Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
R: F10 - brzdove desticky - 3 tydny doma
R: F10 - brzdove desticky - 3 tydny doma
Jsem doma 4 týden a věru nějaké zabavení krom práce HO by se hodila. Poprvé co jsem s autama za 3 týdny neujel ani metr, Prostě vysáto, naimpregnováno, lak v nano i kola (asi jako všichni), to mě vydrželo 14 dnů. X5ka byla na přetěsnění i s trubkou, nové čerpadlo webasto atp... já menil v introši plasty a madlo..., tak nějak nic na autech mechanicky neměním a hlavně není co už měnit, do takové fáze jsem se mysllel, že se nedostanu.
Před 14 dny jsem měnil letní kola, nové gumy (f10) a koukal jsem, desky jsou 4-5mm a ještě senzor nesvítí. Jelikož kotouče jsou na drážkch hodně ok, tak ty měnit nebudu, objednal jsem desky, senzor a příslušenství, prachovky, novej šítít...
Sice už na autech nic neměním, ale teď bych si jen tak pro radost desky vyměnil.
- Jak je potom reset intervalu ?
- Je na něco zásadně dát bacha
- Chtěl bych brzdy celé vyčistit a nastříkat brzdiče
- Mě to bude trvat tak 2 dny mechanikovi asi hodinu předpokládám
- Ne nemám origo desky, koupil jsem Textar
Naposled jsem na autě něco dělal, když jsem měl Felici, předpokládám, že to bude stejné.
Děkuji za postřehy
Před 14 dny jsem měnil letní kola, nové gumy (f10) a koukal jsem, desky jsou 4-5mm a ještě senzor nesvítí. Jelikož kotouče jsou na drážkch hodně ok, tak ty měnit nebudu, objednal jsem desky, senzor a příslušenství, prachovky, novej šítít...
Sice už na autech nic neměním, ale teď bych si jen tak pro radost desky vyměnil.
- Jak je potom reset intervalu ?
- Je na něco zásadně dát bacha
- Chtěl bych brzdy celé vyčistit a nastříkat brzdiče
- Mě to bude trvat tak 2 dny mechanikovi asi hodinu předpokládám
- Ne nemám origo desky, koupil jsem Textar
Naposled jsem na autě něco dělal, když jsem měl Felici, předpokládám, že to bude stejné.
Děkuji za postřehy
Re: R: F10 - brzdove desticky - 3 tydny doma
Jo je to stejné jako na feldě... reset intervalu provedeš ve skrytém menu na budíkach... mrkni na youtube (reset interval, secret menu, f10... např: https://www.youtube.com/watch?v=uhaJUPwhyIw ) 
PS: musíš dát nové čidlo, i přesto, že je staré OK, nešel by ti pak udělat reset intervalu

PS: musíš dát nové čidlo, i přesto, že je staré OK, nešel by ti pak udělat reset intervalu

Re: R: F10 - brzdove desticky - 3 tydny doma
Děkuji, za odkaz, mám i kabel a ISTU, ale tu jsem použil jen na vyčítání chyb a před týdnem na odblokování webasta x5.
Čidlo samozřejmě budu měnit.
....stejné, jako na fledě, tím jsem myslel, že tam je jen jedn pístek, který se vytlačí, jen aby nedošlo k nedorozumění.
Mění se standardně i ty "plechy" co kryjou desky (vpravo) ?

Koukám na tento návod, nezdá se mě tam nic složitého.
https://youtu.be/9oOclWCFQoM
Čidlo samozřejmě budu měnit.
....stejné, jako na fledě, tím jsem myslel, že tam je jen jedn pístek, který se vytlačí, jen aby nedošlo k nedorozumění.
Mění se standardně i ty "plechy" co kryjou desky (vpravo) ?

