tak dle symptomů se mi po dlouhém hledání na zahraničních fórech podařilo zjistit, že to může být MOST optickým konektorem. Zkontroluji ho ještě pod volantem, jestli jsem ho nezapomněl připojit a případně bych ho musel vyměnit..