Koukám na tento návod, nezdá se mě tam nic složitého.
https://youtu.be/9oOclWCFQoM
Re: R: F10 - brzdove desticky - 3 tydny doma
ty plechy se nemění, ale když už je máš
jojo pístek se zatláčí, aby jsi tam dal nové(širší) desky... jen pozor at ty nevyteče brzdovka z nádobky, když obě strany zatlačíš...mluvím z vlastní zkušenosti...pak mě to kapalo na čelo jak jsem utahoval brzdiče
edit. měl jsi objednat i opravnou vodící sadu, obsahuje na jedno kolo dva vodící pístky a vazelínu... aby brzdič lépe chodil.. stojí to za to, za pár kaček...

jojo pístek se zatláčí, aby jsi tam dal nové(širší) desky... jen pozor at ty nevyteče brzdovka z nádobky, když obě strany zatlačíš...mluvím z vlastní zkušenosti...pak mě to kapalo na čelo jak jsem utahoval brzdiče

edit. měl jsi objednat i opravnou vodící sadu, obsahuje na jedno kolo dva vodící pístky a vazelínu... aby brzdič lépe chodil.. stojí to za to, za pár kaček...
Re: R: F10 - brzdove desticky - 3 tydny doma
Děkuji, už jsem to objednal, příště člověk bude vědět.
By mě tak zajímalo jestli, prachovky, pístky a vše kolem mění i v servisech
By mě tak zajímalo jestli, prachovky, pístky a vše kolem mění i v servisech

Re: R: F10 - brzdove desticky - 3 tydny doma
Takze, asi bych se jako opravar neuzivil (3 den v garazi), po sjetych destickach jsem přešel na prachovky, potom na pístek, z pístku na gumy kolem, poté na kotouč a ted jsem objednal cele kotouce, nakonec tedy děrované Zimmermany, s nima jsem spokojený na X5tce.
Taková blbost měnit ty prachovky ve třmenech sem myslel, že ten třmen roztrhnu rukama vejpůl!
Jelikož brzdy byly zasrany, tak uz je druhy den čistím a brousím, zatím na to padly 2 spreje na brzdy, už se to leskne jak psí kulky, tak mě přitom napdl nápad je dát do barvy a dát na ně něco .....
Za brzdama jsou štíty, jestli nepůjdou vyčistit koupil bych nový.
- výměna kotoučů, je tam nějaká zrada ?
- výměna šítů, pouze šrouby ?
- na co si dát případně bacha ?
- jak se mění brzdovka ?
Jinak jsem laboroval a konečně dozjistil, kotouče v základu mají 348mm a 30mm tloušťku, power kit je 348mm a 36mm, jako mají 535i/d 550D, škoda no. Třmeny jsou jiné to už jsem také dohledal, takže bych je tam asi nenapasoval a celé to kupovat už nedává smysl
Koukal jsem na výměnu z F01 tuším, kde kotouč má 374mm a 36mm průměr, divím se, že třmeny na rozměru jsou stejné, alespon to tam píšou, takže měnil pouze kotouče.
A toto asi také pomůže.
6mm Allen key for brake disc retaining screw
9mm Allen key for brake caliper slide bolts
17mm socket for wheel bolts
18mm socket for caliper cradle retaining bolts
11mm combination spanner for bleed nipples
3/8" torque wrench 16Nm (disc retaining screw)
1/2" torque wrench 140Nm (wheel bolts)
Taková blbost měnit ty prachovky ve třmenech sem myslel, že ten třmen roztrhnu rukama vejpůl!
Jelikož brzdy byly zasrany, tak uz je druhy den čistím a brousím, zatím na to padly 2 spreje na brzdy, už se to leskne jak psí kulky, tak mě přitom napdl nápad je dát do barvy a dát na ně něco .....
Za brzdama jsou štíty, jestli nepůjdou vyčistit koupil bych nový.
- výměna kotoučů, je tam nějaká zrada ?
- výměna šítů, pouze šrouby ?
- na co si dát případně bacha ?
- jak se mění brzdovka ?
Jinak jsem laboroval a konečně dozjistil, kotouče v základu mají 348mm a 30mm tloušťku, power kit je 348mm a 36mm, jako mají 535i/d 550D, škoda no. Třmeny jsou jiné to už jsem také dohledal, takže bych je tam asi nenapasoval a celé to kupovat už nedává smysl

Koukal jsem na výměnu z F01 tuším, kde kotouč má 374mm a 36mm průměr, divím se, že třmeny na rozměru jsou stejné, alespon to tam píšou, takže měnil pouze kotouče.
A toto asi také pomůže.
6mm Allen key for brake disc retaining screw
9mm Allen key for brake caliper slide bolts
17mm socket for wheel bolts
18mm socket for caliper cradle retaining bolts
11mm combination spanner for bleed nipples
3/8" torque wrench 16Nm (disc retaining screw)
1/2" torque wrench 140Nm (wheel bolts)
Re: R: F10 - brzdove desticky - 3 tydny doma
Výměna kotoučů: dobře očistit dosedací plochy a pořádně odmastit
Štíty: Některé auta to mají tak, že musíš sundat náboj...
Brzdovka: Nejlépe přípravek na kompresor který podtlakem saje starou brzdovku do nádobky, a ty doléváš pouze do expanzky v mot. prostoru.. ještě předtím odsát z expanzky.. a jdeš od nejzažšího kola...tzn prave zadni-levé zadní-pravé přední-levé přední.. padne na to asi 1l brzdovky
Štíty: Některé auta to mají tak, že musíš sundat náboj...
Brzdovka: Nejlépe přípravek na kompresor který podtlakem saje starou brzdovku do nádobky, a ty doléváš pouze do expanzky v mot. prostoru.. ještě předtím odsát z expanzky.. a jdeš od nejzažšího kola...tzn prave zadni-levé zadní-pravé přední-levé přední.. padne na to asi 1l brzdovky
Re: R: F10 - brzdove desticky - 3 tydny doma
Díky, tak na tu brzdovku jedinou si netroufám.
Ještě k brzdové kapalině, je tam nějaký zásadní rozdíl v číslech ? Resp poznám u sériového auta, nějakou "lepší" brzdovou kapalinu, peníze stranou, jen mě to zajímá.
Ještě k brzdové kapalině, je tam nějaký zásadní rozdíl v číslech ? Resp poznám u sériového auta, nějakou "lepší" brzdovou kapalinu, peníze stranou, jen mě to zajímá.
Re: R: F10 - brzdove desticky - 3 tydny doma
Předpokládám že tam bude originál DOT4 tzn můžeš koupit DOT4 nebo DOT4+(LV) nebo nově DOT5.1
Všechny jsou zaměnitelné, neboli můžeš je ''smíchat'', čím vyšší číslo tím větší bod varu(tím líp)
Všechny jsou zaměnitelné, neboli můžeš je ''smíchat'', čím vyšší číslo tím větší bod varu(tím líp)
Re: R: F10 - brzdove desticky - 3 tydny doma
Rendyy: dekuji za rady, az bude po ... mas u me pivko 1-2 = 12 
Vím, že pro mnohé je to zlo, ale mě se to líbí a když je ten můj dehet v mpaketu.


Vím, že pro mnohé je to zlo, ale mě se to líbí a když je ten můj dehet v mpaketu.

Re: R: F10 - brzdove desticky - 3 tydny doma
Jak na to koukam, konkretne k temto trmenum bych ja volil origo bilomodry poklicky.
Jinak
Jinak

Re: R: F10 - brzdove desticky - 3 tydny doma
Musím pochválit ....jsi frajer že jsi sundal sako a pustil jsi se do toho. Já se seru se vším takto běžně ... ale takto k dokonalosti brzdy jsem nedělal u té své staré paštiky.
Klobouk dolů.
Výsledek je fakt slušnej. Kdyby člověk věděl ty fígle a co a jak má to za den zmáknuté určitě. Ale nejsme profi servisáci.
NAvíc mužeš klidně spát že to máš perfektně udělané a že ti to takto nikdo ale nikdo opravdu neudělá poctivě.
Servisáci co mohou to odrbou ...a polovinu věcí by opravdu neudělali. To si uděláš jen sám doma.
Tak at ti auto jezdí ke spokojenosti.
PS: Přimlouvám se za originální barevné středové pokličky. To vynikne ještě více.
Klobouk dolů.

Výsledek je fakt slušnej. Kdyby člověk věděl ty fígle a co a jak má to za den zmáknuté určitě. Ale nejsme profi servisáci.
NAvíc mužeš klidně spát že to máš perfektně udělané a že ti to takto nikdo ale nikdo opravdu neudělá poctivě.
Servisáci co mohou to odrbou ...a polovinu věcí by opravdu neudělali. To si uděláš jen sám doma.


Tak at ti auto jezdí ke spokojenosti.
PS: Přimlouvám se za originální barevné středové pokličky. To vynikne ještě více.

Re: R: F10 - brzdove desticky - 3 tydny doma
Osobně ty modrobílé moc nemusím, i když je pravda, že ta kombinace k tomu vybízí.
Kdyby to servis dělal, jako já, tak se neužíví, to není servis to je plácání. Každopádně štíty, nejdou sehnat, jenom origo, jeden štít stojí 1261kč, takže zase 2,5K v pr. Kdybych byl mechanik, nechám to někde opískovat, ale zase na druhou stranu by ten dotyčný během jednoho dne nejezdil.
Bohužel plánuji auto za rok prodat, pokud by tmou tak nebylo koupil bych ty velké brzdy + calliper F01 rozteč tam sedí a na bimemru je návod. Potom to tedy je 348>376mm 30>36mm což už by mohlo být hodně znát.
Na druhou stranu u mě na co, nah... stejně jezdím, jako slimák a ty kotouče jsem mělnil, jen proto, že měly hranu a byly hnusný, to je důvod jak. prd....
Už jsem se koukal i na komplet podvozek kolem 30tis (Schmiedmann, Eisenmann, Koni) a na silentbloky od powerflexu, jenže na to už moje vybavení a zkušenosti nestačí, jinak bych si s tím dál hrál, budu doma ještě 14 dnů a to by šlo něco udělat.
Taky jsme koukal na karbonové difuzury, shlédnuto na youtube, taky to není drahý asi 15tis oba
Dál se mě líbí Akrapovič koncovky, ale tam už vůbec nevím, zda bych to v amatérských podmínkcáh spasoval vedle sebe.
Hrál bych si a moc mě to baví, ale ........ přestane být čas a nemám na to zkušensot a vybavení.
Koukal jsm ahifi a komplet audio asi za 30tis vč. DSP zesilovače, zase mám strach to dělat, aby ten interiér po rozdělaní nezačal vrzat.
Za další toto když řekneš v nějakém servisu co jsem nahoře napsal, tak tě vyfakujou a to je relaita dnešní doby. Héj vole brzdy Starline zítra to budeeeeee.
Prostě je milion věcí, kterýma se můžu bavit, ale až to skončí budou tu staré koleje a já auto budu používat každý den a na nějaké kraviny nebude nálada.
Takže čtu o detailngu a tu svoji nano ochranu zkusíme povýšit dál, nakupuju clay a vodu k tomu a leštičku a vosk od Meguiars...
Kdyby to servis dělal, jako já, tak se neužíví, to není servis to je plácání. Každopádně štíty, nejdou sehnat, jenom origo, jeden štít stojí 1261kč, takže zase 2,5K v pr. Kdybych byl mechanik, nechám to někde opískovat, ale zase na druhou stranu by ten dotyčný během jednoho dne nejezdil.
Bohužel plánuji auto za rok prodat, pokud by tmou tak nebylo koupil bych ty velké brzdy + calliper F01 rozteč tam sedí a na bimemru je návod. Potom to tedy je 348>376mm 30>36mm což už by mohlo být hodně znát.
Na druhou stranu u mě na co, nah... stejně jezdím, jako slimák a ty kotouče jsem mělnil, jen proto, že měly hranu a byly hnusný, to je důvod jak. prd....
Už jsem se koukal i na komplet podvozek kolem 30tis (Schmiedmann, Eisenmann, Koni) a na silentbloky od powerflexu, jenže na to už moje vybavení a zkušenosti nestačí, jinak bych si s tím dál hrál, budu doma ještě 14 dnů a to by šlo něco udělat.
Taky jsme koukal na karbonové difuzury, shlédnuto na youtube, taky to není drahý asi 15tis oba
Dál se mě líbí Akrapovič koncovky, ale tam už vůbec nevím, zda bych to v amatérských podmínkcáh spasoval vedle sebe.
Hrál bych si a moc mě to baví, ale ........ přestane být čas a nemám na to zkušensot a vybavení.
Koukal jsm ahifi a komplet audio asi za 30tis vč. DSP zesilovače, zase mám strach to dělat, aby ten interiér po rozdělaní nezačal vrzat.
Za další toto když řekneš v nějakém servisu co jsem nahoře napsal, tak tě vyfakujou a to je relaita dnešní doby. Héj vole brzdy Starline zítra to budeeeeee.
Prostě je milion věcí, kterýma se můžu bavit, ale až to skončí budou tu staré koleje a já auto budu používat každý den a na nějaké kraviny nebude nálada.
Takže čtu o detailngu a tu svoji nano ochranu zkusíme povýšit dál, nakupuju clay a vodu k tomu a leštičku a vosk od Meguiars...